Kas jau kas, bet vyriausiasis studijos „Naughty Dog“ programuotojas Jasonas Gregory žino, kaip „PlayStation 3″ turimus megahercus, bitus ir baitus paversti techniškai stulbinančiais žaidimais. Tokiais kaip „Uncharted“ trilogija ir pernykštis „The Last of Us“.
Prieš kurį laiką jis skaitė paskaitą apie „Naughty Dog“ darbo filosofiją ir tai, kaip optimizuodami tą patį variklį studijos programuotojai sugebėjo įgyvendinti vis ambicingesnes dizainerių idėjas. Savaime aišku, neišvengta „PlayStation 4″ temos. Žinia, „Naughty Dog“ šiuo metu meistrauja ketvirtąją „Uncharted“ dalį.
J. Gregory pradėjo nuo „PlayStation 4″ darbinės atminties, kurią konsolė dalinasi su vaizdo plokšte.
„Net „PlayStation 4″ konsolėje turint 5 gigabaitus, kas atrodo daug, jūs nustebtumėt, kaip greitai juos galima užsipildyti“, – kasmetinės „Instituto Superior Técnico“ IT renginių savaitės metu kalbėjo vyriausiasis „Naughty Dog“ programuotojas.
Iš turimų 8GB operatyviosios atminties kūrėjams prieinami tik 5GB, todėl, pasak J. Gregory, svarbu nuolatos stebėti, kur, kiek ir kokios atminties yra naudojama. Fragmentuota, plačiai išbarstyta atmintis išsieikvoja greičiau nei paskirstyta vientisiau. Siekdami išvengti fragmentacijos, „Naughty Dog“ programuotojai naudoja prie kiekvieno žaidimo specialiai pritaikytus atminties paskirstymo algoritmus.
Kalbėdamas apie 8 branduolių „PlayStation 4″ procesorių, J. Gregory priminė, kad iš jų žaidimams naudojami tik 6, todėl čia taip pat reikalinga griežta resursų vadyba. Anot jo, „PlayStation 4″ atveju veikia panaši „darbų“ sistema kaip ir „PlayStation 3″ konsolėje: pagrindiniam programos ciklui dedikuotas atskiras branduolys, o visos likusios užduotys („darbai“) paliekamos kitiems penkiems. Tame pačiame luste kaip ir procesorius įrengta vaizdo plokštė padeda sumažinti jo apkrovą perimdama įvairių fizikos efektų apskaičiavimą, pavyzdžiui, be jo pagalbos simuliuodama audeklų bei skysčių judėjimą.
Paskaitos metu J. Gregory pristatė įdomiai nuskambėjusią optimizacijos koncepciją, kurią jis vadina „80/20 taisykle“. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad programa 80% laiko praleidžia veikdama iš 20% kodo. Likusi kodo dalis, pasak vyriausiojo „Naughty Dog“ programuotojo, naudojama žymiai rečiau, todėl geriausias optimizavimo rezultatas pasiekiamas koncentruojantis būtent į tą penktadalį kodo.
50 Komentarai
teranas
Na bent jau girdint tokias kalbas reikia manyti jog nereiks laukti ps4 saulelidzio kad isvystume tikrus perliukus
cryska
mazai tie 5 gigai:)
wapasss
(u) blogam sokejui ir kiausiniai maiso
edvinas552
aš megstu kiaušinius valgyti bet keptus o jus?
LiaM-
Saunu, toke kurejai sukuria kazko isskirtinio, nekaip daugybe kitu kureju prastais zaidimais.
r00lz
Kodėl yra ribojama RAM atmintis ir procesoriaus branduoliai žaidimų kūrėjams ?
v1ncelis
Todel, kad yra tam tikra dalis palikta OS. Laikui begant ji bus labiau optimizuota ir kurejai gales panaudoti dar daugiau konsoles resursu. Tas pats galioja ir Xone.
Wendigo
tai blin, sukure tipo nex gen console ir kurejai turi spraustis y remus… tai kas cia per do nex gen playstationai ir xboxai? o_O
Špyžius
PS3 turi 256 mb ram, kuris tik kažkaip vėlgi surišant su vaizdo plokšte ar kuo ten pasiekia 512mb dydį, tad dėl tų 5gb nerimauti tikrai neverta.
