Radau interneto platybėse neblogą straipsnelį apie juodą spalvą žaidime Magic The Gathering. Jis skirtas labiau naujiems žaidėjams, tačiau gali būti įdomus ir veteranams.

Vertėjas

MBC šių dienų MtG aplinkoje
Illidan Stormrage
(vertė Pjovėjas)



MBC, kitaip dar vadinama Juoda Kontrolė (nuo angl. Mono Black Control, čia ir toliau skliausteliuose vertėjo pastabos :), nesenoje praeityje buvo populiari kaladė. Nors su kiekvienu nauju bloku ši kaladė vis kažką praranda, mes, juodieji magai, atrodo visada sugebame kažkokiu būdu sugrįžti į viršūnę. Šiame straipsnelyje, skirtame „Juodosios Magijos“ naujokams, pabandyti apžvelgti pagrindiniai MBC bruožai.

Juoda spalva yra nelengva žaisti. Ji, ko gero, yra sunkiausiai suprantama spalva. Tačiau tuo pačiu ji turi ir didžiausią potencialą iš visų spalvų.

Juoda spalva daugiausia žinoma dėl didelės sugebėjimų (ability) įvairovės, kurios galėtų pavydėti kitos spalvos. Mono Juoda Kontrolė arba Mono Juoda Aggro Kontrolė (aggro – agresyvi) yra pagrindiniai Mono juodų kaladžių tipai.

Juodos sugebėjimai (abilities)

• Kortų traukimas
Sugebėjimas, šiaip jau priklausantis mėlynai spalvai, taip pat naudojamas ir juodojoj magijoj. Mes traukiame kortas, bet traukiame už tam tikrą kainą. Dažniausiai „rinkos kaina“ yra viena korta už vieną gyvybės vienetą. Kaip pavyzdį galima nurodyti mirrodin kortą Promise of Power, arba Core seto kortą Ambition‘s Cost. (kas nori pažvelgt į šias kortas žr. www.starcitygames.com paiešką, arba www.wizards.com puslapyje).

• Rankos naikinimas
Sugebėjimas, dėl kurio juodos spalvos kortos dažnai naudojamos kitų spalvų kaladėse. Galimybė kontroliuoti priešininko ranką yra galbūt geriausia juodos spalvos savybė ir jos pagrindinė gynyba. Rankos naikinimas tarsi išreiškia poreikį dominuoti. Juodasis magas labai mėgsta kontroliuoti situaciją ir rankos naikinimas leidžia jam kontroliuoti situaciją. Pavyzdžiu gali būti tokios šiuo metu dažniausiai naudojamos kortos kaip Persecute arba Mind Sludge iš Core seto.

• Gyvybės gavimas
Mes kažkaip turime susigrąžinti visas gyvybes, kurias už kažką sumokėjome tamsos jėgoms. Dažniausiai tam naudojami tokie didelės griaunamosios galios burtai kaip Consume Spirit iš Mirrodin bloko. Juk jūs negalvojot, kad juodieji magai yra visiški savižudžiai už viską mokėdami savo gyvybę? 🙂

• Kortų ieškojimo galia
Sugebėjimas surasti tai, ko reikia užbaigti kombinacijai, arba tiesiog surasti vaistų situacijai, kai kontrolė slysta iš rankų. Čia geriausias pavyzdys yra Diabolic Tutor (Core setas).

• Manipuliacijos kapinėmis
Labiau nei kada nors anksčiau papuliarus sugebėjimas susigrąžinti padarus iš kapinių, kad panaudot juos vėl ir vėl. Pvz.: Oversold Cemetery iš Onslaught‘o. Juk juodasis nekromantas tam ir yra nekromantas 🙂

• Taikinių naikinimas ir Masinis Naikinimas
Galimybė kontoliuoti ranką yra tiek gera, kiek ir sugebėjimas užtikrinti, jog niekas neišbus ant žaidimo stalo pakankamai ilgai, kad spėtų mirtinai pakenkti juodajam magui. Taikinių (target) naikinimas dažniausiai pasireiškia tokiais burtais, kaip Smother (Onslaught), Dark Banishing (Core setas) ir pan. Masinio naikinimo ginklai yra tokios kortos, kaip Infest (Onslaught), Decree of Pain (Scourge), Echoing Decay (Mirrodin). Nepamirškit, kad mes mirties valdovai, todėl mums tiesiog įgimta kontroliuoti kapines. Dažniausiai mes pašalinam iš jūsų kapinių tai ko jums mūsų nuomone visiškai „nereikia“, arba dar geriau – mes tai pasiimam sau. Geri pavyzdžiai gali būti Withered Wretch ir Scion of Darkness (abu iš Legions).

Yra dar vienas pasaulio naikinimo instrumentas, žinomas Death Cloud vardu (Darksteel). Tai nuostabi korta!

