Viena karščiausių metų savaičių ritasi į pabaigą. Sargai užrakina duris, technikai ardo stendus, valytojos rankioja išmėtytas skrajutes ir tuščias energetinių gėrimų skardines.

Los Angelo parodų centras ištuštėja ir aptemsta, o šalia esančiuose baruose kava ir obuoliu pyragais mėgaujasi vieniši džedajai, baltose marškose susisupę žudikai ir klounai degančiomis galvomis. E3 baigėsi, tačiau tai nereiškia, kad į žaidimų pramonę grįžta vasarinis štilis. Sakyčiau net priešingai!

Šių metų E3 aplankė daugiau nei 45000 žmonių, savo stendus turėjo per 300 kompanijų iš savo pasaulio. Ištransliuotų naujienų srautas milžiniškas ir per savaitę sunkiai aprėpiamas.

Vien todėl artimiausią mėnesį (o gal net iki paties GamesCom) mes išvysime dar ne vieną, E3 sraute pasiklydusią žinutę. Nekalbant jau apie tai, kad pasibaigus parodai ateina laikas testuoti jos metu pristatytą įrangą.

Games.lt šių metų parodą stebėjo kolektyviai. Šokinėdami nuo vieno transliuotojo nuo kito, ieškojom vietos kuri „lagina“ mažiausiai ir gyvai dalinomės prezentacijų įspūdžiais. Šiemet games.lt komanda jūsų dėmesiui pateikė beveik 70 naujienų, o „Twitter“ kanalas veikė tol, kol vyko prezentacijos, esant reikalui ir iki 4:00 ryto :). Tai buvo bene pirmas sykis, kai taip rimtai nužvelgėm parodą joje nedalyvaudami, o keisčiausia tai, kad šiam darbui mus pastūmėjo Rokimusas.

Ketinome išrinkti ir parodos favoritus, tačiau aršių diskusijų metu paaiškėjo, kad tai padaryti bus labai nelengva. Štai pernai buvo akivaizdus informacijos, naujienų ir šou lyderis, — Microsoft. O šiemet…

O šiemet galima teigti, kad abiejų didžiųjų konsolių gamintojų prezentacijos vykos pagal tempą, kurį pernai uždavė „Microsoft“. Tiek „Sony“, tiek „Microsoft“ susitelkė į naujųjų technologijų demonstravimą.

„Microsoft“ prezentacija nors ir buvo ryški ir spalvinga, joje trūko tikro „geimerio“ širdžiai mielų pranešimų. Prezentacijos metu, mums taip pat kilo įtarimas, kad scenoje demonstruojamas „gameplay“ netikras, tačiau manėm, kad tai dėl transliacijos lag‘o. Vėliau internete pasirodė pranešimai iš prezentaciją gyvai stebėjusių žmonių, dalis jų taip pat tikino, kad „Kinect“ pristatymai įrašyti iš anksto, o valdymą scenoje „suvaidina“ aktoriai. Jei tai tiesa, MS poelgį galima suprasti, tačiau tokiu atveju pasiruošti reikėjo geriau. Taip, kad niekas nė nesuprastų apgavystės.

Eigoje, tokios klaidelės gali skaudžiai atsiliepti „Kinect“ startui, nes pranešimus apie vaidybą sugretinus su pranešimais apie tai, kad įrenginys nesupranta sėdinčių žaidėjo judesių, gaunasi pasitikėjimo nekeliantis paveikslas.

