Kiekvienam žaidėjui svarbiausias kompiuterio komponentas yra vaizdo plokštė. Būtent ji yra pagrindinis faktorius, nulemiantis žaidimų spartą. Deja ne visi galime įpirkti galingiausias grafikos apdorojimo sistemas. Todėl nuolat reikia ieškoti geriausio kainos ir kokybės santykio pasirinktoje kainų kategorijoje.
Šį kart testuojame Palit nVidia GeForce GTX 550 Ti grafikos kortą. Pažiūrėsime, ar nebrangi plokštė, kainuojanti mažiau nei 400 litų yra pakankamai galinga visiems naujausiems žaidimams.
Apie gamintojus
Šios vaizdo plokštės gamintoja Palit yra daugeliui gerai pažystama bendrovė. Būstinę Honkonge turinti bendrovė buvo įkurta dar 1988-aisiais. Palit valdo kitą ne ką mažiau žinomą kompaniją Gainward, kurią nusipirko 2005-aisiais. Šiuo metu abi kompanijos specializuojasi nVidia lustais paremtų vaizdo plokščių gamybos sektoriuje.
Manau, kad nedaug šios apžvalgos skaitytojų nežino vaizdo plokščių lustų gamintojos nVidia. Kalifornijoje įsikūrusi bendrovė savo veiklą pradėjo 1993-iasiais. Nors nVidia gamina daug įvairių produktų, geriausiai ją pažystame, kaip vaizdo plokščių lustų gamintoją. NVidia yra trečioji pagal dydį vaizdo apdorojimo posistemių kūrėja po Intel (kuri gamina tik silpnus lustus ir integruoja juos į savo procesorius) bei AMD.
Palit yra priveligijuota nVidia partnerė. Tai reiškia, kad ji turi teisę ruošti išskirtines vaizdo plokštes. Taip pat galima pastebėti, jog tokie gamintojai gali sau leisti pardavinėti savo produktus pigiau, kadangi lustų tiekėjai jiems suteikia šiokių tokių nuolaidų. Už šias privilegijas reikia sumokėti ištikimybe – Palit negamina AMD lustais paremtų grafinių plokščių. Apžvelgiamoji nVidia GeForce GTX 550 Ti korta nėra kažkoks išskirtinis produktas, tačiau gali sudominti nemažą dalį skaitytojų.
Pakuotė ir komplektacija
Pakuotė iš išorės atrodo tvarkingai. Jos spalvos nėra labai ryškios, bet dizainas yra išties malonus. Ant pakuotės priekinės dalies pateikiama pagrindinė informacija apie šią vaizdo kortą – palaikomos technologijos, vaizdo išvestis, grafinės atminties dydį bei tipą. Galinėje dėžutės dalyje randame dar šiek tiek informacijos apie šią plokštę, techninius reikalavimus sistemai bei argumentus, kodėl turėtumėme pasirinkti būtent šią vaizdo plokštę
Dėžutėje, apart pačios vaizdo plokštės, randame ir į diską surašytas tvarkykles. Kadangi jame nėra jokių papildomų programų, o internete yra naujesnės tvarkyklių versijos šis diskas nebus labai naudingas. Instrukcijoje rasime informaciją, kaip teisingai paruošti programinę ir techninę įrangą naudojimui. Jokių kitų priedų, tokių kaip adapteriai ar kabeliai, nėra pridėta.
Išvaizda ir PCB dizainas
Vaizdo plokštės dizainą galime įvertinti kaip išties gerą. Juodas aušintuvo dangtis atrodo nors ir neiššaukiančiai, tačiau tikrai gerai. Prie jo gerai derinasi kontrastingas ryškiai oranžinis ventiliatorius. Plokštė galinėje sienelėje užima du aukštus – lizdu, esančiu po vaizdo plokštės PCI Express jungtimi naudotis, deja, negalėsime. Tai būdinga visoms naujesnėms plokštėms, neskaitant pačių pigiausių grafikos apdorojimo sistemų.
