3D be akinių. Taip, tai tapo realybe. Kovo 25 dieną visoje Europoje (įskaitant ir Lietuvą) startavo naujos kartos nešiojamoji konsolė 3DS iš „Nintendo“. Rokimusas tapo pirmu laiminguoju šio džiaugsmo pirkėju, o aš manau, kad jis paskubėjo, todėl tapau pirmu laiminguoju testuotoju. „Topo centras“ paskolino žaisliuką savaitei, kitai, tadVadinas laikas naudodamasis proga iškviečiau Rokimusą debatams. Ištestuosim 3DS tiesiog apie jį kalbėdami, bet prieš tai keletas techninių/istorinių faktų, kuriais nenorim apsunkinti savo diskusijos.

„Nintendo 3DS“ pirmoji nešiojamoji konsolė gebanti ekrane atkurti autostereoskopinį 3D vaizdą. Oficialiai konsolė pristatyta dar 2010–ais metais, E3 parodos metu. Nepaisant karšto esamų ir būsimų 3D žaidimų sąrašo, būtina prisiminti, kad 3DS visiškai suderinama su „Nintendo DS“ žaidimais.

Oficialiai „Nintendo“ didžiuojasi savo kūriniu ir giriasi rekordiniais pirmos dienos pardavimais JAV. Japonijoje konsolė startavo vasario mėnesį ir pirmo savaitgalio metu buvo išgraibstyti beveik 375000 konsolių.

Techniniai pokyčiai: Tai pirmoji nešiojamoji „Nintendo“ konsolė naudojanti trečios šalies (PICA200) grafinį procesorių. 3DS turi vos ne 10 kartų didesnę operatyvinę atmintį (nei ankstesnės sistemos) abu ekranai gavo daugiau taškų. Nurodoma 3D WQVGA ekrano skiriamoji geba — 800×240 taškų, bet realiai ji yra dalinama per pus (kiekvienai akiai po 400×240 taškų). Lietimui jautrus apatinis QVGA ekranas turi 320×240 taškų skiriamąją gebą.

Nauja analoginė rankenėlė Artojaus skoniui pasirodė kiek per minkšta, Rokimusui pats tas.

Sistemai pagaliau buvo pritaikyta analoginė valdymo svirtelė, į ją taip pat sumontuotas akselerometras ir giroskopas, paverčiantis 3DS judesiui jautriu pulteliu. Taip pat įmontuota papildoma išorinė foto kamera leidžianti fotografuoti vaizdą 3D formatu, tačiau kamerų kokybė nepakito, išliko tie patys 0.3 megapikselio (640×480 taškų). Galiausiai 3DS turi wi-fi imtuvą ir… komplektuojama su 2GB SD flash kortele.

Kartų dvikova arba eilinis games.lt testas

Artojas: Eilinį sykį pasijuoksiu iš visų apžvalgininkų testą pradedančių nuo pakuotės aprašymo ir eilinį sykį taip jį pradėsiu pats. Apžvalgos formatas išprovokavo, nes už akių prigrasinau sudraskyti apie 3DS išsipūtusį burbulą (o kartu ir Rokimusą) į skutus.

Apie dėžutę nerašysiu, dKartųėžutė, kaip dėžutė, bet pakalbėkime apie kosminius pinigus kainuojantį jos turinį. Laimingas pirkėjas viduje randa konsolę, labai pigiai atrodantį pakrovėją, kilogramą literatūros/makulatūros (GAMTOSAUGA!), iš pradžių neaišku kam skirtas AR korteles ir… Viskas! Mano nuomone tai žema. „Nintendo“ skatina žaidėjus 3DS visur tampytis su savimi, tačiau komplekte nėra futliaro, nei dirželio rankai, nei kokio nusmurgusio maišelio. Turiu galvoj, jie suvyniojo 3DS į kažkokią plastiko imitaciją, kai visas pasaulis, įskaitant ir kiniečius „Lenovo“ savo prekes užuot vynioję į plastiką, sudeda į pirkiniams skirtus maišus. Net „HP“ savo spausdintuvų laidus pakuoja į daug sykių panaudojamus, užtrauktuku užsegamus futliarus. O čia daiktas skirtas nešiojimui…
Beje… ausinių, kurios naudojant nešiojamą konsolę būtinos, dėžutėj irgi nerasit. Ką jūs į tai kolega?