Sony taip pat susitelkė į žaidimų valdymą judesiu. Tiesa… Sony mėgino nukreipti dėmesį nuo pirmos prezentacijos dalies. Scenoje netikėtai pasirodęs Kevinas Butleris rėžė emocionalią prakalbą apie tai, kad gyvenime svarbu ne konsolės, o geri žaidimai. Deja, po to sekusi žaidimų pristatymo dalis nors ir buvo informatyvi, projektų pristatymas buvo silpnas ir neįsimenantis. Greičiausiai tokia ir buvo pradinė visos konferencijos užmačia. Pateikti įvairios informacijos, tačiau užakcentuoti tai kas svarbiausia. Šiuo atveju tai buvo „PlayStation Move“. Beje dėl šio įrenginio kokybės visi sutarėm vienbalsiai. „PlayStation Move“ tikrai veiks ir veiks gerai. Iš esmės grynai dėl to, kad pačioje technologijoje nėra nieko naujo ar revoliucinio, o su judesiu valdomais žaidimais „Sony“ apskritai pradėjo dirbti pirmieji. Žodžiu jokio raketų mokslo. Turėsime praktiškai tą patį, ką siūlo „Wii“, tik „už brangiau“ ir su HD grafika.

„Nintendo“ žaidimai judesiu valdomi jau senai, tad į tas pačias vežėčias su „Microsoft“ ir „Sony“ jiems lipti nereikia. Didžiąją šios kompanijos prezentacijos dalį užėmė žaidimų pristatymas, kurių tarpe galima rasti tikrai karštų klasikos tęsinių ar naujų projektų. Kai kurie žaidimai ekrane atrodė taip kokybiškai, kad akimirką net aš patikėjau Rokimuso prognozėmis apie „Wii HD“ versiją, tačiau nieko panašaus neišvydom. Užtat pamatėm „3DS“. Vertinant bendrai, buvo stiprus šou, o naujų „Wii“, „DS“ ir „3DS“ žaidimų pavadinimų srautas nenurimo net ir jam pasibaigus. Ko gero, būtent naujų žaidimų gausa ir įvairovė yra geriausias įmanomas „Nintendo“ atsakas į konkurentų planus.

Kas liečia žaidimų leidėjų prezentacijas… Na mūsų laukia keisti metai, kuriais atgimsta numeracijų atsikratančios serijos. Jūs tik pažvelkit, kiek paskelbta „pirmų“ dalių — „Medal of Honor“, „XCOM“, „Twisted Metal“, „Mortal Kombat“, „GoldenEye“, „Need for Speed: Hot Pursuit“ ir kiti.

Geriausio šių metų geriausio „E3 Leidėjo“ titulą norėtume skirti „Ubisoft“. Už šiltą, jaukią, įsimintiną, ryškią, linksmą ir paprastą prezentaciją, kurios vidiniam žavesiui neprilygo niekas. Net ir didieji konsolių leidėjai.

Akivaizdu ir tai, kad E3 parodos metu buvo parodyta ne viskas. Augant „GamesCom“ populiarumui, dalis naujienų laikoma būtent šiai parodai, tad jei kažkokie gandai E3 metu nepasitvirtino, tai dar nereiškia, kad jie nepasitvirtins ir rugpjūtį. Tačiau net ir turint galvoje tai, kad kažkas buvo nutylėta, jau ir dabar aišku, kad mūsų laukia karšti metai. Tikėkimės tos kaitros pakaks tam, kad ir kitų metų E3 (2011 06 07; Los Angeles) sumuštų visus lankomumo rekordus.

Šią savo netrumpą prakalbą užbaigsiu padėka, kad E3 parodos metu buvote su „Games.lt“ ir kitų komandos narių mintimis apie E3.

Foxiz
Kadangi neesu senas žaidėjas, tai serijų sugrįžimai nelabai domino. Tiesą sakant apskritai iš visos parodos tikėjausi tik vieno dalyko – GT5 pasirodymo datos – jį ir gavau. Visa kita buvo nuspėjama: judesio valdikliai buvo parodos vinis (net LNK žinios tai parodė :)) kas liečia juos, tai man tokia tendencija nepatinka, ypač matant reklamas ir parodomuosius filmukus – šokių, šaudymo iš lanko ir panašūs „žaidimai“ nori užkariauti tik pradedančiųjų su žaidimais širdis. Jei reikėtų apibūdinti MS ir Sony konferencijas vienu žodžiu, tai būtų paviršutiniška – trūko tokių siurprizų kaip akibrokštas su Gabe Newell, o įvairių žaidimo versijų bonusų pristatymas tik užmušinėjo laiką.

