Kaip žinia šiandien prasidėjo pasaulinis Global Game Jam renginys. Dalis šio renginio vyksta ir Lietuvoje, šiemet ypač aktyviai mat projekte dalyvauja du miestai, Vilnius ir Kaunas. Šias eilutes rašau sėdėdamas KTU elektronikos fakultete kur vyksta kaunietiškas LT GameJam.

Pati Game Jam ar Indie Game Jam sąvoka nėra naujiena. Game Jam‘ai vyksta jau beveik dešimtmetis, tačiau į tokį globalų ir didelį renginį jie buvo sujungti tik pernai. Global Game Jam administruoja IGDA (tarptautinė žaidimų kūrėjų asociacija).

Akivaizdu, kad bent jau kol kas naujasis formatas žaidimų kūrėjams ar svajojantiems jais tapti žmonėms yra ypač patrauklus. Nuo pernai metų gerokai ūgtelėjo dalyvių ir lokacijų kiekis. Šią akimirką Global Game Jam renginys vyksta daugiau nei 35 šalyse, veik 130 skirtingų lokacijų.

Į renginį Kaune užsiregistravo 54 dalyviai (24 programuotojai, 18 dailininkų keli žaidimų dizineriai ir žmonės užsiimantys kažkuo kitu. Šiaip jei visi imtų daryti vieną žaidimą, greičiausiai padarytų kažką panašaus į Far Cry, bet kadangi tai nėra renginio tikslas, visi pasiskirstė mažesnėmis komandomis.

Renginį pradėjo Aras Pranckevičius trumpai supažindindamas dalyvius su Game Jam kas tai per renginys, ko jame siekiama ir ko iš jo tikimąsi. Žinia, kad niekas čia neplanuoja kurti StarCraft II, greičiausiai tai atbaidė keletą dalyvių, nes iš atidarymo metu buvusios pilnos salės į idėjų pristatymą susirinko kiek mažiau dalyvių.

Po pasisveikinimo ir trumpo susipažinimo dar peržiūrėjom IGDA vadovų sveikinimus ir gavom užduotis. Visi per artimiausias 48 valandas sukurti žaidimai turės atitikti renginio temą Apgavystė. Kiekvienai laiko juostai pateikiami ir papildomi reikalavimai. Lietuvos dalyviai savo žaidimuose kažkaip dar turi panaudoti ugnį, laidą ir lyrą. Griežtų reikalavimų kaip ir kiek šių daiktų turi būti žaidime nėra.

Idėjų pristatymas pasirodė kiek vangokas, jas gal derėjo pristatinėti prie apvalaus stalo diskusijų forma. Dabar gi dalyviai tiesiog pristatė vieni kitiems savo mintis ir apie tai per daug nediskutavo. Na bet negali žinot, gal taip ir geriau. Diskusija padeda rasti klaidas ar išgryninti mintį, tačiau tuo pat metu, kelių komandų darbas su idėja gali ją išpūsti tiek, kad žaidimo sukūrimui nepakaks ir metų. Na laikas parodys. Įdomių idėjų tikrai buvo, dar tiksliai nežinau kuri komanda ties kokia mintimi apsistojo, bet kai kurie žmonės jau kibo į darbus. Man už nugaros šeši žmonės jau daro super next-gen 3D memmory žaidimą. Kitos komandos ketina sukurti epinį mitologinį stealth žanro atstovą, padaryti perversmą spausdinimo kompiuteriu srityje ir sukurti labirintą kuris išves iš proto visus nesugebančius suvokti 4D aplinkų.

Šiaip bus labai įdomu pažiūrėti rezultatus, nes dauguma Kauniečių neturi realios patirties su žaidimų kūrimų, tad jiems kils tikrai nemažai iššūkių. Girdėjau gandą, kad Vilniečiai turi nemažai užsiregistravusių profesionalų ir rimtas ambicijas sukurti kažką tikrai įsimintino. Kas gausis iš tikrųjų sužinosim jau sekmadienį.

Apsižioplinau su fotiko laidu, tad jei įdomų pažiūrėti nuotraukas teks luktelti.