Rokimusas: Na žinai, tu išties senas bamblys, bet jeigu pradėjome kalbėti apie 3DS turinį tai yra visiškai kitaip, nei tu bambi. Paprastas pakrovėjo standartas yra puikus tuo, kad jeigu kas, galėsim pakeisti jį bet kuriuo kitu, ne taip kaip su „iPhone“, kurio pakrovėją įprastoje parduotuvėje yra sunkiau rasti nei auksą (čia neminint kosminių kainų pavyzdžiui vien tik už „iPhone/iPod Touch“ pakrovėją ~70lt). Negana to, kad senesni DS/DSi pakrovėjai tiks 3DS, mes pakuotėje gaunam ir patį įkrovimo lopšį kuris yra išties pravartus daiktas. Dabar klausiu tavęs, kiek konsolių pakuotėje gavo dock’us ? Man gyvenant nuo PS2 laikų šis yra pirmasis.

Kiek medžių reikėjo iškirsti, kad tiek prispausdint!?

Kas dėl dėklo, smagu bent tai, kad užregistravus savo 3DS ir bet kokį žaidimą „Nintendo“ puslapyje, gali už taškus įsigyti įvairius „Nintendo“ aksesuarus, o tai reiškia, kad jei neturi dėklo nuo DS laikų (3DS ir DS/DSi formos beveik identiškos), kuris tiktu tavo 3DS’ui, pačiam puslapyje gali užsisakyti įvairių spalvų apsauginių „kojinių“ ar pasitaupyti taškų ant „Mario limited“ serijos kietųjų dėklų…

Artojas: Pala, pala… Kas dėl lopšio konsolei, aš su tavim pilnai sutinku, geras daiktas, o dėl taškų… Tu bandei ir gali patvirtinti, kad dovanas siunčia į Lietuvą? Įsigyjęs Wii aš tų taškų panaudoti negalėjau…

Rokimusas: Patvirtinti konkrečiai dėl dėklų negaliu, bet „Wii Shop“ taškus susigriebiau, na dar ir „Donkey Kong“ paveiksliuką, bet grįžkime prie tavo bambesių… Kas liečia AR korteles ir ausines, tai prašau nusiraminti, ponaiti, ir nevyti Dievo į medį. Jeigu pameni PSP turėjo tik UMD diskelį su keliais video ir ~2 žaidimo versijomis, kurios neparodo konsolės perspektyvų ir sugebėjimų, tuo tarpu 3DS yra prikimštas programėlių ir mažų žaidimų kurie parodo ką sugeba ši sistema, kas dėl ausinių… Jeigu pamiršai pirmos kartos PSP ausines, tai tau priminsiu šį košmarą. Tylios, nieko nesigirdi, prastos kokybės, niekam tikusi įmantri jungtis, ir valdymo pad’as kuris greičiau primena skraidančią lėkštę. Žinoma būtų gerai, kad 3DS palaikytų 3,5mm ausinių jungtį, bet surasti 3,0mm ausines nėra didelė problema, beto daug kam to net nereikia.

Artojas: Aš persiprašau, garbusis, bet!!! Kad ir kokios prastos buvo PSP ausinės — jos buvo! Baltos! Tais gūdžiais laikais baltos ausinės buvo kosmosas, nekalbant jau apie tvirtą, patikimą, minkštą futliarą konsolei ir tvirtą baltos odos dirželį…

Rokimusas: Taip, taip… Tu kaip ir visi seniai burnoja dėl pultelio, o ne dėl televizoriaus. Manau laikas atkreipti dėmesį į patį 3DS’a, o ne į komplektuojamus pakrovėjus. Čia aiškiai matyti, kad „Nintendo“ savo meilę nukreipia ten kur ji svarbiausia. Konsolės dizainas! 3DS išties atrodo ir jaučiasi kokybiškai. Nauji sprendimai išties įdiegti atsižvelgiant į praeities trūkumus. Geresnis garsas, jautrumas, kur kas geresni mygtukai ir galiausiai pati geležis. Visgi perkame konsolę, o ne pakuotę, juk svarbiausiai pati konsolė, taip?

Artojas: Tikrai taip. Dizainui turiu komplimentų ir aš. Aišku pirmas įspūdis buvo ne koks. Pagalvojau, kad jie vėl bando įkišti kirviu darytą grabą, koks iš tikro buvo originalusis DS, bet… Didesni ekranai ir analoginė svirtelė sunaikino anksčiau nenaudotą vietą, brangus plastikas malonus rankoms, neblogai subalansuotas svorio centras, žodžiu jaučiasi, kad brangus daiktas. Labai patiko ir spalvinis išorės sprendimas. Nepaisant to, kad naudojamas blizgus paviršius, geras plastikas ir panaudotas perėjimas iš tamsios pilkos į visiškai juodą užmaskuoja pirštų atspaudus. Nors erdvė apie 3D ekraną vis tiek nemaloniai nusičiupinėja. Mygtukai man per maži, nors atsiradus analogui, bent jau rodyklių mygtukus galėsiu pamiršti. Vienintelis ryškus trūkumas prie mano dydžio rankų yra L ir R mygtukų padėtis, nuolat juos paspaudžiu, reikia ar nereikia.

