AION — The Tower of Eternity buvo vienintelis MMO kuriam skyriau dėmesio. Kadangi tai tekstas iš GC08 leisiu sau truputi nukrypti nuo temos ir pasiaiškinti, kodėl AION buvo vienintelis. Iš esmės šiuo metu pasaulis labai laukia naujienų iš WOW ir Warhammer frontų. Abu šie žaidimai buvo parodoje, abu juos buvo galima išmėginti. Warhammer atveju to nedariau dėl laiko stokos, nes labai būtų sunku ką nors papasakoti apie žaidimą pažaidus jį keliolika minučių. Beto žaidimui buvo paruoštos vokiškos versijos, o aš vokiškai nė bum, bum. WOW: Wrath of the Lich King atvejis dar paprastesnis. Dalyvauju betoje, tad paprasčiausiai buvo gaila laiko trintis žmonėmis pergrūstame Blizzard stende. Visai netrukus games.lt pasirodys koncentruota šio žaidimo apžvalga remiantis įspūdžiais iš beta testo. Nekantriausi gali peržiūrėti juodraščius (1,2,3,4,5,6,7).
O štai AION iš esmės pasirodė kaip labai džiugi žinia. Aš, kaip ir didesnė dalis Europos ar JAV žaidėjų esu kur kas palankesnis vakarietiškiems MMO, nei tiems kurie sukuriami rytuose. Žinia, kad rytuose ir vakaruose sukurti MMO skiriasi kaip diena ir naktis ir būtent šie skirtumai nulemia tai, kad žaidėjas nuolat kažko atsisako. Rytietiškiems MMO būdinga ypatingai grakšti ir išraiškinga grafika, tuo tarpu vakarietiški pasižymi stipria istorija, artimu ir suprantamu žaidimo pasauliu. Beto, dauguma rytietiškų MMO kuriuos teko šiek tiek mėginti pasižymi ypač nemalonia savybe t.y. mažai įvairovės, daug buko žudymo. AION kuriamas kaip tiltas tarp rytų ir vakarų. Kūrėjai žada stiprią, kvestais paremtą istoriją, nuoseklų pasaulio aprašą, intriguojančias PvPvE kovas ir nuostabią grafiką. Bet apie viską iš eilės.
Žaidimą mums pristatęs NCSoft atstovas pradėjo nuo jo nuomone esminio žaidimo momento — priešistorės ir dabartinės pasaulio santvarkos. Žaidimo veiksmas vyks Atrėjoje, pasaulyje kuri prieš tūkstančius metų sukūrė Aion‘ai, dieviškoji žaidimo visatos rasė. Atrėjoje buvo apgyvendintos dvejos rasės, taikūs Žmonės ir bebaimiai Drakenai. Drakenai buvo sukurti kaip Atrėjos sargai tačiau netrukus penki iš jų sukilo ir pasivadinę Drakonų valdovais mikliai pavergė likusius Drakenus savo valiai. Taip susiformavo nauja, brutali ir grėsminga tauta, vėliau pavadinta Balaurais. Ilgainiui Aion‘ai sukūrė atsaką šiai jėgai, 12 Empyrėjos valdovų kurie mikliai atrėmė Balauru atakas ir apsaugojo Amžinybės Bokštą. Tačiau pats karas užsitęsė ir ganėtinai ilgam laikui. Jis vyko ištisą tūkstantmetį, tad nusikamavę Aion‘ai pasiūlė Drakenams derėtis. Derybos įvyko ir nors iki šiol nėra žinoma kas įvyko pačioje derybų salėje, jų metu buvo sunaikintas amžinybės bokštas. Vėliau šis reiškinis gavo Epinio Kataklizmo pavadinimą, mat sprogimo metu visa Atrėja plyšo į dvi dalis.