Karlotikas
Džiugu, kad paroda plečiasi ir nebėra tokia, kokia vyko 2007-aisiais metais, kai buvo sumažinta iki juokingo dydžio ir pritraukė tik 10 tūkstančių žmonių. E3 iki šiol yra vienas įdomiausių žaidimų industrijos simbolių, tad ypatingai malonu šiais metais joje matyti didelę konkurenciją, kiekvienos kūrėjų komandos, „brand’o“, norą veržtis į priekį ir užsidegimą. Galbūt ne visi iš jos gavote to ko norėjote, tačiau manas viltis ji pateisino gana puikiai. O metai bėga labai greitai, tad jau šiandien drąsiai galiu palinkėti malonaus reginio iš 2011-ųjų metų E3 parodos.

Zerodanis
Šiųmetė E3 paroda paliko gerą įspūdį: buvo ir „Kinect“, ir „Move“, ir „Portal 2“, ir naujas X360… Dar „PlayStation Plus“. Visgi, didžiausią įspūdį, ko gero, paliko „Nintendo“ konferencija. Ši konferencija kaip ir pažadino manyje „casual“ žaidėją – „Donkey Kong“, „Epic Mickey“, pats „Nintendo 3DS“… Gal aš jau pasenau?

Anck
Šių metų paroda pralaužė ledus „Motion–Control“ srityje, „Microsoft Kinect“ ir „Playstation Move“ pristatymai atrodė įdomiai, nekantrauju išbandyti šias technologijas gyvai. Taip pat, vienas iš įdomesnių objektų buvo naujasis „Nintendo 3DS“, galbūt ateityje sulauksime ir rimtesnių konsolių palaikančių 3D? Kas liečia pačius žaidimus, patiko „Portal 2“ prezentacija, taip pat netikėtas „Twisted Metal“ anonsas, žiūrint bendrai, pasigedau tokių žaidimų kaip „Mass Effect 3“ ar naujos „Grand Theft Auto“ dalies anonso, šiaip ar taip laukia išties daug rimtų žaidimų, kuriuos nekantraujame išbandyti ir pasidalinti įspūdžiais su jumis!

Agnyz
„E3 2010“ buvo ko gero mano laukiamiausias metų renginys, todėl iš jo tikėjausi labai daug. Pasibaigus spaudos konferencijoms ir peržiūrėjus visus interviu su kūrėjais (nors tiesą sakant, jie kalbėjo LYGIAI tą patį ką ir per spaudos konferenciją) liko toks kartokas skonis. Trūko kažko, kad parodą padarytų kažkuo daugiau nei pasivaipymu ant scenos. Apskritai sunervino tai, kad didžioji dalis „naujienų“ iš parodos man jau buvo seniai žinomos, dėl visur esančių informacijos nutekintojų. Antra vertus, mane maloniai nustebino tai, kad atrodo baigėsi „Sony“ ir „Microsoft“ grafikos lenktynės – pagaliau šios dvi kompanijos nusprendė pasekti „Wii“ pavyzdžiu („Sony“ tiesą sakant, kažko originalaus ir nebandė sugalvoti) ir versti kūrėjus kurti ne tik gerai atrodančius, bet ir įdomius žaidimus.

Mek
E3 parodė, kad dabar labai madinga kurti žaidimus, kurių veiksmas vyksta kažkokiame post-apokaliptiniame pasaulyje. Na, taip ir nakščiau buvome girdėję apie daugumą per E3 parodytų kūrinių, tačiau tik bežiūrint jos pristatymus tapo visiškai aišku kiek tokio žanro atstovų turėtume dar pamatyti per ateinančius metus…
Brink, Rage, Twisted Metal, Crysis 2, Fallout: New Vegas… net ir peliuką Mikį galime pridėti prie šio sąrašo!

Įdomu gal per kitą E3 parodą pagaliau išvysime Sims’ų apokalipsę…

Dar daugiau naujienų iš E3!