Praeitą savaitę internete pasirodė išžadėtasis žaidimo Doom 3 programinis kodas, apie kurio pasirodymą, savo socialiniame tinkle, pranešė ID Software įkūrėjas ir programuotojas John’as Carmack’as. Pats programinio kodo paketas, norint išvengti problemų su patentu, neturi žaidimo turinio, kurį vis dar saugo EULA. Iš jo taip pat buvo pašalintas Carmack’o reversinis algoritmas, kuris leidžia atvaizduoti trafaretinius šešėlius. Šį algoritmą, pats jo autorius, pakeitė nauju. Licenzija, kuri saugo programinį kodą, leidžia pilną modifikavimą, tačiau draudžia bet kokią komercinę veiklą.
Programinį kodą galima atsisiųsti iš čia.
8 Komentarai
Grawitjs
Nedaug žmonių sugebės gaut iš jo naudos, šitą kodą galima naudot nebent savo praktikai , patikrint ką moki programavime, nes dabar žaidimų algoritmai skiresi kaip diena nuo nakties ,ir šis yra nenaudingas šiuolaikinei žaidimų industrijai. Tuo labiau , kad jei kokia pavienė žmonių grupė ir panaudotų šį kodą sukurti savo žaidimui, jie negalėtu jo pardavinėt,nes licenzija nesuteikia komercinės veiklos. :N
Meshqis
Bet galėtų atidavinėti jį, ir paprašyti, kad kas nori, juos paremtų.
R3p1cn
Tikrai. Užsienyje toks verslo modelis (nežinau ar šioje situacijoje galima taip pasakyti) ne vieną kartą suveikė teigiamai ir atnešė nemažą pelną.
aKi
Lolwut?
eXcluziver
„Kaip diena nuo nakties“, is kur tokias nesamones traukti reikia… patariu viska nuo pradzios mokytis, pirma ismokyk rasyti nedarydamas debilisku klaidu, po to ismok deti kablelius taisyklingai, o tada snekek nesamones. Be to, prie ko cia tie algoritmai? straipsnyje kalbama apie viena, seseliu algoritma, o tu zodzius, kuriu nesupranti vartoji ne pagal ju reiksme ir sneki nesamones. Tavo ziniai kaip 1979 metais atsirado C++, tai ir iki siol praktiskai visus zaidimus su juo kuria, ir dx9 iki siol naudoja beveik visi zaidimai, kaip ir doom 3
tx_acid
Pataisymui pasaksiu kad Doom3 naudoja ne DX9, o OpenGL! (smart)
eXcluziver
Tai as tave pataisysiu, ant windows veike su directx (net minimum reikalavimuose yra directx9), o linux sistemose galejai zaisti opengl versija
tx_acid
Windowsuose jam reikalingas DirectX del garso, input’o ir pan., o ne del vaizdo. John Carmackas visada naudojo OpenGL, ir apie DirectX atsiliepdavo neigiamai (tiesiog jam directx nepatiko). Tikrai esu skaites ne viena straipsni, ir sitoje vietoje as neklystu.:P
Bet čia ne esmė, svarbu kad idTech4 soure cod’a paplatino.