„Games.lt“ ir „BenQ“ konkursas jau baigėsi. Netrukus sužinosite ir laimėtojus. Tačiau prieš tai, teisingi atsakymai į visus klausimus, su platesniais paaiškinimais.

Pirmas klausimas.
Pirmas istorijoje minimas skandalas dėl žiaurumo kompiuteriniuose žaidimuose datuojamas:
A) 1968
B) 1976
C) 1979
D) 1982

Atsakymas: B) 1976. 1976 metais „Exidy Games“ išleido žaidimą pagal to paties pavadinimo filmą „Death Race 2000“ (1975m.). Žaidime žaidėjai pelnydavo taškus važinėdami per pagaliukus primenančius žmones. Visuomenės sukeltas triukšmas dėl žiaurumo žaidime pritraukė nemažai dėmesio, ir žaidimas buvo išimtas iš prekybos.

Antras klausimas.
Apie koki „GTA: Vice City“ veikėją čia kalbama?
[li]Ginklų kolekcionierius. Visada nešiojasi ginklą.[/li]
[li]Turi nuosavą armiją ir yra visada stipriai saugomas.[/li]
[li]Vice Cityje buvo įsivėlęs į karą dėl narkotikų biznio.[/li]
[li]Spėjama, kad yra atsakingas už 18-os žmonių nužudymą.[/li]
[li]Neužauga. Manoma, kad turi Napoleono kompleksą.[/li]
A) Lance Vance
E) Alex Shrub
U) Ricardo Diaz
Y) Avery Carrington

Atsakymas: U) Ricardo Diaz. Jis taip pat yra populiarus filantropas, šelpia įvairias savo vardu pavadintas labdaros organizacijas visame Vice Cityje ir P.Amerikoje. Jis taip pat yra vienas stambiausių šulų narkotikų pramonėje ir antivyriausybiniame judėjime. Yra papirkęs daugumą Vice City policininkų ir valdžios atstovų. Ricardo prisibijoma dėl neprognozuojamo jo elgesio.

Trečias klausimas.
Kurioje šalyje kompanija BenQ neturi gamyklos?
O) Meksikoje
P) Malaizijoje
R) Kinijoje
S) Prancūzijoje

Atsakymas: S) Prancūzijoje. BenQ Group – viena didžiausių pasaulio inforamcijos technologijų kompanijų. Kompanijoje visame pasaulyje dirba daugiau kaip 15 tūkstančių darbuotojų. Didžiausiomis darbų apimtimis gali pasikirti Suzhou gamykla Kinijoje. BenQ gamyklos yra Taivanyje, Kinijoje, Malaizijoje, Meksikoje, Brazilijoje ir Vokietijoje.

Ketvirtas klausimas.
Kokio populiaraus žaidimo dėžutės fragmentas pavaizduotas žemiau esančiame paveikslėlyje?

Atsakymas: H) Half-Life 2.

Penktas klausimas.
Žmogus vadinamas žaidimų serijos „Dragon Quest“ tėvu?
N) Yuji Horii
O) Akira Toriyama
P) Koichi Sugiyama
R) Keita Takahashi

Atsakymas: N) Yuji Horii. Pirmą kartą į Horii buvo atkreiptas dėmesys tada, kai jis laimėjo Enix (dabartinė Square Enix) finansuotą programuotojų konkursą. Pirmieji du jo darbai šioje kompanijoje buvo nežymus mini žaidimai, užtat po to jis, įkvėptas kai kurių amerikietiškų RPG žaidimų, ėmėsi naujo projekto – Dragon Quest – kūrimo. Žaidime beveik viskas, pradedant istorija, dialogais ir netgi monstrų idėjomis yra sukurta jo. Kartais jis netgi tapatinamas su pirmojo video žaidimo autoriumi.

Šeštas klausimas.
Jei žaistum „Pac-Man’ą“ ir pereitum visus 255 lygius nei karto nepagautas „vaiduoklių“, kiek surinktum taškų?
C) 16680
D) 999999
E) 3333360
F) 10000000

Atsakymas: E) 3333360. Pirmasis žinomas „idealus Pac-Man žaidimas“, kuriame žaidėjas turi pereiti visus 255 lygius nei karto nesugautas vaiduoklių buvo sužaistas 1999-ais Billio Mitchell’o. Jis surinko 3 333 360 taškų.

