Didžiojoje Britanijoje visiškai neseniai pasirodė nauja Sveikatos Departamento, kartu su Vėžio Tyrimo institutu, Britanijos Širdies Fondo ir Diabetikų organizacijos sukurta reklama „Change4Life“, kuri yra nukreipta prieš žaidimus.

Įvairiuose spausdintuose leidiniuose ir televizijoje pasirodžiusi reklama susilaukė daugybės neigiamų žaidimų rinkos atstovų pasisakymų, o „Sony“ netgi mąsto apie galimybę Sveikatos Departamentą paduoti į teismą.

Spausdintoje reklamoje yra vaizduojamas berniukas sėdintas ant sofos ir laikantis „PlayStation“ konsolės valdymo pultelį. Užrašas apačioje skelbia: „Rizikuok ankstyva mirtimi. Nedaryk nieko“.

Daugiausia apie žaidimų industrijos pusę rašantis „MCV“ savaitinis žurnalas įteikė Reklamos Standartų Agentūrai (ASA) oficialų kreipimąsi dėl šios reklamos, kuriame pažymi, kad reklama neteisingai vertina žaidimus.

„Reklama teigia savo auditorijai (šiuo atveju tėvams), kad neleisdami žaisti žaidimų savo vaikams, jie užtikrins jiems sveiką rytojų. Svarbiausia, kad tai ne tik neteisinga, bet ir yra skaudus smūgis šalies smulkiajam verslui“, – teigiama pranešime.

Tuo tarpu po šio pareiškimo savo didelį nepasitenkinimą reklama išreiškė ir kitos žaidimų pasaulio kompanijos, kaip „Codemasters“, „Konami“, „Future“, Tiga“, „Atari“, „Sega“, „ESLPA“ (žaidimu reitinguojanti agentūra) ir galiausiai „Sony“. Pastaroji netgi pareiškė svarstanti galimybę paduoti į teismą reklamos užsakovus, kadangi joje be kompanijos sutikimo yra naudojamas „PlayStation“ valdymo pultas.

Artimas šaltinis „Sony“ patvirtino, jog agentūra kūrusi šią reklamą nesusisiekė su „Sony“ ir visiškai nesidomėjo ar jie gali savo reklamoje naudoti valdymo pultelį, kuris yra labai panašus į „PlayStation“.

Pats Sveikatos Departamentas atsisakė atsiprašyti už šią reklamą, kurioje jie aiškiai sugretino ankstyvą mirtį su žaidimais. Pasak jų, reklamoje nesakoma, jog vaikai neturėtų žaisti kompiuterinių žaidimų.

„Šioje reklamoje bandoma atkreipti dėmesį į problemą pasitelkiant labai aiškią žinutę, jog nesveikas gyvenimo būdas, įskaitant prastą mitybą, gali turėtų žalingų pasekmių vėlesniame gyvenime. Šioje reklamoje rodomas vaizdas yra geriausias prastos dietos ir fizinio aktyvumo trūkumo pavyzdys“, – teigiama Sveikatos Departamento išplatintame pranešime.

Į šį vyriausybės atsakymą kai kurie rinkos atstovai ironiškai atsakė, kad jie lygiai taip pat galėjo pavaizduoti vaiką sėdintį su knygą, žiūrinti televizorių ar tiesiog valgantį bulvių traškučius mokyklos valgykloje. Didelio plakato versiją rasite čia.