Laimi… viešieji ryšiai?

Per E3 „Sony“ „Playstation 3“ demonstracija, ypač „Killzone“ tęsinys, „Motor Storm“ ir „Fight Night 3“ atrodė žymiau geriau nei bet kas, ką sugebėjo spaudai pateikti „Microsoft“ bei nepriklausomi leidėjai ir buvo skirta „Xbox 360“. Nuo to momento prasidėjo nenutrūksiantys debatai ir gandų lavina. Šios kartos konsolių stagnacija baigėsi – prasidėjo, taip vadinama, sekančios kartos konsolių era.

Į 20050-jų metų E3 „Microsoft“ atėjo turėdama ryškią iniciatyvą, kurią perėmė iš „Sony“ praeitų metų balandį, kai sumažino „Xbox“ kainas Amerikos teritorijoje. Tą mėnesį „Xbox“ buvo parduota daugiau nei PS2. Tai buvo pirmas kartas „Xbox“ istorijoje. Pardavimų mąstai nesumažėjo ir iki metų galo, o per paskutiniuosius penkis 2004-jų mėnesius, keturis iš jų pirmavo „Xbox“. Apie tai kalbėjo net pats Billas Gatesas savo kalboje per „Consumer Electronic Show“, sausio mėnesį.

„Sony“ į tai žinoma atsakė (tradiciškai sėkmingai) puikiu marketingu, viešaisiais ryšiais ir technologinėmis demo versijomis. E3 spaudos konferencijos metu „Sony“ vėl susigražino iniciatyvą, kuria „Microsoft“ džiaugėsi beveik metus. Ir tai jie padarė vieninteliu naujos konsolės pristatymu.

Svarbu tai kas yra, ar tai, ką prisiminsime?


PS3 technologinės demo nustelbė „Xbox 360“ ir leido „Sony“ sukurti kur kas geresnį pirmą įspūdį – PS3 suvokiama, kaip gerokai pranašesnė, galingesnė ir natūraliai pažangesnė konsolė. Pirkėjų akyse PS3 dabar atrodo kur kas geresnis pasirinkimas nei „Xbox 360“.

„Microsoft“ teturi vienintelį pasirinkimą – leisti beveik tobulus žaidimus. Daugelis TV medijos atstovų perdavė vienareikšmišką žinią: PS3 demos nustelbė visas, kurias jie matė „Xbox 360“ pristatyme. Tuo viskas ir pasakyta.


Ką iš tiesų atsimins E3 lankytojai? Beveik garantuoju, jog daugelis parodos lankytojų jau dabar beveik nieko neatsimena. Visgi specializuotos spaudos atstovai primins savo auditorijai, kaip juos sužavėjo PS3 ir kaip blankiai atrodė „Xbox 360“. Tiesą sakant, net pastarosios konsolės pavadinimas gali pasirodyti blankus ir pretenzingas. Kai jau nepatinka, tai nepatinka…


Reikėtų prisiminti, kaip buvo prieš pasirodant „Xbox“. Situacija atrodė panašiai, nes pagrindinis „Microsoft“ koziris – „Halo“, pirmojo „gyvo“ pristatymo metu atrodė gana blankiai. Mažas kadrų per sekundę kiekis nesuteikė jokio optimizmo. Netgi įžvalgūs „Electronic Arts“ specialistai savo marketingo konferencijoje, kurioje teko dalyvauti ir Games.LT atstovams, kaip pagrindinę „Xbox“ silpnybę įvardijo stiprių ir komerciškai sėkmingų žaidimų trūkumą. Visgi po „Xbox“ starto „Halo“ iš karto tapo konsolės vizitine kortele ir sėkmingiausia „Microsoft“ žaidimų frančize.

Iš kitos pusės „Sony“ gerai žinoma savo pažadais, kurie ne visada išsipildo. Jie ir prieš tai siekė nustebinti publiką puikiai sukurtais vaizdais, kuriuose buvo demonstruojamas seniokas, raukšlėtu veidu ir vešliais žilais antakiais. Taip buvo 1999-jų technologinėje demo, kuri taip daugiau niekur ir nepasirodė. Vėliau Kenas Kuturagi PS2 palygino su „Matrica“ į kurią žaidėjai „pasijungs“. Taip niekada neįvyko, o „Sony“ niekada ir nebandė to pasiekti.

Teisingumo dėlei reikėtų paminėti, jog pirmosiose „Microsoft“ spaudos konferencijose rodomos „Xbox“ technologinės demo taip pat liko kompanijos archyvuose. Tikriausiai ne vienas iš mūsų prisimena robotą, kuris sinchroniškai šoko kartu su mergina. Tokio grafinio lygio nebuvo nė viename, net ir išskirtinai „Xbox“ sukurtame žaidime.

Viena aišku – „Sony“ sudavė rimtą smūgį „Xbox 360“ reputacijai, o konsolė, kurios dar nėra ir „Microsoft“ negali įrodyti savo produkto pranašumo darbais, gali taip ir likti „antra“.