Puikią išvaizdą konsolei suteikia laužytų formų gausa ir kokybiškas plastikas.Ji tapo ne nuobodi.

Rokimusas: Gerai, kad dar kojos ne per didelės balance board’ui 😀

Artojas: Ha, ha… Labai (NE)juokinga, nes jos iš tikro per didelės. Grįždamas prie temos galiu pasidžiaugti, kad geros emocijos nenuslūgsta ir įjungus konsolę. Man labai patiko greita ir paprasta pagrindinių konsolės nustatymų parinkimo procedūra. Nustebino ir „touchscreen“ jautrumas pirštams. Pamiršau, kad daiktas komplektuojamas su „stylus“ pieštuku ir lyg niekur nieko tekstą rinkau pirštais.  Kaip tau pirmos akimirkos? Bandau spėt, kad iškart šokai spardyt subinių „Street Fighter’yje“?

3DS nugarėlėje yra jungtis pakrovėjui, IR jungtis, žaidimų slot’as, dumygtukai ir pieštukas.

Rokimusas:
Pirmos akimirkos man buvo šiek tiek vangokos. Pirmiausiai akys nelabai suprato 3D gylio ir teko šiek tiek pažaisti su 3D „slaideriu“ esančiu konsolės viršutinėje dalyje. Kai atradau savo 3D aukso viduriuką ir akys priprato prie trečios dimensijos, viskas nušvito. O „Street Fighter’io“ online režimas turėjo šiek tiek palaukti, pirma teko susitvarkyti 3DS interneto prieigą. Pasirodo mano modemas nelabai virškina 3DS, tau tokių baikų nebuvo?

Artojas: Nea, prie tinklo prisijungiau akimirksniu. Tiesą sakant dar spėjau nustebt, kad „Nintendo“ neišsidirbinėja su regionais. Pasakiau, kad esu iš UK ir jis iškart patikėjo, nereikėjo jokių adresų suvedinėt ir panašaus „briedo“.

Rokimusas: Aišku…

Artojas: Gal tau tiesiog reik pakeisti tarpinę tarp router’io ir 3DS :)?

Pasakiau, kad iš UK, vadinas iš UK. Visos kol kas siųlomos 3DS online paslaugos veikia.

Rokimusas: Na problema išsispręndė tik nuėmus apsaugos kodus nuo router’io tai tokio metodo netaikiau. Ok grįžkime prie 3DS. Užmiršau paminėti, kad ir aš visai užmiršau apie 3DS „stylus“ pieštuką. Kas mane labai nustebino tai kur kas patobulėjęs jautrumas lyginant su DS ar DSi.

Artojas:  Ok. Tai vis dėl to. Žaisdamas su 3D nustatymais ką galvojai? Sumokėjai beveik 1000 litų, iš pirmo žvilgsnio, per pirmas 15 minučių, koks įspūdis? Ar siūlomas 3D vaizdas vertas to?

Rokimusas: Na iš esmės ne 3D man „pardavė“ šį aparatą, tačiau visa įvairovė kurią siūlo 3DS, kaip komplektas — vertas savo kainos. Tiek 3D, tiek lietimui jautrus ekranas žaidimams pagyvina geimplėjų ir sakyčiau, kad laukiu ir tikiuosi žaidimų kurie pilnai išnaudos šias funkcijas ir galimybes, įsivaizduok „Super Mario Galaxy“ žaidžiamą 3D režimu, ar „Professor Layton“ galvosūkius 3D pagrindu ar galiausiai naujus IP kurie sužibės išnaudodami 3DS.

3D gylio slankiklis lengvai pasiekiamas ir gan palaidas, tad dažnu atveju netyčia „nusireguliuoja“.