Po sprogimo Atrėjoje susiformavo du pasauliai o juose išgyvenę žmonės netrukus ėmė keistis. Apatinėje pasaulio dalyje, nuolat lepinamoje puikaus klimato ir šviesos, susikūrė Elijos rasė. Dėl savo gyvenimo sąlygų šie žmonės tapo ypač šviesūs, jų oda itin švelni ir spindinti. Nenuostabu, kad ilgainiui jie ėmė jaustis taip lyg jie būtų Aion‘ų išrinktieji ir palaimintieji. Tuo tarpu viršutinė pasaulio dalis paskendo absoliučioje tamsoje. To pasekoje ten gyvenančių žmonų oda ėmė pilkėti, tapo šiurkšti, ilgainiui jie net užsiaugino šiurpą varančias naguotas kojas, padedančias jiems išgyventi ypač nepalankiomis viršutinio pasaulio sąlygomis. Ši tauta pavadino save Asmodėjais. Laikas bėgo, abi tautos gyveno savo pasaulio dalyje o jų lyderiai nuolat žarstė anglis į ir taip karštą neapykantos ugnį. Tiek Elijos, tiek Asmodėjai kaltino vieni kitus dėl įvykusio kataklizmo. Kuo daugiau laiko prabėgo, tuo labiau užmarštin grimzdo tikrosios jo priežastys, tuo ryškesnė darėsi abipusė neapykanta. Tuo metu kai mes pradėsime žaidimą, Atrėjoje ims varstytis paslaptingi portalai gabenantys Asmodėjus pas Elijos ir atvirkščiai. Akivaizdu, kad vien dėl šių portalų Atrėja vėl nugrims į konfliktų ir kruvinų susirėmimų laikus. Tačiau tai dar ne viskas. Žmonės buvo įsitikinę, kad Balaurai buvo visiškai išnaikinti Epinio Kataklizmo metu, tačiau dabar aiškėja, kad nemenkos jų pajėgos išliko įkalintos centre tarp abiejų pasaulių.
Kalbėdamas apie kurį kitą NCSoft žaidimą, greičiausiai apsieičiau ir be šio įvado, tačiau AION atveju jis būtinas. Kodėl? Nes iš esmės ši priešistorė smarkiai įtakoja žaidimo pasaulį, žaidimo eigą ir mūsų vaidmenį žaidime.
Visų pirma žaidimo pasaulis. Grubiai kalbant jį galėtume sulyginti su WOW. Dvi milžiniškos ir patikimai atskirtos teritorijos žaidėjams garantuos palankią atmosferą kvestų vykdymui. Pasibaigus prezentacijai tiesiai šviesiai paklausiau ar tų kvestų užteks personažo vystymui. Atsakymas buvo teigiamas, nors iš karto po to NCSoft atstovai pridūrė, kad personažo progresija ir jo sąsajos su užduočių vykdymu vis dar testuojamos. Bet kuriuo atveju žaidimo kūrėjai stengiasi pateikti vientisą ir nuoseklią, užduotimis pagrystą istoriją kurią sekdamas žaidėjas ne tik pasieks naujus lygius, bet ir atrakins naujus gebėjimus. Tarp jų ir gebėjimą skristi.
Pasaulio istorija taip pat įtakos ir žaidėjų tarpusavio santykius. Dauguma žaidėjų puikiai suvoks, kad karas tarp Elijos ir Asmodėjų yra daugiau ar mažiau beprasmis, tačiau pati politinė pasaulio situacija nuolat kaitins kraują ir provokuos žaidėjus kautynėms.
Žaidėjų kovos žaidime žada nemenką intrigą dėl dviejų aspektų. Pirma. Žaidime bus toleruojamas gatvinis PvP, t.y. vienos pusės žaidėjas galės pulti kitos pusės žaidėją, bet kurio susidūrimo metu. Tačiau šioje vietoje reikia prisiminti, kad abiejų pusių žaidėjai bus įkalinti savame žemyne. Įdomu tai, kad kelionės iš vieno žemyno į kitą bus įmanomos tik per mistiškai atsiveriančius portalus. Portalai atsivers visiškai atsitiktine tvarka ir atstitiktinėse vietose, tad surinkti grupę žmonių ir laukti portalo atsivėrimo nepavyks. Tiksliau tai būtų tuščias laiko švaistymas. Portalu persikėlęs ir kitoje pasaulio pusėje žuvęs žaidėjas atgimti galės tik savo pusėje. Tokiu būdu žaidimo kūrėjai tikisi pasiūlyti mums intensyvią ir, tam tikra prasme, veiksmų laisvės neribojančią gatvinių PvP kovų sistemą, kurioje pasalūnų tykančių silpnesnių žaidėjų (ganker) problema bus bent jau dalinai išspręsta. Jei visas mechanizmas bus susktas taip, kaip buvo pasakojama parodoje, manau turėsime visai patrauklų ir azartišką žaidimą.
