Tinklapyje „FiringSquad“ pasirodė gana įdomus straipsnis, kuriame įvardijamos penkios pagrindinės problemos, trukdančioms žaidimų apžvalgininkams rašyti įdomias apžvalgas.
Jų sąrašas atrodo taip:
1) Lengva persisotinti – per metus pasirodo daugiau žaidimų nei kada nors anksčiau. Sunku juose nepasimesti bei spėti visus apžvelgti, net jei domimasi tik labai siaura sritimi
2) Spaudimas kuo greičiau įveikti žaidimą nes pasimėgauti juo tiesiog nėra laiko – eilėje laukia kiti žaidimai, na o apžvalgos reikėjo jau vakar. Praleidžiamos svarbios detalės.
3) Mažiau laiko apsvarstyti įspūdžius prie imantis rašymo – vėl didelio tempo bei nekuklaus žaidimų kiekio rezultatas
4) Padrikas žaidimų pasirinkimas apžvalgoms, organizacinis chaosas
5) Iškrypęs virtualaus pasaulio vertybių ir prioritetų suvokimas – per sudėtinga, kad komentuoti, plačiau rasite pačiame straipsnyje ?
Tikrai rekomenduoju perskaityti ir tiems, kas patys rašo, ir tiems, kas skaito – gal labiau suprasite ir neteisite rašančių, net jei jie ir klysta.
18 Komentarai
Artojas
Tiesiog norėčiau pastebėti, kad tai ne visada galioja lietuvai ;). Vien tik todėl, kad profesionalių (t.y. gyvenančių iš to) žaidimų apžvalgų autorių Lietuvoje yra emm… Jei neužtektų rankų pirštų, tai ant kojų pirštų visi tilptų for sure..
Užsienyje kur beje gimė ir šis straipsnis, kiek man tenka skaityti, visos apžvalgos rašomos į šabloną. Kiekviena apžvalga turi aiškią struktūrą ir yra daugiau sausai/analitinė. T.y. žaidimui užduodami klausimai, žaidžiant gaunami atsakymai ir viskas užrašoma.
Todėl vien tik manymas kad su apžvalgomis yra problemų ten vakaruose kiles iš to, kad šabloniškiems žaidimams (kurių dauguma) rašomos šabloniškos apžvalgos.
Emocija yra gavus bana. Todėl kad manoma, jog emocionalumas turi didelį poveikį objektyvumui. O vat žiūrint iš mano bokšto atrodo, kad esminis žaidimui keliamas reikalavimas ir yra būtent Emocijos sukurimas.
Aš čia kodėl? Aaaaa…. Tiesiog noriu pasidžiaugti, kad Lietuvos skaitytojai vis dar mielai priima apžvalgas parašytas „kitaip“ :).
P.S. „Ir šio straipsnio autorius mano galva yra pakliuvęs į tą patį ne visada gerų straipsnių verpetą. Būtų užtekę parašyti „Pinigai + Terminai :)“. Bet už tiek jam pačiam niekas nemokėtų…“
Erazor
Nu jo emocionalumas gerai, bet jei neklystu zhurnale GAMEEXE ar GAMELAND to emocionalumo ir visokio kitokio lyrinio shlamshto kiek, kad net nesuprasi apie koky zhaidima rashantysis rasho. Ir ishwiso ten ne leidinys, o nezhinau kas per parodija, todel jau seniai jo neperku. Tai vat. Jei norit pamatyt gaidishku straipsniu rinkinius toli ieshkot nereikia.
VK
Hehe, jo, ten pasakoja kaip kazkas atejo, kazka pasake, nuejo kazkur, gavo is kazko ta geima, pakeliu namo sutiko… vnz bilekas 🙂 Po to zaidimui aprasyt lieka 10 sakiniu :-]
Artojas
Bet gal nereik maišyti skirtingo Emocionalumo.
Viena yra kai žmogus rašydamas perteikia emocijas patirtas žaidžiant žaidimą, o visai kas kitka kai žmogus labai džiaugiasi gavęs vietos kažką parašyti ir tą progą tradiciškai surašo padėkas savo kaimynams 🙂
SSonic
O tarp kitko, man viena geriausių apžvalgų (na kokia ten apžvalga, Insight’as sukeltas žaidimo greičiau) buvo Black and White hm… „aprašymas“ Game.exe žurnale prieš kokius tris gyvenimus. Kaip žaidimo apžvalga jis buvo parašytas tikrai nesveiku stiliumi, bet tiesą sakant, mane užbūrė. Tais gūdžiais laikais sugebėjau nusipirkti originalų žaidimą.:-)
Artojas
Asmeniškai aš dievinu .exe apžvalgas. Bet jos sakykim kaip kokios sraigės, ar vikšrais įdarytos varlių šlaunelės. Ne visi jas mėgsta… Daugėlį pykina vien nuo minties apie tai.
Patarimas: Nors kada nors pabandyti skaityti tarp eilučių :).
