Taigi, po labai ilgo laiko pagaliau sulaukėme to momento, kai galime išrinkti geriausią projektą. Dėl daugybės skundų galiausiai nusprendėme nesumuoti lankytojų balsų su komisijos rezultatais ir palikti tik komisijos balsus, kurie galiausiai ir lėmė, kuris projektas tapo nugalėtojas.

Komisiją sudarė Aras „NeAraz“ Pranckevičius, Artūras „Artojas’ Rumiancevas ir Vytautas „E417“ Lukaševičius. Visi jie, ne tik išrinko tris jų manymu geriausius projektus, bet ir pakomentavo keletą iš jų.

Taigi, kiekvieno nario skiriami balsai:

Aras Pranckevičius:
1. Dark and Light Magic – 30 taškų
2. Zero Mission – 15 taškų
3. Plyushkin Syndrome – 10 taškų

Artojas Rumiancevas:
1. Goofy Dream – 30 taškų
2. Plyushkin Syndrome – 15 taškų
3. Degantys Ratai – 10 taškų

Vytautas Lukaševičius:
1. Goofy Dream – 30 taškų
2. Zero Mission – 15 taškų
3. Breakout Battle – 10 taškų

Ir galiausiai bendras rezultatas gavosi šis:

1. Goofy Dream – 60 taškų
2/3. Zero Mission – 30 taškų
2/3. Dark and Light Magic – 30 taškų
4. Plyushkin Syndrome – 25 taškai
5/6. Degantys Ratai – 10 taškų
5/6. Breakout Battle – 10 taškų

Komisijos nariu neišskirti projektai:
God Tycoon
Chernobyl
A Taste of Blood

Su laimėtojais ir dalyviais mes dar susisieksime po šv.Kalėdų ir susitarsime kur jiems siųsti prizus. Taip pat norime pasakyti, jog specialius Games.lt paguodos prizus, kuriuos iš viso sudaro: DVD filmai „Aviatorius“, „World of Warcraft“ ir kitų žaidimų marškinėliai, ATI džemperiai ir užrašinių komlektai, turėtų gauti visi dalyvavusieji konkurse.

O pirmosios vietos laimėtojas minėtojo „Games.lt“ paketo dar gaus ne tik specialių „Microsoft“ prizą, bet ir galimybę susirungti su geriausiu Latvijos „Indago“ konkurso žaidimu. Daugiau apie šį renginį jau 2008-aisiais.

Tuo tarpu dabar jūsų dėmesiui visų komisijos narių komentarai, kai kurių žaidimų atžvilgiu:

A Taste of Blood

Aras Pranckevičius (AP): Pavaikščiojau, pašaudžiau į priešus… ir ką toliau daryti? Žaidimas niekuo nesiskiria nuo „generic first person shooter“, kitais žodžiais – nieko įdomaus. Iš techninės pusės: kur lightmap’ai? Blogai animuoti veikėjai, pastoviai nukrenta tarp durų arba sulenda į stalus. Buvau iškritęs iš lygio, kai bandžiau pasiimti šovinių iš lentynos. Kraunasi laaabai ilgai, neaišku kas užima 250MB, veikia gana lėtai.

Vytautas Lukaševičius (VL): Jei būtų mano valia – šie projektai (Chernobyl ir A Taste of Blood) iki mūsų, vertintojų, net nebūtų prisikasę. Visų pirma tai konkursas, kuriame dalyvauja žmonės, kuriantys patys. Šie du projektai, iš kurių vienas (nežinia kokiomis aplinkybėmis) užėmė pirmą vietą yra kurti naudojant tam tikrą programą. Bijau sumeluoti, bet man atrodo, kad tai yra FPScreator. Tie patys “defaultiniai” modeliai, ginklai… Kas pačių padaryta? Na nebent lygius sulipdėt, bet šiaip reikėjo viską patiems kurti. Nuo a iki z. Todėl aš dar nesėdėdamas prie komisijos stalo ir tikėjausi sulaukti krūvos teterių skirtingais “skinais”, o čia, matai, žmonės pagudrauti sumanė. Ne mielieji, juk matosi, kad ne jūsų kurta, matosi… Žaidžiant “A taste of blood” buvau paprašytas rakto, durims atrakinti, po to radau kažkokią konferencijų salę su pusnuogėmis merginomis… Na ką aš žinau. Chernobyl aš nesupratau. Norėčiau kūrėjų paklausti ką žaidime daro žalias vanduo. Čia kas? Nuoroda į pirmą Half Life? Vienu žodžiu abiejų šitų projektų aš nevertinu ir iš savo pusės diskvalifikuoju.

P.S. Kai rengsime atskirą žaidimų, kurtų naudojantis FPScreator programa konkursą, mielai prašome dalyvauti. Patirties jau turite :).

God Tycoon

AP: Idėja nebloga, tačiau žaisti atsibosta po maždaug dviejų ėjimų. Vizualiai atrodo nekaip („ouch! my eyes!“), per daug dialogų. Uždarius programą jos procesas lieka „kaboti“ (Windows XP SP2).