Ankstesnėje plokštės versijoje buvo naudota raudonos spalvos mikroschema. Vėliau Palit nusprendė naudoti juodą PCB. Reikia pripažinti, kad jis žymiai geriau dera prie aušintuvo dizaino. Pati plokštės mikroschema nėra didelė, jos ilgis siekia 18,8 cm taigi ši korta tilps į bet kurį kompiuterį.
Nuėmę aušintuvą, PCB viduryje matome GF 116 grafikos branduolį. Jo kristalo dydis yra 228 kvadratiniai milimetrai. Aplink jį išdėstyti šeši grafinės atminties lustai. Kaip įprasta, apačioje yra PCI- E jungtis, o viršuje SLI sąsaja. Kitame šone randame jungtį, skirtą plokštės maitinimui.
Specifikacijos
Į mūsų rankas pateko standartinių duomenų vaizdo plokštė. Tai reiškia, kad visi jos dažniai yra gamykliniai. Tokiomis pat specifikacijomis pasižymi ir visos kitų gamintojų nespartintos vaizdo plokštės.
Plokštėje dirba GF 116 architektūra paremtas grafinis branduolys. Pagal, šiuo metu, standartinę 40 nm technologiją gaminamas branduolys turi 1,17 milijardo tranzistorių. GF 116 GPU branduolys pasiekia 900 MHz dažnį. Plokštėje yra 192 Shader procesoriai, jie pasiekia net 1800 MHz darbinį greitį. GeForce GTX 550 Ti taip pat turi 32 tekstūrinius ir 24 ROP vienetus. Plokštė per vieną sekundę gali apdoroti 28,8 milijardo tekstūrų.
Plokštė turi 1GB talpos atmintį, kurios pralaidumas siekia 192 bitus. Ji dirba 1025 MHz standartiniu dažniu, o dėl naudojamos GDDR5 technologijos pasiekia 4100 MHz efektyvųjį dažnį. Atminties pralaidumas yra 98,4 GB/s. Taigi atminties specifikacijos atrodo gan neblogai.
Plokštės nugarėlėje rasime po vieną VGA (kuri jau dažnai net nebeįdedama į naujas plokštes), DVI ir HDMI 1.4a jungtį. Standartiniu sprendimu yra laikomas variantas vietoj VGA jungties turintis antrąją DVI. Vis dėl to kai kurie gamintojai, tarp kurių yra ir Palit, nusprendė siūlyti variantą su analogine jungtini. Kaip ir visos naujos nVidia plokštes, taip ir šioji palaiko DirectX 11, Open GL 4.X, PhysX, Cuda, 3D Vision ir Pure Video technologijas. GTX 500 serijos plokštės įgavo naują, įdomią savybę – 32X Anti-Aliazing palaikymą, tačiau tai gali būti išnaudota nebent ypač galingose vaizdo plokštėse. Pritrūkus galios galime nusipirkti dar vieną papildomą vaizdo plokštę, ir jas sujungti naudojant SLI technologiją. Kompiuterio siunčiamas vaizdas gali būti išskaidytas keliuose monitoriuose.
Kad ir kaip atrodytų visi šie skaičiukai tikrosios plokštės galios jie neapibūdina. Ją galime pamatyti Benchmark žaidimų bei „sintetiniuose“ testuose.
Trumpai apie testus
Na o dabar priėjome prie svarbiausios apžvalgos dalies – spartos testų. Visus atliktus testus galime suskirstyti į dvi dalis. Vieni iš jų yra „sintetiniai“ galios testai na, o kiti parodo, kaip kompiuteris pasirodo tam tikruose žaidimuose. Kadangi pasiektus rezultatus įtakoja ne tik vaizdo plokštė, bet ir kiti kompiuteryje esantys komponentai, atskleidžiame teste naudotos sistemos duomenis.
