Įspėjimas: Faktai pateikiami šiame straipsnyje yra diskutuotini (t.y. nėra vienareiškiškų įrodymų)
Gerokai nutolote nuo šeimos ar draugų? O gal virtualūs pasiekimai jus žavi labiau nei pasiekimai tikrame gyvenime? Galbūt kiek pasikeitė jūsų aplinkos suvokimas, mąstymo procesas? Jeigu taip, jūs tikriausiai žaidžiate kompiuterinius žaidimus ir, panašu, jie prispaudė jus savo plačiu padu.
Video žaidimai paskutiniais metais dažnai susieti su tragiškais incidentais, prievarta. 1999 m. balandžio 20-ąją Amerikos vidurinės mokyklos studentai Eric Harris ir Dylan Klebold užmušė 13 žmonių ir nusižudė patys Sinavado Vidurinės mokyklos žudynėse. Po šio tragiško atvejo sužinota, jog abu studentai buvo Doom ir Wolfenstein 3D fanai. Nuo tų laikų žmonių, besipriešinančių smurto kompiuteriniuose žaidimuose vaizdavimui, argumentai tapo svaresni, gyviau diskutuojami. 2003 m. birželio 7-ąją amerikietis pilnametis Devin Moore užmušė tris policininkus; jie bandė sulaikyti vyra už mašinos vagystę. Teisme jo gynyba tvirtino, jog jis buvo įkvėptas ginčytinos reputacijos kompiuterinio žaidimo Grand Theft Auto III. 2003 m. birželio 25-ąją du amerikiečiai bendraminčiai, Joshua ir William Buckner, panaudojo šautuvą bandymams apšaudyti pravažiuojančias mašinas. Žaidimas baigėsi vieno vairuotojo mirtimi ir sunkiai išgelbėta moters gyvybe. Du šauliai tvirtino, jog buvo įkvėpti žaidimo Grand Theft Auto III.
Pasirodo, jog video žaidimai, susieti su žudynėmis, turi įtakos smurtinių veiksmų pasireiškimui mus supančioje aplinkoje daugiausia ne dėl to, jog žaidime atvaizduojamas smurtas, o dėl to, jog šis atvaizdavimas pakankamai primenantis realybę, aukštos grafinės kokybės.
2001 lapkritį 21 metų amerikietis, vardu Shawn Woolley, po konflikto su motina nusprendė nusižudyti. Manoma, jog tai galėjo būti priklausomybės nuo žaidimo Everquest rezultatas. 2005 rugpjūtį įvyko du incidentai, rodantys neigiamą priklausomybės nuo žaidimų įtaką. Pietų Korėjos tėvų neprižiūrimas keturių mėtų vaikas mirė dėl to, jog jo tėvai užsižaidė World of Warcraft interneto kavinėje. 28 metų Pietų Korėjos gyvetojas mirė be pertraukos 50 valandų žaidęs StarCraft. 2004 spalį, Qiu Chengwei mirtinai nusmeigė Zhu Caoyuan per disputą dėl to, kam priklauso virtualus ginklas, laimėtas dviejų žmonių žaidime Legendoje About Mir 3. Daugelis šių incidentų galėjo įvykti dėl psichinių sutrikimų, kuriuos sukėlė ne vienas, o daugelis kompiuteriniai žaidimai savarankiškai.
Video žaidimai tarsi išsigelbėjimas iš realaus pasaulio. Nei televizija, nei radijas ar kita žiniasklaidos priemonė niekada tiek neatitrauks žmogaus nuo realybės, kaip tai daro kompiuteriniai žaidimai. Žaidimai daugeliu aspektų panašūs į nebrangius narkotikus. Kažkas galėjo sugadinti savo visą gyvenimą, naudodamas narkotikus ar vaistus ne pagal paskirtį, kažkas galėjo sugadinti savo gyvenimą, žaisdamas kompiuterinius žaidimus.
Video žaidimai turėjo įtakos žmonijai, kokia ji yra šaindien, ir ši įtaka nepaneigiama. Kai kurie aktyvistai stengiasi gerokai apriboti smurtą ir seksą video žaidimuose todėl, kad šie žaidimai daug stipriau įtakoja ne dabartinę visuomenę o visuomenę, kokia ji bus, kai nebebus mūsų.
Svarbiausia, jog mes pripažįstame žaidimų neigiamos įtakos realumą, kuri matoma labiau ne individualiame žmoguje, o visoje nacijoje.
Žaidimai yra kažkas, per ką tiesa apie aplinką pažįstama betarpiškiausiai. Ir taip buvo tol, kol nebuvo kompiuterinių žaidimų.
Kompiuterinius žaidimus vargiai galima vadinti žaidimais; tai kažkas, kuo naudotis reikia itin atsargiai.
To visiems skaitytojams ir linkiu!
79 Komentarai
Flask
Tau amerikos PSICHOLOGAI gali nustatyti, kad nafta yra pats geriausias vitaminas pasaulyje. JAV armija rengia projektus, kai kariai yra apmokomi žaidžiant FPS. Girdėjau gandus, kad JAV armija pati parėmė FPS žaidimo išleidimą. Kodėl? Kad skatintu, kad turėtų ką verbuoti.