VL: Prikolas :). Pasirinkau Ratzingerį :). Nežinau ant kiek rimtai šito žaidimo kūrėjai į visą tai žiūri, bet sumanymas ganėtinai įdomus. Žinoma, jei gilinčiausi į tokio tipo žaidimus – gal galėčiau ką nors daugiau pasakyti, bet dabar, ko gero, tik tiek. Man daug labiau prie širdies tekstiniai RPG, nei tekstinės strategijos :).

Artūras Rumiancevas (AR): Tokia sakyčiau demo versijos… demo versija. Panašu, kad įdėja visai ok, bet sunku vertinti kai mano galva įdomesni ar svarbesni žaidimo momentai yra *Not Available*. Yra fainas install wizardas viską paslaugiai suinstaliuojantis, o knopkės žaidimo šalinimui nėr. Tas nepatiko, bet tas ir neesmė.

Degantys Ratai

AP: Mašinų modeliai geri; kita grafika – nelabai gerai. Nelabai radau pačio žaidimo – na, susigrūdo sankryžose krūvos mašinų po kiek laiko… o ką man daryt?

VL: Klausimas kūrėjams: šitas projektas buvo skirtas jūsų sugebėjimų demonstravimui ar yra kokia nors kita paskirtis? Nes aš taip ir nesupratau, ką čia galima daryti be to važinėjimosi pirmyn atgal. Man tokie tikrai ne prie širdies – kūrimui rinkčiausi kitokią pakraipą. Na o jei jau pradėjote, tai būkit malonūs – užbaikit, nes dabar tai tik pasivažinėjimas po kažkokį skurdų skurdų plotą.

AR: Žaidimas išmetęs krūvą klaidų ko pasekoje teko juo mėgautis be garso. Šiaip paliko visai mielą įspūdį. Papiktinta (emkė?) valdosi maloniai, kamera elgiasi fainai, sakyčiau net kai kurie retail žaidimai valdymo galėtų pavydėti. Neesu tikras, bet panašu, kad ant asfalto ir ant žolės mašina elgiasi kiek kitaip. Giliausią įspūdi paliko puikiai žaidime perteikta automobilių statymo daugiabučių kiemuose problema :). Gerai perteiktas greičio pojūtis, net ir be motion blur :).

Plyushkin Syndrome

AP: Idėja gera, realizacija ne tokia gera. Galbūt kontrolės schema nesubalansuota, reikėtų bent jau strafe’o (kad galėtum į veidrodį žiūrėdamas vaikščiot). Reikėtų kaip nors indikuot, kad „kas nors pasidarys“ (pvz. kuri dėžė išsilankstys; ar už kopėčių šiuo metu užsikabinti galima; ir t.t.). Grafinė dalis gana „programuotojiškai“ atrodo, nėra vieningo stiliaus. Iš techninės pusės: kažkas blogai su veidrodžiu — ištempti pikseliai jo kraštuose, kai ekrano rezoliucija nėra 4:3 aspekto (ant Radeon HD 2600 bent jau). Kitkas gerai.

AR: Labai patiko FPS digerio idėja. Labai patiko Tie Fighterio ir B-Wing‘o dvikova backgrounde. Labai patiko žaidimo pateikimas, meniu. Labai patiko Invert Mouse pasirinkimo galimybė ir patogus installeris ir uninstalleris. Sakyčiau beveik pilnavertis shareware projektas.

Zero Mission

AP: Žaidimas normaliai išbaigtas, grafika atrodo gerai. Žaisti galima! Iš žaidimo pusės: paprastas side scrolleris, šiek tiek nuobodus („nuspaust Fire ir bėgt į priekį… kartais pašokant“). Techninė pusė vėlgi – yra 2D, yra spraitai, skrolinasi… viskas gerai.

VL: Šitą aš išbandžiau patį pirmą ir ilgai nekvaršindamas jums galvu skiriu jam antrąją vietą. Viskas iki tol, kol pagaliau davė valdyti personažą man patiko LABAI. Nežinojau ko tikėtis, rašomas tekstas intrigavo ir kėlė džiugesį. Aš jau tikėjausi pamatyti kažką panašaus į segos laikų paslaptingus nuotykių žaidimus, tačiau viltys išgaravo. Prieš mane buvo lietuviška Contra versija :). Beje, patarimas ateičiai: jei jau darote kažką tokio, tai pabaikit iki galo. Vos pradėjau žaisti iškat nevalingai pabandžiau atsitūpti ir mano veikėjas komandos neklausė. Dar negalima šaudyti įstrižai, o tai net labai blogai. Kodėl? Nes viskas kas lieka tai bėgti tiesiai ir spaudinėti tą patį mygtuką šaudant priešų modelius ir retskyiais paspausti kitą, kuris leidžia peršokti kokią nors duobę. Tai ne žaidimas ir net ne bandomoji versija. Tačiau giriu idėją, vertinu pastangas ir spaudžiu ranką už tai, kad kūrėte patys.

