Tėvo dienos proga nusprendėme pažvelgti į tai, kaip atskiri žaidimai traktuoja tėvo rolę bei kokie žaidimai mums padovanojo geriausius tėčius. Per eilę metų tėvo figūra žaidimuose buvo naudojama įvairioms reikmėms – tėčiai tapo puikiais žaidimų pasaulių protagonistais, kompiuterio valdomais personažais, nuolat siūlančiais pagalbą ir patarimus žaidėjui, arba puikia motyvacija vykdyti žaidimo pavestas užduotis ir savotišku žaidimų siužeto varikliu.

Panašiai kaip ir mamos, tėvo personažai įvairiuose žaidimuose dažniausiai miršta pačioje žaidimo pradžioje, siekiant įkvėpti žaidėjo valdomą herojų palikti namus ir atsikeršyti už patirtą tragediją. Daugybę žaidimų sėkmingai naudoja šią žaidimų pasaulio klišę, tačiau kai kuriuose nuotykiuose tėčiai lieka gyvi ir atlieka savotišką siužeto variklio rolę. Pavyzdžiui „Fallout 3“ žaidimas turėjo unikalią tėvo figūrą, kuri tapo pagrindine priežastimi žaisti žaidimą. Pagrindinio veikėjo tėvas Džeimsas palieka žaidėją atominėje slėptuvėje ir neaiškiais tikslais išvyksta į nuniokotą planetos paviršių. Ilgainiui žaidėjas taip pat turi palikti slėptuvę ir surasti pradingusį tėvą.

Tėvas žaidimuose taip pat gali būti vaizduojamas ir kaip šalutinis veikėjas. Jis atlieka savotišką žaidėjo mokytojo funkciją ir sukuria itin stiprų emocinį ryšį, kuris puikiai papildo bendrą žaidimo atmosferą. Puikius tokio tipo tėvus padovanojo „Half Life 2“ bei „Uncharted“ serijos žaidimai, sukūrę tokius veikėjus, kaip Eli Vance („Half Life 2“) ir Viktor Sullivan („Uncharted“).

„Uncharted“ pavyzdys taip pat iliustruoja ir tai, kad tėvo figūra žaidimuose nebūtinai turi būti susijusi biologiniais ryšiais. Galime prisiminti tokius žaidimus, kaip „The Last of Us“ ar „The Walking Dead“, kuriuose abiejų žaidimų veikėjai rūpinasi ne savo vaikais. Tačiau abiejų žaidimų eigoje tarp personažų užsimezga stiprus tėvo ir dukters ryšys leidžiantis sukurti netikėtas ir emocingas žaidimų pabaigas.

Daugiau apie geriausius žaidimų pasaulio tėčius galite sužinoti šios savaitės Žaismo DNR naujienų laidoje: