Naujausiame „The Economist“ žurnalo numeryje nemažai rašoma apie šiuo metu pasaulyje siaučianti ekonomikos nuosmukį ir vis daugiau šalių pasiekiančią recesiją. Tačiau video žaidimų rinka, nepaisant kelių sunkumų (uždaryta „Factor 5“ studija, atleidžiami „EA“ darbuotojai), visgi demonstruoja pagirtiną atsparumą. O gal visgi turėtų būti akivaizdu, kad blogais laikais visi žmonės skuba kuo greičiau pasinerti į virtualų pasaulį?
Štai pagal naujausius duomenis, šie metai turėtų būti rekordiniai žaidimų industrijai. Planuojama, kad žaidimų, konsolių ir visų kitų priedėlių pardavimai sieks 49,9 milijardus JAV dolerių, teigia „Screen Digest“ agentūra. O žaidimų pardavimų rezultatai spalio mėnesį JAV buvo net 35 procentais didesni negu praėjusiais metais ir siekė 697 mln. dolerių.
Taigi žurnalas bando nagrinėti, kodėl žaidimų rinka pasirodė esanti tokia recesijai atspari, o gal tai tik iliuzija. Pirmiausia buvo išskirta aplinkybė, jog video žaidimų rinkos ciklas yra uždaras ir skiriasi nuo kitų ekonomikos ciklų. Kas keliolika metų rinkoje pasirodo nauja konsolių banga ir per laiką iki naujų konsolių pasirodymo vyksta arši kova tarp pardavėjų, mažinama konsolės kaina, taip kartu pritraukiant vis didesnį vartotojų skaičių. Dar daugiau, populiarėjant žaidimams ir konsolėms kaip pramogai, didėja ir jų vartotojų skaičius. Kiekvienais metais statistinis žaidėjas tampa vis senesnis ir turtingesnis. Ir panašių, kad ši tendencija ir toliau išliks.
Kitas svarbus žaidimų rinkos aspektas – tai jos vartotojai, kuri dažniausiai yra jauni (iki 30 metų) vyrai dažniausiai disponuojantys nemažomis pajamomis (čia daugiau turima omeny apie statistinį žaidėją Vakaruose). Dauguma jų laiko žaidimus svarbiu savo gyvenimo veiksniu, o ne tik nereikalingu išlaidu šaltiniu.
Dar pirmosios JAV recesijos metu 2001-aisiais žaidimų rinka, nors tuo metu ji buvo gerokai mažesnė, visiškai nenukentėjo. Tiesa, laikai pasikeitė. Naujausi tyrimai parodė, kad net 53 procentai suaugusių amerikiečių žaidžia žaidimus. Tarp paauglių šioje šalyje reitingas dar didesnis – jis siekia net 97 procentus. Yra ir dar vienas aspektas. Pasak Alex Evans iš „Media Molecule“ studijos, šioje industrijoje šeimų praleidžiamas šventinis sezonas namuose yra laikomas geras dalykas, nes tuomet yra aktyviai žaidžiama namuose. Daug pigiau yra pasprukti į „Fable II“ pasaulį, negu išvažiuoti savaitei kažkur.
Iš kitos pusės, žurnalas teigia, kad visgi ne viskas yra puiku ir žaidimų pasaulyje. Štai neseniai „EA“ ir „Activision Blizzard“ paskelbė atitinkamai patyrusios 310 ir 108 mln. dolerių nuostolius. Kitas didelis leidėjas „THQ“ neseniai prarado 115 mln. dolerių. O gruodžio 9 dieną „EA“ paskelbė sumažinanti savo 2009-ųjų pajamų ir pelno prognozes, taip pat planuojanti atleisti iki 6 procentų darbuotojų. Toliau teigiama, kad šiuo metu esančio „konsolių ciklo“ metu dažniausiai neįprasta yra atleidinėti darbuotojus.
