Įspėjimas: Faktai pateikiami šiame straipsnyje yra diskutuotini (t.y. nėra vienareiškiškų įrodymų)
Gerokai nutolote nuo šeimos ar draugų? O gal virtualūs pasiekimai jus žavi labiau nei pasiekimai tikrame gyvenime? Galbūt kiek pasikeitė jūsų aplinkos suvokimas, mąstymo procesas? Jeigu taip, jūs tikriausiai žaidžiate kompiuterinius žaidimus ir, panašu, jie prispaudė jus savo plačiu padu.
Video žaidimai paskutiniais metais dažnai susieti su tragiškais incidentais, prievarta. 1999 m. balandžio 20-ąją Amerikos vidurinės mokyklos studentai Eric Harris ir Dylan Klebold užmušė 13 žmonių ir nusižudė patys Sinavado Vidurinės mokyklos žudynėse. Po šio tragiško atvejo sužinota, jog abu studentai buvo Doom ir Wolfenstein 3D fanai. Nuo tų laikų žmonių, besipriešinančių smurto kompiuteriniuose žaidimuose vaizdavimui, argumentai tapo svaresni, gyviau diskutuojami. 2003 m. birželio 7-ąją amerikietis pilnametis Devin Moore užmušė tris policininkus; jie bandė sulaikyti vyra už mašinos vagystę. Teisme jo gynyba tvirtino, jog jis buvo įkvėptas ginčytinos reputacijos kompiuterinio žaidimo Grand Theft Auto III. 2003 m. birželio 25-ąją du amerikiečiai bendraminčiai, Joshua ir William Buckner, panaudojo šautuvą bandymams apšaudyti pravažiuojančias mašinas. Žaidimas baigėsi vieno vairuotojo mirtimi ir sunkiai išgelbėta moters gyvybe. Du šauliai tvirtino, jog buvo įkvėpti žaidimo Grand Theft Auto III.
Pasirodo, jog video žaidimai, susieti su žudynėmis, turi įtakos smurtinių veiksmų pasireiškimui mus supančioje aplinkoje daugiausia ne dėl to, jog žaidime atvaizduojamas smurtas, o dėl to, jog šis atvaizdavimas pakankamai primenantis realybę, aukštos grafinės kokybės.
2001 lapkritį 21 metų amerikietis, vardu Shawn Woolley, po konflikto su motina nusprendė nusižudyti. Manoma, jog tai galėjo būti priklausomybės nuo žaidimo Everquest rezultatas. 2005 rugpjūtį įvyko du incidentai, rodantys neigiamą priklausomybės nuo žaidimų įtaką. Pietų Korėjos tėvų neprižiūrimas keturių mėtų vaikas mirė dėl to, jog jo tėvai užsižaidė World of Warcraft interneto kavinėje. 28 metų Pietų Korėjos gyvetojas mirė be pertraukos 50 valandų žaidęs StarCraft. 2004 spalį, Qiu Chengwei mirtinai nusmeigė Zhu Caoyuan per disputą dėl to, kam priklauso virtualus ginklas, laimėtas dviejų žmonių žaidime Legendoje About Mir 3. Daugelis šių incidentų galėjo įvykti dėl psichinių sutrikimų, kuriuos sukėlė ne vienas, o daugelis kompiuteriniai žaidimai savarankiškai.
Video žaidimai tarsi išsigelbėjimas iš realaus pasaulio. Nei televizija, nei radijas ar kita žiniasklaidos priemonė niekada tiek neatitrauks žmogaus nuo realybės, kaip tai daro kompiuteriniai žaidimai. Žaidimai daugeliu aspektų panašūs į nebrangius narkotikus. Kažkas galėjo sugadinti savo visą gyvenimą, naudodamas narkotikus ar vaistus ne pagal paskirtį, kažkas galėjo sugadinti savo gyvenimą, žaisdamas kompiuterinius žaidimus.
Video žaidimai turėjo įtakos žmonijai, kokia ji yra šaindien, ir ši įtaka nepaneigiama. Kai kurie aktyvistai stengiasi gerokai apriboti smurtą ir seksą video žaidimuose todėl, kad šie žaidimai daug stipriau įtakoja ne dabartinę visuomenę o visuomenę, kokia ji bus, kai nebebus mūsų.
Svarbiausia, jog mes pripažįstame žaidimų neigiamos įtakos realumą, kuri matoma labiau ne individualiame žmoguje, o visoje nacijoje.
Žaidimai yra kažkas, per ką tiesa apie aplinką pažįstama betarpiškiausiai. Ir taip buvo tol, kol nebuvo kompiuterinių žaidimų.
Kompiuterinius žaidimus vargiai galima vadinti žaidimais; tai kažkas, kuo naudotis reikia itin atsargiai.
To visiems skaitytojams ir linkiu!
