Ne, nesijaudinkite, šį kartą nesiruošiu ant ko nors varyti. Ta prasme ruošiuosi, nepagalvokit, tačiau tai visai nesusiję su Games.lt. Tiesą sakant tai susiję su parduotuvių tinklu GAME (primena Games.lt, žinau, tačiau tai skirtingos galaktikos). O kuo gi man dabar užkliuvo tas parduotuvių tinklas… Na, šiaip geras klausimas, bet daug įdomesnis man asmeniškai yra „kuo jiems užkliuvau aš?“ arba „kuo jiems galbūt užkliuvo dar tuntas tokių, kaip aš?“ Bet pradėkime nuo pradžių…
Daugelis čia besilankančių tikriausiai žinote internetinę parduotuvę game.co.uk? Taip, tai yra ta vieta, iš kurios aš bent keletą metų perku žaidimus bei įvairią jų atributiką. Šiandien atsidaręs savo profilį aš priskaičiavau apie 40 žaidimų, kuriuos esu iš viso nusipirkęs iš game.co.uk internetinės parduotuvės. O nusipirkęs, tai turiu omenyje „užsakęs, užmokėjęs, gavęs, peržaidęs“. Tarp tų keturiasdešimties yra visokių žaidimų: visiškai naujų, panaudotų, pirktų su nuolaida, skirtų PSP, skirtų PS2, skirtų Xbox360, skirtų PS3 arba užsakinėtų iš anksto (pre-order). Be kita ko iš čia pat esu įsigijęs keletą geros kokybės marškinėlių, žaidimų veikėjų figūrėlių ir pan. Dar galiu pasigirti, kad kažkada (prieš porą metų) teko lankytis Stokholme, kur taip pat buvo viena iš GAME tinklo parduotuvių ir joje įsigijau didelę „Alone in the Dark“ kolekcinę žaidimo pakuotę, prie kurios man pardavėjas pridėjo ekskliuzyvų žiebtuvėlį. Taip. O dar kiek aš žaidimų iš šio tinklo pirkau per savo draugus… Žodžiu, dėl mano lojalumo šiai parduotuvei nekyla jokių abejonių, tiesa? Bet štai tokiomis akimirkomis tie, kuriais pasitiki labiausiai, paima ir pakiša tau koją…
Mano košmaras prasidėjo šių metų sausio pabaigoje, kuomet pastebėjau, kad kažkaip įtartinai ilgai neateina žaidimas „Bayonetta“, kurį, kaip jau man buvo įprasta, užsisakiau iš game.co.uk. Jų svetainėje buvo parašyta (kiekvienas vartotojas turi savo asmeninius duomenis, kuriuose nurodyta kada koks užsakymas buvo išsiųstas ir pan.), jog mano žaidimas buvo išsiųstas sausio 18 dieną. Na gerai. Praėjo trys savaitės, o užsakymo kaip nėra taip nėra… Nuėjau į tinklapį pasižiūrėti kada galima skųstis dėl vėluojančio pristatymo ar netgi dingusios siuntos. Hm, tinklapyje gana aiškiai buvo nurodyta, kad mano atveju (siuntimas į Lietuvą ar bet kurią kitą Europos šalį) reikia laukti 28 dienas nuo žaidimo išsiuntimo ir tik tuomet jiems rašyti. Tai reiškė, kad jeigu jie žaidimą man išsiuntė sausio 18, o aš jo negavau, rašyti laišką turėčiau vasario 15. O aš žmogus nekantrus, man labai magėjo greičiau pasismaginti su tokias kontraversijas sukėlusia ragana, todėl neiškentęs parašiau jiems praėjus 25 dienomis, laiške paminėdamas, jog tos trys dienos, greičiausiai, neturės jokios reikšmės. Na, taupydamas laiką ir vietą, savo laiško nerašysiu, bet atsakymą, kurį gavau, įmesiu. Grynai susipažinimui kaip maždaug veikia ši sistema ir kokie užsienyje yra reikalavimai bendraujant su klientais:
„Hi,
Thank you for your email.
I am sorry to hear that you have not yet received your order from us.
