GC08: Fallout 3
Gailėdami laiko jau iš anksto buvom nutarę eilėse nestovėti, tačiau Fallout atveju paprasčiausiai sugebėjom prasmukti į jau perpildytą salę ir įsitaisyti kažkur tolimajame jos kampe. Pats Vault 101 priminė muziejų kuriame buvo eksponuojami daiktai išgyvenę apokalipsę. Vinguriuodami painiais koridoriais buvom pasveikinti žavingų, bombų slėptuvės uniformas vilkinčių mergiočių, kurios iškarto liepė slėpti kameras. 10 minučių visai prezentacijai skirto laiko ir buvo iškeivota tam, kad 5 sykius priminti visiems ir kiekvienam, kad bet koks filmavimas ar fotografavimas patalose griežtai draudžiamas. Bala žino, kokia buvo numatyta bausmė nepaklususiems, bet bent jau aš aiškintis nesiryžau :).
Kadangi salėje kur vyko prezentacija buvo tamsu, nepavyko pasidaryti jokių konspektų, todėl šis pasakojimas yra grynai iš atminties.
Fallout 3 be jokios abejonės laukia dauguma iš mūsų. Padrikos informacijos apie žaidimą pilnas internetas, tačiau aš jos labai neseku. Jei atvirai aš nelabai tikiu, kad Fallout 3 prilygs pirmosioms serijos dalims ir greičiausiai todėl į žaidimą žiūriu skeptiškai. Prezentacijos metu nutiko tai, ko aš labiausiai iš jos ir tikėjausi. Mes stebėjom 20 minučių gyvo žaidimo, didžiąją laiko dalį užėmė kova su priešais, bei tam tikrų personažo gabumų demonstracija. To pakako, kad iš salės išeičiau virtęs visiškai kitokiu žmogum. Jei iki šiol Fallout 3 laukiau tik iš reikalo, dabar jau turiu normalų norą jį išbandyti, kaip dėmesio vertą projektą. Kas gi privertė mane pakeisti nuomonę?
Pradėkime nuo to, kad pirmosios kelios prezentacijos minutės buvo skirtos vartotojo sąsajos pristatymui. Žaidimas, beje, buvo demonstruojamas naudojant X360 konsolę ir projektorių. Taigi, vartotojo sąsaja, senas geras PIP-Boy įrenginukas. Jis puikiai pažystamas visiems serijos fanams. Kūrėjai pasirinko labai įdomų jo integravimo į žaidimą būdą. Jis bus tarsi pritvirtintas prie žaidėjo riešo ir įvilktas į šiuolaikinės grafikos rūbus, tačiau pats vaizdas PIP ekrane bus beveik identiškas tam, kurį matėme ankstesniuose Fallout žaidimuose. Tai pirma puiki naujo ir seno sintezė, privertusi mane kilstelti antakį. Kol Bethesda atstovas dėliojosi skill‘us ir perk‘us aš buvau nugrimzdęs į kažkokius prisiminimus apie senus gerus laikus. Esmė tame, kad ganėtinai agresyvi Bethesdos pozicija šiuolaikinių RPG atžvilgių, bei aštrūs jų pasisakymai apie pavyzdžiui Diablo III, privertė mane abejoti, dėl to, koks išeis Fallout 3. Visi žmonės žino patarlę apie tai, kad nėra prasmės išradinėti dviračio, tačiau ne visi ją supranta ir jos laikosi. Labai pergyvenau, kad Fallout 3 nevirstų naujuoju Oblivion, kurį aš laikau absoliučiai niekam tikusiu, žaidimo mechanikos prasme.