Septintas klausimas.
Syberia, Silent Hill 3, Tomb Raider: Legend, …
Kuris iš žemiau išvardintų žaidimų tiktų vietoj daugtaškio?
I) James Bond 007: Nightfire
J) 25 to Life
K) Total Overdose
L) Beyond Good & Evil

Atsakymas: L) Beyond Good & Evil. Visų išvardintų žaidimų pagrindinės veikėjos – moterys. „Syberia“. Pagrindinė veikėja – Kate Walker. Jauna ir žavi teisininkė iš Niu Jorko. Jai tiriant Europoje esančio žaislų/robotų fabriko įsigijimą, jos gyvenimas apsiverčia aukštyn kojomis. „Silent Hill 3“. Pagrindinė veikėja – Heather. Jauna moteris, kurios gyvenimas pasikeičia jai iškeliavus į vietinį prekybos centrą. Jai besiruošiant išvykti, prekybos centras transformuojasi į šiurpią ir paslaptingą vietą. „Tomb Raider: Legend“. Pagrindinė veikėja – Lara Croft. Atletiška, inteligentiška ir bebaimė nuotykių ieškotoja. „Beyond Good & Evil“. Pagrindinė veikėja – Jade. Apsiginklavusi fofoaparatu ir aikido lazda ji tiria paslaptis susijusias su ateivių invazija į jos gimtają planetą.

Aštuntas klausimas.
Kuris iš žemiau išvardintų atsakymų sieja du įžymius dizainerius, Aleksandrą Pogrebnojų ir Roberto Cavalli?
L) BenQ FP785
M) BenQ FP71V
N) BenQ FP93GX
O) BenQ FP783

Atsakymas: L) BenQ FP785. Žymus Italų dizaineris Roberto Cavalli panaudojo šį monitorių pristatydamas vieną iš savo kolekcijų Milane, taip BenQ FP785 buvo pristatytas plačiąjai visuomenei, kaip itin stilingas monitorius. Kiek vėliau žymus Lietuvių dizaineris A. Pogrebnojus savo kolekcijos demonstravimo metu panaudojo BenQ FP785 ir tokiu būdu pristatė jį Lietuvai. Abiejų renginių metų monitorius buvo panaudotas it rankinukas. FP785 stovelis gali tapti rankena, tad monitorių galima nešiotis su savimi :).

Devintas klausimas.
Vienoje iš žaidimo nuotraukų yra nekviestas svečias 🙂 . Kurioje?

Atsakymas: I). Paveikslėlyje is vieno linksmiausių ir nutruktgalviskiausiu RPG žaidimų „Fable“ centre galime pamatyti Agentą 47 – Hitman’ą. Pastarsis, beje, linksmumu nepasižymi.

Dešimtas klausimas.
Vienos iš Sony konsolių išleidimo metu, buvo sukurta futuristinė reklama, kurios metu buvo rodoma sferinė konsolė, montuojama tiesiai į akį ir pati prisijungianti prie smegenų.
Klausimas: Kelintais metais vyko veiksmas reklamoje?
P) 2000
R) 2016
S) 2078
T) 2566

Atsakymas: S) 2078. Reklama buvo sukurta PS2 išleidimo metu ir buvo skirta šiai konsolei. Reklamoje buvo rodoma futuristinė PS9 konsolė.

Vienuoliktas klausimas.
Pirmajame „Heroes of Might and Magic“ žaidime buvo keturios skirtingos herojų klasės, kokios jos?
A) Barbarian, Sorceress, Warlock, Knight
B) Barbarian, Mage, Warlock, Knight
C) Sorceress, Knight, Paladin, Mage
D) Paladin, Warlock, Mage, Knight

Atsakymas: A) Barbarian, Sorceress, Warlock, Knight. Visos klasės pirmajame „Heroes“ serijos žaidime buvo skirstomos vos į du pogrupius, tai jėgos ir magijos. Jėgai buvo priskiriami riteris (knight) ir barbaras (barbarian), tuo tarpu prie magiškųjų jėgų buvo galimybė pasirinkti burtininką (sorceress) ir žynį (warlock). Nors abu jie ir buvo labai panašūs, tačiau visgi jie specializavosi skirtingose nišose.