I can confirm that your order was despatched via International Royal Mail on 18/01/10. Normal delivery via this method is 4-6 working days although on rare occasions this can take slightly longer.
In the unlikely event that an order is lost during shipment, we will do our best to replace it as soon as possible (depending upon product availability). In order to confirm that an order shipped via post has indeed been lost in transit we must wait 28 days before replacing it, as most ‘missing’ items are located within the postal system within this period, as advised by the Royal Mail.
28 days in this instance is 15/02/10, therefore, if this has still not been received after this date, please e-mail me again and we will look to either refund or offer a replacement (subject to product availability) for this order for you.
I apologise for any inconvenience that this may have caused.
Regards,
Lucy J
The Team at GAME“
Štai. Aišku, aš padariau klaidą rašydamas anksčiau, tačiau manau, kad ją išpirkau su kaupu parašęs dar bent penkis laiškus praėjus jau net ne 28 dienoms, 35, o paskui dar ir po 40 dienų triukšmavau. Deja, šis GAME internetinės parduotuvės laiškas, kurį čia ką tik pacitavau buvo vienintelis laiškas, kurį jie man teikėsi atsiųsti. Absoliučiai nieko. Nei nurodymu, nei atsiprašymo, net kažko, kas paliudytų jų nekaltumą. Aš neteigiu, jog jie šiuo atveju yra vagys, tačiau visiškas manęs, kaip kliento ignoravimas, tuo labiau nėra gerai. Dar vienas nemalonus dalykas yra kaina. Anokia čia paslaptis – žaidimas man kainavo 170 litų (39.99 svarai + siuntimo mokestis 2.95 svarai) ir tai, aišku, bus labai gera dingstis pasireikšti mano nekentėjams („cha cha, E417 prarado 170 litų, taip jam ir reikia, durniui“ :)). Tačiau dar nemalonesnis yra tai, jog kol aš laukiau atsakymo iš GAME, tinklalapyje žaidimas atpigo iki 24 svarų, todėl net jei jie ir būtų tuo metu man išsiuntę šio žaidimo pakaitalą, aš jau būčiau tam tikra prasme praradęs dalį pinigų.
Taip, belaukdamas kokių nors rezultatų aš skambinau į savo paštą (tačiau jame žaidimo būti negalėjo, nes paštas randasi labai arti mano namų, paštininkė dažniausiai iš karto atneša), skambinau į muitinę (per paštą) – nieko. Taip, kaip bebūtų gaila, tai ne tas atvejis, kur galima būtų eilinį kartą apjuodinti mūsų muitinę :). O šiaip – kas ten žino. Labai gali būti, kad koks nors suskis šiuo metu sėdi savo kambaryje ir smaginasi žaisdamas originalią „Bayonetta“, už kurią sumokėjo kitas suskis. Kam šioje situacijoje blogai? Man, nes aš, kaip bebūtų gaila, esu tas kitas suskis. Kažkur kažkas kažkaip išdūrė. Būna. Bet pasirodo, jog ir ignoras būna… Ką padarysi.
Be game.co.uk dar mano žinioje yra galingasis eBay, bet juo naudojuosi tik tada, kai reikia filmų arba senesnių žaidimų, kuriuos galima pirkti tiesiai žmonėms iš rankų. O dabar, kadangi pažadėjau sau daugiau nieko iš GAME internetinės parduotuvės nepirkti (nebent jie atsiųstų man „Bayonetta“ arba grąžintų pinigus :)), užsiregistravau Shopto. Iš ten užsisakiau ir „Final Fantasy XIII“ kolekcinę pakuotę, kol kas dar negavau. Bet galbūt tik dėl to, kad šiandien šis žaidimas apskritai dar tik pasirodo visoje Europoje :). Na, žiūrėsim kaip ten bus. Girdėjau ir apie kelis kitus tinklapius bei liūdną žaidėjų patirtį su jais. Pasidalinkit. Įdomu.
Kas dėl pačios naujienos – nesiputokit. Aš ją rašiau tikrai ne kaip pagraudenimą dėl savo nesėkmės, praradimo, o kaip perspėjimą. Ne, rimtai, būkite atsargūs. Suprantu, kad tokio praradimo tikimybė yra itin maža, galbūt net 1% iš 100, tačiau kas žino, galbūt jūsų užsakymas ir bus kaip tik tas 1%?
