Sakytum, kad fantastikos fanas ir geimeris turėtų džiaugtis kiekvienu nauju filmu pagal komiksus. Na, kaip ženklu, kad visi tie plebėjai pasauliečiai, visos siauro mąstymo mergos (taip, teisingai panaudotas žodis) kur užriesdavo nosis prieš lazerius ir orkus, dabar po truputį turi pripažinti, kad tu visą laiką buvai teisus. Galų gale, juk „Avatar“ ir „The Avengers“ akis bado! Tačiau galiausiai tie filmai labiausiai daromi kaip tik tiems pilkiems nūdienos būrams, komiksinės realybės pabarstant kaip kokoso drožlių ant „Napoleono“. Visai kaip „Iron Man 3“

.

Iš visų žmonių, kurie filme gaun pasivažinėti šiuo kostiumu, vienintelis Robert neatrodo taip, lyg jų veidą būtų įklijavę su Paint. Ir tai prie filmo efektų dirbant daugiau žmonių, nei prie viso Iron Sky. 

Me-le-onai žmonių nepaisant visos logikos myli paskutinį filmą apie Betmeną, todėl ir mums reikia panašaus blogiečio. Jis apsimeta esąs nuskriaustųjų globėjas, yra didelis JAV priešas, nuolat visus pergudraujantis kaip kvantiniu lygmeniu sukčiaujanti lapė, galiausiai net parklupdantis mūsų herojų (nes mes norime matyti, kaip jis atsikelia). Šiame filme tas vaidmuo tenka Mandarinui (Ben Kingsley), iš pažiūros Artimųjų Rytų teroristui, rengiančiam nesusekamus sprogdinimus ir kartais nujojančiam visos JAV TV transliacijas. Kai pagalvoji ką jie šiaip rodo, ne taip ir blogai. Tony Stark (Robert Downey Jr.) negali tiesiog nuskristi ir visko išsprogdinti savo plieniniu kostiumu, nes Pentagonas po visų „The Avengers“ įvykių nori parodyt, kad vis dar yra svarbus. Galiausiai, po sužeistų draugų ir užpultų namų, prie kovos vis tiek teks prisijungti ir Geležinian Žmogui!

Filmas nėra geras, bet negali visko adekvačiai išaiškinti nepapasakodamas visos filmo istorijos. Nors vieną dalyką galima pasakyti aiškiai – ką mano mėgstamas Spoony ir padarė savo video (aš per daug talentingas, kad vogčiau tik iš IGN) – jei ne Robert Downey Jr, mes išeitume iš šio filmo kaip iš „Daybreakers“… gerai, gal kiek perlenkiu, bet tikrai nebūtume laimingi. „Geležinis žmogus 3“ yra kvailas – ir ne „priimtinuose veiksmo filmų rėmuose“, kuriuos prikištų „aš neinu į filmus galvoti“ publika. Jam taip pat visiškai nusispjauti ant tų žmonių, kurie mėgo veikėją kai jis buvo dar tik popieriuje (ar filmuke per „Fox Kids“).

Iš šitų rankovių Dan Brown išskaitytų, kad pranašas Mahometas yra nesantuokinis paskutinės Atlantidos karalienės ir ateivių reptiloidų vaikas.

Pavyzdžiui, Mandarinas. O Viešpatie, Mandarinas. Kaip galite numanyti iš vardo, originaliai jis buvo ne Artimųjų Rytų teroristas ir ne mutantas citrusinis vaisius. Tai buvo kaip ir didžiausias Tony Stark priešas, kinų karvedys su 10 magiškų žiedų, trokštantis sugrąžinti į Kiniją feodalizmą. Aišku, to prodiuseriai negalėjo leisti. Viena vertus, publika, drąsiai priimanti skraidančius robotinius kostiumus ir dar kartais be jokios gėdos sakanti, kad „Toras“ buvo geras filmas (erezija!), iš karto pradės purkštaut prieš magiją. Skraidantis kostiumas šaudantis rankų lazeriais – viskas gerai, čia mokslas, mes jo nesuprantam, bet „Facebook“ užpatiktukinom (nuo caro, karo, maro ir kalbininkų saugoki mus, Viešpatie…) „Fuck yeah, science“, tad viskas tvarkoje. Bet magija? LAUK IŠ MANO RIMTO FILMO. Kita dalis – amerikiečiams labai, labai svarbu kuo giliau sulįsti Kinijos rinkai ten, kur saulė neužšviečia. Taip svarbu, kad į Kinijos filmo versiją buvo pridėta scenų, skirtų tik komunistiniam drakonui kabinti. Aišku, jos susilaukė kritikos visur – net partiniame laikraštyje – bet ne tame esmė. Amerikiečių prodiuseriai, apakinti savo moksliškai neišmatuojamo idiotizmo, bijo, kad savanaudiškas kinų karo vadas (net neremiamas nieko iš KDLR) papiktintų rinką ar raudonuosius cenzorius. Dabar tiesiog paimame žodžius iš komikso, įdedame, bet reikšmę sukuriame patys – visai kaip ir su „Extremis“ ginklu, kuris komiksuose buvo nanobotais per odą išaugančiais šarvais.