teranas
Tai po kokiu 5metu kurejai bus visiskai ivalde sias konsoles ir manau is tu 5gb padaris kazka neitiketino.kaip ps3parode jog 512 cia tik skaicius ir is jo islauze last of us
xFiniti64
Seniau taip buvo, dabar ant tu console sedi visa pilna OS su visais savo piriciudais. Consoles ne del optimizaciju ar os nebuvimo buvo kietos, o tuo laiku neapsimokejo pirkt pc nes consoles buvo galingesnes uz betkoki pc dviem metams i prieki palei tikra galia, nes consoliu gamintojei ejo i minusa praduodami, o uzdirbdavo is licenziju zaidimams….. Suo metu uzdirba ir is to ir is ano. Nera kuriami zaidimai jokioms consolems, nes tos next gen consoles yra taspac pc, nieko nesiskire, tik , kad low end. Nereikia jokiu 3k lt, uz 100 dolcu korta veza 1080p 60 fps . Sakai ilgai vilktu, nu jai siuo metu 720p vadini vilkimu tai nezinau, po 5 metu bus 360p, nes nieko kito neliks developerems… Aisku geimeriai, zaidzia zaidimus ne grafika, svarbu imato kaska kokius 3 pixelius ir gerai, uzteks ir 200p, gi zaidimus zaidi ne pixelius.
eXpo_
remai buvo ir bus visada, dar neisejo tokiu PC ar konsoliu kurie neturetu remu. Tobulejimui ribos dar labai labai dideles, panoraminiai vaizdai kai kuriuose zaidimuose jau yra praktiskai fotorealistiniai, bet iki to kad geimo aplinka praktiskai nesiskirs nuo realybes dar labai toli, jeigu tai apskritai imanoma…paimkim vieninteli objekta – medi, tukstanciai lapu, kiekvienas ju unikalus , svaip parudes , savaip sulinkes, kirmeles apgraustas ir t.t
xFiniti64
Skaitau ir zvengiu is kaikuriu 😀 . Sitos konsoles yra x86. PC ! OK? Cia reik visokiu api, visokiu draivu , viskiu crap ir tam tam. Delto ir yra is 8GB tik 5 prienami kurejams. Jie nieko nesuoptimizuos , jie kaiptik jai des daugiau funkciju i OS kaip mp3 palaikimas ir tt. dar daugiau naudos ram. Nes tokia arhitektura. Tie last gen x360 ps3 , pastatyti ant IBM power pc, jus nezintot bet ten kaskart paleidziant zaidima, visa konsole restartuojas ir 100% tiesiogiai ant metalo naudoja vietoj os ir kito krep, zaidimo varikli. Sitos consoles super silpnos, super slipnos. Jos nesugeba atkurti siu dienu zaidimus kaip BF4 ar taitanfola, delto mazina raiska iki last gen consoliu lygio, killzonas isvis veikia puse rezoliucijos. Patis perkat ta mesla, delto ir daro ka nori. Patis sutinkat, kad va gerai bus 720p ant siu dienu zaidimu. Veliau bus 360p, ir vel bus gerai jums, gi jus zaidima zaidziat ne pixelius. Tiek sony tiek ms, ant jusu dzin, cia bilionines korporacijos ir joms svarbus 100% pelnas is jusu. O jus pirkit pirkit. Kas diktuoja saligas? SONY ! JUMS DIKTUOJA SALIGAS ! Jus tik ginat sony ir patenkinti verket. O reik atvirksciai, nera 4K next gen galimybiu ant 60 kadru kaita, ir neperkat tu sudinu konsoliu…. A va kai niekas nepirks, tada susimastys, eh gal reikejo daryt kaip ansyki, keleis metais i prieki, ir galingiau uz betkoki pc dviem metam i prieki? O ne low end 2 metu senumo nieko nevertas dalis det ir daryt 100% pelno. Mastykit zmogai…..
sig
Tokius dalykus galima ir dabar pakankamai įtikinamai atkurti. Padarytum tą medį su atsitiktinai generuojamomis žievės, lapų ir kitomis tekstūromis bei kamieno ir šakų išsidėstymu ir galėtum visą mišką sukurti ir nebūtų dviejų vienodų medžių jame. O sukurti absoliučiai fotorealistiškus žmones ir kitus objektus kompiuteriai gali jau seniausiai. Klausimas yra tik ar reikia tokios technologijos žaidmuose? Juk dauguma jų turi tam tikrą specifinį stilių, kuris pagrinde ir diktuoja kaip žaidimas turėtų atrodyti. O ta nedidelė dalis žaidimų, kurie pagal įdėja turėtų atrodyti „realistiškai“, yra tiek apdirbami su įvairiais efektais, filtrais ir kitokiomis priemonėmis jog toli gražu neatspindi tikrovės. Be to, renkantis šimtaprocentinį realizmą tektų didesnę dalį sistemos pajėgumo skirti tiems dalykams, į kuriuos žaidimo metu yra kreipiama ne tiek daug dėmesio, taigi visas reikalas jau savaime gautusi neefektyvus.
