Trumpas įvadas į Falcon 4.0 istoriją

Kai 1998 metų gruodį Microprose išleido Falcon 4.0, reaktyvinių aviasimuliatorių pasaulyje atsirado nauji standartai, kuriems dar niekas nesugebėjo mesti iššūkio. Būdamas nemažas kompiuterinės aviacijos mėgėjas, 1999 metų vasarą iš JAV interneto parduotuvės www.outpost.com užsisakiau keletą aviacinių žaidimų (na, Novalogic Mig-29 Fulcrum nedrįstu pavadinti simuliatorium…), tarp kurių buvo ir žaidimas, ilgam pakeisiantis mano kompiuterinį laisvalaikį. Tik gaves ir išpakavęs dėžę, supratau pakliuvęs į rimto mokslo pinkles – žaidimo (tpfu, atsiprašau, simuliatoriaus) instrukcija sudarė nei daug nei mažai – 579 puslapių, neskaitant detalaus Korėjos pusiasalio žemėlapio… Ir tai nebuvo instrukcija kaip paleisti žaidimą, nustatyti grafikos parametrus ar pakeisti valdymą – tai buvo instrukcija kaip valdyti TIKRÀ F-16 naikintuvą, o instrukcijos autorius buvo JAV karinių oro pajėgų F-16 instruktorius Pete „Boomer“ Bonani. Taip prasidėjo mano ilgas Falcon 4.0 skrydis…

Kodėl Falcon 4.0?

Tiems, kurie jau perskaitę įžangą užsimanė pabandyti Falcon 4.0, iš karto galiu pasakyti – neskubėkit. Falconas – tai ne šiaip skraidyklė, tai yra gyvenimo būdas, hobis ir dar daugiau. Kaip ir kiekvienas rimtas hobis Falconas mėgsta atsidavimą, jam reikia skirti daug laiko, bet jeigu jums pasiseka tai padaryti – pajusite neregėtą malonumą.
Kai manes klausia kuo jau taip ypatingas tas Falconas, dažniausiai išvardinu šiuos bruožus:

– Dinaminis kampanijos variklis. Ouh yeah! Karas vystosi taip, kaip sekasi kariaujantiems, tame tarpe ir jums. Pavyzdžiui – jei jūsų kolegos neišvalė dangaus nuo priešo naikintuvų ktiems jūsų kolegoms, ir tie kiti jūsų kolegos neišvalė priešlėktuvinės gynybos ten, kur jūs turėjote žemai skrisdami numesti keletą BLU-107 bombikių ant aerodromo pakilimo tako, žinoma jūs to padaryti negalėsite, nes jus iškeps gyvą, o to pasekmė bus pasikeitęs dominavimo danguje balansas jūsų nenaudai, ir tai atsilieps visai karo eigai. Pagaunat mosto platumą? Taip, teisingai – misijos ir jų eiga _NIEKADA_ nesikartoja. Kiekvieną kartą staigmena, kaip sakoma vienoje reklamoje 🙂
– Puikus karo veiksmų valdymo variklis. Karo eigos vystymą ir sprendimus galite palikti kompiuteriui, ir jis pats spres kur dėlioti prioritetus kiekvienu momentu, o galite generalinio štabo vaidmenį paimti į savo rankas, o veikti ten yra ką – reikia nustatyti tiekimo prioritetus, puolimų prioritetines kryptis ir vietas, kiekvienos armijos rūšies prioritetus (pvz. Jei nustatysit per mažai prioritetų priešlėktuvinei gynybai – korėjiečiai užmėtys bombomis, jei sumažinsit sausumos armijos prioritetus – suvažinės tankais). Esu net skaites forumuose, kaip vienas pilotas laisvalaikiu žaidžia Falconą kaip strateginį žaidimą – padidina laiko akseleraciją iki maksimumo, vadovauja ir žavisi vaizdeliu žemėlapyje, taip sakant ilsisi nuo sunkaus skraidymo 🙂
– Begalinis karo lauko platumas. Kiekvienas pėstininkas, kiekvienas lėktuvas, kiekvienas tankas yra valdomas realiam laike, kiekvienas judesys skaičiuojamas realiam laike, kiekvienas veiksmas turi ilgalaikes pasekmes. Tikras karas, nieko nepridursi.
– Neišmatuojamas lėktuvo realistiškumas. Falcon 4.0 jau išleidimo metu nustatė naujas PC aviasimuliacijos realizmo ribas, bet taip jau atsitiko, kad programos išeitiniai tekstai (source code) pateko į Falcono fanų rankas, o tarp jų atsirado neblogų programuotojų… Rezultatas – milijonai patobulinimų, praktiškai šiuo metu Falcon 4.0 su SuperPak ir BMS patobulinimais gali drasiai vadintis Falcon 4.9, o gal net ir Falcon 5. Realizmo dozė užtikrinta.