Pirmomis prezentacijos minutėmis parodytas PIP-Boy su visomis prigulnybėmis, pasitarnavo kaip ledlaužis pralaužęs per metus susikaupusius įtarumo ledus, tad sugebėjau į žaidimą pažvelgti naujai. Kartais pasirodo reik visai nedaug…
Baigęs tinkinti savo personažą Bethesda atstovas pajudėjo pirmyn. Mums buvo demonstruojamos žaidimo erdvės esančios kažkada buvusio Vašingtono vietovėje. Deja nepamatėm nei pačio Vault 101 nei užsienio spaudos apžvalgininkų išpeiktų dykumų. Kas liečia miesto tai jis tik vietomis primena realųjį Vašingtoną, tiksliau apie tai byloja kai kurie, išlikę pastatai turintys išskirtinių architektūrinių bruožų. Visa kita smilkstantys griuvėsiai, kuriuose tūno ne patys svetingiausi vietiniai. Nepaisant itin niūrios spalvinės gamos, žaidimo vaizdai iš tiesų įspūdingi. Iš esmės lygių dizaineriai gerokai padirbėjo manipuliuodami postapokaliptine tematika. Turint galvoje, kad realiai naudojamų objektų pasirinkimas kuriant žaidimą iš esmės labai skurdus. Na kas gali likti iš sunaikinto Vašingtono? Jei galvoji, kad tik betonas ir nerūdijantis plienas, galvoji teisingai. Tai ir nustebino labiausiai, kad iš esmės manipuliuodami tik šiais elementais kūrėjai sukūrė iš esmės labai patrauklius peizažus. Nustebino ir regos laukas. Bent jau demonstracinėje versijoje kurią mums rodė, ganėtinai aiškiai mačiau visą vaizdą iki pat horizonto linijos. Kūrėjai žada, kad jei kažką pamatysime žaidime, galėsime ten ir nueiti. Gaila po prezentacijos nebuvo skirtas laikas klausimams, tad taip ir nesužinojau kiek kartų reikės užkrauti naujas erdves. Sunku būtų patikėti, kad mums paprasčiausiai neteks to daryti. Labai jau didelės ir grafiškai kokybiškos tos erdvės…
Pirmas Fallout pasaulio gyventojas kurį sutikom buvo propagandinis dronas skrajojantis po gatves ir pumpuojantis propagandą jose gyvenantiems žmonėms. Tuo metu kai skriejo pro mus kaip tik grojo trankūs, dėdulės Semo laikus primenantys maršai. Panašu, kad tai įkvėpė prezentaciją vedantį žmogų ir jis kažkokiu būdu privertė maršo muziką nuolat būti fone. Per šurmulį taip ir nesupratau, ar tai nauja PIP-boy mp3 funkcija, ar jis šiaip išdykavo. Faktas tas, kad tai ką mes stebėjome vėliau, buvo kur kas smagiau stebėti skambant maršui.
Pirmasis banditėlių būrys užvirto mus praėjus kelioms akimirkoms po Drono pasirodymo. Juos žaidime esantis personažas mikliai sutaršė Thomson‘ą primenančių automatu (na tiksliau postapokaliptine jo versija). Nieko per daug ir nesupratom, vaizdelis pernelyg priminė pirmojo asmens šaudyklę. Daug triukšmo, daug kraujo ir daug makalavimosi tarp griuvėsių. Ketinau jau stotis ir eiti lauk, toks Fallout manęs tikrai nedomina. Susiturėjau, nes buvo pranešta, kad tai tik 1 iš būdų spręsti problemas. Sutikęs sekančią oponentų grupelę Bethesda atstovas pristatė senąją gerąją V.A.T.S. sistemą. Nežaidusiems Fallout iššifruosiu: „Vault-Tec Assisted Targeting System“. Ši sistema integruota į naująjį PIP-Boy leis mums kautis naudojant seną gerą ėjimais pagrystą kovos modelį. Aktyvavę V.A.T.S. sistemą mes galėsim pasirinkti taikinius, nukreipti šūvius į konkrečias kūno dalis, sustatyti kelias atakas į eilę ir t.t. Skirtumas tik tas, kad žaisdami Fallout 3 ir naudodami V.A.T.S. mūšio eigą stebėsime jau ne realiu laiku, o kaip filmukus. Tam reikalui žaidime sukurtas specialus kameros režimas, pačiais įvairiausiais rakursais parodantys patį šūvio atlikimo momentą, bei kur nulėkė paleista kulka. Esant reikalui kamera automatiškai aktyvuoja slo-mo režimą. Na pavyzdžiui jei mums pavyks sėkmingai numesti granatą, prieš pat jai sprogstant laikas sulėtės, tad jau sprogimo metu aiškiai ir raiškiai matysime kaip priešas plyšta į palaidus mėsos gabalus. Prezentacijos metu vieno iš jų akies obuolys atlėkė tiesiai į kamerą, tad galėjom deramai įvertinti dailininkų kūrusių personažų modelius darbą. Taip. Žaidimas išties žiaurus. Tokie buvo visi Fallout serijos atstovai. Tačiau seniau žiaurumas buvo įvilktas ir nešvarius, postapokalpsinės atmosferos rūbus. Jis buvo būtinas ir savo vietoje. Tikiuosi, kad jis toks išliks ir Fallout 3.
