GC08: Red Alert 3
Dar dieną prieš susitikdami su Krisu ir Džimu, stebėjom oficialų EA pranešimą parengtą Leipcigo parodai. Jo metu buvo akcentuojami kinematografiniai žaidimo intarpai. Na jie tikrai sužavėjo tuo, kad juose vaidina nemenkas žinomų aktorių žvaigždynas, kurį puošia tuntas nuostabiai atrodančių damų. Labai patiko ir tai, kad video intarpuose išlaikyta pirmų Red Alert žaidimų dvasia. Jie dvelkia tomis pačiomis šaltojo karo nuotaikomis, scenos pilnos butaforijos, skamba iškilmingi maršai… Žodžiu užskaitėm, nors jaunai žaidėjų kartai, gal ir nepatiks.
Nesitikėjom, kad uždaros prezentacijos tema taip skirsis nuo to ką matėm. Tačiau už nugaros užsivėrus kambariuko, kuriame susitikom, durims paaiškėjo, kad šiam mūsų susitikimui EA turi dar vieną, parodos metu reklamuojamą naujieną. Tai kampanijos režimo pristatymas ir tam, kad jis būtų įdomus, prireikė dviejų žmonių. Dėmesio! Visa Red Alert 3 kampanija bus visiškai subalansuota co-op žaidimui, tad jei laukiat Red Alert 3, dabar būtų pats laikas ieškotis panašius lūkesčius puoselėjančių draugų.
Tam, kad mes suprastume kas ir kaip, Džimas ir Krisas paprasčiausiai užkrovė vieną iš Sovietų kampanijos lygių ir viską parodė. Po to mes dar apipylėme juos klausimais, tačiau rašydamas aš viską sumalsiu į vieną krūvą, kad būtu aiškiau ir paprasčiau.
Taigi. Norėdami išspausti iš Red Alert kampanijų visą įmanomą malonumą, turėsite pasiieškoti draugų, kurie žaistų kartu. Aišku, pereiti visas tris kampanijas (Sovietų, Kylančios Saulės Imperijos ir JAV) galėsite ir vieni, tačiau tokiu atveju jūsų pusėje visuomet kausis DI partneris. Žaidimas subalansuotas taip, kad žaidėjas jaustų malonumą bendraudamas ir bendradarbiaudamas su partneriu, tam reikalui buvo atlikti kai kurie vartotojo sąsajos ir valdymo patobulinimai. Didžiąja dalimi tai liečia įsakymus ar pagalbos prašymą. Žaidėjai galės naudoti signalinius zondus, susiedami jį su iš anksto įrašytomis frazėmis „Atakuok čia“, „Reikia pastiprinimo“, „Reikia transporto“, „Būtina priedanga iš oro“ ir t.t. Šiuos įsakymus puikiai supras ir vykdys dirbtinis intelektas, tačiau net ir tuo atveju jei tingėsime juos dalinti, DI pats analizuos mūšio lauką ir stengsis žaisti kuo protingiau. Analogiškai, bet kurią akimirką jis galės paprašyti ir jūsų pagalbos. Žaidėjai taip pat galės kurti vadinamuosius karštuosius taškus. Jie pasitarnaus kaip nurodymas DI ar partneriui apie teritorijas kurias žūtbūt reikia kontroliuoti.
Mums demonstravo vieną iš misijų, kurioje co-op žaidimo reikšmė ypač aukšta ir žaidimas dėl to tampa gerokai azartiškesnis, mat sėkmė nemaža dalimi priklauso nuo žaidžiančiųjų bendradarbiavimo. Krisas ir Džimas turėjo užimti keletą salų kuriose buvo įsikūrusios JAV pajėgos, tačiau ne viskas taip paprasta kaip atrodė iš pirmo žvilgsnio. Pagal scenarijų abu žaidėjai gavo po vieną bazę su apribotomis jų vystymo galimybėmis, tad gavosi taip, kad Džimas galėjo gaminti sausumos pajėgas bei dalį karinio laivyno, kai tuo tarpu Krisas specializavosi orlaivių gamyboje bei valdė jūrinį transportą. Priešų bazės, kurių buvo keletas, buvo paruoštos tam tikriems atakos tipams remiantis žaidėjų bazių išsidėstymu. Pavyzdžiui sala esanti visai prie pat Kriso, buvo gruste prigrūsta priešlėktuvinės gynybos priemonių. Žodžiu planas buvo ganėtinai paprastas. Krisas pagamino spiečių sraigtasparnių ir kol Džimas kutėsi su savo tankiukais, apskrido pusę žemėlapio ir atakavo jo kaimynystėje esančią bazę. Šioji buvo pasirengusi kautis su Džimu, tad priešlėktuvinės gynybos joje buvo mažai. Iškepęs padorią sausumos pajėgų grupę, Džimas sugrūdo savo karius į transporterius, kuriuos Kriso sraigtasparniai nuskraidino į pirmąją, atakos iš oro besitikinčią, bazę. Taip abu žaidėjai mikliai žengė pirmuosius žingsnius. Vėliau abu nutarė pasistatydinti po naują bazę. Sovietai jas statosi dislokuodami savaime išsimontuojančius pastatus, kurios galima transportuoti oru. Tad Krisas mielai sutiko nuskraidinti abiejų žaidėjų bazes ir naujas pozicijas.
