Jau perskaitei apie pirmąją „Blizzard“ konferencijos dalį? Puiku, važiuojam toliau. Antroji dalis buvo skirta „World of Warcraft: Cataclysm“ išplėtimo pristatymui. Pristatymo metu kalbėjo „WOW Cataclysm“ gamybos direktorius J. Allen Brack, daugiausiai dėmesio skyrė įvairioms žaidimo sistemoms, kurias trumpai ir pristatysiu.

Daugiausiai dėmesio Alenas skyrė naujai Battlegrounds (toliau — BG) tvarkai ir jos išaiškinimui. Kaip vieną iš egzistuojančių problemų Alenas paminėjo visiškai skirtingą Arenos ir BG kovų eigą. Panašu, kad žaidėjai turintys pomėgį kautis BG, nebūtinai lankosi Arenoje ir atvirkščiai. Pomėgių pasiskirstymas nulemia ir tai, kad tarkim Arenai sukurti apdovanojimai, orientuoti išskirtinai tik į PvP kovas mėgstančius žaidėjus, tampa neprieinami BG fanams, kurių Arena netraukia. „Blizzard“ nuomone taip būti neturėtų, nes žiūrint plačiąja prasme ir tie, ir tie žaidėjai yra PvP gerbėjai. Po „Cataclysm“ išplėtimo, šios dvi sistemos, tam tikra prasme bus apjungtos, o BG kautynes mėgstantys žaidėjai galės rinkti Arena taškus. Tą proga į žaidimą gryžta ir kiek primiršti garbės titulai (Honor titles), kurie kažkada senai, senai buvo kone vienintelė varomoji PvP jėga. Kol kas dar neaišku už ką bus suteikiami titulai, bet greičiausiai jie turės sąsajų su jau minėta Arena taškų sistema. Kas liečia PvP apdovanojimus, „Blizzard“ žada ir daugiau staigmenų, jų tarpe ir nauji epiniai ristūnai, asmeniniai pasiekimai ir gildijų pasiekimai.

Tai vadinamas talent’ų juodraštis demonstarcijai, visiškai nereiškia, kad jie taip pat atrodys žaidime.

Norėdami išvengti eilių, o tiksliau jas tvarkingai surikiuoti, „Blizzard“ darbuotojai nusprendė sukurti teminius BG. Tai bus savaitiniai turnyrai, skirti kažkokiai tematikai ir vykstantys tik tam tikruose BG. Pačios zonos, kaip ir žaidėjams iškeliamos užduotys kis kas savaitę. Kaip pastebėsite vėliau, dalyvavimas šiuose turnyruose ne tik turės įtakos jūsų reitingui ar gaunamiems apdovanojimams, bet ir įtakos gildijos lygio kilimą. Kiekvieną kartą pasibaigus BG kautynėms, laimėjusios pusės kariai pakils reitinguose ir gaus Arena taškų. Pralaimėtojai Arena taškų negaus, tačiau pats pralaimėjimas neturės jokios neigiamos įtakos pralaimėjusių žaidėjų reitingams.

Kitas su PvP susyjęs atnaujinimas tai naujoji zona — Tol Barad. Kol kas man kiek sudėtinga įsivaizduoti kaip ten viskas veiks, tačiau „Blizzard“ kelis sykius panaudojo išsireiškimą, kad tai „Wintergrasp ir Isle of Quel Danas“ viename. Kitais žodžiais tariant, turėtume suprasti, kad tai bus didelė ir atvira zona, kurioje be tradicinių PvP susirėmimų bus galima darytis užduotis, bendrauti su NPC veikėjais, medžioti bosus. Alenas užsiminė, kad atėjus kautynių metui, Tol Barad‘as veiks grynai kaip Wintergrasp zona, tuo tarpu kovai pasibaigus, žaidėjai galės joje leisti laiką taip lyg lankytūsi Quel Danas saloje. Mano supratimu, Tol Barad‘as nuo Quel Danas‘o skirsis dar ir tuo, kad daugumą užduočių atlikti galės tik prieš tai vykusi susirėmimą laimėjusi pusė. Greičiausiai tas pats lies ir šios zonos bosus. Kalbama, kad šioje zonoje netrūks ir kasdienių užduočių, už kurių vykdymą žaidėjai bus apdovanojami specialiais Tol Barad garbės ženkleliais.

Zoram’Gar postas Ashenvale. Akivaizdu, kad karą Kalimdore pralaimėjo Aljansas.

Prezentaciją užbaigė pasakojimas apie ko gero labiausiai laukiamą „Cataclysm“ naujieną. Gildijos vystymas, lygių kėlimas ir talentai. Visa tai daroma norint sutvirtinti kasdienį gildijų gyvenimą ir jų reikšmę žaidime. Blizzard tikisi, kad šie atnaujinimai ne tik sutvirtins esančias gildijas, bet ir leis žaidėjams pajusti savo tikrąją reikšmę kasdieniame gildijos gyvenime. Kartu su šia sistema bus įdiegta ir pagalbinė „Looking for Guild“ sistema, tačiau plačiau apie tai kaip ji veiks, kol kas nebuvo papasakota.

Kaip gi mes kelsime savo gildijos lygį? Tai daryti galėsime keletu būdų, kurių pats paprasčiausias tiesiog kelti personažo lygį. Gildija gaus tam tikrą procentą nuo žaidėjo gaunamų patirties taškų, net ir tais atvejais, jei žaidėjas jau yra pasiekęs maksimalų lygį. Gildijos lygiui įtakos turės ir sukaupta jos narių reputacija su kitomis frakcijomis, raid bosų žudymas ar pergalės BG ir Arena kovose. Šioje vietoje spėju, kad vienetinės pergalės neturės didelės įtakos ir gildijos taškus pelnysime nebent tuo atveju, jei kautynėms BG sudarysime atskirą „guild–raid“ grupę. Maskvoje tai nebuvo minėta, tačiau išskirtiniame „post-Blizzcon“ interviu žurnalui „PC Gamer“ Blizzard užsiminė, kad tokios grupės galės būti formuojamos specialiai dalyvavimui BG kautynėse.