Antras labai svarbus PvP elementas yra labiau taktinio pobūdžio. Masinės PvPvE kovos vyks galutinėje žaidimo fazėje (end game) kurioje abiejų pusių žaidėjai šturmuos „The Abyss“ teritorijas. Tai pasaulio centras kuriame be jokios tvarkos skrajoja Atrėjos nuolaužos ir savo jėgas kaupia Balaurai. Žaidėjai į šias teritorijas keliaus tiek dėl masinių PvP kovų, tiek dėl specifinių užduočių skirtų žaidėjų grupėms. Esmė tame, kad šioje erdvėje, norėdami keliauti, dažnai naudosimės skrydžio galimybėmis. Skrydis pats savaime labai smarkiai įtakos vieną iš kovai reikalingų resursų (jei teisingai supratau tai bus Stamina). Esmė tame, kad skrydžio laikas, turės tiesioginės įtakos personažo gebėjimui kautis, tad kūrėjai žada užkrauti žaidėjus sunkia strateginio planavimo našta. Pasak kūrėjų, žaisdami mes nuolat turėsime spręsti kiek energijos verta išnaudoti skrydžiui į patogesnę poziciją, o kiek jos pataupyti kovai. Be jokios abejonės negalima pamiršti ir fakto, kad The Abyss teritorijoje skraidys visi. Ir skraidydami jie galės atakuoti taip pat efektyviai, kaip ir būdami ant žemės, tad PvP kovos žada būti labai inirtingos tuo atžvilgiu, kad žaisdamas niekada negalėsi nuspėti iš kur ir kokios laukti atakos.
Prezentacijos metu stebėjome kaip NCSoft atstovai atlieka keletą užduočių. Jos tikrai nustebino, mat jų turinys buvo keistas. Keistas tą prasme, kad stebėjome MMO iš rytų, o kvesto metu nereikėjo užmušti 165423 šernų. Užduotys labiau priminė WOW, reikėjo maskuotis, kažkur brautis, kažką pergdurauti. Paklausti ar visi kvestai bus tokie, kūrėjai tik šyptelėjo ir pažadėjo plačią užduočių tipų įvairovę.
Kas liečia pačios kovos žaidime tai vėlgi nustebino ganėtinai inovatyvus požiūris. Šiaip labiausiai užstrigo du dalykai. Talentų sistema kurią sutinkame kone kiekviename MMO žaidime čia pavirto į kombo sistemą. Personažas taip pat turės galimybę išmokti vieną kitą kitos klasės užkeikimą. Kiek plačiau apie abu šiuos dalykus.
Nors patys kūrėjai ir nepavadino to ką parodė talentais, naujoji kombo sistema būtent juos ir primena. Visai gali būti, kad šalia šios sistemos, turėsime ir tradicinius talentų medžius, bet kol kas nesigilinkime į tai.
Taigi. Kiekvienos klasės atstovas žaidimo pradžioje turės ribotą smūgių arsenalą ir kildamas lygiais galės pildyti Kombo grandinių medžius. Iš pažiūros jie atrodo kaip standartiniai talentų medžiai tik, kad jų išdėstymas ne iš viršaus į apačią, o iš kairės į dešinę. Kiekvienas šio medžio laukelis atrakina naują smūgį į kombo grandinę kurią atakuodamas galės sukurti žaidėjas. Pavyzdžiui, jei laviname kovos kardais medį iš pradžių galėsim atlikti tik paprastą smūgį. Investavę taškų į kombo medžius po sėkmingos atakos galėsime pratęsti ja kita, gerokai galingesne ataka. Vis dėlto, šie medžiai vadinami kombo medžiais ne be reikalo. Esmė tame, kad atrakinę kokį 6 smūgį grandinėje, ataką vistiek pradėsim nuo pirmo smūgio. Sėkmės atveju vartotojo sąsajoje aktyvuosis užkeikimai kuriuos galime iškarto panaudoti, jei spėjame juos aktyvuoti ir atakos sėkmingos, atrakiname sekančius smūgius grandinėje ir taip iki galo. Tikėtina, kad ši kovos mechanika šiek tiek užaštrins kampus. Iš pažiūros kovos valdymas žaidime visiškai standartinis ir paprastas, tad naujokai turėtų nepatirti didesnio diskomforto atlikdami užduotis savo pasaulio pusėje. Tačiau visai tikėtina, kad protingas taktinis manipuliavimas kombinacijomis, labiau patyrusiems žaidėjams leis siekti meistriškumo.