Teigiama, kad „EA“ savo laiku padarė nemažai klaidų. Ji per daug koncentravosi į vidutinio lygio žaidimus, o prasidėjus ne patiems geriausiems laikams, daugeli prekybininkų būtent tokius žaidimus pirmiausia išėmė iš savo lentynų, palikdami tik geriausiai parduodamus produktus. Tai stipriai pakenkė „EA“, kurios tik vienas žaidimas sugebėjo patekti į TOP10 perkamiausių žaidimų sąrašą spalio ir lapkričio mėnesiais JAV. Bet panašu, kad kompanija pasimokė iš savp klaidų ir dabar planuoja daugiau koncentruotis į aukštos kokybės produktus
[mc4wp_form id="398"]
15 Komentarai
profeaX
Na netokia jau ji atspari…
udr
daug kas prisidenge krize ir atleidzia darbuotojus ir mala nesamones apie mazejanti pelna kaip jis gali mazeti jeigu zaidimu pardavimai auga …. o reikmenys jiems kurti pinga ….:)
Speedo
Butent imoniu savininkai manipuliuoja zmonemis mazindami jiems atlyginimus o patys kaupdami sau turta prisidengdami krize.
slaptas
Lietuvoje konsolės ir originalūs žaidimai tiesiog laikomi prabangos dalyku, o dar kai yra ekonominė krizė…
nawaras
(u) cia tai faktas bet ne wien apie zaidimus kalbama o ir apie pacius aparatus ir ju priedus kurie lietuvoje gana populiarus ir perkami :V
Xanthus
Net ir Lietuvoj pigiau likt namie su priktu pc ar konsoliniu geimu nei praleist vakara kur nors mieste, o visiem taupant pinigus liekanciu namie tik dauges. Del to zaidimu rinka ir kencia palygint nesmarkiai.
AP0323
dar su zaidimu pramone gali konkuruot per krize alkoholio pramone:);)
Frostas
Pas jus krize prasideda tik tada, kai tevai kisenpinigius sumazina.
SUPERMARIO
O mane asmeniškai ,tos kalbos apie krizę žiauriai užkniso.Kiekvieną dieną per TV : Krizė,krizė,krizė,Inernete : Krizė,Krizė,Krizė ,Visur : Krizė,Krizė ,Krizė.Negi nėra kitų temų apie ką rašyti/kalbėti/diskutuoti ?
P.S Truksta dar ,kad bobos porno filmuose pradėtų dejuoti : Krizė ,Krizė.
(d)Norėčiau neklausyti,bet jug neišsidursi ausų.
ov3rl0rd
(u)Tai gal tu jau eik ir pradėk ieškot tos bobos…Nepatinka – neklausyk.
ov3rl0rd
Na nežinau.Aš ir neliepiu durtis 😛 Tačiau aš taip kažkaip su ironija žiūriu.Labiausiai mane nudžiugino atlikėjų protestas prie Seimo.Verkiau iš juoko.
Resident_Evil
idomus straispnis,kuo daugiau tokiu
112112
nu zaidimai tai nemanau kad krize jaucia ten kad kai pelnai milijardais eina ir ten nuostoliai 300mln tai jiem cia nlb ka reiskia tik kad pasiguost nuostoliai :-]
laurisgoal
Zaidimas pigesnis nei kelione, tokiais laikais zmones renkasi kuo maziau lesu reikalaujancias pramogas, todel, manau, dar kol nesibaigs ta krize sita tendencija isliks, bet Lietuvoj tai nera taip aktualu
SPfanas
katen lyginti LT su JAV ar kita eu salim, ten gi zaidima nusipirkti kaip koki obuoliu kilograma gali lyginant kiek jie atlyginimo gauna ten ir cia, vidutinis statistiskas dirbantysis. nesjuprantu vieno kodel nera oficialaus tiekiejo musu regionui, kad tu zaidimu kainos butu normalios , galetu tada tuos regionus istatyti gal pagerestu situacija… bet kai pagalvoji kas cia varginsis del tos lietuvos ….