Kiekvienam mieliausia rašyti apie tai, ką geriausiai supranti ir ką labiausiai gerbi. Mano favoritė, be jokios abejonės, yra Final Fantasy saga. Aš, kaip ir daugelis jūsų, užaugau vieną po kitos žaisdamas visas FF dalis. Kokie beprotiškai puikūs atsiminimai užplūsta įvairiausių negandų išvargintą širdį sugrįžus į tas džiugias praėjusio tūkstantmečio dienas. Visos be išimties fantazijos serijos buvo pribloškiamos. Tačiau jei reiktų pasakyti tą vienintelę, tai iš mano lūpų išgirstumėt — Final fantasy 7. Nors kalbant apie šedevrus šlykštoka leistis iki skaičių, septintoji dalis buvo parduota didžiausiu tiražu ir joks kitas Square darbas šio rekordo nėra sumušęs. Žmonės nėra sukūrę tokių būdvardžių, kurių reikėtų šiam žaidimui apibūdinti. Nors, geriau pamąsčius, vienas žodelis čia visai tiktų. Tobula. Taip taip. Kokia fantastiška istorija, kokie puikūs herojai su Cloud priešaky. O emocijų aštrumas… Tačiau Final Fantasy 7 nėra vien žaidimas. Tai šis tas daugiau. Tai jėga, verčianti jus jaustis mažu ir nereikšmingu prieš šią didybę. Visa fantazijos pasaulio filosofija šaukte šaukia, kad tavo gyvenimas nieko nevertas ir kad jį reikia kardinaliai keisti. Sunku valdytis, bet tenka, nes FF7 žaidimas jau atskira tema, kuria kalbėti galima valandų valandas. Ir sukaupęs begalines valios galias mėginsiu slopinti savo emocijas ir pamiršti žaidimą (sąlyginai). Mat šįkart susirinkome ne tam.
Skubėkime prie reikalo. Maždaug prieš dvejus metus internetą užplūdo įvairiausi gandai, skelbiantys apie antrosios FF7 dalies pasirodymą. Milijonai žaidimo gerbėjų atsiliepė į šiuos pareiškimus ir ėmė aktyviai domėtis, kas bus toliau. O toliau — migla. Visko buvo tiek daug, bet kartu ir tiek mažai. Nieko tikslaus sužinoti taip ir nebuvo įmanoma. Tiesa, vienu metu atrodė, kad FF7—2 projektas vis dėlto gali tapti realybe. Viešai apie tai kalbėti ėmė pati Square kompanija. Buvo pateiktas žaidimo scenarijus, herojai ir panašiai. Bet vėlgi aiškumo buvo tiek mažai, o tikslios, patvirtintos versijos kompanija iš tekančios saulės šalies nepateikė. Internete galėjai išvysti netgi keletą Screenshot‘ų. Tai jau bylojo apie šiokį tokį rimtumą. Tačiau projektą vis dar gaubė rūkas, kuris taip ir nebuvo išsklaidytas. Kalbos apie FF7–2 nutilo. Nurimo ir gerbėjų viltys, kurios buvo sužadintos po šito nepagrįsto ažiotažo. Tačiau tylai nebuvo lemta tęstis. Kalbas apie žaidimo antrąją dalį netrukus pakeitė gandai apie FF7 filmą. Gandai ir nieko daugiau — taip kalbėjo daugelis praradusių viltį gerbėjų. Ir tikrai kurį laiką FF7 filmo idėja tebuvo gandas. Bet padėtis kardinaliai pasikeitė 2003 metų rugsėjo 26 dieną, kai Tokijo žaidimų festivalyje Square–Enix pristatė filmo projektą ir supažindino su įvairiausiomis detalėmis. Iškilmingai pranešu — Final Fantasy 7 filmas iš tikrųjų bus. Tai turėjo būti tik trumpas Visual Works (kompanijos, kuriančios FMV Square kompanijai) video pristatymas, tačiau vėliau Square taip pat įsiliejo į darbą. Taigi Square–Enix patvirtino, kad filmas iš tiesų pasirodys, ir dabar tai jau faktas. Japonijoje FF7: Advent Children išvys dienos šviesą 2004 metų vasarą, o jau vėliau jo sulauksime ir mes. Filmas šiuo metu pačiame kūrybos įkarštyje. Dalis informacijos neatskleista, kitos dalies tiesiog nėra, nes daug kas dar neužbaigta, todėl žinių apie išsvajotąjį filmą nedaug. Tačiau viską, kas tik pasiekiama informacijos šaltiniais, jūs sužinosite skaitydami toliau.
FF7: Advent Children truks tarp valandos ir devyniasdešimties minučių. Tai, žinoma, bus animacinis, o ne vaidybinis filmas. Filmą kuria Square–Enix kartu su Visual Works kompanija. Filme išvysite 20 herojų.
Istorija. Kol kas tikslaus siužeto tiesiog nėra. Yra tik keletas detalių ir dar tai, kas paaiškėja (o iš tikro tik kelia dar daugiau klausimų) peržiūrėjus video įrašus. Filmo veiksmas vyksta prabėgus dvejiems metams po žaidimo įvykių. Pasaulio industrija bei miestai žlugo, nes visa technika tarnavo vien tik siaubingiems Šinros tikslams, kurie vos neprivedė planetos prie mirties. Taigi pasaulyje įsivyravo taika ir ramybė. Tačiau toks pasaulis nebuvo parankus žmonėms. Planetai kardinaliai pasikeitus, žlugus miestams, žmonėms gyventi buvo sunku ir daugelis neišliko. (Prisiminkite, ką sakė Bugenhagenas: „planetoje liks gyventi tik tie, kuriuos norės pasilikti planeta. Gerieji liks, blogieji — išnyks. Įdomu, kurie esame mes — žmonės…“). Nors pasaulis nurimo, išlikusius žmones ištiko dar viena neganda — daugelis užsikrėtė keistu „Star scar“ sindromu. O Cloud tuo tarpu gyvena vienas. Praradęs visus draugus iš FF7 jis jaučiasi kaltas dėl visko, kas vyko. Ar vertėjo tuomet gelbėti pasaulį? Galbūt ne… Ar tai buvo teisinga? Geltonplaukis herojus jaučiasi be galo vienišas. Gyvenimas jam atrodo beprasmis. Juk jis didvyris, išgelbėjęs pasaulį, kurio valanda jau praėjo. Dingo ir visi kompanionai, kumštis į kumštį kovoję dėl pasaulio. Kur jie dabar? Tifa, Red XII, Barret, Cid, Cait Sith, Vincent, Yuffie? Kai kurie mirė, kiti tiesiog paliko Cloud. Juk juos jungė noras, troškimas išgelbėti planetą. O dingus misijai liko tuštuma, nutraukusi tai, kas juos visus rišo. Taigi Cloud, jausdamasis be galo vienišas, sėda ant motociklo ir leidžiasi į kelionę. Jam važiuojant pro didžiojo Midgar miesto griuvėsius herojų netikėtai užklumpa vyrukas ilgais sidabriniais plaukais. Ar tai Sefirotas? Ne, greičiausiai, kad ne. Nors panašumų daug, vyrukas atrodo kur kas jauniau. Ir ginklas ne tas. Bet kaip tik tuomet Cloud mintyse iškyla prisiminimai apie Sefirotą. Kaip visa tai susiję? Negi vėl klonas?
Pranešta, kad žaidime iš viso veiks 20 herojų. Ne visus juos šiandien žinome. Aiškūs herojai yra šie:
1. Cloud. Dėvės juodą kostiumą ir su savimi nešiosis pirmąjį savo ginklą — Buster kardą.
2. Sephirot. Gaila, bet jo vaidmuo bus tik epizodinis. Greičiausiai jis egzistuos tik Cloud prisiminimuose. Tiesa, niekada neverta sakyti niekada. Gal kūrėjai vis dėlto persigalvos ir suteiks Sephirot svarbesnį vaidmenį.
3. Priešas sidabriniais plaukais. Tai vyrukas, užpuolęs Cloud. Jis taip pat lyderis grupelės, sudarytos iš dar kelių panašios išvaizdos tipų (tik dar labiau kvepia klonavimu…).
4. Barret. O vis dėlto šis tas liko. Dėkui Dievui. Smagu bus išvysti misterį Barretą.
5. Vyriškis su apsiaustu (Vincentas… galbūt). Nors tai ir nėra patvirtina, vis dėlto greičiausiai matysime seną gerą pažįstamą Vincentą. Dar sykį pakilęs iš karsto jis grįžta į FF pasaulį. Gal ne tiek jau ir mažai jų liko?
6. Turkai. Tsengas (amžiną jam atilsį), Elena, Rude, Reno. Negi ir juos visus išvysime? Ir išgirsime tą pirštų spragsėjimų muziką? Būtų malonu

