Prieš kelis metus atrodė, kad Khronos Group neveiklumas ir pastovus DirectX naujų versijų leidimas nužudys OpenGL, tačiau, atrodo, taip nenutiko. 2008-ų metų liepą buvo pristatyta trečioji OpenGL versija, kuri dėl neištesėtos krūvos pažadų buvo sulaukusi gana kontroversiškų nuomonių. O štai dabar, prieš kelias dienas, buvo anonsuota jau ketvirtoji versija.

GDC metu buvo išplatintos OpenGL 4.0 specifikacijos. Žinoma, tai nėra tas pats, kas veikiantis galutinis šia technologija paremtas produktas, tačiau iš šios informacijos jau galima numatyti ko bus galima tikėtis iš šios technologijos.

Su OpenGL 4.0 kartu pasirodys ir šeideriams aprašyti skirtos GLSL kalbos ketvirtoji versija. Atsiras naujos šeiderių būsenos, kurios leis didžiąja dalį tessellation procedūrų perkelti nuo procesoriaus į vaizdo plokštę. Šeideriai dabar palaikys paprogrames, todėl bus lengviau jų pagalba kurti. Atsiras galimybė atskirus šeiderius lengvai pririšti prie modelių bei pasirinkti jų pozicijas, kad rezultatas daug geriau atrodytų. Taip pat bus galima atvaizduoti įvairiausią informaciją sugeneruota OpenGL arba kokios išorinės bibliotekos (pvz. OpenCL), nesinaudojant kompiuterio procesoriaus resursais. Be viso to bus dar labiau optimizuotas OpenGL vidinis kodas tam, kad būtų naudojama dar mažiau resursų.

NVidia teigia, kad naujos Fermi visiškai išnaudos naujosios OpenGL versijos galimybes. Tuo tarpu AMD kol kas tyli.