Naujas Kalėdinis „BenQ“ ir „Games.lt“ konkursas
„BenQ“ optinė pelė – vienas iš naujų Games.lt konkurso prizų
„BenQ“ fotoaparatas – vienas iš „Games.lt“ ir „BenQ“ konkurso prizų

Taigi, anksčiau galėjote susipažinti su dviem labai šauniais prizais, kurie jau dabar laukia savo progos, kada galės atkeliauti į vieno iš jūsų namus. Tačiau šalia to, „BenQ“ skyrė dar vieną labai šaunų prizą, kuris galbūt yra didžiausias iš visų trijų (priklausomai nuo jūsų poreikio, žinoma). Tai naujas „BenQ FP93G X“ monitorius, apie kurį šįkart ir norime papasakoti daugiau. Juk visada pravartu žinoti kas gali netikėtai atkeliauti į tavo namus.

Taigi, „BenQ FP93G X“ galėtume priskirti prie jau didesnių monitorių kategorijos. 19 colių ekranas šiai dienai, manau, yra pakankamo dydžio kiekvienam, tuo labiau, kad dar labiau didėjant įstrižainei, atsiranda ir papildomų problemų. Bet greitai perbėgant prie monitoriaus rezoliucijos, iškyla keletas netikėtų dviprasmybių. Visų pirma maksimali ekrano rezoliucija yra 1280×1024. Nemažai, bet įvertinus jog lygiai tokią pačią galima turėti ir 17 colių ekrane aiškėja, jog vienintelis skirtumas tarp jų tiesiog tai, jog šis „BenQ“ monitorius yra paprasčiausiai didesnis. Daugelis šioje vietoje galbūt nenumatys nieko blogo, juk didesniame ekrane viskas matosi daug geriau. Tačiau reikia įvertinti ir tai, jog didesnių objektų ir vaizdo kokybė yra blogesnė. Bet skubu jus raminti – ne tiek, kad galėtumėte tai jausti labai akivaizdžiai ar tuo labiau, pajustume kokį nors diskomfortą.

Kitas labai svarbus monitoriaus aspektas – reakcijos laikas, šiame „BenQ“ monitoriuje yra viena iš stipriausių jo dalių. Kaip turbūt žinote iš istorijos, CRT monitoriai visais laikais lenkė LCD. Taip jau yra dėl jų visiškai kitokios technologijos, kurioje kristalai pralaimėdavo elektronams. Taip, šviesos dar niekas nesugebėjo aplenkti, bet pasaulio technikai šiuo metu labai aktyviai dirba link to. Jau nuo LCD monitorių atsiradimo, didžiausias klausimas būdavo – kaip sumažinti reakcijos laiką, t.y. laiką, reikalingą kristalui sureaguoti ir pasikeisti. CRT monitoriuose jis beveik visada vienodas – apie vieną milisekundę, dėl to, jog elektronai iššauti iš monitoriaus galo susitinka su fosforas ekrane ir priverčia juos švytėti šviesos greičiu. Lenktyniauti su jais yra labai sudėtinga.

Bet visgi bandoma. O viena iš tokių bandytojų yra būtent „BenQ“ kompanija. „BenQ FP93G X“ – yra vienas iš tų „BenQ“ monitorių, kuris gali pasigirti mažiausiu reakcijos laiku. Dažniausiai jis yra skaičiuojamas pagal tai, kiek laiko užtrunka vienam kristalui iš balto virsti juodu, arba iš išjungto tapti įjungtu. Šis „BenQ“ modelis gali pasigirti, LCD monitoriams labai mažu, vos 6 milisekundžių reakcijos laiku. Tačiau būtent matavimas pagal šią sistemą ne visados yra teisingas. Juk labai dažnai, mums dirbant įvairiausius darbus su kompiuteriu, kristalams keistis iš balto į juodą neprireikia. Daug dažniau monitorius paprasčiausiai keičia skirtingus pilkumo lygius. Todėl buvo sugalvotas ir kitas matavimo būdas, vadinamasis „grey-to-grey“ reakcijos laikas. Šio „BenQ“ monitoriaus jis vos 2 milisekundės. Tai neabejotinai reiškia, jog žaidžiant arba žiūrint filmus labiausiai jausis būtent šis parametras.

Visi šie parametrai yra nepaprastai svarbūs vienam iš pagrindinių užsiėmimų, kuriam ir gali būti paskirtas laimėtasis monitorius – tai žaidimai. Taip, reakcijos laikas yra vienas iš svarbiausių aspektų, kodėl kompiuterinių žaidimų mėgėjai nepakeitė savo senųjų CRT į naujuosius LCD tuo pačiu šviesos greičiu. Daugelis senesniųjų skystųjų kristalų monitorių leisdavo normaliai žaisti tik galbūt strategijas, lenktynės ar šaudyklės, kur kiekviena sekundės dalis reiškia labai daug, vis dar buvo tabu juose. Bet palyginus neseniai, viskas ėmė keistis. Reakcijos laikas mažėti, o kartu su juo ir didėti žaidėjų skaičius, savo namuose įsirengiančiųjų LCD monitorius.

Galima patikinti, jog naujasis „BenQ FP93G X“ su žaidimais susidoroja puikiai. Mūsų bandytosios šaudyklės, kaip „Half-Life 2“ ar „Doom III“ (kuriame beje yra labai daug tamsių scenų), veikė puikiai ir pastebėti akimis „lagų“ ar kokių nors išplaukiančių objektų nebuvo galima. Tiesa, su filmais šioje vietoje nėra viskas taip jau gerai. Pabandžius pasižiūrėti tuos, kurie turi daug tamsių vietovių (vyksta naktį) ir daug judraus veiksmo, buvo galima pastebėti keletą monitoriaus trūkumų. Visų pirma, nors veiksmas ir būdavo atvaizduojamas nepriekaištingai, tačiau tamsiausiose scenose kai kada būdavo sunku įžiūrėti kas ir kaip darosi. Bet norėčiau jus nuraminti, šitai pastebėti galima tik ten, kur tamsoje (ne prieblandoje, o tamsoje) vyksta tikrai aktyvus veiksmas. Tokių vietų daugelyje filmų tikrai nėra daug, o dar daugiau jų tiesiog neturi.

Tuo tarpu nuklydus į gilesnius monitoriaus parametrus, mus pasitinka 700:1 kontrastas ir 300 cd/m2 šviesumas. Todėl monitorius gali pasigirti gausiai detalizuotais vaizdais ir ryškiu tekstu netgi silpnai apšviestose vietose. Pridėjus 16,1 milijono spalvų gamą šis „BenQ“ savyje talpina tai – kas geriausia.

Realiai vertinant jo galimybes – tai nėra pats puikiausiais ir šauniausias monitorius visoje rinkoje. Taip, jis turi ypač mažą reakcijos laiką, tačiau norėdama jį pasiekti kompanija turėjo kai ką sumažinti kitoje srityje. Tačiau apskritai – tai puikus monitorius kiekvienam žaidėjui ir ne super išrankiam kinomanui. Būtent svarbiausias šio monitoriaus vartotojas ir yra žaidėjas, todėl neabejotinai šiame konkurse jis atiteks būtent tam, kam jo labiausiai ir reikia.