Kalbant apie galimybę įvaldyti kitos klasės užkeikimus, tai irgi labai įdomus sprendimas. Juos išmokti galėsime manipuliuodami tam tikrais kristalais, kurie bus randami žaidimo pasaulyje. Esmė tame, kad tam tikras jų junginys leis mums naudotis konkrečiu, konkretaus lygio užkeikimu, tol kol būsime jį pasirinkę. Reikalui esant galima jo atsisakyti ir vietoj jo įsidėti kitą, ar tokį patį, bet jau aukštesnio lygio užkeikimą. Žaidėjui tai atveria puikias galimybes turėti kozerinį judesiuką rankovėje. Žinia, kad PvP kovose paprastai žinomos visos oponuojančios klasės silpnybės, kuriomis pasinaudoję mes jei ir nenugalim priešo, tai daugeliu atveju bent jau sėkmingai nuo jų pabėgam. Kaži kaip sureaguotume žaisdami WOW, jei atsitraukimo metu oponuojantis karys pribaigtu mus Ugnies kamuoliu? Tas pats beje galioja ir gaudant bėgančius. Kūrėjai apskritai žada, kad ši sistema leis žaidėjams sukčiauti ir pradedant kovą apgauti oponentą, apsimetant neva esi kažkokios tai kitos klasės atstovas, ir taip sujaukiant jo strategiją. Skamba įdomiai, tačiau dėl pastarosios savybės turiu šiokių tokių abejonių. Bet kuriuo atveju ir dabar jau aikivaizdu, kad jei ir nebus naudinga, ši sistema galės būti panaudota pasilinksminimams ar žaidimui vaidmenimis.
Beje kas liečia pasilinksminimus, kūrėjai taip pat pažadėjo ir galimybę keisti personažo formą. Jei teisingai supratom, pasaulyje bus krūvos dirbtinio intelekto valdomų personažų, kurie tam tikros užduoties vardan, ar šiaip sau, galės paversti mus kokiu nors gyvūnu.
Gaila, kad po prezentacijos turėjom labai mažai laiko klausimams ir didesnę jo dalį praleidom tikslindamiesi portalų veikimo principą bei diskutuodami apie personažo vystymą. Daug ko paklausti nespėjau. Pavyzdžiui apie grafiką. Iš pažiūros AION siaubingai gražus žaidimas (varomas Crytek varikliuko), tačiau akimirką pasirodė, kad jis serga Lineage ligomis. Montsrai elgiasi vangiai, retai kada kreipia dėmesį į personažą, o ir šiaip atrodytų, kad jie miega. Tiesa demonstracijai buvo pasirinktas gerokai aukštesnio lygio personažas, tad aggro sistema galėjo neveikti ir dėl to, tačiau judesio ekrane trūkumas vistiek kelia nerimą.
Reziumuojant tai, ką spėjome išvysti per 20 minučių ir išsiklausinėti per dar penkias reiktų pridurti, kad kol kas AION išties atrodo neblogai. Panašu, kad kūrėjai labai aiškiai suvokia savo tikslus ir tiltas tarp rytietiško ir vakarietiško MMO bus pastatytas. Nežinia, kiek jis bus tvirtas, bet be menkiausių abejonių aš laukiu žaidimo šio žaidimo pasirodymo ir visiškai rimtai ketinu jį išmėginti. Bent jau mano gyvenime tai pirmas NCSoft žaidimas apie kurį aš turiu išankstinę, tvirtą ir palankią nuomonę.
P.S. Nieko nerašiau apie tai kokios galimybės atsiveria kuriant personažą žaidime. Kūrėjai labai didžiuojasi tuo ką jiems pavyko pasiekti, tad šioje vietoje geriau jau 1 filmukas nei 1000 žodžių.
Antras filmukas pristato Asmodėjus, o trečiasis skirtas PVP dvikovų į kurias įsivelia ir Drakenai paversdami jas PvPvE dvikovomis, pristatymas.
78 Komentarai
FanTaz
Aventura as nevarau ant L2, siep mano manimu t2 yra best l2 dalis , bet tuo patciu jis visiskai suzlugde zaidima, vien ka reiske mass pvp perstumimas i solo pvp ir wow klonavimas, bet tau reik pripazinti fakta L2 MIRSTA vien ka reiske tai, kad sujugti servai kaikurie , tau reik gerai praplesti akis arba baigti losti privatuose, go play gracia globale suprasi kaip ten viskas yra, ypac prie end game, isvis visi seni MMOrpg tada turi dideliu bedu nes nauji MMOrpg ateina daug geresni uz senesnius juk net blizz kure kita MMOrpg, supranta kad wow jau grese galas.
Aventura
tai o ko tu tikiesi? 😀 zaidimui ~5 metai, normalu, kad jis eina i gala. nes ji keicia naujesni. milziniska dalis L2 zaideju pereis i Aion, veliau gal but i L3. WoW irgi gana greitai prapranda susidomejima. po poros metu is viso nezinia kiek zmoniu bezais WoW. Bet faktas, kad ir dabar WoW atrodo nykiai. Zaidejai tiesiog pavargo nuo to pacio. Apskritai manau, dabar bus didelis didelis MMO zaidimu letargo miegas. nes paprasciausiai niekas nebesugeba sukurti to, ko mes dar nemate.