Po to kai išanalizavome V.A.T.S. veikimo principą tapo akivaizdu, kad kautynės realiame laike nėra tokia jau didelė blogybė. Iš esmės žaidėjas pats nuspręs kokiu režimu kautis. Natūralu, kad kautynės su super mutantais be V.A.T.S. bus labai ilgos ir varginančios, tačiau net ir patys ištikimiausi kautynių ėjimais gerbėjai, gali susigundyti ištaškyti itin silpnus kelią pastojusius priešus realiu laiku ir taip sutaupyti… realaus laiko :).
Po pirmo rimtesnio susidūrimo buvo pademonstruota ir sužeidimų sistema. Mūsų valdomas personažas ne šiaip sau praras gyvybes, tačiau praras jas nuo konkrečių kūno dalių. Pažeidimų pasekmės bus aiškiai juntamos žaidime. Sužalotomis kojomis toli nenueisime, tuo tarpu sužeistos rankos turės didelę įtaką taiklumui. Visa informacija apie pažeidimus bus prieinama per PIP-Boy įrenginį, naudodamiesi juo galėsime patekti ir į inventorių kur saugosime medikamentus. Kol naudosimės PIP‘u žaidimas bus pauzės būsenoje.
Analogiškai sužeidimai įtakos ir priešininkus. Tiesą sakant iš esmės tam ir reikalinga V.A.T.S. sistema, kuri leidžia kautis maksimaliai efektyviai. Na bet anokios tai naujienos…
Demonstraciją užbaigė iškilmingas šūvis į orą naudojant itin galingą mobilių atominių bombų svaidyklę. Miniatiūrinė atominė bomba buvo švystelėta aukštyn, o kai ji nusileido, pasaulis pasipuošė nuostabiais atominio sprogimo efektais, kurių dorai apžiūrėti nespėjom. Aklinoje tamsoje dar girdėjom kaip traška į PIP‘ą integruotas Geigerio skaitiklis ir prisijungėm prie salę užpildžiusių aplodismentų.
27 Komentarai
VanBuren
Aciu uz straipsni. Jis trumpas, nes ir Artojas mazai ka mate.
very_bad_enclave
Kiek matau gameplay filmukus, tai as visiskai nepatenkintas. Nes man atrodė, kad betthesda is fallout nori padaryt pirmo asmens saudykla su rpg elementai ir dar mane labai pykina tai, kad bus obliviono kopija.
iLLiuSioN
Su Oblivion bendra tik kurejai ir grafinis varikliukas, ka dar tu ten iziuri bendro aaa? Visi prikisineja nesamones…
Frostas
Parinkau info.
Mūsio sistema tai FPS su aktyvia V.A.T.S sistema pauzes režime. Tuo metu jus galite užsiimti darbais su perk‘ais ir skill‘ais o visa tai kainuos AP (Action point). Atlikus visus numatytus darbus seks veiksmai ir gražios kovos scenos. Pasibaigus AP kovos tesis kaip ir bet kuriame kitame FPS. Turėkite omenyje, kad laikui bėgant AP regeneruojasi savaime, net jei kova dar bus nesibaigusi.