O dabar žiūrim ką turim

Falcono branduolį sudaro keturios pagrindinės dalys: kampanija (Campaign), pavienės misijos (Tactical Engagement), veiksmas (Instant Action) ir oro mūšis (Dogfight). Trumpai apie kiekvieną:

– Kampanija yra visas Falcono grožis. Veiksmas vyksta Korėjos pusiasalyje, Š. Korėjos ir P. Korėjos karo metu. Pradžioje galėsite pasirinkti tris kampanijos pradžios sąlygas, ir neriate į mūšį… Kampanijos metu galėsite reguliuoti kokius priešo taikinius, kur ir kokiu intensyvumu atakuoti, galėsite matyti žemėlapyje karo eigą, stebėti žvalgybos duomenis, prioritetizuoti oro pajėgų misijų tipus, t.y. pilnai įtakoti karo eigą. Kaip minėjau kampanija yra dinaminė, o kompiuteris viską skaičiuoja realiam laike, taigi jeigu jūs subombarduojate priešo aerodromą, tai nebus „Next mission is…“, ne, čia juk Falconas – priešai per kelias dienas atstatys aerodromą, ir vėl galės iš jo kilti, bet kare jų eskadrilė keletą dienų nedalyvavo, ko pasekoje sustiprėjo jūsų dominavimas ore… Na, manau supratote patys.
– Pavienėse misijose rasite terniruočių misijas (privalomas kursas visiems Falcono pilotams), bei galite iš interneto atsisiųsti naujų. Na, o jei turite noro ir sugebėjimų – galite patys susikurti kokią norite, nes kūrimo įrankis yra labai lankstus, ir atspindi visą Falcono sugebėjimų paletę.
– Veiksmo dalyje galėsite atidirbinėti oro taikinių (Fighter Sweep) arba žemės taikinių naikinimo (Moving Mud) techniką, vienas prieš visus. Labai gera dalis, norint palaikyti formą, kurios labai reikia kampanijos metu.
– Oro mūšio dalyje galite treniruoti vienas prieš vieną oro mūšio techniką, lanksčiai nustatydami pradines sąlygas.

Be to, Falcone dar rasite galimybę įrašinėti ir peržiūrėti ACMI duomenis (skrydžio parametrų įrašai, kuriuos po to galima peržiūrinėti kaip filmą ir analizuoti), NATO ir socialistinio lagerio karinės technikos katalogą (SuperPak papildyme yra ir HTML formate), ir žinoma yra žaidimas keliems pilotams tinkle arba internete.

Ir šaukštas deguto medaus bačką…

Nemalonioji Falcono pusė – suderinamumo problemos. Simuliatoriaus sudėtingumas sąlygoja programines klaidas, ir deja, aš pats esu pusmetį priverstinai praleidęs ant žemės, nes ant tuometinės mano kompiuterio konfigūracijos Falconas tiesiog nepasileido. Deja, tai kaip loterija – pasiseka, arba ne 🙁
Bet čia Falcono pilotai sugalvojo kovoti organizuotai, ir sudėliojo optimalios instaliacijos procedūrą, kurią rasite www.games.lt šalia Falcon 4.0 naujienų. Stengsimės šią instrukciją kuo dažniau atnaujinti.

Kantrybės, sūnau mano, kantrybės

Jau norite išbandyti, esate pasiryžę paakoti bandymui bent mėnesį laisvalaikio? Gerai, čia rasite paskutinius atsakymus.

Minimalūs kompiuterio parametrai:
Originaliai Falcon 4.0 gali veikti ir ant seno gero Pentium 166 su 32 MB RAM. Esu skraidęs ir su Celeron 300 / 64 MB RAM. Bet jeigu norėsite susikrauti naujausius pataisymus, planuokite kad reikia minimum 1.5 Ghz procesoriaus ir 256 MB RAM. Rekomenduočiau 512 MB RAM, nes Falconas yra labai plėšrus atminties kiekiui, juk viską reikia skaičiuoti realiam laike… Taip pat privalomas džoistikas – be jo valdymas tiesiog nenumatytas.

Jei norite tik pajusti skonį – nekraukite naujausių pataisymų, o tiesiog instaliuokite Falcon 4.0 ir oficialų pataisymą v1.08. Jei simuliatorius pasileis – prisiverskite praskristi pirmas 10 mokomųjų misijų, ir to turi užtekti kad užsikabintumėte arba ne.

Jei Falconas nepasileido, bandykit užinstaliuoti SuperPak v4 (tik viską reikia padaryti pagal mūsų rekomenduojamą instaliacijos procedūrą), ir jeigu jau tada nepasileido, reiškia tiesiog nepasisekė :/

Jei kas nesigauna – rašykit, kiek galėsiu, tiek padėsiu.

lasaZ