Stump
Na tai tu nieko nematei. Is treilerio sprendi? Fe! Galvojau protingesnis busi….|)
FanTaz
Aventura, ka tu nykaus wow’e matai ? pasaulys tesiog verda instances, raidai, bg, arenos turi kruvas zmoniu, buna net instanciu servai luzta nuo apkrovimo , o vien ka reiske 2.4 patchas su savo asolto senarijumi kur tavo veiksmai kazka reiske, kai tu matai kaip darydamas q padedi karems stumti i prieki ir atsikovoti salos dalis, kaip atgime world pvp kai masiski saloje vygstantys musei tarp hordu ir aliuku kurie vygdavo 24/7, jai tau reik grazaus mepo su daug zmoniu, wow aisku tam netinka, isvis mepe zmones nervina neduoda farminti ,q daryti ir t.t. butu nuostabu jai wow’e butu solo rezimas kad galetum vienas pasaulyje buti.
Aventura
tai, kas tame Mortal Combat tokio? Gi jau atseit AoC visa tai galima rasti… bet kas is to isejo?
Aventura
nuo kada instancai yra pasaulis? as kalbu apie open world. be daily Q, ten daugiau nera ka veikti. Tai, kam reikia is vis daryti toki pasauli, jei jis tuscias.
Stump
Visu pirma tai ne Mortal Combat, o antra, tai tikrai ne visa tai galima rasti AoC. AoC zinoma neblogas zaidimas, bet tikrai nera Sandboxas.
Vertetu ne tik treileri paziureti, bet ir giliau pasidometi…
Aventura
na ir kas kad sukydau pavadinima rasydamas, esme nesikeicia. Klysti nezmoniska? Mortal Online nebus kazkas tokio. Nes Mortal Online ir bet kuri kita MMO suvarys i vienus vartus Bioware MMO. ir tuo as esu beveik isitikines.
praktika jau parode, kad gera MMO kol kas sugeba padaryti tik dideles ir finansiskai stabilios studijos.
FanTaz
tokio didzio pasaulys reikalingas kad zmones galetu daryti q o ne varzytis del q, nejau pasakysi, kad tau patinka kai vygdai ir ta q vygdo kiti zmones arba isvis vygdant q is nugaros uzpuola rogue/druidas, juk nera nieko bjauriau kaip q kuri turetu uztrukti 15 min darai 1 -2 h nes kazkokie hordos/aliukai maiso.
PapaRimski
Sita zaidima laukiu jau metus, per ta laika skaiciau apie ji ziauriai daug, visas naujienas visus beta testavimus, net visa youtube perziurejau kas susije su siuo zaidimu. Mano manymu sitas zaidimas vus topas.
RPGfanas
Zuredamas si video galvojau Oblivion:D
iamthemaster
iseikit y lauka no liferiai!get a life!
sadeo
tavo tiesa zmogau…. pats ilgai zaidziau L2 ir visai neseniai zengiau pirmus zingsnius y gyvenima be L2. Jau seniau buvau pradejes galvot kad ten tik grindinimas kuris buna ydomesnis tik tais atvejais kai su klanu turi cw ir begrindinant prie jusu pribega priesai…. bet zinoma. tikrai pritariu kad L2 yra liga ir pazystu netgi viena zmogu kuriam net pradejo slinkti plaukai.
tutis88
laukiu aion (i)
vaidaz99
Na va as jau losu aion china open beta esu 16 lvl ir galiu pasakyti tik tiek: Geresnio zaidimo nesu gyvenime mates :D:D:-]:-]:-]:-] darai misijas kyla lygis skraidai tik dar neteko su niekuom kautis ne cia ne kaip per l2 kad visur karmini ten prasided smagums jei neklystu nuo 20lvl kai papuoli i viena vieta nezinau kaip vadinas bet ten visi musasi kaip moka ;D… 🙂
Kiudis
mano nuomone tai bus tikras isreklamuotas shudas…. kad wowo nepralenks esu tikras 110% , krc nu kiek beskaiciau aprasymiu kiek beziurejau gameplay nemaciau nieko naujo jus krc jei lb jau norit pamatyt rytitiska mmorpg su Questais tai zaiskit perfect world taip pat labai geras zaidimas pilna Q , galesit taip pat skraidyt su sparnais ant kardu ,drakonu taip pat vyksta castle siege , galesit pikint , ir visai nebloga grafika …. manau ncsoftas tikrai nusvils su situo geimu , aisk nebent padarytu ji free tada gal kas ir zaistu o db ……
laisve123
naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas
laisve123
naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas naujas lietuviu privatas