 

Visi filmo reklaminiai filmukai jums meluoja ir vienintelė teisingas dalykas yra tai, kad namo puolimas visgi atrodo pakankamai įspūdingai. 

Iš anksto atsakome į keleto idiotų karštligiškai klaviatūroje kalenamą „jei toks gudras, padaryk geriau! Ir paleisk Venckienę!“: kodėl Mandarinas negali būti vienu tų nepriklausomų karvedžių iš Kinijos pilietinio karo eros? Nepriklausė nei Komintangui, nei raudoniesiems, tiesiog norėjo valdyt kaip karalius, bet jo armijos buvo sutriuškintos ir jis bebėgdamas rado tuos magiškus žiedus. Atrodo nebūtinai taip smarkiai rasistiškai kaip originale (Geležinis žmogus atsirado šaltojo karo metais, ir jo istorija apie Amerikos technologijų kovą prieš ChiCom magiją), bet visgi galėtų būti kietas, karingas kinas, su randais, tacticool rūbais ir tais dešimčia magiškų, galias teikiančių žiedų. Valio, originalus filmas, pinigai krenta, fanai laimingi eina iš kino teatro, plebėjai irgi, nes jų drąsiai atvėpę burnos buvo užkištos Downey Jr. charizmos ir kompiuterinių efektų kokteiliu.

O ką gavome dabar? Na… nenoriu atskleist istorijos, bet viskas nulėkė į absoliučiai priešingą pusę, labai giliai į Neatskiesto Debilizmo girią. Baigtinį rezultatą galima traktuoti kaip pasišaipymą iš to, kad filmuose blogiečius visada vaidina baltieji, bet, kaip sakė Spoony, čia praleista labai puiki proga pasišaipyt iš to, kad amerikiečiams tik parodyk arabą ir jie iš karto rėks „teroristas!“. Ir apskritai, filmas pilnas panašių, nelogiškų nesąmonių. Vėlgi, pasak Spoony, matosi, kad „kurta komiteto“ – o tai laikoma labai dideliu keiksmažodžiu žaidimų ir filmų apžvalgininkų rateliuose. Sunku išaiškinti to nespoilinant daugiau nei matėte reklaminiuose filmukuose (nebent visi jau pažiūrėjote ir aš kalbu vėjams), bet pabandysiu.

 

Filmas bent nėra absoliučiai nuobodus. Yra net keletas gerų juokelių! Bet tai neatperka idiotizmo.

Filmo pradžioje mūsų mylimiausią šiknių šarvuotu užpakaliu kamuoja panikos priepuoliai ir beveik mistiškai iššokantis klausimas „kaip tu pabėgai iš kirmgraužos Niujorke?“ (tai įvyko „The Avengers“ pabaigoje). Deja, vidury filmo tai absoliučiai pamirštama ir niekaip neišsisprendžiama. Tony nebevaidina panikuojančio astmatiko, mes liekame įtarinėti, kad apie tą kirmgraužą (visa tai, kaip buvo nugalėta ateiviai „The Avengers“ yra 1) kvaila 2) banalu) išgirsime kai kitą kartą susirinks visi didžiausi „Marvel“ ekranizuoti veikėjai (ir Toras). Dar viena kvaila vieta yra tada, kai Mandarino atakoje sužeidžiamas Stark draugas ir prie ligoninės jį užpuola žurnalistai, norėdami komentarų. Vienas paklausia „tai kada užmuši tą kalės vaiką“ ir Tonis atsako iššūkiu (išrėkdamas ir savo namų adresą) teroristui… bei sudaužo klausimą uždavusio žurnalisto telefoną-kamerą, sakydamas „TAI JÛS TO NORËJOT?!“. Bliamba (Mikutavičius kaip ir legalizavo jo naudojimą), scenaristai, jūs negalit veikėjui leisti naudotis žurnalistais, duoti atsaką antagonistui, ir dar kartą parodyti, kad žurnaliūgos yra kraują siurbiantys parazitai, kurių mūsų šaunusis riteriais duraplieno šarvais negali pakęsti.