Testuose naudota sistema:
- Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz centrinis procesorius
- MSI Z68A-G43-G3 motininė plokštė; Intel Z68 lustas
- 2 x 4GB Patriot G2 series DDR3 RAM @ 1333 MHz; CL9
- WD Caviar Blue WD10EALX HDD
- Samsung Full HD monitorius
Kompiuteryje esanti programinė įranga:
- Windows 7 Ultimate 64 bit operacinė sistema
- NVidia ForceWare 295,73 vaizdo plokštės tvarkyklės
Žaidimų testavimui naudosime parengtas specialias Benchmark testų programas arba į pačius žaidimus integruotus testus. 3DMark Vantage testuose pateikiame bendrą kompiuterio renkamą taškų kiekį. Kituose grafikuose pateikiame kiek vidutiniškai kadrų pasikeitė per vieną sekundę. Esant 30 kadrų per sekundę vaizdo kitimo spartai žaidimą galime žaisti be jokių problemų.
3D Mark Vantage
Futuremark kurti 3DMark testai yra viena populiariausių kompiuterio spartos testų pasaulyje. Testus pradėsime nuo senesnės šios programos versijos 3DMark Vantage. Matuosime renkamus taškus keturiais skirtingais grafikos nustatymais.
3D Mark Vantage testas sudėtingiausiomis Extreme sąlygomis reikalauja 1920X1200 rezoliucijos ekrano. Mes testą atlikome su kiek mažesniu 1920X1080 raišką, tačiau dėl to rezultatas smarkiai nepagerėjo.
3D Mark 11
Nuo 3DMark Vantage testų pereinam prie naujesniųjų 3DMark 11 testų. Testų rezultatus pateikiame išmatavę spartą visais trimis grafikos nustatymais.
Unigine Heaven 2.5
Na o paskutinis „sintetinis“ testas yra Unigine Heaven. Rezultatuose yra rašomas ne surinktų taškų kiekis, o vidutinis per sekundę atvaizduotų kadrų skaičius.
Dirt 3
Žaidimų testus pradėsime lenktyniaudami. Tai darysime su populiariuoju Codemasters kūriniu Dirt 3. Žaidimo veikimą matuosime į jį patį integruotu testu.
Šio žaidimo testų rezultatai įjungus Anti-Aliasing sistemą ir jai būnant išjungtai stipriai nesiskiria. Dėl to testuojant visą laiką bus įjungtas 8X MSAA režimas.
Kaip matome iš lentelės, Net ir esant aukščiausiems grafikos nustatymams ir Full HD rezoliucijai, vidutiniai rezultatai siekia beveik 35 kadrus per sekundę, o minimalūs FPS nukrenta iki 30, tad šį žaidimą galime žaisti be didesnio vargo.
Just Cause 2
Just Cause 2 žaidimas mus nukelia į pritrenkiančio grožio salyną. Tad nenuostabu, jog jam atvaizduoti reikia galingo kompiuterio.
Ankšščiau minėjome, kad GTX 500 vaizdo plokščių serija yra pirmoji, palaikanti 32X Anti-Aliasing technologiją. Just Cause 2 žaidimas turi galimybę tai išnaudoti. Deja su mūsų turima GTX 550 Ti plokšte reiktų stipriai mažinti kitus grafikos nustatymus, tad 32X AA naudoti nėra verta. Patikrinimui kaip žaidimas veikia kompiuteryje mes rinkomės Concrete Jungle testą. Būtent jis labiausiai apkrauna kompiuterį, dėl to matome sudėtingiausių epizodų metu gaunamą rezultatą.