Tolimesnės priešų bazės buvo daugiau maišyto pobūdžio, tad abu žaidėjai nemažai strategavo, organizavo dėmesį nukreipiančius manevrus ir visaip durnino DI. Stebėti buvo baisiai įdomu. Aišku, stebint kaip jie žaidžia, atrodė, kad viskas paprasta, tačiau šią demonstraciją jie rodė žurnalistams jau antra diena, tad natūralu, kad jų veiksmai buvo sustyguoti. Beveik visą misiją jie įvykdė faktiškai neprarasdami karių, tad pabaiga buvo užvis įdomiausia, nes žaidėjai nesusikalbėjo. Krisas pradėjo centrinės bazės ataką iš oro, nesulaukęs Džimo signalo, kad priešlėktuvinė gynyba sunaikinta, ir pakliuvo į spąstus. DI akimirksniu nušlavė visas Džimo pajėgas. Pergalė buvo pasiekta, galima sakyti, per stebuklą.
Patyręs pralaimėjimą DI generolas kreipėsi į žaidėjus filmuotos medžiagos pagalba. Tokiu būdu Red Alert 3 kaip žaidimas tik dar labiau suartėja su kinematografiniais misijų intro. Paliko malonų įspūdį.
Toks mūšio modelis žaidime bus ne vienintelis. Kūrėjai pažadėjo, kad žaidime bus ir standartinių mūšių, kai visi žaidėjai galės gaminti viską ką panorėję. Paklausėm, kaip gi bus su spec. personažais, dar žinomais kaip Commandos. Pasirodo, tokiu atveju vienas iš žaidėjų greičiausiai valdys tik spec. personažą ir jam pavestą būrį (jei toks bus), kai tuo tarpu kitas žaidėjas statys bazę ir gamins bei vadovaus standartinei patrankų mėsai.
Žaidimo kūrėjai kol kas dar nenusprendė kas nutiks jei dėl ryšio ar kitokių sutrikimų iš dviejų, gyvų žaidėjų komandos liks tik vienas. Logiška būtų, jei jo veiksmus automatiškai perimtų DI, tačiau Krisas teigia, kad svarstomos įvairios galimybės, ir kol kas dar nėra aišku, kaip viskas vyks iš tikrųjų.
Siužetiniu požiūriu visos trys kampanijos vyks daugiau ar mažiau vienu metu, tačiau misijos tarpusavyje beveik nesipainios. Tad kiekviena kampanija, bus išskirtinė, o bendras žaidimo siužetas greičiausiai išvengs nelogiškumų, kai žaisdamas vieną kampaniją turi pastatyti bazę, o po kurio laiko pats ją ir sugriauti. Kiek klausinėjom apie pajėgų balansą bei kariaujančių šalių skirtumus, atsakymai buvo skurdoki. Kiek daugiau dėmesio Krisas skyrė tekančios saulės imperijai, kuri žaidime bus lyg ir savotiškas Hi-Tec‘as. Krisas teigia, kad nors iš taktinės pusės tiek Sovietų, tiek JAV pajėgos bus gan skirtingos, jų valdymo sudėtingumo lygis bus ganėtinai panašus. O štai norintys įvaldyti ir tinkamai išnaudoti Tekančios Saulės Imperijos potencialą, žaidėjai privalės turėti šiokių tokių įgūdžių. Tada perklausėm paprasčiau. Ar galima tikėtis, kad trys Red Alert kovojančios šalys, skirsis viena nuo kitos ne mažiau, nei trys tarpusavyje kovojančios šalys C&C Generals žaidime. Atsakymas buvo, vienareikšmiškas „Taip“.
Kas liečia patį vaizdą ekrane, belieka pasakyti kad žaidimas atrodo mielai. Mane asmeniškai labai sužavėjo tik specialieji efektai, visa kita paprasčiausiai atitinka aukštus, šiuolaikiniams strateginiams žaidimams keliamus reikalavimus. Smagu ir tai, kad pats žaidimo dizainas labai primena senąsias Red Alert dalis. Tam tikra prasme, Red Alert 3 pavadinčiau Starcraft‘u kurį gamina EA. Ne dėl to, kad jie kažkuo panašūs, nes nė velnio jie nepanašūs, bet dėl to, kad abi kompanijos įvelka senus ir mylimus žaidimus į naujus rūbus. Abu žaidimai ekrane atrodo stulbinančiai, nors tuo pat metu nuo jų dvelkia malonūs nostalgiški pojūčiai.