Artojas: Aha, jau matau. Tiesą sakant galvosūkių žaidimai buvo pirmas dalykas man toptelėjęs galvon, nes aš nors ir turiu tą patį SFIV, bet žaidimų testą pradėjau nuo „FaceRaiders“. Kaip žinai, tai konsolėje įsiūtas praturtintos realybės (Augmented Reality) žaidimas kuriame nufotografavęs savo kolegą turėjau ypatingą malonumą medžioti, po visą ofisą skraidančią jo marmūzę! Greičiausiai dėl to ir mano pirmas įspūdis apie autostereoskopinį „Nintendo“ 3D buvo labai geras. AR žaidimuose naudojamas galinis fonas yra realus ir gerokai nutolęs, tad „ore“ kybantis pavieniai objektai atrodo super gerai ir įtikinamai. Po „FaceRaiders“ iš kart įjungiau „Argames“ programėlę ir vos neprivariau į kelnes, kai į veidą šoko drakonas, bet vėlgi… Visa tai įmanoma realaus galinio fono dėka, kuris apgauna akį. Vėliau bandžiau AR žaidimus be 3D ir efektas buvo panašus, gal ir ne toks stiprus, bet pakankamas, kad suprasčiau — šių žaidimų žavesys, toli gražu nėra 3D nuopelnas. Žodžiu, kalbant apie „Professor Layton“ tipo žaidimus, man kur kas labiau norisi pamatyti žaidime įterptus AR galvosūkius.

Rokimusas: AR panaudojimas galvosūkiuose išties suktas reikalas kuris reikalautų gero kūrėjų išmanymo ką jie daro, bet mano nuomone AR nebus sritis kuriai bus skiriama daug dėmesio iš kūrėjų pusės. Turiu galvoje panašių analogų turime iPhone ir Android sistemose. Gerų žaidimų asmeniškai kol kas neteko matyti ir visgi, ar tu po visa viešąjį transportą norėtum gaudyti savo kolegų marmūzes? Man kažkaip nors ir turint gerą vaizduotę nelabai sekasi įsivaizduoti, kaip rimtas žaidimas galėtu AR galimybes surišti su gameplay’um, taigi manau, kad 3D ims viršų, bent jau pirmaisiais 3DS gyvavimo metais.

Artojas: Prieinu išvados, kad tavo gera fantazija yra dar ir ribota. AR anksčiau ar vėliau turės būt išsuktas, atsižvelgiant į tai, kaip ji veikia su 3D efektais, „Nintendo“ sąskaitoje atsiras dar viena neišnaudota proga. Bet grįžkim…

Virtualus artojas ant realaus artojo delno. Alkanas ir piktas, bėga pirkt batono.

Kai galiausiai įjungiau SFIV negalėjau patikėti jo dailumu. Su 3D ar be jo, žaidimas atrodo super gerai ir čia jaučiu, kad turėtum kalbėti tu. Yra žmonių kurie turi DSi ir svarsto apie garfiką be 3D. Turiu galvoj 3DS gavo naują grafikos chip’ą, per 100MB papildomo RAM’o ir šiek tiek aukštesnę rezoliuciją. Aš neturiu DSi, o DS’ą mačiau per senai, kad prisiminčiau… Pasakok kokie įspūdžiai vertinant konsolės galimybes atkuriant grafiką, garsą…

Rokimusas:  Ach… „Street Fighter“… Man teko bandyti „Street Fighter 4“ X360 versija, „Super Street Figher“ ir galiausiai „iPhone“ versiją. 3DS ima viršų be žodžiu. Visa 3DS žaidimo versija 100% atitinka „Super Street Fighter“ ir dar daugiau t.y. 3D Versus režimą ir visus alternatyvius kostiumus(Cammy Alternative 1 <3).

Artojas: Jo gerai, kad užrodei, nustojau naudotis random’u ir visą savaitę tik su ja ir žaidžiau.

Rokimusas: Online režimas yra tiesiog fenomenalus, na, o turint galvoje, kad 3DS gali dalintis žaidimais (DS irgi gali skolinti žaidimus 3DS’ui) tai reiškia, kad turėdamas draugą turintį 3DS, jam galėsi visada išspardyti užpakalį, bet kur ir bet kada. Žodžiu, ta tikroji tarpusavio konkurencija čia yra, ir ji juntama geriau nei bet kada ankščiau. Kas liečia žaidimo grafiką… O, brolyti, freimai tiesiog kaip per sviestą rieda ir visas vaizdas tiesiog prilygsta „Wii/360“ žaidimams, nejuokauju.
Žinoma dėl 3D teko šiek tiek paaukoti kovos background’a, bet tai manau yra tik kūrėjų kaltė ir tinginystė.

Artojas: Bijau, kad turėsiu sutikt. SF ant 3DS išties atrodo kaip sumažinta PS3 versija, o 3D efektų dėka, visai smagiai žaidžiasi ir naudojant per petį vaizdą atkuriančią kamerą. Ji gal nelabai tinka žaidimui su gyvu priešininku, bet tikrai pagyvina „Arcade“ režimą. Kadangi nesu didelis SF fanas, tai mane labai sužavėjo ir dvigubo ekrano atliekama „lygintuvo“ funkcija. Kalbu apie tai, kad lietimui jautrus ekranas tampa keturiais mygtukais, kuriuos paspaudęs automatiškai atlieki specialiuosius smūgius ir „Super“ ar „Ultra“ kombinacijas. Skamba tai aišku noob’iškai, bet realiai dėl šio sprendimo SF labiau persikelia į taktinį lygį, kur svarbi ne žaidėjo atmintis, o bendra patirtis „fighting“ žanre. Kalbu apie savalaikį bloko ir „counter’ių“ naudojimą derinant juos su atliekamais smūgiais.