79 Komentarai
SUPERMARIO
Čia pats viską išvedžiojai ,ar nusirašiai nuo ko?Dar noriu paklausti ,kokį tada velnia veiki ?Eik į namų šeimininkių portalą ir kalbėk panašias nesamones.
zetonas
pritariu – cia geimeriu portalas turi but o ne antigeimeriu,o straipsnis 100% antigeimeriskas,ir seip cia labai jau amerikietiskos mintys,visada versti kalte kazkam,filmam,zaidimam ir t.t. kalbi panasiai kaip tas advokatas(nepamenu pavardes kur pries GTA serija eina)o tai kaip tada gerbiamas Landau paaiskintum neturtingu ar asocialiu tevu vaiku kurie net is tolo nemate ziauraus geimo ir neturejo kompo agresija gatveje pries zmones ar savo paciu bendramecius,kai del 10lt ir mobiliako ,zmogu padaro invalidu,paskui „evoliucionuoja“ i recidyvistus kurie 80% gyvenimo praleidzia ikalinimo istaigose,juk jie nezaide geimu,o ir geras filmas su daug smurto prabanga kai teliko namie nera…
augas
Bravo. Seniai skaičiau tokį įtraukiantį straipsnį 🙂
WarCrafteris2
Hm, na dėl internetinių pilnai sutinku, bet neitin suprantu, kas ten taip įtraukia, kad negali atsiplėšt ilgai.
Aš apskritai nemanau jog žaidimai labai jau žalingi, reikia saikingai, o tokiau viskas nuo žmogaus, jei kaltinat žaidimus, kaltinkit ir filmus, knygas, kriminalinius laikraščių straipsnius ir kita.
Landau
Straipsnio pabaigoje pats pridėjau vieną kognityvistinę pastabą, kurios autorius matyt bus liaudis. Parašysiu darkart: „Per žaidimus betarpiškiausiai pažįstama tiesa“.
Manau tai atsako į klausimą, kuo kai kurie kompiuteriniai žaidimai žalingi. Tai, žinoma, mano asmeninis požiūris.
SUPERMARIO
Čia tu pats esi žalingas ,o ne žaidimai .Sakau eik į namų šeiminkių portalą ,surasi bendraminčių.Mane užknisa tokie žmonės ,kaip tu -su savo tokia nuomone.Sakiai kaltinamieji prisipažino įkvėpti GTA 3 ,Alma Jonaitėnė ir gi bandė prisipažinti ,jog jai jos sūnūs liepė nužudyti vaiduoklė moteris.
VanHelsing
Tai gali tik amerikietis.
GooDBoY
Bent kiek turinčiam proto tokie dalykai, kokie aprašyti čia, neįvyktų. Vienetai tokių žaidimų paveiktų mulkių yra…
freddyss
Pamenu, kai pradėjau rimtai žaisti (teko žaisti savaitėmis, tik su pertraukomis miegui ir valgiui), ir baigęs žaisti buvau praradęs orentaciją laike, pvz, einu kur gatve ir netikėtai pradedu galvoti; va čia, galim pastatyti įtvirtinimą, ant namo snaiperius…..
Tikrai turi įtakos..
superinisnick
Del gta 3 saude oho
zetonas
superinisnick – butu JAV tavo ip jau bandytu atsekti FTB 🙂
SaVaS
Dar svarbiausia kad lietuviai nedaro tokiu nesamone, bet laikas parodys.
Landau
Į klausimą pats atsakei – tėvai buvo asocialūs.
Neturtingų tėvų vaikai nebūtinai užauga blogiečiai.
SUPERMARIO
Tu pasakiai blogiečiai.Jau seniai negirdėjau ,kad kas taip sakytu.Žmogau nėra blogų ir gggggggerų žmonių.Visi turi ir vieno ir kito ,tik vienų blogio levelis didesnis ,o kiti labiau linkę į šviesiąją pusę.
superinisnick
Kodel?
zetonas
as ir nesakau kad visi uzauga blogi,pvz klasioko tevai buvo asocialus o jis laiptinje pamokas ruosdavoir ka – ir dabar politologija baige,as kalbu kad tavo staipsnis priestaringas – juk ne vien zaidimai itakoja zmogaus „blogosios“ puses aktyvejima ar vystymasi,naivu taip manyt ir viska versti and geimu ar ziauriu filmu,dali itakos jie turi ,bet tai tik minimali dalis manau,nes pilna zmoniu kurie daro nusikaltimus o geimu guvenime nezaide.
va dar pridurciau kad net buna inteligentiski ir mandagus,ramus zmones tam tikrais atvejais gali imtis nevaldomo smurto ,neretai net padaro rimtu nusikaltimu,ir tada visi stebisi – juk jis buvo toks geras zmogus,net muses nenuskriaustu..
Landau
Nerašiau, jog žaidimai kalti dėl visko, ką žmogus daro blogai (tavo paties išmonė), tačiau manau kompiuterinių žaidimų neigiamas poveikis žmogaus psichikai anaiptol nėra nejaučiamas.
SUPERMARIO
Tą patį prieš 50 metų sakė apie komiksus .Ar jie ką nors padarė?Nieko .Tas pats ir su žaidimais.Aš žaidžiu maždaug visą gyvenimą(man 16).Kolkas nieko neužmušiau,nors ir buvo tokių minčių gan daug(tačiau priežastys kitur).
Landau
SUPERMARIO, gal galėtum apibendrinti savo nuomonę?
zetonas
tisiogiai neparasei – tas tiesa,bet tai isreiskiai kitais zodziais,zodziu zodziu zaismas