Viešėdami Gamescom 2015 užsukome ir į jungtinį, Lietuvos žaidimų kūrėjus atstovaujantį stendą, kuriame pažiūrėjome keletą žaidimų. Šį kartą jūsų dėmesiui pateikiame įspūdžius apie kortų žaidimą Gremlins Inc. Juolab, kad išbandėme tiek skaitmeninę, tiek popierinę šių žaidimų versijas.
Kas tie Gremlinai?
Gremlins Inc. tai Steam platformai kuriamas, taktinis kortų žaidimas apie nemirtingus ir pagiežingus gremlinus. Šios dvi gremlinų savybės, o taip pat jų savimeilė ir polinkis korupcijai lėmė tai, kad jie strigo amžiname kare. Kare dėl prestižo. Beveik seimo simuliatorius ir tai ne paskutinis kartas kai šiame tekste aš jį paminiu.
Kadangi kiekvienas gremlinas yra nemirtingas savimyla (visomis šio teiginio prasmėmis), jo nenužudysi ir nuo lovio taip paprastai nenustumsi. Vis tik gremlinų pasaulyje, visai kaip ir mūsiškiame, lovių yra gerokai mažiau nei norinčių prie jų gyventi, tad jiems nelieka nieko kito, kaip tik vystyti amžiaus projektus, regzti intrigas, šmeižti, sukčiauti ir kompromituoti savo kolegas. Visos šios savybės yra įmanomos žaidime, tačiau smagiausia tai, kad kompiuterinėje versijoje išryškėja vieni elementai, o štai popierinėje jau visai kiti. Jei norite skaityti apie abi žaidimo versijas, tęskite, jei domina tik popierinė paskrolinkit iki gremlinų savo kišenėje.
Gremlinai iš skaitmeninės sklendės
Gremlins Inc. kompiuterinė versija kuriama jau daugiau nei porą metų. Na bent jau tiek laiko prireikė, kad skaitmeninėje erdvėje perteikti visą Gremlinų pasaulį. Žaidime yra 12 veikėjų ir daugiau nei 130 kortų, kurių kiekviena padabinta unikaliu, kruopščiai išbaigtu paveikslėliu. Taip… Dailininkų „Oscar Charlie“ studijoje tikrai niekas negaili, bet ir gerai. Net jei kūrėjai nieko nepasakotų apie žaidimo pasaulį, dauguma žmonių viską suprastų vien peržiūrėdami šimtus, vaizdais turtingų kortų.
Žaidimo esmė — sugeneruoti kuo daugiau prestižo tašku ir tapti visų Gremlinų miesto valdytoju. Šių tikslų galėsite siekti tiek žaisdami vienam žaidėjui skirtą, siužetine kampaniją, tiek su šešetu gyvų žmonių. Tiesa, vos pasirodžius žaidimui, jame nebus taip trokštamos hot-seat funkcijos (leidžiančios žaisti prie vieno kompiuterio), tačiau kūrėjai teigia, kad ji gali atsirasti vėliau. Iki tol, galėsite kaltis su draugais tinkle.
Kaip jau minėjome, kompiuterinė ir popierinė žaidimo versijos skiriasi, o ryškiausias skirtumas, žinoma, lenta. Stalo žaidimas žaidžiamas tik kortomis, o štai kompiuterinėje versijoje yra ir lenta. Toji lenta reprezentuoja Gremlinų miestą, kuris skirstomas į keletą unikalių, skirtingas veikėjų ir kortų savybes išnaudojančių rajonų. Būtent dėl šios lentos, aš ir teigiu, kad žaidimas taktinis.
Savo ėjimo metu žaidėjai ne tik turės regzti intrigas ar atremti oponentų atakas, bet ir gerai apsvarstyti judėjimą žaidimo pasaulyje. Kūrėjai teigia, kad būtent taktiniai sprendimai eliminuos sėkmės faktorių. Matote, kortas traukiate burtų keliu, o dalis kortų sukeliamų efektų gali būti sutvirtinti ar panaikinti ritant kauliuką. Taigi sėkmė čia grieš ne paskutiniu smuiku, tačiau kūrėjai tikina, kad kortų reikšmes įdėmiai studijuojantys ir savo ėjimus planuojantys žaidėjai galės sumenkinti jos įtaką iki priimtino minimumo.