Rokimusas: Na nors ir skamba n00b’iškai tokia sistema kur kas geriau perkandama, negu 360 versijos. Iš esmės toks valdymo tipas yra labai smagus, tol kol „noob’ai“ nepradeda piknaudžiauti vienodais judesiais, bet geriau atkalus Online režimą net ir juos skaldysi kaip panorėjęs.

Artojas: Tęsiant apie žaidimus, aš truputį spėjau pamaigyti ir SIMS 3D kuriuos tu testuosi kitą savaitę. Šiaip irgi buvau sužavėtas. Šį kartą lietimui jautraus ekrano skiriamąja geba ir spalvine gama. Žaidžiant „Street Fighter“ tai nesijaučia, o štai Sims’uose jis rodo nuostabiai. „EA“ pasirinko labai gudrų sprendimą, lietimui jautriame ekrane pateikdami žaidimą lyg iš paukščio skrydžio ir ten „prikabindami“ visą valdymą (čia jau nepasieisi be pieštuko), tuo tarpu 3D ekranas veikia kaip kino kamera persekiojanti tavo herojų. Labai jaukus žaidimas…

Net ir atsargiai testuojant, neįmantriai (ne)paslėptos. išorinės kameros užsiteršia akimirksniu. Kelioninis dėkliukas 3DS konsolei būtinas.

Rokimusas: Nekantrauju išbandyt… Kalbant apie kitus 3DS ir ankstesnių DS konsolių skirtumus, verta paminėti startavusius Mii Plaza, Mii Maker ir Pedometrą.
Nintendo bando „pririšti“ 3DS prie mūsų, siekia kad jį nešiotume visur kur tik galime, tad 3DS rasime ir pedometra, kuris skaičiuoja tavo per dieną nueitus žingsnius. Priklausomai nuo to kiek vaikščiosi su 3DS, gausi Play Coins(taškus) kuriuos galėsi naudoti įvairiuose žaidimuose. Komplektą dar papildo „StreetPass“, ši naujovė leis tarp 3DS savininkų keistis savo informacija, žaidimo data ar net žaisti žaidimus tiesiog prasilenkus gatvėje. Išties smagu, ane ?

Artojas: O jo! Nesitikėjau, kad šitas „tandemas“ mane taip užkabins. Tiesa, kai Lietuvoje realiai atsiras šansų kažkaip išbandyti „Street Pass“ aš 3DS nebeturėsiu. Per du pusdienius praleistus „Akropolyje“ neužpelengavau nė vieno prašalaičio ir tai manęs nė kiek nestebina. Kita vertus, tas kontakto atsitiktinumas labai „veža“. Tai lyg kokia… Nežinau, medžioklė. Prasilenkti su žmogum, palikti jo konsolėje dalelę savęs… Kaip tas prigimtinis noras ant kiekvieno gamtos paminklo peiliuku išraižyti čia buvo Artojas.

Rokimusas: Nuoširdžiai pritariu.

Konsolės dugnas blizgus ir visiškai atsparus pirštų atspaudams. Įdomu kodėl tokiu negalėjo būti ir 3D ekrano apvadas.

Artojas: Mums reiktų susitikti, kol dar turiu 3DS… Kas liečia pedometrą, tai jis vienu metu atakuoja žaidėjus dviem frontais. Jei žmogus domisi žaidimais, jam nesvetimas noras sekti statistiką, stebėti savo rezultatus ir stengtis juos pagerinti. Pedometras leidžia viską daryti „pakeliui“ ir dar atseikėja už tai vertingų taškų! Po pirmos testo dienos pagavau save statant mašiną tolimiausioj aikštelės vietoj, o važiuodamas tvarkyti reikalų į miesto centrą išvis ją numečiau pakraštyje ir visur ėjau pėstute. Džiugina ir galimybė atsikirsti, kai kažkas pasakys, kad mano darbas nejudrus. Per standartinę darbo dieną, tiesiog sėdėdamas ofise, aš kažkokiais būdais vistiek nueinu 2528 žingsnius! Gal tai ir ne daug, bet skamba išdidžiai.