Sutinku: Prieš 2-3 metus jie rašė galingiau. 2005 1-2 ketvirčiai recenzijų srityje jau buvo ir man nebeikandami, susidarė įspūdis kad kažkas ten pas juos arba vartoja per daug arba serga didybės manija. Greičiausiai ir tas ir anas :).
rezidentas
Na reikia padėkot VK už nuorodą. Geras saitas išties, dažnai užmetu akį, bet kažkaip šito nebuvau dar matęs. Biški gal toks pertemptas straipsnis kai kur, bet verta tikrai pasiskaityt. Patiko mintis, kad nėra jokių bendrų kažkokių suvokimų, bazės ir bibliotekos žaidimų aprašymams ir vertinimams, kaip tai yra su kinu. Nors kai žaidimai taip artėja prie filmų (na kai kurie) tuoj bus galima apie juos ir rašyt pasinaudojant kino industrijos elementais, tačiau bet kuriuo atveju reikia ir reikes naudoti savitus kriterijus ir stilistiką, o tai jau priklauso nuo kiekvieno autoriaus, ir žinoma skaitytojų noro priimti nestandartinius išgyvenimus. O tai kol kas visai džiugina ir leidžia šiek tiek eksperimentuoti.
dai_kaioshin
Visiškai sutinku su Artojum dėl .exe žurnalo. Kai nebuvo PC Klubo, tik juos ir skaičiau ir spėjau pamėgti. Jei pakankamai įsigilini tai nuostabūs straipsniai ir tik tie kas nori kuo greičiau perskaityti apie tai kokį monstrą žaidime galės nušaut gali nemėgti .exe. Tik va pastaruoju metu jie tikrai truputį nusivažiavo į šoną, jau perdeda. Manau iki 2003 metu tai bvo beveik tobuli rašiniai, .exe pirkdavau su didžiuliu džiaugsmu, galėdavai nusipirkt poką čipsų ar riešutų ir skaityt porą dienų…
alcohol
manau pakankamai protingai parasytas staipsnis
Matrix
Va įdomu man – kokią recenziją/apžvalgą galime vadinti išties gera? Kas joje turi būti, kaip ir gal net kodėl?
Matrix
Artojas
Matrix. Dažniausiai tai pirklauso nuo leidinio kuriame ji spausdinama/talpinama :). Kiekvienas leidinys turi savus reikalavimus ir punktus į kuriuos privalo atsakyti rašomi tekstai.
Bendrų nuostatų tikrai nėra, jei nekalbėsim apie nuostatas liečiančias absoliučiai bet kokį rašinį kaip kad:
Atsakymas į temą, sklandi kalba ir t.t.
Gangsta's
Superinis straipsnis (iš FiringSquad). Tikrai gerai pagalvojus sunku per vieną mėnesį įsijausti pvz į GTA: SA ir dar kokį geimą ir dar parašyti apžvalgą. Manau rašytojams 3-4 žaidimai tikrai per daug vienma mėnesiui, o ypač tokiuose kaip GTA kuriuose daug laisvės ir erdvės, o viską gerai išsaiškinti reikia laiko.
Matrix
Ja, kuo greiciau reikia – tuo kencia kokybe. Na lietuvoje nera taip butina, kad va si menesi buvo isleistas geimas ir is karto jis yra aprasomas (aciu dievui). Nes tikrai nerealiai sunku yra isanalizuoti zaidima per trumpa laika ir ji aprasyti. Heh va idomu, kaip reiktu aprasyti busima Gothic III per menesi, kai jam pereiti reikes 200val. :-), 10 paru nevalgyti, nemiegoti ir tik zaisti, zaisti, zaisti, o po to dar ir su pajuodusiom akim parasyti recenzija – heh, man bus tikrai idomu paziureti, kada pasirodys, kad ir gamespot’e, sio zaidimo recenzija ir kas ten bus aprasoma… ar tik detales, kurias ir taip zinojo pries isleidziant zaidima + sioks toks pirmasis ispudis is keletos pirmuju zaidimo valandu, ar netgi kazkas daugiau. Na vasara jau greit, paziuresim ;). Apskritai RPG zaidimai dabar taip auga, kad net vienas zaidimas suryja daugybe laiko.
Matrix
rezidentas
Tai čia kaip tie patys .exe. Vienas jų tas seniausias, ponas PŽ kai išėjo Morrowind tada dingo keliem menesiam „atostogų“, po to gryžęs per pusę žurnalo apžvalgą kai dėjo 🙂
Artojas
Jis kiek pamenu laiškus rašė… Niekur jis taip ir negrįžo…
Prozac(R)
Kokybe labai krenta bent mano akyse tik vienu atveju. Kai apzvalginikas pradeda pasakot vien tik bandydamas girt koks tai geras zaidimas arba atvirkciai vos ne pradeda tyciotis is geimo.
Manau pirmiausia reik rasyt kas tam zaidime yra, kokios naujoves koks siuzetas atsiribojant nuo gerai/blogai nagrinejimu.
tas_pac
Man pakankamai geri tie straipsniai
Jc Dent
Pritariu Artojui. Aš pats info apie žaidimus žvejoju gamespot.com. ten tikrai visos recenzijos eina ant vieno šablono. va pas mus šis tas geresnio, PC Klubo recenzijose vyrauja tam tikras chaosas ir jie visi skirtingis. YAY.