Žaismas, kaip jau supratote, bus paremtas ėjimais. Kas 20 ėjimų gremlinai skelbs rinkimus, kurių metu bus renkamas valdovas. Įdomu tai, kad miesto meras šiame žaidime bus atsparus daugeliui atakų. Jis nebemokės kyšių, nebebijos policijos ir bus praktiškai nepasodinamas į kalėjimą (įterpti pokštą apie Vilniaus įtaką žaidimui). Taigi žaidime turėsime veik iš mados išėjusią mechaniką, kai stiprus žaidėjas tampa dar stipresnis. Kita vertus patys suprantate, kad tapę meru nusipiešite ant savęs taikinį — juk visi posto negavę žaidėjai ims jūsų nekęsti.
Žaidimas tęsis tol, kol vienas Gremlinų sukaups reikalaujamą prestižo taškų skaičių, tačiau kūrėjai žada visišką laisvę keičiant taisykles. Galėsite sukurti savo žaidimą, kuriame numatysite žaidimo trukmę (laiku ar ėjimais) ir pergalės sąlygas.
Šiaip žaidimas paliko tikrai neprastą įspūdį. Vizualiai jis iš ties patrauklus. Smagu ir tai, kad kūrėjai aktyviai sprendžia vartotojo sąsajos problemas. Kiekviena žaidimo korta turi savo unikalių savybių, dalis tų savybių tiesiogiai veikia kitų žaidėjų veikėją ar turtą, tad galite tik įsivaizduoti kiek informacijos reikia pateikti ekrane. Stebint žaidimą, ypač jei vienas žaidėjų žaidžia greičiau, labai sunku pasakyti kas vyksta, aš jau nekalbu apie atvejus kai kitų žaidėjų ėjimo metu atsitrauksite nuo kompiuterio. Šią problemą kūrėjai sprendžia pateikdami interaktyvią įvykių juostą, kuri leis greitai peržvelgti oponentų veiksmus, ar įsigilinti į jau panaudotų kortų savybes.
Dar vienas smagus niuansas — kalėjimas. Gremlinų kalėjimas kažkuo primena tą, kurį visi matėte monopolyje. Tai puikus būdas žaibiškai eliminuoti vieną ar kitą žaidėją. Kišate oponentą už grotų ir savivaliaujate kiek lenda, bet… Gremlinų kalėjime yra papildomas meta žaidimas, tad net ir įkalinę kažką negalėsite jaustis visiškai ramūs. Jūsų oponentas gali nutarti būti nuolankus, elgtis padoriai, atsėdėti nurodytą laiką, ar net sutrumpinti bausmę. Tačiau žaidėjai gali rinktis ir kitą kelią. Kūrėjai palieka galimybę įsitrinti ir susidraugauti su kalėjimo fauna, o galbūt net tapti pogrindinio pasaulio bosu.
Tiek žinių apie skaitmeną. Gremlins Inc. bus platinamas Steam tarnyboje ir kainuos apie 10 eurų. Turint galvoje į žaidimą įdėto darbo kiekį, suma neatrodo per didelė, juolab kad ir peržaidžiamumo faktorius čia bus gan aukštas. Kaip jau minėjome, dėl prestižo galėsite kautis vieni, ar būryje draugų, kai kiekvienas kausis už save, arba pasiskirstysite komandomis. Norint išvengti problemų su nepažystamaisiais tinkle, kūrėjai papildomai integruos oponentų parinkimo mechanizmą (jame bus vertinamas sužaistų žaidimų ir pergalių kiekis, žaidėjo elgsena, pelnyti taškai ir laikas kurį jis praleido mero poste) ir dirbtinį intelektą, kuris pakeis tyčia, ar netyčia nuo žaidimo atsijungusius žaidėjus.
Gremlinai Tavo kišenėje
Popierinė Gremlinų versija jau pardavime, o žmonės socialiniuose tinkluose vis dažniau deda jų nuotraukas klausdami kas tai per velniava? Štai ir atsakysime. Tai kortų žaidimas kurį galime sulyginti… Dievaži, net neaišku su kuo jį lyginti! Kaip teigia žaidimo kūrėjai, idėja perkelti žaidimą į kortas šovė dėl tos pačios priežasties, dėl kurios kompiuterinė jo versija tokia patraukli — šimtai paveikslėlių! Tačiau taisyklės šiam žaidimui sukurtos atskirai ir subalansuotos visiškai kitokiam tikslui. Nepaisant to, kad žaidimo esmė nesikeičia, kortų žaidimas yra gerokai dinamiškesnis ir paprastesnis suvokti.