• Padarų tobulinimas ir kiti naudingi dalykai
Geri juodi padarai paprastai daug kainuoja. Tačiau mes retkarčiais vis gauname retų „deimančiukų“. Yra dar viena kaina, kurią mes mokame už gerus padarus: sava gyvybė, arba kitos nuolatinės kortos (permanent) auka. Grimclaw Bats (iš Darksteel) yra geras pavyzdys kaip gali būti gerinamas padaras už kiekvieną sumokėtą gyvybę pridedant jam +1/+1 iki ėjimo pabaigos. Greater Harvester (Darksteel) yra kitokio tipo pavyzdys: čia kiekvieno priežiūros etapo (upkeep) metu reikia paaukoti nuolatinę kortą (permanent), kad šis padaras liktų žaidime. Norėčiau tik pažymėtis, kad to, ką aukoji negali susigrąžinti į ranką, ar regeneruoti. Tai iš karto eina į kapines.

Kaladžių tipai ir aprašymai

Yra dviejų tipų MBC kaladės: dažniau matomas totalines kontrolės ir Aggro kontrolės. Paprastai pirmojo tipo kalade lengvesnė, bet jei jūs eisite antruoju keliu, jūs taip pat paiseksite puikių rezultatų.

Mono Juoda Aggro Kontrolė
MBAC (pagal angl. Mono Black Aggro-Control) naudoja tokių padarų, kaip Chittering Rats (Darksteel) savybes, kurios daro tą, kas šiaip jau labiau įprasta burtams. Skirtumas tik tas, kad tuo pačiu juodasis magas dar gauna ir padarą.


Totalinė Kontrolė
Juoda totalinė kontrolė, kitaip dar vadinama MBC, naudoja labai mažai padarų. Praktiškai ji naudoja vien burtus, skirtus visapusiškai kontrolei nuo rankos ir stalo iki kapinių. Ji dažniausiai užmuša priešininką vienu, ar dviem smūgiais didelio Consume Spirit forma, arba puldinėja su Greater Harvester darydama 5 žalos ir priversdama oponentą kiekvieną kartą aukoti du permanentus!

Mana Sources 24
16 Swamps
4 Chrome Mox
2 Temple of the False God
2 Blinkmoth Nexus

Creatures 7
4 Solemn Simulacrum
3 Greater Harvester

Spells 29
4 Consume Spirit
4 Phyrexian Arena
4 Wayfarer’s Bauble
4 Smother
4 Death Cloud
3 Devour in Shadow
3 Infest
3 Night’s Whisper

Sideboard 15
3 Shattered Dreams
3 Cabal Interrogator
3 Damping Matrix
3 Decree of Pain
3 Withered Wretch


Pastabos labiau patyrusiems 🙂

• Silpnybės T2 tipo formate
Silpnybės, arba bent jau sunkiausi priešininkai daugiausiai yra tokio tipo kaladės, kaip Twelve post (naudoja Darksteel collosus) ir rafffinity (paremta Arcbound Ravager iš Darksteal). Pirmoji, gal net labiau nei antroji, kadangi kolosą labai jau sunku sunaikinti 🙂

• Būdai panaikinti šias silpnybes
Pirma priemonė – teisingas žaidimas su savo kalade. Tai ypač sunku, bet žaisti savo burtus tinkamu metu yra tas kūjis, kuris gali padėti išspręsti problemas. Labai svarbu tokie pasirinkimai, kaip ką dėti į savo kaladę: Damping Matrix ar Oblivion stone. Pvz., žaidžiant prieš Raffinity reikėtų dėtis matrix, išimti tokias kortas kaip Mind Sludge ir įsidėti daugiau padarų naikinimo kortų (infest), arba tokios kontrolės, kaip Cabal interrogator.

• Ar mums iš vis reikia padarų?
Tai nevienareikšmis klausimas. Galima į kaladę dėtis tokius padarus, kaip pavyzdyje žemiau:

PVZ:


Land
22 Swamp

Creatures
2 Nightmare
2 Greater Harvester
4 Solemn Simulacrum

Spells
3 Echoing Decay
3 Barter in Blood
3 Death Cloud
3 Damping Matrix
3 Crucible of Worlds
3 Phyrexian Arena
4 Night’s Whisper
4 Consume Spirit
4 Guardian Idol

Sideboard
1 Barter in Blood
1 Death Cloud
4 Terror
2 Silent Arbiter
4 Shattered Dreams
3 Mind Sludge


Kiti kaladžių pavyzdžiai:

20 Land
17 Swamps
3 Blinkmoth Nexus

4 Creatures
4 Greater Harvester

12 Artifacts
4 Chrome Mox
4 Wayfarers Bauble
4 Scrabbling Claws

24 Spells
4 Endless Whispers
4 Death Cloud
4 Phrexian Arena
4 Consume Spirit
4 Devour in Shadow
4 Dark Banishing

SB:
4 Solemn Simulacrum
4 Summoners Egg


LAND (24)
20x Swamp
4x Blinkmoth Nexus
CREATURES (7)
4x Greater Harvester
3x Emissary of Despair
SPELLS (18)
4x Night`s Whisper
4x Echoing Decary
3x Death Cloud
3x Beacon of Unrest
2x Promise of Power
2x Barter in Blood
ARTIFACTS (12)
4x Solemn Simulacrum
4x Wayfarer`s Bauble
4x Guardian Idol

SIDEBOARD (15)
4x Chalice of the Void
4x Terror
3x Moriok Rigger
2x Barter in Blood
1x Emissary of Despair
1x Death Cloud