Daugiau kaip pusė lietuvių nesugebėtų į savo kompiuterį įsidiegti naujos programos versijos. Ši užduotis yra neįveikiama beveik 55 proc. kompiuterių naudotojų mūsų šalyje. Tokius rezultatus atskleidžia bendrovės „IBM Lietuva“ užsakymu atliktas „Vilmorus“ tyrimas.
Kas penktas tautietis tikina sugebantis pats, be niekieno pagalbos, įsidiegti naujausią naudojamos programos versiją. Dar tiek pat galėtų įsidiegti, jei prieš tai jiems kas nors paaiškintų, kaip tai daroma. Beje, moterims ši užduotis labiau neįveikiama nei vyrams – 61 proc. moterų nesugebėtų įsidiegti pačios programos, kai su tuo nesusidorojančių vyrų yra 47 procentų. Mažiausiai problemų šis dalykas kelia studentams ir moksleiviams. Daugiausia – pensininkams.
Ši problema yra aktuali ir individualiems vartotojams, ir įmonių darbuotojams, nes, remiantis tyrimo duomenimis, dauguma kompiuterių vartotojų be specialistų pagalbos nesugeba įdiegti ar atnaujinti programinę įrangą ar savo darbo aplinką.
„Tenka pastebėti, kad verslo vartotojai, kasdien naudodamiesi kompiuteriais, dažniausiai susiduria su programinės įrangos atnaujinimo sunkumais. Išeitimi galėtų būti „IBM Tivoli Provisioning Manager Express“. Tai turimų informacinių technologijų saugojimo ir naudojimo sprendimų paketas, skirtas smulkiajam ir vidutiniam verslui. Šis paslaugų paketas leidžia įmonės IT specialistui nuotoliniu būdu patikrinti, kas yra įdiegta įmonės kompiuteriuose ir, jei reikia, paruošti bei išsiųsti į kitus kompiuterius naujus programinės įrangos paketus ar programinės įrangos atnaujinimus. Tokiu atveju, kitiems įmonės darbuotojams nebereikia patiems rūpintis naujausiomis programų versijomis“, – sakė „IBM Lietuva“ programinės įrangos vadovas Tautvydas Cibas.
Pasak T.Cibo, visai nenuostabu, jog, pagal apklausos rezultatus, kompiuterių vartotojai nesistengia išmokti naujų programų versijų diegimo. „Būtent paslaugų architektūra (ang. k. – SOA) smulkiojo ir vidutinio verslo sektorių įgalina turėti centralizuotai valdomą ir saugią IT infrastruktūrą, leidžiančią verslui lanksčiai reaguoti į pokyčius rinkoje“, – kalbėjo „IBM Lietuva“ programinės įrangos vadovas.
T.Cibo teigimu, įmonės IT infrastruktūra vartotojui turi būti „nematoma“, kai apie ją kalbama techniniame kontekste – vartotojas turi visada dirbti su naujausia programinės įrangos versija ir visai nesukti galvos, kas ir kada jam ją įdiegė.
45 Komentarai
saraskas
Negalvoju, kad cia tik Lietuvos problema. Firmoje, kurioje dirbu( Airijoje) dirba apie 70 zmoniu – kokie 40-50 tikrai nezino daugiau, tik kaip pasitikrinti email’a, narsyti po intika ir dar koki excel’i ar word’a. Viska ka reikia daugiau daro zmogenas, kuris ir aptarnauja visus PC. Nesakyciau, kad jie ten kokie buki, ar neisilavine, bet jiems paprasciausiai neidomu.
peast
o tai is ko kompiuteristai gyventu jei visi viska zinotu? Vieni mano, kad tai ju specialybe ir tegul padaro, kitiems rupi lita sutaupyt. Viskas cia normaliai 😉
zbatas
1-2 minutem kiekviena karta kviesti speca aisku yra neprotinga, bet viena karta per pusmeti visai neblogas variantas. Stambesnes imone, kaip jau cia kazkas minejo, turi savus specus, kurie priziuri kompu uki. Sulietuvinus absoliuciai visa softa procentai gal kiek ir paiskeistu, bet nedaug, manai, kad pas anglus visi puikiai tvarkosi su softu, nes parasyta suprantama kalba? Tau gal ir suprantama, bet eiliniam anglui zodziai „software, hardware, update, upgrade“ ir pan. nera tokie artimi dusiai. Kaip sako nereikia lysti i svetima darza.
Kitas dalykas, tie kurie nemokedami bando patys kazka daryti ir jiem pora kart gaunasi, tai pradeda manyti, kad jie jau daug ismano ir po to pridirba tiek, kad galiausiai reikia kviesti speca ne tam, kad kokia antivirusine atnaujintu, o kad kompa atgaivintu ir duomenis issaugotu ir moketi aisku tenka daugiau. Tai aisku netaisykle, bet atveju daug.
mazve
55% lietuviu ant kompu yra visiskai degradave ziopliai|):|:|
Supremacy
As nemoku perinstaliuot Windows’u 🙁 AS LOLAS KONKOLAS :O