Viskas ką reikia žinoti prieš žaidžiant, nupasakojama vos per porą minučių, o pradėjus žaisti pakanka kelių ėjimų, kad visi įsivažiuotų. Žaidimo tikslas — pelnyti pergalės taškų, kurių daugiausiai pelnoma statant slaptus projektus. Kiekviena korta žaidime turi unikalias savybes. Vienos jų gan paprastos, leidžiančios paimti resursų, pasikeisti kortas ar atlikti kokį kitą paprastą veiksmą. Kitos kortos gali būti painesnės. Pavyzdžiui dalis kortų savybių yra kontekstinės, tad prieš jas panaudojant reikės manipuliuoti kitais žaidėjais ir sukurti palankias aplinkybes ant stalo. Taip pat yra ypač galingų, milžinišką pranašumą suteikiančių kortų, tačiau norint jas panaudoti, teks susiplanuoti ne vieną, o kelis ėjimus į priekį. Tai padaryti, beje, labai sunku, nes net žaidžiant trise, vieno ėjimo metu oponentai gali visiškai sujaukti ne tik ant stalo, bet ir jūsų rankose esančias kortas. Taigi, tuo ko gero norėjau pasakyti, kad Gremlinai turi gan natūralią mokymosi kreivę. Kuo daugiau žaidimų sužaidi, tuo geriau išmanai žaidimo mechaniką. Nežinia kiek reikia sužaisti partijų, kad išmėgintum visų kortų savybes, aš jau nekalbu apie derinius… Taip, taip… Žaidime yra tokių kortų kurios pačios savaime atrodo bereikšmės, tačiau derinyje su kitomis, atrodytų irgi nereikšmingomis kortomis, sukuria įspūdingas kombinacijas. Iš esmės tai reiškia, kad šimtus partijų sužaidęs žaidėjas turės milžinišką pranašumą prie stalo, tačiau praktikoje tai nebūtinai pasiteisins. Pranašumą žaidėjas turės tik savo galvoje, o toliau jau situacija priklausys nuo oponentų elgesio. Čia slypi bene gražiausias šio stalo žaidimo niuansas — vienoje kompanijoje žaismas primins įtemptą politinį trilerį, su išdavystėmis, plėšimais ir ilgai rezgamomis konspiracijomis, kai tuo tarpu kitoje kompanijoje jis labiau primins ramų ir taikų pasjansą. Kas nutiks kai prie stalo sės abiejų šių kompanijų atstovai? Na… Mūsų patirtis rodo, kad tada laimės silpniausias ir ramiausias žaidėjas apie kurį intrigose įklimpę gremlinai tiesiog pamirš.
Tiesą sakant, po kelių dešimčių partijų skirtingose kompanijose, drįsčiau teigti, kad kūrėjai tyčią ar netyčia, bet atrado aukso viduriuką. Matote — žaidimas, pakuotė ir net jo taisyklės natūraliai sukuria agresyvoko varžymosi ir niekingų išdaigų atmosferą, tad net ir nuosaikų žaidimą mėgstantys žaidėjai čia neatsispirs pagundai pakišti kiaulę oponentams. Juk jie tai darys ne tam, kad pakenkti, o tiesiog dėl pozityvių kortų stygiaus. Antra vertus, kortų gausa ir sunkiai prognozuojami jų efektai įveda žaidime lygiai tiek neapibrėžtumo kiek jo reikia, kad patyrę ar labai agresyvūs žaidėjai neturėtų galimybės per greitai laimėti žaidimą. Pergalės taškai čia pelnomi gan lėtai, o norint jų gauti daug ir greitai, teks imtis valdovų rūmų projekto. Kitais žodžiais tariant pradėti amžiaus statybas kurių niekada nebaigsite naudodami tik savus resursus, o vadinasi būsite priversti vogti ar atvirai plėšti savo oponentus, tuo tik paragindami juos kerštauti. Žinoma, žaidėjas visada gali rinktis kitą būdą ir kaupti taškus palengva, per daug neišsišokdamas, tačiau ir šią taktiką gan greit perkanda net ir visiški naujokai. Esmė tame, kad nuosaikus lengvų taškų rinkimas labai greitai įtvirtins jūsų persvarą. Kol vieni žaidėjai kaups resursus slaptam 5 pergalės taškus duodančiam projektui, jūs savo sąskaitoje jau turėsite 3 ar 4 pavieniui pelnytus taškus. Kodėl tai atsirūgs? Ogi todėl, kad žaidime yra gan daug kortų kurios baudžia lyderius, o jų panaudojimas santykinai pigus. Būtent šių mechanikų dėka kūrėjai gan sėkmingai eliminuoja patirtį įgytą nuo sužaistų žaidimų kiekio, skatindami žaidėjus susitelkti ties kitais elementais. Pastabumas, gebėjimas žaibiškai prisitaikyti prie kintančios situacijos, o svarbiausia, teksto suvokimas — tris pamatiniai dalykai užtikrinsiantys pergalę, net jei žaisite pirmą kartą.
