Žaidimų dėžutės su diskais greitai taps kolekcinė vertybė. Tokią ateitį prognozuoja naujausia statistika, kuri teigia, kad vis daugiau žaidimų fanų mieliau perka pigesnes skaitmenines žaidimų kopijas, o žaidimų dėžučių pardavimų dalis nuolat mažėja.

Remiantis „Statista“ duomenimis, Jungtinių Amerikos Valstijų žaidimų rinkoje, kuri laikoma didžiausia žaidimų rinka pasaulyje, matoma tendencija liudijanti apie žaidimų dėžučių eros pabaigą. 2009 metais skaitmeninės žaidimų rinkos dalis sudarė vos 20 procentų. Per keletą metų, vystantis įvairioms interneto platformoms, šis skirtumas nuolat mažėjo. 2017 metais fizinių ir skaitmeninių pardavimų santykis apsivertė aukštyn kojomis – skaitmeninės žaidimų kopijos sudarė net 79 procentus visų žaidimų pardavimų Jungtinėse Valstijose.

Žinoma, tai neturėtų stebinti žaidimų industriją akylai sekančių žmonių. Trys didžiausios konsoles gaminančios bendrovės – „Sony“, „Microsoft“ ir „Nintendo“ – aktyviai vysto savo internetines platformas ir siūlo vis daugiau skaitmeninio turinio, kurį galima įsigyti vos keliais mygtuko paspaudimais. Taip pat, tokiu keliu jau žengia ir žaidimų įrenginiai – prieš keletą savaičių „Microsoft“ paskelbė apie planus išleisti naują „Xbox One S“ konsolės versiją, kuri net neturės diskasūkio.

Asmeninių kompiuterių rinkoje panaši situacija – čia karaliauja „Steam“, vis kuriasi naujos žaidimų parduotuvės siūlančios pigias skaitmenines žaidimų kopijas.

„Eneba“ yra nauja tokio tipo parduotuvė. Ją įkūrė Kaune įsikūrusi kompanija „Helis“, o jos vadovas Vytis Uogintas tikina, kad vis spartesnė žaidimų skaitmenizacija yra tiesiog neišvengiama.

„Skaitmeninės žaidimų kopijos turi be galo daug pranašumų lyginant su žaidimų dėžutėmis. Jas įsigyti galima neišeinant iš namų, vartotojui nereikia papildomai mokėti už pakuotę, todėl kaina yra daug pigesnė. Negana to, visuomet galite įsigyti tai ko norite, kai tuo tarpu, atėję į realią parduotuvę galite sužinoti, kad norimas žaidimas jau išpirktas“, – pasakoja „Enebos“ vadovas.

V. Uogintas tikina, kad didžiausias fizinių žaidimo kopijų privalumas yra galimybė jas įdiegti į kompiuterį neturint interneto, tačiau sparčiai augant interneto infrastruktūrai, fizinės žaidimo kopijos praranda ir šį pliusą. Juolab, kad daugelis šiuolaikinių žaidimų net ir po įdiegimo reikalauja interneto ryšio.

„Taigi vienintelis pliusas turint žaidimo fizinę kopiją yra sentimentinė vertė. Vieni mėgsta kolekcionuoti vinilus su mėgstama muzika, kiti kaupia knygas, nors gali skaityti skaityklėmis ar planšetėmis, treti kaupia žaidimų dėžutes, nes tiesiog nori tą žaidimą pačiupinėti“, – šypsosi V. Uogintas.

Kol kas žaidimų rinkoje susidariusios sąlygos leidžia egzistuoti tiek skaitmeninėms, tiek fizinėms žaidimų kopijoms, tačiau ekspertai prognozuoja kad jau 2021 metais, skaitmeninių žaidimų pardavimai sudarys daugiau nei 90 procentų visų žaidimų pardavimų.