Kalbant apie šarvus… Naujas Geležinio žmogaus kostiumas, susirenkantis iš atskirų, skraidančių dalių, sulaužo vadinamąją „priimtinų atotrūkių nuo realybės“ taisyklę, ypač kai tos dalys gali skristi šimtus kilometrų. Mano išvada yra tokia, kad jis buvo sugalvotas vien dėl 3D kino efektų – kurių apskritai nesijautė. Ir naujojo kostiumo pristatymas suteikė progą įgrūsti dar vieną „trijų stadijų nusileidimą“ realiai be jokios priežasties. Taip, gal tai ir kiek ikoniška Gležinio žmogaus poza, tačiau jei jau apkakojome Mandariną tiek, kad su inžinerine brigada neištrauksi, tai ar galime sakyti, kad poza pristatyta iš didelės meilės fanams? Be to, taip ir neaišku, kur yra Stark kompiuteris Džarvis – ar jis kostiumuose? O gal kur kitur? Filmo pabaigoje būtų svarbu žinoti. O taip, filmo pabaiga parodo tai – kad Stark kostiumai yra daug prastesnis karinis produktas, nei jo priešininko kareiviai. Be to, masiškai gaminti Geležinio žmogaus kostiumai kaip ir sumažina jo vertę. Paskutiniame mūšyje jie praranda bet kokį prestižą, kokį turėjo. O ir visa likusi filmo pabaiga yra paprasčiausios skaidrės, šalia kurių girdime Tony sakant „Ir tada viskas greitai ir per daug neaiškinant susitvarkė gerai“.

Jei fanams patiko filmas su vienu kostiumu, tai jiems dar labiau patiks filmas su krūva kostiumų!“. Ne, taip nėra. Padėk scenarijų, jis ir taip prisikentėjo. Ar bent paleiskit „Ride of the Valkyries„. 

Ir, kaip jau aš ir Spoony sakė, visą filmą gelbėja tik Robert Downey Jr. Tik jo vaidybos ir charizmos dėka mes šiaip ne taip persikapstome per filmą. Panašiai kaip „Transporter“ būtų visiškai kitas filmas, jei jame būtų vaidinęs ne ponas Jason Statham. Dar vienas įrodymas tas, kad visi kiti veikėjai yra absoliutūs nevykėliai, pastumdėliai ar idiotai. Guy Pierce vadinamas moksliukas pradeda kaip koncentruotas stereotipas, baigia kaip jo TED kalboje vaidintas Wayland (tai buvo reklama mažai žinomam kvailam filmui „Prometėjas), tik patapęs didžiu blogiečiu. Gwyneth Paltrow yra standartinė princesė, kurią reikia gelbėti, ir su kuria susijęs pats nenuoširdžiausias, tingiausias bandymas sukelti intrigą pačioje filmo pabaigoje. Bet dar prieš jai išsisprendžiant, viską į vietas sudėlioji dar savo galvoje ir sėdi toliau labai nepatenkintas. Kaip ir po bet kurios scenos, kur Jon Favreau vaidina „komišką“ pedantišką ir nekompetentingą asmens sargybinį. „Cho cho, mūsų filmuose trūksta juokingo veikėjo, įdėkime jį! O tada dar ir vaiką!“, – sakė sau prodiuseriai traukdami dar vieną kokso takelį nuo prostitutės užpakalio.

Mieli prodiuseriai, visi pasaulio grafiniai efektai – aš persėdėjau titrus ir mačiau, kad prie kompiuterinės grafikos dirbo daugiau žmonių nei prie viso likusio filmo kartu sudėjus – neišgelbės filmo, jei jis yra kvailas per visą pilvą. Aš nieko nesuprantu apie kinematografiją, užuomazgas ir atomazgas, tempą ir simbolizmą. Aš neprašau iš jūsų filmo, kur kūrybiškai apšviesti ir avangardiškais rakursais nufilmuoti Toras su Lokiu vietoje kovos pradėtų, šaukdamiesi garsių filosofų (bei Bukowsky) kalbėtis apie savo vidines traumas ir kaip tėtis Odinas jų nemylėjo, tada pripažintų pusiau-incestišką homoseksualią meilę vienas kitam, nustotų kovoti, atidarytų sveiko maisto parduotuvę ir įsivaikintų protiškai neįgalią lesbietę, kurią paliko korporacijų nuskurdinti tėvai narkomanai. Tiesiog leiskit man žiūrėti „Geležinį žmogų 3“ nejaučiant, kad kiekviename žingsnyje šaipomasi iš mano intelekto.