Žaidimo metu jus galėsite keliauti kur panorėję, bet neužmirškit, kad priešai nesitaikys prie jūsų lygio kaip oblivion o tai reiškia, kad pasivaikščiojimas po super mutantu teritorija žaidimo pradžioje baigsis labai greit ir labai skausmingai. Reikėtu pabrėžti, kad jus galite būti nušautas ir snaiperio jei busite pernelyg neatsargus.
Kita:
Pats žaidimas yra padarytas ant modifikuoto oblivion varikliuko, taigi įeidami i kiekviena pastatą ar miestą jus matysite Loading užsklanda, bet kūrėjai žada stipriai sutrumpinta užkrovimo laiką.
Žaidime 25% užims Vasingtonas ir 75% wasteland o ten bus Rivet City, Megaton town, Paradise Falls ir dar keletas kitu.
Fallout 3 turėtumėme pamatyti ir nakties, dienos ciklus, bei gamtinius reiškinius
Maksimalus pasiekiamas lygis 20
Galėsite samdyti samdinius, bet valdyti negalėsite.
Žaidimas turės nuo 9 iki 12 pabaigų.
Pagrindine siužeto linija užims 20val. o visas žaidimas iki 100val.
Vaiku žudyti negalima.
Transporto priemonių nebus, bet susisiekti su kitomis teritorijomis bus galima per metro.
Vairutas
Diablo III bus panašus į ankstesnes dalis? Tu gal juokauji? Man rodos, kad tiek Fallout 3, tiek Diablo III nukrypo nuo savo pirmtakų. Bet tikėkimės, kad tas nukrypimas taip pat bus savotiškas žingsnis visiems tiems žmonėms, kurie iš vietos nepajuda prisimindami nostalgiją. Aš baisiai susinervinau, kuomet išvydau pirmus geimplėjaus filmukus iš Diablo III, bet paskui pagalvojau – o kodėl gi ne? Gal aš pernelyg užsistovėjau ties tais pačiais dalykais? Gal jie ką nors naujo pasiūlys? Vis dėlto, neteko nieko panašaus girdėti į Fallout 3 geimplėjaus stilių.
Jei jau ilgimės senų žaidimų – prašom, griebk Fallout 2, o aš griebsiu Diablo II, ir visi būsim laimingi. Nieko nepadarysi, žmogau.
Eon
Kas man įdomiausia – storyline ir dialogai. Kol kas nesu matęs nieko iš Bethesda kas šiose srityse prilygtų Fallout serijos žaidimams, pvz Oblivion dialogai tiesiog žiovulį varo, kaip ir labai nekūrybingas įgarsinimas ir išvis Oblivion yra geras veiksmo žaidimas, bet niekam tikęs RPG.. Dėl ko aš nelabai linkęs iškarto patikėti kai Bethesda eilinį kartą reklamuoja savo žaidime „didžiulę pasirinkimo laisvę“. Kovos išskirtinai ėjimais, jokių šaudyklės elementų man būtų labiau prie širdies, tačiau neketinu keikti kol nepažaidžiau. Tikėkimės geriausio, arba bent tikėkimės kad bus išleistas Construction Set kaip su Oblivion ir Morrowind buvo, nes tuo atveju jei Bethesda ir sudirbs F3, moderiai galės jį ištaisyti.. juk Oblivion ir Morrowind be tam tikrų modų taip pat žymiai mažiau verti būtų.
Žaidimo demonstracija kuri apsiriboja skerdynėmis ir Bloody Mess perk demonstravimu manęs taip pat nežavi, tačiau tai gali būti tik reklama, juk tokie dalykai pritraukia besmegenių, kurie yra dauguma žaidėjų, dėmesį.
gugu
zhiurejau, kd galima byta pasiimt ir dauzhyt galvas shmikiams xD reikes butinai ishbadyt 🙂