Kaip matote, žaidžiant aukštesnėj rezoliucijoje gali kilti šiokių tokių keblumų. Tačiau nesijaudinkite – aukščiausiuose nustatymuose yra daug nereikalingų savybių. Pavyzdžiui, išjungus vaizdo plokštės kuriamą vandens bei šešėlių detalizavimą (išjungiamas tik papildomas GPU kuriamas detalizavimas, jų pačių nustatymai vis tiek paliekami aukšti) 1920X1080 rezoliucijoje esant 0X AA gauname 30,12 FPS. Tad šį žaidimą puikiai galime žaisti išjungdami papildomas funkcijas, kurios daug ko nekeičia, tačiau ryja pakankamai nemažai kompiuterio resursų.
Resident Evil 5
Resident Evil 5 žaidimas nepasižymi labai aukštais reikalavimais kompiuteriui, dėl to jį testuosime tik 8X MSAA konfigūracijoje, parinkdami skirtingas vaizdo rezoliucijas. Mes pasirinkome atlikti Variable Benchmark, kuris yra labiau orientuotas į praktinę spartą.
Kaip matote kompiuteris be jokių problemų susitvarko su šiuo žaidimu, gauti rezultatai yra išties dideli.
Lost Planet 2
Lost Planet 2 žaidimas pasižymi daug aukštesniais reikalavimais sistemai nei ankščiau aprašytas Resident Evil 5. Kaip ir Just Cause 2, taip ir šis kūrinys turi 32X Anti-Aliasing galimybę, tačiau turima techninė įranga nėra pajėgi tam išnaudoti.
Lost Planet 2 testavimo įrankis turi įrašytus du testų variantus . Mes rinkomės testą A, nes jis yra labiau orientuotas į praktinę žaidimo spartą.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Paskutinis žaidimo testas vyks Černobylio teritorijoje. Į šį miestą mus nukels S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat žaidimas.
Testavimas vyko keturiomis aplinkos sąlygomis. Juose pasiektus rezultatus susumavome ir išvedėme vidurkį.
Rezultatai rodo, kad žaidimas gerai veiks net ir esant aukščiausiems grafikos nustatymams. Šiokių nesklandumų gali būti tik esant saulės blyksniams. Tada vidutinis veikimo greitis yra 27 kadrai per sekundę, tačiau esant kitokiam orui viskas „suksis“ puikiai.
Elektros sąnaudos ir aušinimas
Palit GeForce GTX 550 Ti yra aprūpinta vidutinio dydžio radiatorium be jokių „navarotų“ bei ant jo uždėtu vienu ventiliatoriumi. 80mm skersmens ventiliatorius turi vienuolika sparnų. Jis gali pasiekti maksimalų 3750 apsukų per minutę greitį. Esant tokiam greičiui ventiliatorius skleidžia nepakeliama triukšmą. Dėl to apsukos plokštei esant ramybės būsenoje ventiliatorius dirba 30 procentų pajėgumu (apie 1150 aps/ min). Ventiliatorius leidžia plokštei įkaisti iki 75°C. Tada jis ima sparčiai kelti apsukų greitį. Tokios aušinimo sistemos pilnai pakanka šiai plokštei pilnai funkcionuoti, vartotojui nekvaršinant galvos apie plokštės darbinę temperatūrą. Plokštė, kartu su standartiniu aušintuvu, užims du aukštus kompiuterio galinėje sienelėje, taigi į lizdą, esantį po montuojamąja korta negalėsime nieko įstatyti.
Na o dar pažiūrėkime ką ši aušinimo sistema iš tiesų sugeba. Plokštė glūdi Thermaltake Starcrafter VF1 korpuse, jokių papildomų ventiliatorių nėra prijungta, tik standartinis, ištraukianti iš dėžės karštą orą. Testai buvo atliekami kambario temperatūrai siekiant 20 laipsnių. Vaizdo plokštei apkrauti naudojome FurMark programą.
Testams nustatysime pastovų ventiliatoriaus sukimosi greitį. Nusprendžiau jam leisti dirbti puse viso pajėgumo. Esant tokioms apsukoms kompiuterio keliamas triukšmas neturėtų dirginti mūsų klausos. Taigi plokštė esant tokioms įkaito iki 71 laipsnio, o tai nėra daug.