Rokimusas: Na žingsnių suma išties nemaža. Panašu, kad 3DS pedometras, po kelių mėnesių pertraukos, privers vėl užlipti ant bėgimo takelio. Norisi tų spindinčių monetų…

Artojas: Vadinas laikas nuimti rožinius akinius. Žinomus, rimtus konsolės trūkumus pasilikau pabaigai. Sulyginkim ar tai kas rašoma internete pasitvirtino ir testuojant pačią konsolę. Aš kalbu apie plačiai nuskambėjusius 3DS lūžinėjimus, 3D efekto sukeliamą galvos skausmą, trumpą baterijos darbo laiką. Norėsi pirmas kalbėt, ar leisi man tęst?

Rokimusas: Kai 3DS tapo labiausiai parduodama „Nintendo“ sistema per tokį trumpą laiką, aš tikrai patikinu, kad tarp tų 0,5 mil pirkėjų atsirado vienas ar kitas defektas. Tačiau jeigu prisimintume pirmuosius „X360“ modelius, kurie buvo vos ne kaip vienkartinės nosinaitės, „Nintendo“ problemos (jei tokių iš viso yra) atrodo juokingai. Plius tokiems atvejams ir yra skirtas garantinis laikotarpis.

Artojas: Hehe, išgąsdinau, kad iš taip toli užgriebei? „Xbox“ minėjimas įrangos teste yra silpnumo ženklas!
Šiaip kas liečia sistemos lūžimus, aš galiu patvirtinti, kad jų nėra, bent jau įdiegus pirmą „firmware“ pataisą. Mano 3DS buvo nuolat įjungtas ir kankinamas kasdien daugiau nei savaitę ir man neteko patirti nė vieno lūžimo, nekalbant jau apie kažkokius nuolatinius programinės įrangos nesusipratimus.

Rokimusas: Tiesiog sakau, kad 3DS negresia masiniai lūžimai ir kitokios baikos. O lygiai savaitę naudojant 3DS man irgi neteko susidurti su jokiu lūžimu ar „crash’u“.
Kas liečia 3D aš visiškai neturiu dėl ko skūstis. Kai mačiau burnojimus, pats pabandžiau žaisti su pilnu 3D ilgiau nei pusvalandį (o rekomenduojama tik apie 15min) ir neturėjau jokių galvos skausmų.

Kairėje 3DS pusėje yra garso reguliavimo svirtelė ir ertmė SD kortelei.

Artojas: Taip. Aš irgi tyčia padariau 30 minučių testą su „Street Fighter“ be jokių pertraukų. Viskas ką pajutau, tai gal kiek didesis nei įprasta nuovargis, bet žaidžiau vėlai vakare tai jis galėjo būti visiškai natūralus. Šiaip Sims pražaidžiu ir valandą non-stop, bet ten žiūrėjimas į 3D ekraną labai epizodinis. AR žaidimuose kaip ir minėjau irgi viskas ok, bet jie tikrai išvargina akis. Aišku man tai nė motais, nes pajutęs nuovargį 3D efektą aš išjungiu be jokių skrupulų. 3D ekrano apžvalgos kampas yra niekingai mažas, todėl net ir azartiškesnė „Street Fighter“ kova tampa nemaloni, judinant konsolę, akys nebefokusuoja joms skirtų ekranų, vaizdas išsilieja, ima mirgėti.

Rokimusas: Kol „ninja skill’us“ turi viskas ok : D. Bet dėl Street Fighter irgi turėčiau pritarti. Online režime nelabai mėgstu žaisti su 3D, arba darau tai su minimaliu gylio nustatymu. Bet pagrinde 3D naudojimas būna kapojant NPC priešus kurie nereikalauja įtempto dėmesio…

Artojas: Aš dar nebaigiau, Rokai… „Nintendo“ patvirtino, kad 3D efektas gali sukelti žalą vaikų iki 6 metų regai, todėl aš šį faktą norėčiau pabrėžti.

„3D efektas gali sukelti žalą vaikų iki 6 metų regai“.

Komplekte esančios AR kortelės leidžia atgaivinti „Nintendo“ personažus, bet kaip ir minėjo Rokas, su jomis kol kas ne kažką gali tenuveikti.