Dvyliktas klausimas.
Žaidimas kuriam pagrindinį garso takelį sukūrė Vladimir Šimunek, o atliko Bohemijos Simfoninis Orkestras?
D) Operation Flashpoint
K) Gothic 2
T) Mafia: City of Lost Heaven
S) The Godfather

Atsakymas: T) Mafia: City of Lost Heaven.

Kadangi žaidimą kūrė čekų kompanija „Digital Illusions“ tai visiškai akivaizdu kodėl atlikti pagrindinio garso takelio, bei kitų kūrinių buvo pasitelktas Bohemijos Simfoninis Orkestras, o juos sukūrė irgi žinomas Čekijos kompozitorius.

Tryliktas klausimas.
Kiek „Reddot“ dizaino apdovanojimų „BenQ“ laimėjo 2006-ųjų kovo mėnesį?
A) 11
B) 9
C) 5
D) 13

Atsakymas: A) 11. „BenQ“ laimėjo 11 „Reddot“ dizaino apdovanojimų. Be viso to, 2005-ais BenQ laimėjo 17 „iF“ dizaino apdovanojimų ir 11 „G-Mark“ dizaino apdovanojimų.

Keturioliktas klausimas.
Kuriame žaidime naudojome šį ginklą?

P) Chaser
R) Halo: Combat Evolved
S) Rainbow Six 3: Raven Shield
T) Hitman 2: Silent Assassin

Atsakymas: R) Halo: Combat Evolved. M90 Shotgun šautuvą naudojome žaisdami Halo. Šiam ginklui naudojamos 8 kalibro magnum (3.5”) kulkos. M90 siaubingai efektyvus artimoje kovoje, bet gali būt naudojamas ir vidutiniu nuotoliu kelių taikinių likvidavimui (sužalojimui) vienu šūvių. Praktiškai nenaudojamas kovoje kai ginklo turėtoją ir taikinį skiria didelis atstumas, šratų sklaida tokia milžiniška, kad toliau esantys taikinys sužeidžiamas menkai arba į jį išvis nepataikoma. Ginklo apkaboje 12 šovinių, kiekvienas jų į vamzdį istumiamas rankiniu būdu taigi intervalas tarp šūvių ganėtinai ilgas. Kaip ir daugumoje žaidimų, Halo šratinis šautuvas skirtas kovai tamsiose, ankštose, uždarose patalpose. Tokiose vietose žaidėjas M90 gali naudoti vadovaudamasis tik klausa, t.y. šauti bent jau į tą pusę kur paskutinį syki matė/girdėjo priešą. M90 tai taip pat mylimas ir naudojamas brutalaus žaidimo stiliaus mėgėjų.

Penkioliktas klausimas.
Kuri konsolė netinka šiame sąraše?
U) Atari 2600
E) Intellivision
O) Vectrex
I) NES

Atsakymas: I) NES. Konsolės skirstomos į 7 kartas. Paskutinioji karta, tai PS3, X360 ir Wii. NES priklauso trečiąjai konsolių kartai, o likusios trys konsolės – antrąjai. Pirmoji karta: Magnavox Odyssey, PONG, Coleco Telstar. Ankstyvoji antroji karta: Fairchild Channel F, Atari 2600, Magnavox Odyssey², Intellivision. Vėlyvoji antroji karta: 5200, ColecoVision, Vectrex, SG-1000. Trečioji karta: NES, Master System, 7800. Ketvirtoji karta: PC Engine/TurboGrafx 16, Mega Drive/Genesis, SNES, Neo-Geo, CD-i. Penktoji karta: 3DO, Jaguar, Saturn, PlayStation, PC-FX, Nintendo 64. Šeštoji karta: Dreamcast, PlayStation 2, GameCube, Xbox. Septintoji karta: Xbox 360, PlayStation 3, Wii.