Plokštės TDP reitingas yra gan nedidelis – jis tesiekia 116 vatų. Taigi tai geras sprendimas norintiems atnaujinti kompiuterį, nes tai sparčiausia plokštė (neskaitant gamykliškai spartintų variantų), kuri tinka prie daugelio senesnių energijos šaltinių. Gamintojas rekomenduoja, kad šią plokštę maitintų bent 400W galios maitinimo blokas. Nuo jo į plokštę turėtų atkeliauti viena 6 kontaktų maitinimo jungtis.
Išbandykime šios plokštės spartinimo potencialą. Kelsime plokštės branduolio (o kartu ir Shader procesorių) bei grafinės atminties dažnius bei ieškosime greičiausios stabilios konfigūracijos. Branduolys ir Shader procesoriai perkopė gan aukštą 1 GHz ribą, tačiau visas jų spartinimo potencialas tuo ir pasibaigė. Galutinė stabili plokštės konfigūracija buvo užfiksuota esant 11,4% didesniam branduolio dažniui nei standartinėje konfigūracijoje. Na o grafinę mums pavyko priversti dirbti 4656 MHz dažniu, o tai yra maždaug 13,6 procento daugiau nei įprastai. Kaip atrodė plokštės duomenys ją paspartinus galite pamatyti GPU-Z programos lange:
Alternatyvos
Kiekvieno kito gamintojo GTX 550 Ti versijas galima prilyginti šiai Palit plokštei, ir didelio skirtumo tarp jų nematysime. Man įstrigo viena Sparkle plokštės apžvalga. Arba ją apžvelgęs žmogus turėjo kreivas rankas ir nemokėjo tinkamai paspartinti plokštės, arba jos spartinimo galimybės yra išties labai mažos. Taip pat yra plokštės versijos su efektyvesne aušinimo sistema ar didesniais dažniais, tačiau už jas teks mokėti daugiau. Viena iš jų yra Palit GTX 550 Ti Sonic. Jau standartiniais dažniais dirbančios tokios plokštės branduolys pasiekia 1 GHz, o atmintis – 4400 MHz efektyvųjį greitį.
Visai GTX 550 Ti serijai galima priskirti vieną labai rimtą konkurentą – AMD Radeon HD 6770 (dar žinomą kaip HD 5770). NVidia GTX 550 Ti turi prieš ją pagrindinį pliusą – ji yra spartesnė. Užtat HD 6770 yra kažkiek pigesnė, nors tai praktiškai yra nepastebimas skirtumas ir kainų šokinėjimai bei skirtingų gamintojų uždėti antkainiai praktiškai jį panaikina. AMD plokštės nepasižymi geru suderinamumu su DrectX 11 technologija. NVidia produktas turi daugiau nei 2,5 karto geresnę DirectX 11 tekstūrų apdorojimo sistemą, nei HD 6770. Tai reiškia, kad įjungus DirectX 11 palaikymą, renkamų kadrų per sekundę kiekis kris ne taip žymiai, kaip AMD plokštėje.
Neseniai AMD pristatė ir kitą alternatyvą šiai plokštei. Tai naujos kartos AMD Radeon HD 7750 grafikos korta. Ji turi 28 nanometrų technologija paremtą branduolį, kuris stipriai sumažina elektros sąnaudas. Dėl to jos TDP reitingas tesiekia vos 55W. Teoriškai ši plokštė kainuoja 10 JAV dolerių mažiau, tačiau šiuo metu Lietuvoje ji yra žymiai brangesnė. Negana to GTX 550 Ti yra pastebimai už ją spartesnė, tad HD 7750 nėra itin geras sprendimas. Na o galingesnioji Cape Verde branduoliu paremta korta HD 7770 yra žymiai galingesnė ir konkuruoja su brangesnėmis vaizdo plokštėmis.