Pagarbiai,
E417
71 Komentarai
WeLnYzZz
anglam dar nieko nueitu i ta game ar kokia kita parda ir pakeltu veja nes ju pilna tu parduotuviu o ka lietuviui daryt?
BWS45
wow. cia tai jau ziauriai negrazu , kada zmogus nusipirkes virs 40 zaidimu , dabar yra ignoruojamas . Galetu grazint pinigus ir dar zaidima atsiust nemokamai , del to , kad taip ilgai laukei. vakar pats pasemiau bf bc 2 . tikiuosi pasieks…
Foxiz
Žinai, ok kad tau patinka steam. ok, kad tu ją naudoji, bet apie tai rašyt kiekvienam poste, visa kita ignoruoti ir menkint, tai yra labai siauras požiūris. Ir kvailas. Tas pats kaip žiūrėt futbolo varžybas nenuleidžiant akių nuo vieno vartininko.
karmis
Nu man kolkas visus game pristate is ju nusipirkes apie 100 game gal net daugiau 😀
Xanthus
Gediminai, tikriausiai nustebsi, bet žaidimų kompanijos labai neilgalaikės. Aštuoniasdešimtųjų pabaigoj ar devyniasdešimtaisiais nebūtum radęs žmogaus, kuris patikėtų Origin galu, šiandien kažin ar kas nors dar juos atsimena. Jei būtum kada skaitęs EULA (sprendžiant iš tavo lengvabūdiško požiūrio to nedarei) į skaitmeninius distributorius žiūrėtum daug atsargiau.
Cigonu_karalius
del prarasto zaidimo, rasyt naujiena :D:D Viena karta atrase ir viskas. Nepatinka pirk is kitur ir viskas 😀
Gediminas
Žinau aš tuos EULA. Rašoma, kad jei maždaug kas atsitiks Steam’ui, tai žaidimų niekas negrąžins ir .t.t ir pan. Bet ir taip aišku, kad Steam’ui nieko nenutiks. Juk digital rinka – žaidimų ateitis. Teko skaityti ir keletą straipsnių šia tema, kur kompanijų atstovai komentavo, jog tik digital rinkoje jie mato žaidimų ateitį. Va ten visokius Impulse ir gali ištikti koks bankrotas, bet Steam tikrai ne.
Burundis
Na mato visi, kad esi Steam’o fanas, bet gi nieko nera amzino. Valve irgi nera isskirtiniai ir gali jiems visokiausiu bedu buti.
PS. Dar tokio ziauraus fanboizmo nemaciau.
PSS. Cia tik mano nuomone 😉
trinitukas
isdeskit savo problema ir jie tikrai imsis kokiu veiksmu, atsius zaidima arba grazins pinigus.
man buvo panasi problema kai ten pas juos kazkas uzstrigo ir neatsiunte man siuntinio, kreipiausi tj ten tj po 3 dienu radau saskaitoje grazintus pinigus uz neivykdyta uzsakyma
[Biskvitas]
Is eBay BC2 uzsisakiau, nervuojuosi dabar perskaites posta :-]
Negenity
na labai cia nepasiseke tau E417 na ash ish game pirkau tik PS3 pulteli ir Assassins creed 2 tai kaip ir viska atsiunte nors buvo su tuo creedu 20 dienu laukiau ir tai tik nuejes i pasta atsiemiai nei jokio lapuko kad siuntini gavau nieko. O del to game ignoravimo tai cia jau isviso nepagarba zmogui bei visai Lietuvai bet kaip jau Meshquis minejo jiem tai Ech kas ta Lietuva
ReDuss
Siaip galima atsispausdint visus duomenis ir jeigu negauni tu daiktu tai galima lengviau irodyt kad pirkai (!)|)
BeP_
Greičiau ne kas ta Lietuva, bet kas tas vienas klientas… Tokiai įmonei nemotais vienas nusivylęs klientas, ką jis padaris? Nemanau, kad dėl 170lt kas nors veltusi į teismus ir t.t. Ką vistiek nelaimėtu… Mes ne JAV, kur yra teisinė sistema ištobulinta ir už kiekvieną nesąmonę galimą paduot į teismą ir išsikovot milijonus…
eXcluziver
Jau tokias dramas daro, juos tikriausiai uzkniso tavo spamas, galbut automatiskai buvai uzblokuotas. Nusipirko 40 geimu, atsirado 1 problema ir taip ispute burbula, jugi kai registruotas siuntinys tai viska raso – ar pateko, kur dingo. Jei tikrai del ju kaltes tu negavai, tai as net nebuviau toks paranojikas ir pesimistas, kad net nebesitiket iskart kad gausiu
Burundis
Zmogus pinigus prarado blemba, o jus cia nesamones snekat… Turbut niekas nenoretumet pinigu prarasti, o, kad 40zaidimu yra nusipirkes tai tipo gali sau leisti ir oran ismest pinigus ane?