Na… EA nebūtų EA jei nepasinaudotu tuo kas šiandien ant bangos. O vien būnant Leipcige, klausimų užduodamų apie co-op režimus, kur reikia ir nereikia girdėjau šimtus. Nes visi apie tai kalba, ir atrodytų, kad visi jo nori, nepriklausomai nuo to tinka jis žaidimui ar ne. Šiuo atveju, EA sprendimas paeksperimentuoti su co-op vieno žaidėjo kampanijoje (o ne šiaip daugelio žaidėjų batalijose) man pasirodė labai įdomus ir savalaikis. Tam tikra prasme, galvoju, kad Red Alert 3 gali tapti naujuoju Gears Of War, kuris praktiškai ir paklojo pamatus bendrajam co-op hype‘ui. O ką manote jūs?
30 Komentarai
papasha
man tai patinka tokie asilai kurie komentuoja nezaide ishvis redalerto daliu redalertas 3 puikiai atspindi praejusias dalis SoTOP ar tu vapshe zaides nors viena dali redalerto ? pvz 1 redalerta ne velnio nezaides ir dar jis cia aiskina zaisliniai zmogeliukai jei nepatinka redalertas tai ir nerashinek nes c&c zaidimu linija visada mushe populiarumo ir ne del to kad ten zaisliniai modeliukai o del zaidimo gameplay ir tikras fanas per daug nesureikshmina grafikos svarbu idomus siuzetas
SoTOP
1 dalies daug nežaidžiau, nes neturėjau su kuo. 2 dalį esu žaidęs ~500h, taip kad savo nesamones pasilik sau. Ateina toks „išmanantis“ ir pilna minusų, nes jis JAUČIASI TEISUS. DEJA TAIP NËRA.
formis
Esu zaides ne vien red alerta(kad ir pirma), bet ir Tiberian sun, tad zinau kaip atrodo viskas, jei senieji buvo kuriami tam, kad butu imanoma zaisti su tuomeciais kompais, tai dabar imanoma sukurti daug geriau. Juk EA kazkaip sugeba atkurti tikroviskas masinas, kad ir naujajam NFS, bet tai taip iseina, kad tai tik seniems kompams, nes naujieji nepavestu tokios grafikos kokia siulo Red Alert3 zaidimui?
Ir seip, as nesakau, kad reikia daryti kazkokias kopijas vien karui skirtiems zaidimams, bet jei nors kiek islaikytu Red Alert dvasia butu zymiai ispudingiau. Juk Red Alert 2 senesnis nei C&C Generals, bei papildymas Zero Hour, o „zmogeliukai“ kurkas tikroviskesni.
Xanthus
Turiu tau naujiena: kiekvieno zmogaus nuomone yra tik nuomone, nesvarbu kokia nepriimtina tau ji butu, ji nera nei blogesne nei geresne uz tavo.
P35Neo2
Geriausia Grafika Buvo Red Alert 2 Ir Tiberius Sun zaidimose 🙂 Griaunami tiltai, kalnuoti sleniai, kaikuriose map galybes namu i kurios galima uzkisti pulkus pestininku ^^ O RA3 tikrai is ScreenShot pirmena SC2.
Dabartiniai RTS visi supanasejo :\
Co-op manau bus tikrai gera naujove kaip RTS zaidimui. Tik beda rasti 2nd player 😐
SoTOP
😀 Jis prie visų, kurie išsako kitokią nei jo nuomonę deda minusus, aš taip nedarau. Kitaip sakant, jis galvoja kad tik jis yra teisus, o aš tik išsakau savo nuomonę. Plius pas jį 0 argumentų.
iLLiuSioN
Kartais man atrodo kad geriau nekurtu tesniu seniems zaidimams tokiems kaip diablo, red alert t.t. Nes poto prasideda priekaistai kurejams, tai tas blogai tai anas… Tai jai nepatinka juk niekas nesiulo zaisti naujos versijos glaima pasilikt prie senosios „geresnes“, o naujajai zaideju tikrai netruks… Geras pavyzdys Stronghold, daugelis ziadeju gyre koks jis geras, perleido perdaug nieko nepakeite jau blogai… Isleidzia nauja dali irgi blogai nes nepanasi i senaja…
formis
(u) Stronghold nuo stronghold Crusaider beveik nesiskyre, o na o Stronghold 2 jau nebepasieke tokiu aukstumu, kiek anie du zaidimai
Artas1984
Pritariu tiem, kurie mano, kad grafika per daug ‘blizganti’, Tiberian Sun iš ties buvo labiausiai tikroviška, nors ir ne itin detali ar graži.
ignasltu
Aš įsitikinęs, kad jei būtų sukūrę žaidimą su senu varikliuku, atsirastų krūva sakančių, kad 2008 m. žaidimui galėjo žymiai geresnę ir gražesnę grafiką sukurt… Nerasit NË VIENO žaidimo, kuris kam nors nepatiktų, ir nereikia norėti tobulumo, nes tas pats red alert 2 nebuvo tobulas 🙂 Juk svarbiausia ne ggrafika, o idėja, red alert 3 turėjo atsirasti, nes tokios idėjos kaip pastatai ant vandens tikrai pagerina žaidimą 🙂
TAI TIK MANO NUOMONË xDD