Azijos interneto bendrovės skambiu pavadinimu „Alibaba“ akcijos pasirodė prekyboje Honkongo vertybinių popierių biržoje ir sulaukė milžiniško susidomėjimo. Per pirmą prekybos dieną parduota daugiau nei 858 mln. akcijų už pusantro milijardo JAV dolerių. Šis debiutas panašus į „Google“ žengimą į JAV vertybinių popierių biržą, kuomet per pirmą prekybos dieną už akcijas surinkta 1,66 mlrd. JAV dolerių. Taigi, kas tie „Alibaba“, kurių akcijos taip domina verslo pasaulį?

Pasirodo, „Alibaba“ yra e-komercijos svetainė, skirta Azijos gamintojų ir užsakovų iš Vakarų ryšiams palaikyti bei plėtoti. Joje nekantrūs pirkėjai iš Europos ar JAV net gali suformuoti savo pageidavimus, na o kas gali juos įgyvendinti parinks sistema arba „Alibaba“ darbuotojai. Dabar, kai vos ne pusė daiktų mūsų namuose pasaulį yra išvydę Azijoje, nekeista, jog tokia sistema sulaukia milžiniško susidomėjimo.

Nors „Alibaba“ kartais ir pavadinami azijietiškuoju „Google“, taip sakoma galvoje turint tik finansinius duomenis. Savo veiklos su paieška tinkle „Alibaba“ nesieja, jie dirba visiškai kitame sektoriuje. Panašumų yra ir kompanijos strategijoje – kaip ir „Google“, „Alibaba“ planuoja užimti pasaulinės lyderės pozicijas savo rinkoje .

Jei kas iš Azijos su „Google“ tiesiogiai ir konkuruoja, tai būtų svetainė „Baidu“, kuri yra populiariausia paieškos sistema Kinijoje. „Google“ yra antra ir aktyviai bando savo padėti šioje šalyje gerinti.

Esama įdomių ryšių su „Yahoo“. Paieškos sistema valdo 40% „Alibaba“ svetainės akcijų, tačiau visas „Yahoo China“ padalinys pilnai priklauso patiems „Alibaba“. Taigi, „Alibaba“ valdo dukterinę įmonę kompanijos, kuri yra vienas iš didžiausių jų pačių akcininkų. „Yahoo China“ buvo nupirkti dar 2005 metais. „Yahoo China“, beje, yra trečia pagal populiarumą paieškos sistema Kinijoje, įkandin „Baidu“ ir „Google“.

„Alibaba“ valdo ir azijietišką „eBay“ analogą „Taobaba“, lokalinį „PayPal“ sistemos kloną „Alipay“ bei Kinijos IT bei programinės įrangos firmą „Alisoft“. Taigi, imperija plečiasi. Rinkos analitikų teigimu, pasauliniu mastu nei „Google“ nei kitiems tinklo gigantams regioniniai žaidėjai kol kas nepajėgia grasinti, tačiau bėgant laikui jų jėgos tik didės. Būdami populiarūs visame pasaulyje tokie monstrai kaip „Google“ negali būti vienodai stiprūs visose srityse, atsiranda daugybė nišų teminiams projektams ir interneto portalams.

Ach beje, sukako trys metai nuo mano pasirodymo Games.lt 🙂 Greitai laikas bėga