Špyžius
xFiniti64
Nesu didelis kompiuterių architektūros ekspertas, tačiau tai, kad procesorius yra x86 mano suvokimu dar nereiškia, kad tai yra windowsai. Ta prasme manau driverių reikėjo ir reikės vienokia ar kitokia forma, tačiau jie nesudarys didelio skirtumo nuo to prie ko mes jau esame įpratę. Konsolės tą hardware pranašumą ir turėdavo prieš PC porai metų į priekį, nes nenaudoja Windowsų ir naudoja tik geležį ir ten matome pranašumą + optimizacija, nes na tie visi Titantfall ir Battlefield yra kuriami konsolėms, o kas jau lieka numetama į PC ir kas norės už 3000 susirinks dėžę, kuri rodys geriau nei konsolės, tačiau pripažinkim konsolės tam ir skirtos, kad nusipirktum hardware, kuris vilktų ilgai naujausius žaidimus aukštame lygyje pigiai. PC yra daugiau technikos entuziastų pomėgis, ne geimerių.
turbinis_darzas
konsoles drigavo tam zaidimu eismuj,ir driguos visa galva auksciau,o ne pc,kad ir ka sukure,ten ar kokia grafika ji bebutu,tapati porta gauna tas pc,madriau as nieko nematau,o tas ligonis xFiniti64 nusisneka cia rasydamas kazkokias avarijas,apie 4k svajoja,kur pasvajot tam lietuviuj apie ta 4k ant pc,jai eilinis zmogelis sunkiai mata full su 60 fps,pasistate susenuses dezes,ir rasineja,kokios konsoles blogos,bet nemato nej tos konsoles lygio sava dezej susmirdusioj,mandrus tik pamalt eiline pieva,ir beto tas 4k,ne ant monitoriaus tokia raiska snuki ikisus zaisti, nebudinga tam pc tas 4k,o dideliems ekranams sakyciau,issivaizduoju kokius pinigus pakloti reiktu tam pc,ka 4k su 60fps zaistum
|)
XavIer
Finiti ir Turbinis, del 4K truputi abu klystat. Čia gaunasi toks paradoksas, kad jei zaidi prie monitoriaus su tokia raiska skirtuma gal ir gali pajusti, bet sunkiai, o prie didelio teliko tik tuomet butu tik gerai akiai iziurimas efektas jei sedesi prie didelio telika arciau nei tris metrai. Siaip fullhd yra sociai ir tas rezoliucijos didinimas yra tikrai niekam nereikalingas. Po 4k ateis ultrahd nu as su Jumis galeciau susilazinti kad is 5 metru anstumo jus niek nepajaustumet. O kai gincas vyksta visa laika reikia sneketi faktais todel netingekit deti nuorodu is kur traukiat savo vejus. Del ziurejimo i full hd ir 4k:
arba
turbinis_darzas
buvau pries naujus metus Airijoj,ir maciau pristatytus 4k tuos ekranus,ka galiu pasakyt yspudzio nepadare,lygino ten uzmestus vaizdus,is arciau ziurint tik tam 152 inch ekranuj nusileidzia tas full,nes paliai to 4k ekrana tas full issikraipo,didinant mazesne rezoliucija,krenta kokybe,tas 4k dydziuj tik,daugiau neizvelgiau as ten kazko ipatingo
VirgilHilts
Konsolė skirta tik pagrinde žaidimams, nėra jokių pašalinių procesų, tuo tarpu per kompiuterį gali pasijungti krūvas įvairių procesų, bet savaime suprantama, kad nuo to darbo greitis nukentės. Smagu žaisti žaidimus per konsolę, kai vaizdą gauni per aukštos raiškos TV, patogu ir kontrolių konfigūracijos nereikia. Greitas žaidimas. Tuo tarpu PC stengiesi kuo pilniau išnaudoti, kol žaidi ir pan.
xFiniti64
Nu jo , atsiparasau, suklydau, tikrai ant consoliu pirma kura, net ir exkliuzyvus bet tai kaip sitas gaunas? Kai jau reik ant real ps4 paleist? Kaskaip pirmine versija buvo 1000 kartu detalesne, ir efektu daugiau ir tt… Gal , kad ji buvo ant pc kurta, paskui kelia i ps4 ir mato , ojoj , mazai galios, TAI OPTIMIZUOJAM sako. Ka reiskia optimizuojam? KERPAM LAUK VISKA, rezoliucije perpus, detalizacija perpus ? . Kas del 4K, jus galit pliurpt suda malt, po 5 metu tai bus standratas, kaip dabar full hd , munikas fill hd 500lt, tv? 1200lt, jau neberasi jokiu HD. Taspac ir bus su 4k. Kas nemato skirtumu, tai reik rega pasitikrint, mat jau reik ziuronus , o ne akinius uzsidet ?