Rokimusas: Hahaha… Faktas kaip blynas. Tačiau leisk man papasakoti šiek tiek plačiau apie regą. Kadangi pas patį jau keturios akis, galiu pasakyti tik tiek, kad TV, asmeninis kompas ir kiti panašūs kenkia beveik kiekvienam vaikui neatsakingai prižiūrint, kadangi iki ~7 formuojasi vaiko akies tinklainė, kas reiškia labai atsakingą laikotarpį apskritai. Kadangi mes su tėvuku kalėm „Duke Nukem“, „Starcraft“, „Diablo“ ir kitus žaidimus beveik nuo 3 metų, tai dabar ir tenka su akiniais vaikščioti… Bet nėra to blogo kas neišeitu į gera. Jeigu teko girdėti, 3DS gali parodyti ir rimtus akių defektus, jeigu vaikas visiškai nemato 3D vaizdo. Taigi mano galva čia viskas priklauso nuo globėjų ir taip kaip jie skaito „Nintendo“ įmesta „makulatūra“. Pasiskaičius perspėjimus kartais atrodo, kad su elektriniu pjūklu žaisti saugiau nei su „Wii“.

Artojas: Taip, tai tiesa. Net ir netinkamai skaitoma popierinė knyga gali sugadinti akis, bet leisk man dar sykį pabrėžti vieną dalyką. Retas kuris įrenginys turi papildomą perspėjimą apie sukeliamą žalą, o ir pasikartosiu, „Nintendo“ patys patvirtino, kad 3D vaizdas neskirtas vaikams. Nemanau, kad verta šia tema juokauti. Aš pats daug ką iš smalsumo duodu savo kūdikiams pabandyt, bet 3DS su vaikais aš testuoti nesiryžau.
Užuot tai daręs, paleidau konsolę per rankas kolegų ir draugų tarpe. Turiu labai įdomų pastebėjimą. Mokslininkai teigia, kad vyrų ir moterų smegenys funkcionuoja kiek skirtingai. Tai liečia ir regą — moterys kur kas „plačiau“ nei vyrai, taip pat geriau fiksuoja detales. Tai štai. 3DS duotas moteriai į rankas, man paprastai grįždavo po 5 minučių. Argumentai įvairiausi, nuo paprasto „nieko nematau, man mirga“ iki gan atviro prisipažinimo „dar 5 minutės ir man bus bloga“. Mano nuoširdi rekomendacija prieš perkant šį žaisliuką dailiosios lyties atstovei, pirma leisti jai jį išbandyti.
Dabar baterija…

Rokimusas: Daug kas išties skundžiasi. Baterija, kaip man teko girdėti laikosi tik 3-5 valandas priklausomai kaip naudoji 3D, apšvietimą, garsą ir Wi-fi. Taip pat girdėjau, kad 3DS labai ilgai tenka krauti… Bet asmeniškai to nepatyriau, kadangi man dar neteko kažkur ilgiau išvažiuoti. Bet jei 3DS laiko 3-5h tai yra norma. Man teko skirsti ne viena +12h skrydį galiu patikinti, kad elektra — ne problema. Oro uostuose ir net pačiam lėktuve kuris skrenda 8 ar daugiau valandų yra pakrovėjai sedynėje. Žodžiu kol kas nematau kur 3DS galėtų nepatenkinti mano poreikių. Beto kiek žmonių per dieną išžaidžia 3-5 valandas per parą?

Svarbi konsolės detalė kurią abu „testuotojai“ pamiršo. Su 3DS komplektuojamas teleskopinis, iki maksimalaus 10cm. ilgio ištempiamas „stylus“ pieštukas.

Artojas: Nebūtina žaisti. Žmonės gali norėti naudotis kamera, žiūrėti video kuris 3D formatu beje atkuriamas ypač gerai. Kalbėdamas apie bateriją aš iš tiesų norėjau pažiūrėt kaip toli siekia tavo fanboy’izmas. Esmė tame, kad mano statuso žmogui, 3DS baterijos laikas išties yra pakankamas. Ryte pačiupęs pilnai įkrautą konsolę pažaisdavau darbe pertraukų metu po kelias minutes, ar ilgėliau laukdamas pietų. Kadangi konsolė buvo testuojama, visuomet laikiau įjungtą wi-fi, vidutinį ekrano šviesumą, „streetpass“ ir naudojau 3D efektus kur jie tiko. Grįžęs vakare namo, kažką su konsole nuveikdavau dar valandą pusantros. Eidamas miegot įjungdavau ją krautis beveik išsikrovusią. Beveik. Vadinasi man ji ideali, kasdienai. To tikrai nepasakyčiau, jei su „3DS“ tektų važiuoti į pajūrį ir voliotis pliaže. Taip pat to nepasakyčiau, jei konsolę naudočiau tiek, kiek ją naudoja vidutinis jaunesnis žaidėjas, kuriam tai galbūt net vienintelė turima konsolė. 3-5 valandos žaidimo yra mažai. Ir taškas.