BWS45
Jo , bet manau kada esi 40 zaidimu nusipirkes ,tai norisi gaut siokios tokios pagarbos is parduotuves , o ne but ignoruojamam.
Matrix
Oj, kaip tu klysti. Kas susiję su pinigais NIEKAS nėra užtikrintas, kad nebankrutuos ar kas kita nenutiks. Per pastaruosius 20 metų žlugo tiek daug draudimo kompanijų bei bankų, kurie, rodos, savo apskaitoje rodė milijardinius pelnus bei turėjo begalinį pasitikėjimą, o iš tikro – visi pinigai buvo iššvaistyti ir įmonės skendėdavo kelis kart Lietuvos biudžetą viršijamomis skolomis. Tad taip aklai sakyti, kad skaitmeniniai žaidimai yra rinkos ateitis ir kad NIEKO negali jai nutikti, nes „…tai, Steam, tai Valve…“ – yra labai trumparegiška. Jei neišsiugdysi kritiško visako vertinimo ir matysi tik žibutes ant kalno, o nematysi to, kad bet kuriuo metu žemės pluta gali tiesiog suskilti pusiau ir nebelikti visų tų gražių žibučių nė 10 kilometrų spinduliu – tai tada bus liūdna, labai labai liūdna. Tau. Ypač 🙂
TomasFBR
Mažiau paranojos. Game.co.uk buvo ir yra viena is geriausių UK e-parduotiuvių. Problemų buvo ir man- dingo K2 žaidimas, po mėnesio atsiuntė. Tiesa, irgi laukiau tiksliai 28 dienas – pas juos tokios instrukcijos, paprasti darbuotojai tikrai negali jų paažeist ir padovanot kažkam tris dienas „nelaukimo“.
O pati problema Lietuvoje.Man yra siuntę žaidimus iš keletos Europos šalių per skirtingas pašto tarnybas. Ir per visas dingo žaidimai. Ir dingsta jie Lietuvoje. O kaltinti kokį GAME ar Rayal Mail ( ne už gražias akis ROYAL) yra nekorektiška. Pats GAME bendrauja normalia, tik gal užtaikei ank kokio tą diena nedarbingo induso ar turko tai ir įdėjo į koki black ar spam listą.
Bandyk pasiskųsti kitu pašto adreso ir nepamiršk pridėti tave aptarnavusio specialisto kontaktų.
selvedre
Jeigu jie siuntė per Royal mail, tai gali pateikti tracking no., nes nemanau, kad be jo, be to, jei nemaišau su roayal airsure, tai iki 500 poundų būna ir apdrausta, tik tada siuntėjas turėtų kreiptis į paštą.
28 dienos būtinos ne dėl games.co.uk norų, o dėl royal airmail reikalavimų, nes jie nepripažintų, kad prekė nepristatyta, jei nesuėjo terminas.
Manau, kad tau reikia dar jiems mailus rašyt.
selvedre
o tau, vaike, bus normalu, kai maximoj 40 kartų vis snickersų nusipirksi, o 41ą kartą kasininkė tik pinigus paims, o colą ir snickersą į savo spintelę pasidės?