Apibendrindamas aš tikrai norėčiau rekomenduoti popierinius Gremlinus visiems, kas neturi problemų su žaidimais anglų kalba. Jūsų asmeninis santykis su stalo žaidimais šiuo atžvilgiu nėra svarbus. Gremlinai turi pakankamai šarmo, kad sužavėtų naujokus, bet nestokoja ir agresijos ar painių mechanikų, kurias tikrai įvertins stalo žaidimų entuziastai. Tai, kad žaidimas lengvai telpa kišenėje, o žaidimo taisyklių paaiškinimui tereikia kelių minučių yra papildomi privalumai, bet… Jei tikitės žaisti Gremlinus su vaikais, ar nemėgstate žaidimų anglų kalba, palaukite kito žaidimo leidimo, galbūt net lietuviškos jo versijos. Žaidžiant tapo akivaizdu, kad trečdalio kortų savybės galėjo būti pateiktos aiškiau ar suprantamiau, esu tikras, kas ateities versijose tai bus įgyvendinta.
Taip pat pirmosios žaidimo versijos turėtų vengti tie, kurie nori ilgaamžio žaidimo jau dabar. Šiuo metu pardavime esantis žaidimas žymimas „Prototype v1.0“ žyma ir nors žaismui mes priekaištų beveik neturime, bet išpildymas galėtų būti ir geresnis. Žaidimo kortos spaustos ant ne ypač patvaraus popieriaus, tad jų ilgaamžiškumas kelia rimtų dvejonių. Kiek nekokybiškas kortų kirtimas taip pat sukelia „wear and tear“ efektą, jo po kelių kaladės išmaišymų. Žinoma, namų aplinkoje, žaidžiant elegantiškose kompanijose jos tarnaus ilgai, tačiau jei imsite jas į keliones, ar žaisite vakarėlių metu, kortos nusidėvės gan greitai.
Žaidimo pakuotė papuošta trispalve ir nors Gremlinai nėra pirmoji stalo žaidimų kregždė Lietuvoje, jo mechanikos ir išpildymas yra vienas geriausių. Tad jei esate stalo žaidimų, ar lietuvos žaidimų industrijos entuziastai, pirmasis Gremlinų prototipas, nepaisant šiokių tokių kliurkų gamyboje, turi atkeliauti jūsų kolekcijon. Jei ne naudojimui, tai bent kaip kolekcinis niekutis. Patys suprantat, kad jokia kita žaidimo versija nebus tokia patrakusiai keista ir sunkiai nuspėjama kaip ši.
Parengta kartu su Žaismo DNR.
3 Komentarai
Juliux999
Lietuviai kuria kompiuterinę versiją ar popierinę, nes nuėjęs į jų twiter’į likau nesupratęs, pagal pavardęs jų tai visi užsieniečiai toj studijoj 😀 (anglai/rusai), lietuviškai irgi nieko neparašę, tad likau nesupratęs
Edit: pagooglinau, tai jokių lietuviškų įrašų apie juos neradau 🙂
Mariushaaa
Čia gal kaip su taurus televizoriais būdavo. Pagaminta Kinijoje, surinkta Lietuvoje, tai skaitydavos, kad lietuviškas televizorius 😀
Artojas
Lietuviai prisijungė prie komandos praeitą vasarą, kai Charlie Oscar atsikraustė į Lietuvą. Lietuviai žaidimo kūrimo procese tiesiogiai nedalyvavo, tačiau dirba su viešais ryšiais, testavimu, rinkodara ar popierinės versijos gamyba. Bet ne tai svarbu iš tikro. Nes parašyta — pagaminta Lietuvoje, o būtent taip ir yra.
Gerai, kad netrukus į mokyklėlę, prisiminsit skaityt 😉