Žaidimą pristatė „Disney Interactive Studios“ darbuotojas, Richard‘as Scott‘as Hunter‘is. Prieš pradėdamas jis minėjo, kad žaidimo pristatymui skirtos vos kelios minutės (tai vyko MS spaudos konferencijos metu), tačiau taip savo pristatymus pradėdavo visi kūrėjai. Richard‘as nuo jų skyrėsi tuo, kad tikrai nemelavo. „Split/Second“ pristatymas buvo siaubingai trumpas.



Iki žaidimo starto dar turim ištisus tris mėnesius. Viena vertus laiko dar daug, kita vertus informacijos apie žaidimą kiekis verčia abejoti, kad tą dieną žaidimas tikrai pasieks parduotuvių lentynas. Tiesa parodoj buvo stendas kuriame buvo galima išmėginti patį žaidimą, bet apie tai šiek tiek vėliau. Per penkias pristatymo minutes, Richard‘ui pavyko paaiškinti kas tas Split/Second, tad aš pabandysiu tai perteikti ir jums.

Iš esmės tai arkadinis veiksmo žaidimas, tad vien šis apibūdinimas stumtelį Split/Second ten, kur nesenai atsivėrė niša. Iš pirmo žvilgsnio panašu, kad naujasis Disney darbas ketina užimti vietą po saulę, kurią su „Shift“ pasirodymu, po savęs paliko „Need Fors Speed“ frančizė. Kalbu apie pasiutusiai greitas lenktynes, vairuojant įvairiaspalvius ir labai greitus bolidus. Antra vertus, peržiūrėjęs reklaminius filmukus prieš akis išvydau kažką primenančio „Burnout“ ar „Vigilante“ serijas. O realiai Split/Second nėra nei vienas, nei kitas, nei trečias.



Kaip sako kūrėjai, tai žaidimas ir televizijos šou viename. Stebint filmukus su tuo sudėtinga ginčytis, nors nepasakyčiau, kad žaidžiant bandomąją versiją pasijutau taip lyg mane filmuotų… Na užbėgsiu įvykiams už akių. Po prezentacijos susidomėjau šiuo žaidimu, tad tiesiu taikymu nuėjau link jo stendo. Įrengtas jis patraukliai ir patogiai, kiekviena žaidimui skirta vieta aprūpinta X360 vairu ir pedalais. Greičiausiai būtent tai ir pakišo koją tam, kokį įspūdį apie žaidimą aš susidariau. Vairas buvo arba prastai sukalibruotas, arba visiškai sudrožtas, arba jis tiesiog nesuderinamas su žaidimu. To pasekmės liūdnos. Bandymas žaisti primena kančią, kurios metu automobilis visiškai nereaguoja į vairo pasukimą… Nebent susuki jį visiškai, tada bolidas išpiešia saulę ir sustoja. Natūralu, kad tokiomis sąlygomis vilkausi subinėje ir nemačiau nieko panašaus į tai ką žada žaidime. O žada mums sprogstantį veiksmą!

Taigi. Lenktynės ir televizijos šou. Kaip suprasti? Idėja gan paprasta. Žaidėjas dalyvaus gatvės varžybose kurias neva stebi milijonai žiūrovų visame pasaulyje. Spli/Second buvo jau berods trečias žaidimas, kuriame kūrėjai akcentavo, kad kameros padėtys, siužeto vystymas ir vaizdo pateikimas buvo kuriamas atsižvelgiant į tai, kas šiai dienai populiaru kine. Šiaip kinematografinį įspūdį galim vadinti 2010-ujų metų mada. Tiksliau būtų sakyti grįžtančia mada, nes mėginimai pateikti žaidimą kaip kiną užplūsta rinką bangomis. Tiesa kiekviena banga akcentuoja vis kitus momentus, štai ateinančiais metais didžiausias dėmesys bus skirtas kameros darbui ir specialiems efektams. Parodoje žaidimai su kinu buvo labai smarkiai lyginami kalbant apie Split/Second, Avatar, Splinter Cell Conviction ir Alan Wake žaidimus.



Jei teisingai supratau, žaidėjai galės išnaudoti žaidimo aplinką kaip priemonę siekti pergalės ir užkirsti kelią konkurentams. Reklaminiuose filmukuose regėjau krentančius dangoraižius, sprogstančius autobusus ar ant trasos tūpiančius keleivinius lėktuvus. Deja, nepavyko suprasti kaip visa tai iš tiesų veiks žaidime. Sprendžiant iš to ką mačiau parodoje, šiuos reiškinius aktyvuos lenktyniniai vienaip ar kitaip įveikdami kažkurias trasos dalis. Kokiu tikslu konkrečiai bus panaudojamos kliūtys? Ar jų užduotis apsunkinti kelią lyderiams? Jei taip, tai važiuojantys gale žaidėjai nematys pačių įspūdingiausių vaizdų. Jei šie efektai suskriptinti taip, kad juos aktyvuos tik žaidėjas, vėlgi… Važiuodamas gale jis galės mėgautis vaizdu, kuris tiesą sakant atneš daugiau žalos nei naudos. Visa tai klausimai į kuriuos atsakymus gausim tik išmėginę galutinę žaidimo versiją. Abejonės dėl to ar žaidimas taps mėgiamu be abejo kyla iš to, kad aplinkos veiksniai ir specialieji efektai čia pateikiami kaip vienas pardavimo taškų, ir kaip sudedamoji žaidimo mechanikos dalis. Vadinasi visi šie šou elementai turi ne tik gražiai atrodyti, bet ir stabiliai veikti, būti naudingi ir panaudojami nepriklausomai nuo to kaip ir kelintoje pozicijoje važiuoja žaidėjas. Demonstraciniame stende važiuodamas pačiam gale nemačiau nė vieno griūnančio namo ar sprogimo. Nereikėjo jiems ten išsidirbinėti su tais vairais, oi nereikėjo…

Vizualiai šiaip žaidimas atrodo tikrai neblogai. Grafika pavadinčiau „Undercover“ lygio, tiesiog Split/Second yra beprotiškas kiekis specialiųjų efektų, kurie sukuria kur kas geresnį įspūdį. Šioje vietoje kiek neramina ir žaidimo optimizacija, kažkodėl neapleidžia nerimas, kad gali iškilti nemenkų rūpesčių su kadrų kaitos greičiu.



Reziumuodamas galiu pasakyti tik tiek, kad kol šiaip stebėjau žaidimo video, „Split/Second“ pasirodė kaip visiškai nesveikas, arkadinių lenktynių žaidimas. Kūrėjai žengia teisingu keliu arkadines lenktynes pateikdami kaip grandiozinį šou, nes tokios lenktynės šou ir yra. Juk kai pagalvoji, dauguma kūrėjų šiaip patrakusias lenktynes vis stengiasi įvynioti į kažkokį rimtą ar ultra madingą rūbą, vietoj to, kad atsipalaiduotų ir susprogdintų pora kvartalų. Galų gale tokiu būdu „Split/Second“ užima įdomias pozicijas lenktyninių žaidimų ekosistemoje, atsistodamas kažkur tarp „Need for Speed“, „Ridge Racer“ ir „Burnout“. Jei žaidimas nevėluos, jis išeis mėnesiu anksčiau, nei panašiai ten pat besitaikantis „Blur“. Įdomu ar pelnytas geriausio E3 lenktynių žaidimo titulas, padės „Split/Second“ užimti tvirtas lyderio pozicijas ir žaidėjų širdyse.