Kurį laiką svarsčiau kaip užvadinti šį žaidimą. Lietuvoje jis yra/bus žinomas trimis pavadinimais. „Дальнобойщики 3“, „Rig‘n‘Roll“ arba iš įpročio „Kelyje 3“. Kirilica tik apsunkins žaidimo profilio paiešką, kad žaidimas bus išleistas kaip nauja „Kelyje“ dalis aš labai abejoju, tad nutariau rištis prie vakarams skirto žaidimo pavadinimo. Taigi. Jūsų dėmesiui Rig‘n‘Roll.



Žaidimą parodoje pristatė Viktoras Zoevas, o pradėjo jis nuo atsiprašymo, kad projektas vilkinamas taip ilgai. Pasak Viktoro, „Rig‘n‘Roll“ ne šiaip žaidimas apie sunkvežimius, o rimtas auto imitatorius parduodamas su integruotu ekonomikos modeliu. Rimtiems darbams reikia laiko, sakė jis, čia pat pridurdamas, kad šiuo metu paskelbta žaidimo pasirodymo data yra galutinė ir nekeičiama. Parduotuvių lentynas žaidimas pasieks Lapkričio 27 dieną, tačiau kada tiksliai jis pasirodys Lietuvoje vargu ar benuspėsiu. Žaidimą tiek Rusijoje, tiek vakaruose leis 1C Publishing, kurių atstovo šiai minutei pas mus kaip ir nėra. Nepaisant to, žaidimas tikrai vertas dėmesio, ypač jei priskiriat save auto imitatorių gerbėjų grupei, o fanai visada randa būdų įsigyti žaidimą, net jei jis ir nepasiekia mūsų parduotuvių lentynų.



Patys kūrėjai, nepaisant kai kurių pasikeitimų žaidime, „Rig‘n‘Roll“ tebevadina tolimųjų reisų vairuotojo dienoraščiu. Visa žaidimo esmė ir prasmė susiveda į „fūros“ vairavimą, šį kartą plačiaisiais JAV keliais. Prezentacija prasidėjo nuo filmuko, kuriame buvo pademonstruotos kai kurios žaidimo savybės. Mačiau puikiai įgyvendintą paros laiko ir orų kaitą, galimybes laisvai sukioti galvą apžiūrinėjant sunkvežimio kabiną ir vaizdą už jos ribų, plačias išorinio ir vidinio „tuning“ galimybes. Turiu pripažinti, kad šiuo atveju patarlė „geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtus kartų išgirsti“, nepasitvirtino. Žaidimo grafika atrodo dailiai, tačiau toli gražu ne kvapą gniaužiančiai. Tai normalu, kad vizualiai žaidimas gali pasirodyti vos, vos sentelėjęs. Viena vertus jis kuriamas jau berods penkti metai, antra… Na žaidimo mąstai tokie milžiniški, kad kabinėtis prie nelabai gražių pakelės kaktusų ar kokio neišbaigto galinio fono, būtų mažų mažiausiai akiplėšiška. Pasak Viktoro, žaidime yra pilnai atkurta Kalifornijos valstija laikantis 1:10 mastelio. Tai reiškia, kad žaidime esantys 2000 kilometrų kelių, atitinka realius 20 000 kilometrų su visais pakelės akmenimis, miestais, miesteliais, eismu ir t.t. Iškart galiu paminėti, kad žaidime yra ir „freeroam“ režimas, kurį įjungę galėsit tiesiog važinėtis. Sako, kad norint apvažiuoti viską kas yra žaidime prireiks ganėtinai daug laiko.



Žaidime detaliai atkurti 13 sunkvežimių. Visi šie modeliai būdingi JAV keliams ir perkelti į žaidimą itin kruopščiai. Kūrėjai neslepia, kad kurdami žaidimo valdymą, norėjo kuo tiksliau perteikti sunkvežimio vairavimo įspūdžius, čia pat pridurdami, kad tai daryti nebus paprasta. Tiesa sakant, Viktoras tiesiai šviesiai pasakė, kad vairuoti sunkvežimius bus sunku ir kad jie tuo didžiuojasi. Visiški fūrų gerbėjai galės pasinerti į plačiuosius tiuningo vandenis, kūrėjai žada, kad tuninguoti bus galima absoliučiai viską pradedant variklio dalimis, baigiant ant kėbulo klijuojamais lipdukais.

Žaidime iš esmės bus tris skirtingi režimai, nors šiaip jie nėra labai jau atskirti vienas nuo kito. Tiesiog eigoje žaidėjai patys galės rinktis kuo užsiimti. Aišku, dauguma žaidimo laukia dėl galimybių vairuoti fūras. Jų noras bus patenkintas šiam reikalui atkuriant 2000km kelių. Tai jau minėjau? Aha. O ar minėjau, kad žaidime taip pat rasi per 40 miestų, 50 skirtingų gatvėmis važinėjančių automobilių modelių ir per 300 įvairiausių užduočių?



