„Google“ pristatė bandomąją geografinės paieškos sistemos versiją „Google Maps“. Deja, kol kas ji realiai gali būti naudinga tik JAV, Kanados ir Puerto Riko gyventojams.

Naujoji sistema siūlo ne tik rasti miestą ar gatvę, kaip tradiciniuose žemėlapiuose, bet ir atlikti paiešką pagal įmonių veiklos rūšis ir pavadinimus. Galima formuoti ir sudėtingesnes užklausas, pavyzdžiui „kaip nukeliauti iš Niujorko į Sietlą“.

Galutinėje „Google Maps“ versijoje bus galima išsaugoti savo gyvenamąją vietą bei nuolat naudoti ją kaip parametrą planuojant keliones ar ieškant parduotuvių.

Analitikai teigia, jog naujasis projektas aiškiai parodo, kad „Google“ rimtai užsimojo įgyvendinti paieškos sistemų kaip gyvo ir universalaus įrankių rinkinio viziją.

Gana netikėtas „Google“ sprendimas žengti į su žemėlapiais susijusios paieškos rinką veikiausiai sietinas su tuo, jog dar spalio mėnesį kompanija įsigijo bendrovę „Keyhole“, kuriančią palydovines žemės nuotraukas naudojimui tinkle apdorojančią programinę įrangą.

Kol kas „Google“ neskelbia, ar ateityje į „Google Maps“ sistemą bus įtrauktos ir kitos valstybės. Būtų, be abejo šaunu. Visgi jei taip ir nutiks, netikiu, jog galėsime „Goole“ paklausti, kaip rasti „Maxima“ Panevėžyje. Apskritai „Google“ politika man vis dažniau primena vieną tinkle matytą animaciją apie interneto ateitį…