Herojų bus žymiai daugiau ir jie, tikiu, bus be galo šaunūs. Tačiau kol kas nieko doro apie juos nežinome. Tad dabar siūlau interviu su ponu Tetsuyna. Tai žmogus, atidavęs visas savo galias FF7 žaidimui. Vyriausiasis herojų dizaineris dabar dirba prie filmo. Tad jis apie viską žino daugiausiai.

Kaip atsirado FF7 tęsinio idėja filmo pavidalu? Kada kilo ši mintis?

Maždaug prieš metus. Visual works pasirinko FF7 kaip temą savo prezentacijai, kurią jie ketino kurti. Mūsų tyrimų ir plėtros departamentas dirbo kartu su jais. Vėliau komandoje pradėjau dirbti ir aš. Tai įvyko po to, kai dirbti mane pakvietė prodiuseris Kitase–san. Šis projektas pasirodys kaip žaidimo tęsinys, nors iš pradžių tai buvo tik video prezentacija.

Kodėl tuomet Advent Children yra filmas, o ne žaidimas? Kokie pagrindiniai darbo skirtumai tarp žaidimo kūrimo ir filmo gaminimo?
Žmonės turi suprasti, kad šį projektą pradėjo Visual works, o mes į darbą įsiliejome kur kas vėliau. O Visual works pati žaidimo sukurti tikrai negalėtų. Vėliau mes dar bandėme pakreipti įvykius ir pamėginti kurti žaidimą, tačiau tai buvo neįmanoma dėl keleto veiksnių. Taigi galiausiai nutarėme laikytis pirminio plano ir kurti video filmą. O pats kūrimo procesas labai smarkiai nesiskiria. Tik darbo grafikas yra labai įtemptas, o finansavimas kur kas kuklesnis nei kuriant žaidimą. Tačiau, nepaisant to, mes privalome išlaikyti aukštą kokybę.

Ar yra skirtumų tarp žaidimų, kuriamų pagal žaidimus, ir projektų kaip šis, kuomet filmas kuriamas kaip žaidimo tęsinys?
Daugiau pastangų dedame į tekstūras. Taip pat į atmosferą. Kuriant žaidimą pagal filmą reikia skirti daug dėmesio lyginant filmo grafiką su žaidimo vaizdu. Tokių apribojimų, limitų kurdami Advent Children mes neturime ir tuo labai džiaugiamės.

Ką apskritai jums reiškia žodžiai Final Fantasy 7?

Su šiuo žaidimu aš esu labiausiai susijęs ir daugiausiai su juo dirbęs. Tai taip pat mano mėgstamiausias žaidimas. Final Fantasy 7 kardinaliai pakeitė šios sagos raidą.

Filme išvysime ir Cloud‘ą, ir Sefirotą. Kas kėlė daugiausiai nerimo atkuriant šiuos du legendinius herojus ir patalpinant juos į naują video erdvę?

Tai, ką matėte video anonse, yra rezultatas daugybės tyrimų, kuriuos atlikome. Kadangi nebuvo įmanoma tiesiogiai atkurti veikėjų išvaizdos taip, kaip jie atrodė FF7 žaidime, charakteristikas, padedančias labai lengvai atskirti Cloud‘ą ir kitus, teko pamiršti.

Kas sieja naująjį karį sidabriniais plaukais ir Cloud‘ą?
Vyrukas yra priešas.

Ar herojus, matytus reklaminiame video, kūrėte su motion capture technologija?

Taip, jie buvo kuriami su motion capture technologija. Tačiau tai naudota tik reklaminiame klipe. Tai nėra tikrojo filmo dalis.

Ar herojai turės balsus? O gal skaitysime dialogus kaip žaidime? Jeigu balsai bus, tai kokia kalba kalbės herojai? Japonų ar anglų?
Herojai kalbės. Daugiau atsakyti negaliu.

Kokia Advent Children tema?
Kojima, vyriausiasis scenaristas, teigia, kad žaidimas nebus švelnus. Šilumos, kurios FF7 buvo daug, filme bus mažiau. Kojima sako, kad viskas suksis apie išlikimą.

Kur tiksliai vyks Advent Children veiksmas? Ar išvysime vieteles iš originalaus FF7 pasaulio?

Viskas pasakyta Advent Children emblemoje. Tereikia pasitelkti fantaziją…

Ar yra nors menkiausia galimybė, kad po šio projekto išgirsime kalbas ir apie žaidimo kūrimą?
Aš tikiuosi, iš visos širdies tikiuosi, kad projektas mus prives prie didesnių darbų. Mes pažadinome ilgai miegojusį liūtą. Tikėkimės, kad liūtas greit nenurims.

Paskutinieji japono žodžiai nuteikia optimistiškai. Galbūt bėgant laikui pasirodys ir FF7–2. Tai didele dalimi priklausys nuo to, ar bus populiarus pats filmas. Bet kol kas apsistokime ties dabartimi. Juk tai fantastiška naujiena, pradžiuginusi ne viena širdį. FF7 vėl gyvas. O dabar bėgu. Sužaisiu tą nuostabų žaidimą dar kartą ir pažadu — kitame numeryje papasakosiu visą istoriją. Juk turime viską gerai prisiminti prieš žiūrėdami filmą. Ar ne?