Šešioliktas klausimas.
Kokio leidėjo žaidime buvo galima kurti ir valdyti Tigrabeždžiones, Banginpelėdes, Leopardanosius ir kitus pačius netikėčiausius padarus?
M) Ubi Soft
N) Electronic Arts
P) Microsoft
R) Midway

Atsakymas: P) Microsoft. Tai Microsoft išleistas žaidimas „Impossible Creatures“. „Impossible Creatures“ – tai realaus laiko strateginis žaidimas, kurio veiksmas vyksta 1930-ais. Žaidimo metu, žaidėjai kaunasi su pakvaišusiu mokslininku, naudodami apie 50 įvairių gyvūnų, iš kurių kūno dalių formuoja visiškai naujus padarus.

Septynioliktas klausimas.
Visi žinom ir žavimės „Blizzard“ meistrų sukurtais žaidimų video intarpais. „Diablo II“ jų buvo net 5. Jei žiūrėtumėte visus paeiliui, kiek laiko užtruktumėte?
I) 18 min
O) 24 min
E) 27 min
A) 31 min

Atsakymas: O) 24 min. Diablo II žaidime kiekvienas aktas pristatomas filmuku, taip pat yra baigiamasis filmukas. Jei juos sujungtumėte ir žiūrėtumėte vienu metu kiek ilgesnę nei 24 minučių kino novele pasakojančia apie trijų pirminių blogių Diablo, Mephisto ir Baal susijungimą.

Aštuonioliktas klausimas.
Kelintais metais atsidarė pirmoji BenQ atstovybė Europoje?
L) 1991-ais
M) 1992-ais
N) 1994-ais
O) 1998-ais

Atsakymas: N) 1994-ais. Pirmoji BenQ atstovybė Europoje 1994-aisiais duris atvėrė Nyderlandų Eindhoveno mieste. Nuo tada kompanija smarkiai plėtėsi ir šiuo metu Nyderlandų būstinėje koordinuojama kompanijos veikla Beneliukso bei daugelyje kitų Europos šalių.

Devynioliktas klausimas.
Koks žaidimas pavaizduotas žemiau esančiame paveikslėlyje? Atsakymas – pirmoji žaidimo pavadinimo raidė.

Atsakymas: G). Paveikslėlyje pavaizduotas žaidimo „Galactic Civilizations II: Dread Lords“ kosminio laivo derinimo įrankio dalis. „Galactic Civilizations II: Dread Lords“ tai ėjimais paremtas strateginis žaidimas, kuriame veiksmas vyksta tolimoje ateityje. Žemės gyventojai susiduria su daugybe kitų draugiškai ir priešiškai nusiteikusių rasių. Kova vyksta dėl galaktikos užvaldymo įvairiais metodais. Viena iš puikų galimybių, tai laivo dizaino kūrimas naudojant krūvas įvairių detalių.

Dvidešimtas klausimas.
Kuris žaidimas netinka žemiau esančiame sąraše?
I) Gran Turismo 4
U) Burnout: Revenge
A) Need for Speed: Underground
O) Ridge Racer

Atsakymas: A) Need for Speed: Underground. Nes tai vienintelis multiplatforminis žaidimas. Šiandienos rinkoje, kai konkurencija tarp kosnolių itin aštri, savo žaidimuose konsolių gamintojai kaip kozerinę kortą naudoja exclusive tipo žaidimus. T.y. žaidimas išleidžiamas tik vienai kosnolei (visam laikui arba nemažesniam kaip pusės metų laikotarpiui). Kiekvienas exclusive žaidimas atsieina konsolių gamintojams nemažus pinigus, tačiau tuo pat metu ir paskatina konsolių pardavimus. Žinoma labiausiai dėl to kenčia tik PC pripažystantys žaidėjai, kurių skaudžiausi prisiminimai siejasi su Gran Turismo serija, Final Fantasy serijos dalimis, GTA III, Halo, Fable ir panašiais projektais. Pastaruoju metu kai kurių exclusive žaidimų populiarumas toks stulbinantis, kad vienos ar kitos konsolės likimas neretai siejamas būtent su to žaidimo evoliucija.