Kaip panašiausią plokštę, iš nVidia gaminamų produktų, galime įvardinti senesnės kartos GeForce GTS 450 grafikos kortą. Ji turi identišką branduolio architektūrą, tik ji yra supaprastinta, o ir veikimo dažniai yra mažesni. Visa tai susiveda į ketvirtadaliu mažesnę GTS 450 plokštės veikimo spartą. Kitos panašiu GF 106/ GF 116 branduoliu paremtos kortos yra žymiai silpnesnės – turi dar labiau apkarpytą branduolį, dažniausiai GDDR3 tipo atmintį ir dažniausiai yra sutinkamos tik surinktuose kompiuteriuose.
Išvados
Jei neesate išrankus žaidėjas ir jums nereikalingi aukšti Anti-Aliasing nustatymai, o monitoriaus raiška yra mažesnė nei Full HD tokios vaizdo plokštės užtenka žaisti naujausiems žaidimams ir užteks ateities kūriniams. Jei norite kažko daugiau galite rinktis AMD Radeon HD 68X0, nVidia Geforce GTX 460 arba GTX 560 serijų plokštes, tačiau jų kaina yra proporcingai aukštesnė.
Ši plokštė puikiai tiks norintiems atsinaujinti seną kompiuterį. Ji nėra „permandra“ aukštesnės klasės senesniam procesoriui, tad atnaujindami kompiuterį galėsite nesibaiminti, kad geresnis poros metų senumo procesorius nebus „inkaru“ visai sistemai. Tokia sistema susitvarkys su visais naujausiais žaidimais (aišku ne pačiais aukščiausiais nustatymais, bet nepamirškime, kad jos kaina siekia vos 400 Lt) , o jei dar naudosite senesnį monitorių problemų nekils net ir žvelgiant tolyn į ateitį. Dar vienas pliusas galvojantiems apie sistemos atnaujinimą – plokštė vartoja visai nedaug elektros energijos, tad labai tikėtina, jog jos energijos poreikiams patenkinti užteks ir senojo maitinimo bloko.
Na o jei Jūsų lūkesčiai iš vaizdo plokštės nėra dideli, tokio įrenginio jums būtų netgi per daug. Vis dėl to jei nenorite likti su silpnute integruota vaizdo plokšte arba už ja vos vos spartesne žemos klasės plokšte testuojamoji GTX 550 Ti jums bus tinkamas sprendimas.
Taigi galima teigti, jog tai yra pakankamai geras sprendimas ieškantiems nebrangaus grafikos apdorojimo įrenginio. O jei žaisite žemoje rezoliucijoje galingesnis variantas net ir nėra labai būtinas.
Games.lt
27 Komentarai
Creative64X2
Tikiu, kad gera apžvalga 🙂
Bet mane labiausiai domina begarsės vaizdo plokštės, kurių yra be galo mažas pasirinkimas. Turiu omeny tokių su kuriom dar galima ir GTA4 normaliais/aukštais nustatymais pažaisti
FanTaz
Palit ? gerai zinoma ? pirma syk toke girdziu..
asus msi ir t.t. zinoms o cia no name korta, kad ir koke ji pigi buti neverta tokiu imti net, nes nei garantis padorus bus – nieko.
Ndx
Niekas nekaltas dėl tavo žinių spragų. Su jų garantiniais tikrai būna viskas tvarkoj. Jei MSI ir Asus negamintu laptopų ir pagrindinių plokščių tai manau kad ir jų nežinotum…
martini9620
Sveiki, viska perskaiciau, nes ketinu nusipirkti gtx 550 ti, kaip manot ar sita butu geresne uz sia Palit ?
[DGX]XBEAST
Geresnė. Ilgesnė garantija, geresnis aušinimas, gamyklyškai paturbinta.
xmindax
Imk deske pigiau
martini9620
tai fortake tokia pati kaina 🙂