Taip, aš pats žaisdavau, žaidžiu ir žaisiu, bet laiko tam lieka vis mažiau, dažniausiai vakarai. Būtent to paauglys, koks pats esi tamsta, ir negli suprasti. Nemanau, kad tu, SUPERMARIO, jauti laiko stoką. Palauk, kol atsisėsi ant savo sėdynes ir pradėsi galvoti, kad reiks kažkada gyventi pačiam, ne iš kišenpinigių. Palauk, gal nutiks taip, kad p2p sistema kapituliuos ir žaidimus teks pirkti!!!
Ir išvis, kodėl tu ne mokykloje?:DDD
SUPERMARIO
Žinai aš pats taupau žaidimams pinigus,stengiuos padėti tėvams ,mokytis ir senokai jau pats sėdžiu ant savo sėdynės .O kodėl tu ne tarptautiniame kotletų rijimo čiampionate?
P.S Man buvo sutrumpintos pamokos.
Flask
Gerai, atsiprašau dėl kaltinimų piratavimu ir bėgimu iš pamokų, pasikarščiavau. Džiugu, kad taupai, mokaisi ir padedi ^^,
Nespėjau į tą konkursą, nes šiandien nėra paskaitų, o vakar iki išnaktų prie PC sėdėjau.
Vistiek, pamatysi, kaip požiūris pasikeis po kiek tais laiko.
SUPERMARIO
Matai tu man ,net gi pasikeis .Žaidimai man yra hobis ,ar žvejui jo nuomonė apie ,jo hobį keičiasi į neigiamąją pusę?
Flask
Aš ne apie požiūrį į žaidimus kalbėjau. Ir tuo labiau ne apie požiūrio keitimasį į neigiamą pusę.
Nereikia asiluoti visų, kas sako, kad dabar žaidžia mažiau, nei anksčiau.
ZZ1
zaidejai nezudo zmoniu. juos zudo hitmanas kodiniu pavadinimu 47
SUPERMARIO
O kodėl reikia spankti ,jog jie vysto smurtą ,ir bla bla bla ir bla bla lba
Kainen
Jei asilas esi, tai gali bet kas tave įtraukt. Žaidimai, kaip ir alus – kas per daug, tas nesveika, bet saikingai visuomet galima mėgautis, galima net ir naudos išpešt tiek iš to, tiek iš ano.
Flask
Smurto nevysto. GAL tik paskatina žmones, su perdegusia psichika elgtis prieš įstatymą.
Bet tai nereiškia, kad dabar žaidimus reikia uždrausti. Jei problema yra, apie ją reikia šnekėti.
.357Magnum
Pietų Korėjos tėvų neprižiūrimas keturių mėtų vaikas mirė dėl to, jog jo tėvai užsižaidė World of Warcraft interneto kavinėje.
Dar tėvai lošia WOW :-/ Norėjau pradėt, bet kai išgirdau kitų klasiokų nuomonę…
Flask
Vėliau skaičiau, kad jie ištiesų žaidė Warcraft III, o ne wow.
Yra daug žmonių, vedusių, kurie šeimomis žaidžia wow. Tėvai ir vaikai.
gtafanaz
Kartais zaidimai itraukia zaidziu bet kai buna laisvensio laiko o del pamoku pirmiausia jas padarau tada zaidziu kartais uzsikabinu tada ilgiau zaidziu bet kai yra svarbesniu darbu tada nueinu nuo kompo nu vnz priklausomybes niekam neturiu(smart)
Son1x
Ir dar kaip tie zaidimai skatina smurtauti. Patikek manim. Is patirties galiu sakyti, kad momentais VISKA gali padaryti, kad tik neatsitraukti nuo kompo.
shadow
Visiskai pritariu SUPERMARIO (nors ir esu panasaus i jo amziaus).
Kaip kazkas sake pagundu pilnas pasaulis, ir jei tu budamas 14 zaidi n18 geima po 6h per diena tai bedu riekia ieskoti ne tame zaidime o savo mastyme. Aisku, itraukia, bet kas siais laikais neitraukia?
Frostas
oi kokia pas mus didele patirtis… DIRZU tau per sikna ir praeis noras ozuotis
Brian
siaip cia ne visiems vienoda itaka daro tie zaidimai . pvz man ir tikiu daugeliui kitu zmoniu visai nekyla noras pazaidus kokio cs begti ir saudyti visu ar kokiu gta paskui begioti vogti masinas ir t.t. tiesa sakant prisizaidus DMC 4 norejosi moketi kazka panasaus kaip Nero ar Dante , bet daryti to tikroveja tuo labiau lakstyti su kokiu kardu ar peiliu ir skersti zmones tikrai nebuvo tokio noro 😀
kaunas163
as zinojau kur tevas ginkla laike bet neisdrisau jo paimti :V 🙂 o cia dar kazkas ir zudosi (cry) (scare) (scare) (scare) (!) (!) (!) (!) (!) (!) (!)
pasvaliec
Jei pradėtum žaisti žaidimus kokių 3 metų tai gal ir paveiktų psichiką.
Bacila
paskaicius si straipsni toks ispudis, kad (sarkazmas) zmogus yra bevalis subjektas ir veikia pagal tai ka aplinka jam padiktuoja.