Kūrėjai dievagojasi, kad šiaip vairuoti bus smagu ne tik dėl realistiško sunkvežimio valdymo, bet ir dėl realistiškų eismo sąlygų. Pasaulį valdantis dirbtinis intelektas, stengsis simuliuoti miestų gyvenimą. Kitais žodžiais tariant, priklausomai nuo paros laiko, metų laiko ir šimtų kitų veiksnių žaidėjai gali pakliūti į valandinius kamščius ar kitas bėdas. Belieka tikėtis, kad žaidime bus paliktos galimybės konspektuotis pastebėtas tendencijas, kad važiuojant pro tam tikras vieta antrą sykį, iškart galėtum numatyti kelius kamščių apvažiavimui.



Beje tai gali tekti daryti net ir tuo atveju, jei žaisdami nuspręsit išvis nevairuoti. Taip, tokia galimybė žaisti irgi yra. Įsteigiat savo krovinių pervežimo kompaniją ir jai vadovaujate. Joje gali būti vienas sunkvežimis, o gali būti visas jų laivynas, bet turėkit galvoje, kad visa atsakomybė guls ant jūsų pečių. Klientų paieška, derybos, maršrutų planavimas, autoparko atnaujinimas ir priežiūra. Visu tuo galėsit rūpintis įsivėlę į amžiną kovą su konkurentais. Buvo užuominų ir į tai, kad žaidimą ekonominiame režime įtakos ir tai, ką žaidėjas norės pervežinėti. Viktoras užsiminė, kad užsakovai turės visko pradedant X360 konsolėmis, baigiant reaktyvinėmis turbinomis lėktuvams.



Labiau atsipalaidavę ir romantiški žaidėjai, galės daugiau dėmesio skirti šalutiniams reikalams. Būtent jiems ir buvo sukurta per 300 užduočių. Dalis jų pasieks žaidėją tradiciniais kanalais, dalis susirenkant autostopu keliaujančius pakeleivius. Kaip pavyzdys buvo paminėta situacija, kad nuo kelio paimta mergina, gali paprašyti padėti išsiaiškinti santykius su buvusiu draugeliu… Na jei jie dar integruos ir muštynių simuliaciją, tai bus virš visko.



Šalia užduočių vystymo dar galėsit išmėginti ir tradicines lenktynes sunkvežimiais ar tiesiog siautėti miesto gatvėmis. Kūrėjai teigia, kad po ilgų svarstymų jie nusprendė neatimti iš žaidėjų malonumo daužyti fūras, tad prisižiūrėję filmų kur jos daužomos, pasistengė perteikti tuos pačius pojūčius ir žaidime. Tiesa nežinau kokios bus tokio elgesio pasekmės, tačiau sprendžiant iš pabaigoje rodyto filmuko, žaidime bus ir rimtai nusiteikusi policija.

Apie žaidimo įgarsinimą kūrėjai per daug nekalbėjo, tik paminėjo, kad muzika bus transliuojama per žaidime esančias radio stotis. Minėjo, kad bus daug geros muzikos ir dar daugiau reklamų. Kiek iš tų reklamų bus realus „product placement“ neįvardijo, bet spėju kad ši savybė bus išnaudota.



Esmė tame, kad kūrėjai po ilgų kautynių su fanais forumuose, jaučiasi kalti ir įpareigoti pasiaiškinti dėl savo sprendimas perkelti žaidimą iš Rusijos į JAV. Viktoras užsiminė, kad jie supranta rusų nepasitenkinimą dėl pasikeitusių geografinių sąlygų, tačiau čia pat priduria, kad taip bus net įdomiau. Kūrėjai teigia, kad kurdami žaidimą stengiasi įtikti tiek Rusijos, tiek vakarų žaidėjams, tad savo projektą įsivaizduoja kaip tam tikrus kultūrinius mainus. Pagrindinis žaidimo personažas bus rusas, tad žaidėjai regės Ameriką ruso akimis. Kūrėjų nuomone toks požiūris turėtų būti vienodai įdomus visiems pasaulio žaidėjams. Šią temą Viktoras užbaigė pridurdamas, kad žaidime esančiuose baruose bus galima įsigyti rusiškos giros, taip buvo nušauti du zuikiai, kai žaidėjai iš Rusijos ras kažką pažystamo, o giros gamintojai gaus susimokėti už reklamą. Na belieka tikėtis, kad finale visi bus patenkinti.

Prezentaciją užbaigė kelių naujų ekrano paveikslėlių demonstracija. Jos metu, Viktoras dar sykį pabrėžė, kad Kalifornija nėra nuobodi valstija. Realybėje, šioje valstijoje nėra nuolat saulėta kaip rodo filmuose, pasak kūrėjų čia taip pat būna lietūs, siautėja audros ir formuojasi plikledis. Visa tai žadama žaidime.

Laiko iki žaidimo starto liko visai nedaug. Belieka tikėtis, kad Games.lt komandai pavyks gauti žaidimo kopiją apžvalgai ir galėsime konstatuoti, kiek duotų pažadų virto realybe.