Turbūt niekam nuostabos nebekelia tai, kad populiariausių sporto šakų atletai – krepšininkai ir futbolistai, uždirba milijonus. Visgi pastarieji atletai ne vieninteliai, susižeriantys tokio dydžio algas. Turbūt daugelis yra bent girdėję apie vadinamuosius elektroninius sportininkus. Pasirodo, jų  atlyginimai  taip pat skaičiuojami milijonais dolerių. Nors elektroninis sportas pasaulyje išpopuliarėjo dar prieš keletą metų, šis sportas pagaliau atranda nišą ir Lietuvoje.


Milijoninės algos ir sparčiai auganti industrija


Pomėgį žaidimams milijonais pavertė jau net kelios dešimtys žaidėjų. Skaičiuojama, jog vienas žymiausių šio sporto atstovų, vokietis Kuro Takhasomi (KuroKy), jau spėjo uždirbti daugiau nei 3 mln. JAV dolerių. Viena geriausių šio sporto komandų yra laikoma „Liquid“, kuriai priklauso ir minėtas K. Takhasomi, nuo savo susikūrimo iš viso yra sužaidusi kiek daugiau nei 1000 turnyrų bei uždirbusi solidžius 18 mln. JAV dolerių. Be pastarųjų, egzistuoja dar bent kelios komandos, kurios gali pasigirti uždirbusios jau 10 milijonų.

Tuo tarpu per pastaruosius tris šių metų mėnesius, jau 29 elektroniniai sportininkai savo kišenes papildė po daugiau nei 100 tūkst. JAV dolerių. Tarp lyderių vyrauja Rusijos sportininkai – net keturi iš jų šiais metais iš laimėjimų užsidirbo po daugiau nei 300 tūkst. JAV dolerių.

Didėjančią elektroninio sporto įtaką įrodo ne tik įspūdingi sportininkų atlyginimai, bet ir didėjantis žiūrovų susidomėjimas šia sporto šaka. Pavyzdžiui, vieną iš svarbiausių elektroninio sporto čempionatą „Intel Extreme Masters Katowice“ pernai stebėjo net 48 milijonai žiūrovų. Kuomet dar prieš keletą metų šie skaičiai buvo net kelissyk mažesni.

Tai, kad ši industrija auga parodo ir prie jos prisijungiančios visame pasaulyje garsios kompanijos. Šio sporto rėmėjais jau kurį laiką yra tokie visame pasaulyje garsūs ženklai kaip „Coca-Cola“, „Red Bull“, „Audi“ ar „Airbus“. Manoma, jog elektroninio sporto vertė šiuo metu siekia apie milijardą dolerių, o per artimiausius porą metų šis skaičius turėtų išaugti dar puse milijardo.

Elektroninis sportas pamažu populiarėja ir Lietuvoje


Besidomintys elektroniniu sportu teigia, kad Lietuvoje dar ne visi supranta, kokia tai sporto šaka. „Elektroninis sportas Lietuvoje kiek primena bitkoinus – nors dauguma yra kažką girdėję, iki galo trūksta suvokimo, kas tai yra“, – teigia žaidimų kultūros parodos „GameOn“ organizatorius Šarūnas Kubilius.

Lietuvoje, kaip ir visame likusiame pasaulyje, mėgiamiausi kompiuteriniai žaidimai yra „League of Legends“ ir „Counter Strike“. Manoma, jog elektroninius žaidimus žaidžia apie 200 tūkstančių lietuvių. Vis dėlto, tik keletas iš jų gali būti laikomi tikrais elektroniniais sportininkais. Kitiems tai tiesiog pramoga ir laisvalaikio praleidimo būdas.

Elektroninio sporto lygos Lietuvoje įkūrėjas Simonas Budraitis pasakoja, jog nors profesionalių elektroninių sportininkų Lietuvoje yra tik kelios dešimtys, jie jau žino savo vertę. „Laikai keičiasi ir jeigu prieš kelis dešimtmečius kompiuterinių žaidimų turnyruose žaidėjai džiaugdavosi laimėję kompiuterinę pelę, dabar tampa įprasta už pergalę laimėti piniginį prizą. Geriausios Baltijos šalių komandos į turnyrus, kurių prizinis fondas yra keli tūkstančiai eurų, tiesiog nebevažiuoja, nes joms tai paprasčiausiai neapsimoka. Vis dėlto, apie milijoninius kontraktus lietuviams kalbėti dar tikrai per anksti“, – įžvalgomis dalijasi S. Budraitis.

Tai, kad ši sporto rūšis vis labiau populiarėja Lietuvoje įrodo ir tai, kad šios sporto šakos mėgėjai net turi galimybę populiariausiose dvikovose dalyvauti ir e-sporto lažybose.

Elektroniniams sportininkams nebūtinas fizinis atletiškumas


Elektroninio sporto entuziastas S. Budraitis teigia, kad elektroninio sporto profesionalai nedaug kuo skiriasi nuo tų, kurie savo sugebėjimus rodo įprastose žaidimų aikštelėse. „Esminis skirtumas – fizinis atletiškumas. Nors elektroniniams sportininkams ir nereikia būti superatletiškiems, tai dar nereiškia, kad jie neturi sportuoti. Fizinis sportas lavina intelektinius gebėjimus, todėl net ir elektroninio sporto atstovams pravartu fiziškai treniruotis ir sveikai maitintis. Šiame sporte, kaip ir bet kurioje kitoje sporto šakoje, norint kažką pasiekti, reikia juodai dirbti“, – pasakoja S. Budraitis.

Profesionalūs elektroniniai sportininkai ir tie, kurie vieną dieną ruošiasi tokiais tapti, didelę savo laiko dalį skiria tobulėjimui – mat žaidėjai taip pat jaučia įtampą, jiems tenka atlaikyti nemenką psichologinį krūvį.  „Jeigu žmogus iš šio sporto gauna atlyginimą – jį galima laikyti profesionalu. Toks žmogus jau skiria visą savo dieną treniruotėms, varžybų peržiūroms, priešininkų analizavimui“, – teigia Š. Kubilius.