Goblinų hunta ir lokas.

Keldama lygį gildija kaip ir pavieniai personažai gaus talentų taškus, kuriuos galės išleisti savo vystimuisi. Prezentacijos metu rodytose skaidrėse galima buvo įskaityti kai kurias jų reikšmes, mačiau galimybę padidinti iš monstrų krentančio aukso kiekį, sumažinti receptams reikalingų medžiagų kiekį, prikelti visus reido narius vienu metu ir panašiai. Šalia talentų, gildija kaups ir specialią gildijos valiutą, kuri galės būti išleista gildijos receptų ar medžiagų pirkimui. Taip pat už šią valiutą bus galima įsigyti nekovinių augintinių, išskirtinių ristūnų ar retų Tabard‘ų. Viskas ką gildija įgyja panaudodama talentus ar mainais į gildijos valiutą, automatiškai tampa prieinama kiekvienam gildijos nariui. Kitais žodžiais tariant, jei gildijos vadovas nuperka naują receptą kokiai nors kepurei siūti, ją siūti galės kiekvienas, reikalingus įgūdžius turintis gildijos narys, siuvėjas. Tarp receptų bus galima rasti ir vadinamuosius gildijos palikimo daiktus. Kas tai bus kol kas ne visiškai aišku, bet greičiausiai šie daikčiukai priklausys papuošalų kategorijai.

Įdomu tai, kad augant gildijos lygiui, automatiškai augs ir jos gaminamų daiktų kokybė. Šioje vietoje labai svarbu įsidėmėti, kad visi gildijos daiktai priklauso gildijai, o ne konkrečiam žmogui. Kitaip tariant, jei žaidėjas išeina ar būna išmetamas iš gildijos, jis automatiškai praranda visus gildijos teikiamus privalumus. Maža to, visi daiktai kurie buvo sukurti gildijos ir perduoti šiam personažui, bus automatiškai atimami ir grąžinami gildijos lyderiui arba padedami į gildijos banką. Tiek aš, tiek kiti žurnalistai bandėm teirautis, o ką praras gildija jei ji lengva ranka mėtys savo narius, bet konkretaus atsakymo negavom, greičiausiai ši vieta dar nėra pramąstyta iki galo. Bus labai liūdna, jei „Blizzard“ šiuo klausimu išvis nieko nedarys, nes toks vienos krypties atsakomybės primetimas (kai tik žaidėjas yra atsakingas prieš gildiją) labai smarkiai gildijų tarpusavio santykių nesutvirtins. Aišku, tai kas padaryta šiai minutei yra geriau nei nieko, tačiau mano galva tai dar ne tobulas sprendimas.

Barrens zona bus skelta į dvi dalis. Čia pietūs.

Gildijos pasiekimai bus analogiški žaidėjo pasiekimams, tiesiog už šiuos pasiekimus nebus suteikiami jokie taškai. Šiai sistemai kuriamas visiškai naujas pasiekimų paketas, kurių dalis bus bendriniai pasiekimai, o kita dalis turės minimalų reikalavimą pasiekimo siekiančiam žmonių kiekiui. Na pavyzdžiui pasiekimas kuriame gildija turi tapti visų galų meistrė, reikės savo gretose turėti bent po vieną, maksimalų lygį pasiekusį žaidėją, kiekvienai žaidime esančiai profesijai. Kitas panašus pasiekimas gali liesti tik siuvėjus, t.y. gildija privalės turėti nemažiau nei tarkim 10 maksimalų siuvimo lygį pasiekusius žaidėjus. Bus gildijos pasiekimai siejami su Raid bosais, BG ir Arenomis.

Žaidėjų (ypač tų, kuriuos games.lt lankytojai mėgsta vadinti no-liferiais) patogumui, bus sukurta gildijos naujienų RSS paslauga. Gildijos naujienos taip pat bus pasiekiamos naudojantis Wow Armory paslauga. Žodžiu, kad ir kur bebūtumėt, jei turėsit bent kokią priemonę galinčią priimti interneto signalą, apie organizuojamus Raid‘us ir šventes žinosite viską. Kažkiek bus perdaryta ir vartotojo sąsaja, Alenas žadėjo, kad gildijų nariai galės, bet kuriuo metu peržiūrėti gildijos statistiką, išsiaiškinti kokių profesijų atstovai joje yra ir ką jie gali padaryti. Dar vienas smagus patobulinimas šiek tiek sumažinsiantis įtampą gildijose yra tas, kad po „Cataclysm“ starto į gildijos banką bus pervedama dalis už bosų žudymą gautų pinigų. Kitaip tariant jei žaidėjai iki šiol už kokį nors monstrą gaudavo 100 auksinių, tai jie juos gaus ir toliau, bet šalia to, tam tikrą procentą papildomai gaus ir gildijos bankas.

Kažkada visų mylėtas UBRS bus perdarytas ir atrodys štai taip.

Štai ir visos naujienos apie pagrindines „Cataclysm“ sistemas. Parodos Maskvoje metu, „Blizzard“ ketino pristatyti tik jas, tad į off–topic’ą nesileido. Tiesa interviu metu, mes diskutavome apie WOW kiek platesne prasme, tad visus susidomėjusius raginu sekti artimiausias naujienas.