Dvidešimt pirmas klausimas.
Kodėl dalyvaujate „Games.lt“ ir „BenQ“ žaidime?
S) Nes noriu BenQ prizo!
S) Nes noriu patikrint savo žinias!
S) Nes myliu Games.lt!
S) Nes šitas žaidimas Jėga!

Atsakymas: S). Kiekvienas pasirinks sau tinkama variantą 🙂

Galutinis atsakymas – Bushnell’is Atari Pong’as.

Šią frazę parinkom todėl, kad manome, jog šių trijų žodžių junginys puikiai dera tarpusavyje, tiek kaip loginė grandinė, tiek pagal savo svarbumą. Iš esmės šie trys žodžiai simbolizuoja kompiuterinių žaidimų eros pradžią. Žinoma buvo daugiau žmonių ir kompanijų tuo laikmečių dirbančių šioje pramonėje. Tačiau daugelis analitikų sutinka, kad būtent Nolan’as Bushnel’is turėtų būt tituluojamas video žaidimų tėvu, nors pirmąsias jo versijas kūrė ne jis.

1958 metais fizikas Willy Higinbotham sukūrė pirmąjį kompiuterinį žaidimą (primenantį stalo tenisą) žaidžiama naudojant osciloskopo ekraną. Vėliau jis savo kūrinį perleidžia 15 colių monitoriui. Jo tikslas buvo pralinksminti svečius lankančius jo laboratoriją. Savo kūrinio didybės jis nesuvokė, ir nieko nepatentavo. 61-aisiais metais studentas Steve Russell sukūrė legendinį žaidimą „Spacewar“. Po metų šį žaidimą pastebėjo studentas Nolanas Bušnelis. 1965 metų vasarą Nolanas isidarbino Salt Lake City karnavale, kur jam teko prižiūrėti arkadines mašinas. Tada jis pirmą kartą pasvajojo, kaip būtu puiku jei arkadinėse mašinose būtų kompiuteriniai žaidimai, bet… Technologija buvo per sudėtinga ir per brangi, todėl Nolanas svajonę traktavo kaip neįgyvendinamą. Tačiau jau 1971-aisiais kompanija Nutting kartu su Nolan’u adaptuoja ir paleidžia į rinką žaidimą „Computer Space“. Buvo pagaminta per 1500 aparatų, tačiau populiarumo žaidimas nesulaukia, ir Nolan’as išsiaiškina to priežastį. Žaidimas per sudėtingas. Jis praneša apie tai vadovybei, ir jam leidžiama kurti naują projektą, tačiau Nolan’as kaip idėjos autorius pareikalauja trečdalio kompanijos akcijų. Nutting atsako neigiamai, Bušnel’is išeina.

Taip 1972-ais Nolan’as Bushnell’is ir Ted’as Dabney įkūrė vieną žinomiausių žaidimų pramonėje kompaniją „Atari“. Šis kompanijos pavadinimas reiškia šachmatų „šacho“ atitikmenį japonų žaidime „Go“. Vėliau Nolan’as pasamdo nelabai patyrusį programuotoją Al’ą Alcorn’ą ir šis, kaip lengvą pratimą suprogramuoja paprastą teniso video žaidimą. Žaidimas pavadinamas „PONG“ dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – tai žaidimo skleidžiamas garsas, kamuoliukui atsitrenkus į raketę, o antroji – „Ping-Pong“ pavadinimas jau buvo užimtas. Bushnell’is bando žaidimą parduoti, tačiau niekam ypatingai nesusidomėjus, jis sugalvoja žaidimą išpopuliarinti pats. „PONG’o“ arkadinė mašina pastatoma vietiniame bare ir per dvi savaites sugenda, nes… užsikemša jo monetoms skirta saugykla. Pongas tampa itin populiarus, galima drąsiai teigti, kad būtent šis primityvus ir iki mūsų dienų išlikęs žaidimas buvo pirmoji žaidimų pramonės „Sėkmės Istorija“.

Sveikiname visus teisingai išsprendusius šį galvosūkį, na o tiems kuriems nepasisekė, linkime daugiau atkaklumo ir sėkmės kitą kart! Laukite naujų konkursų, na o nugalėtojai bus paskelbti šiandien šiek tiek vėliau.