Rokimusas: Išties. Greičiausiai apie tai nepagalvojau, kadangi mane kelionėse paprastai lydi ~2 nešiojami įrenginiai. Žodžiu sutinku. 3DS baterijos atžvilgiu neturi kuo pasigirti.

Artojas: Tuomet reziumuokime. Aš nebūdamas dideliu „Nintendo“ gerbėju turiu labai paprastą verdiktą. „3DS“ yra gerokai per brangus, ne tik Lietuvoj, o bet kur pasaulyje lyginant jo kainą su kitų įrenginių kainomis toje šalyje. Konkurenciją šioje vietoje konsolei sudaro per didelis kiekis įrenginių pradedant „PSP“ baigiant šiuolaikiniais mobiliaisiais telefonais. „3DS“ mano nuomone paprasčiausiai neturi to išskirtinio, esminio bruožo, kuris įtikintų dvejojantį pirkėją. 3D efektas, nors ir revoliucinis, nors ir veikiantis, nors ir gebantis akimirksniu sužavėti, po kelių dienų „išsivadėja“ kaip be priežiūros paliktas alus. Nepaisant labai sėkmingo starto, manau, kad eigoje „3DS“ laukia gan įtempta kova, o jei toks įrenginys neturėtų užnugaryje „Nintendo“ bibliotekos aš manau jis rinkoje netrauktų nė metų.
Būtent čia ir slypi stiprioji „3DS“ pusė. Dalykuose kurių neišmanau (ir tikiuos tu apie juos daugiau pakalbėsi). Žaidimų biblioteka, žaidėjų kiekis. Man tai svetima. Į konsolę žiūriu tik kaip į per brangų įrenginį, kuris ištikimam „Nintendo“ gerbėjui be abejo yra vertas tiek, kiek už jį paprašys „Nintendo“. Bendruomenė gražu, bet mano rekomendacija šiuo atžvilgiu vienareikšmiška. Jei dvejoji, lauk geresnės kainos.

Dešinė pusė, 3D reguliavimo svirtelė ir Wi-Fi jungtukas.

Rokimusas: Aš ko gero sutinku, kad su „3DS“ įsigyjimu neverta skubėti. Bet naudodamasis progą tikrai pabrėšiu, kad „3DS“ turi ryškų išskirtinumą prieš kitus — „Nintendo“ žaidimų biblioteka. 3DS patenkins visus žaidėjus, tiek „senosios mokyklos“ gerbėjus su tokiais žaidimais kaip „Kid Icarus“, „Pilot Wings“ ar „The Legend of Zelda: Ocarina of Time“ (kuris yra vienas labiausiai mylimų kritikų žaidimų apskritai), tiek naujuosius atvykėlius su tokiomis serijomis kaip „Metal Gear Solid“, „Resident Evil“ ir panašiai… Kad ir kokia kainą ant savo kaklo turėtų konsolė, ji yra visiškai nieko neverta jeigu ji neturi puikių žaidimų. DS savo darbą padarė, sukūrė viena plačiausių žaidimų bibliotekų, kurioje dominavo žaidimo originalumas, smagumas ir pats jausmas. Net neabejoju, kad 3DS tai pakartos. Greičiausiai pasieks net geresnių rezultatų, visų naujai integruotų sprendimų dėka, tai tik laiko klausimas.

Mano manymu net ir „brangus“ 3DS vis dėlto išlieka perspektyviausia nešiojamoji konsolė originalių/kokybiškų ir smagių žaidimų atžvilgiu.

Artojas: Aš negaliu nesutikt. Kiek tenka susidurt su „Nintendo“ žaidimais, atmetus nevykusį bandymą suvokti „Wii Music“ visa kita patirtis iš ties unikali. „Nintendo“ tikrai geba išlaikyti kartelę, bent jau tame pačiame lygyje, laikais, kai dažna žaidimų serija sulaukia priekaištų dėl vienokio ar kitokio nuosmukio. Žodžiu net ir tuo atveju, jei Tu įkalbėsi žmones pirkti „3DS“, kol jie sutaupys reikiamus pinigus, mes jau būsim pradėję „NGP“ testą. Aš aišku nesiūlau laukti, taip ilgai, bet tai būtų protinga :).

Rokimusas: Manau iš esmės ką nors perkalbėti yra kvaila. Manau kas teikė pirmenybę PSP rinksis NPG, kas DS – 3DS, ko linkiu kiekvienam — nenuvertinti nei vienos pusės. Tiems, kas laukė naujo „Nintendo“ produkto visiškai tiesiai sakau — jis yra, jis yra DABAR ir jis yra velniškai geras.

P.S. „Senų bambeklių karta dėkoja „Topo centrui“ už testui paskolintą įrenginį.“