AR: Visai linksmas side scroll‘eris. Bet daugiau nieko doro negaliu pasakyt… Na sakykim iki pirmosios Contra jam dar toli, o pirmoji Contra manau visai padaroma.

Goofy Dream

AP: Techninė pusė gerai, grafika gerai, idėja labai gerai. Tik va žaidimo nėra!

VL: Pirmoji vieta. Be išlygų. Po galais, jie net savo nuosava variklį sukūrė! Grafika graži, neabejotinai pranoksta visus iki tol matytus žaidimus, po kojomis pasitaiko balos, o balose atsispindi aplinkos. Ne, likau sužavėtas. Apsiginklavęs lietuviškai taip vadinama laidyne praleisčiau ir daugiau laiko miške begaudydamas pagrindinio veikėjo modelius. Labai geras jausmas kai pataikai, tikrai. O pradėjus žaisti net sudėtingumo lygiai yra… Iš tiesų išjungęs Goofy Dream galiu pasakyti, kad šitą žaidimą kūrė išmanantys savo darbą žmonės. Peršasi tokia mintis, kad jie šitą bandomąją versiją sukūrė vien tam, jog žmonės pamatytų, ką jie gali. O gali tikrai daug. Tas akivaizdu.

AR: Labiausiai visom prasmėm patikęs žaidimas iš tų ką pavyko išbandyti. Taip įsivaizduoju, kad sukurti jam keletą papildomų lygių ir pataisyti nežymias klaidas (tarp kurių invert mouse opcijos nebuvimas :)) neturėtų užimti baisingai daug laiko. Mano galva žaidimas beveik pasiruošęs būti perkamas, tik priešus reiktų padaryti kokias dvaseles ar sapno pabaisas, nes šaudymas į berniukus su po pataikymo atsirandančiu užrašu „Slingshot Kill“ pagal Pegi sistemą bus geriausiu atveju16+ :).

Breakout Battle

AP: Šiaip viskas gerai, žaidimas išbaigtas, atrodo neblogai. Muzika šiaip sau, ir būtinai reikia pakeisti ‘e’ raidę užrašuose, nes dabar nieko įskaityti neįmanoma.

VL: Jei reikėtų vertinti, šiam – trečią vietą. Kai pakrovė žaidimą aš iš pradžių išsigandau, nes pasirodė, jog tai bus muštynės įkvėptos Dragon Ball Z animacijos. Bet tai buvo kitokio pobūdžio muštynės. Kai jau leido rinktis personažus, baimės jausmas kiek atslūgo, tačiau vis dar į monitorių žiūrėjau kreivai. Išsišiepiau tik tuomet, kai išvydau klasikinio ping-pongo schema pagrįstą žaidimą su gausybe kvadratukų centre. Fonui palaikyti skambėjo grupės Linkin Park – Numb pianino versija. Šiaip gražu, tvarkinga ir pakankamai smagu. Tokios kokybės būna mini žaidimai, integruoti į tuos, kuriuos mes esame įpratę žaisti šiandien. Šaunuoliai.

Chernobyl

AP: Čia viskas turi būti taip juodai-juodai-tamsu (Radeon HD 2600)? Daugelyje vietų beveik nieko nesimato. Pavaikščiojau, papyškinau iš pistoleto, atidariau keletą durų, paslampinėjau pritūpęs koridoriukais… niekas manes neužpuolė ir nieko neradau. Taigi žaidimo nerasta, o ir iš idėjos jis niekuo nesiskiria nuo „generic first person shooter“. Iš techninės pusės: kraunasi laaabai ilgai, neaišku kas ten 250MB užima (nes žaidimo anei artwork’o nelabai yra), veikia gana lėtai.

AR: Na jei viskas pačių rankomis daryta tai manau kūrėjai turėtu susiimti ir projektą užbaigti. Visai tikėtina, kad koks lietuvis leidėjas jį nupirktu išleidimui po 4.99Lt. Šiaip nieko išskirtinio nepaminėsiu. Iš to kiek kūrėjai leido pažaisti aišku, kad tai daugiau ar mažiau tvarkinga pirmo asmens šaudyklė. Bet jau fontai, fontai…

Dark and Light Magic

AP: Atrodo gerai, žaidimas išbaigtas. Netgi žaisti galima! Iš techninės pusės: galėtų būti daugiau rezoliucijų, nes ant widescreen 24″ ekrano 1024×768 atrodo smarkiai ištempta. Baigus žaidimą sako „instruction at0x5ed18fec referenced memory at 0x0 (.NET-BroadcastEveneWindow)“. Ir ar tikrai žaidimui reikia OpenGL 2.1? Puikiai veikė ir ant OpenGL 2.0 (Radeon HD 2600). 8MB vaizdo plokštės paprastai palaiko OpenGL 1.2 geriausiu atveju…