Apie tai, kiek verta pasitikėti internetinėse parduotuvėse publikuojamais atsiliepimais bei nuomonėmis galima diskutuoti be galo. Viena vertus, galimybė įvertinti produktą tarsi ir sudaro galimybę pirkėjams betarpiškai keistis nuomonėmis. Iš kitos pusės, gamintojai gali lengvai manipuliuoti savo gaminių komentarais juos rašydami patys arba prašydami tai padaryti kitų.

Į tokio pobūdžio skandaliuką įsivėlė ir Lietuvoje neblogai žinomas tinklo įrangos gamintojas „Belkin“. Kompanija „Mechanical Turk“ sistemoje patalpino skelbimą ieškanti apmokamų internautų, kurie galėtų rašyti pozityvius atsiliepimus apie jos gaminius. Na, jei tiksliau, skelbimą patalpino „Belkin“ verslo vystymo skyriuje dirbantis Michael Bayard. Nenuostabu, kad skandaliukas netruko nuvilnyti internetu.

„Belkin“ irgi sureagavo – kompanija išplatino savo prezidento Mark Reynoso pasirašomą laišką, kuriame teigia, ne va „gali būti“, jog vienas iš jos darbuotojų kvietė internautus rašyti teigiamus komentarus. Tvirtinama, jog „Belkin“ jau ėmėsi priemonių, kad iš „MEchanical Turk“ būtų pašalintas atitinkamas skelbimas ir dės visas pastangas, kad nebūtų daroma dirbtinė įtaka bendrovės gaminių komentarams.

Jei rimtai, negalvoju, kad „Belkin“ tikrai tokie kvaili, kad jų darbuotojas neslėpdamas savo vardo ieškotų juodų darbelių vykdytojų internetu. Manau – arba nevykusi asmeninė iniciatyva, arba konkurentų darbas.