Turbūt daugelis girdėjo apie naująjį kompanijos „Ageia“ produktą – fizikos procesorių pavadinimu „PhysX“. Mažai , matyt , kam žinomas produktas „Havok FX“ kuris kuriamas „ATI“ ir „nVidia“. Na galbūt „Havok FX“ ir kiek per drąsu vadinti produktų tai daugiau programinio pavidalo fizikos „procesorius“ bandantis nukonkuruoti „Ageia PhysX“. „Havok FX“ didžiausias pranašumas prieš „Ageia“ yra tas, kad „Havok FX“ nekainuos nieko tik reikės turėti labai galingą vaizdo plokšte su „Pixel Shader 3.0“ palaikymu.

Ageia PhysX

Neseniai pasirodė dvi „PhysX“ fizikos plokštės kurios labai primena vaizdo plokštes. Fizikos procesoriai sutrumpintai vadinasi PPU. Vienos iš pirmųjų išleidusios „PhysX“ fizikos procesorius tai „Asus“ ir „BFG“. Abu modeliai yra identiški ir kainuoja po 300 JAV dolerių.

Daugiau apžvelgsiu „Asus PhysX“ fizikos procesorių. Kaip matyti nuotraukoje jis kaip minėjau anksčiau primena vaizdo plokšte. Procesorių dengia aušintuvas panašus į tuos kurie naudojami vidutinės klasės vaizdo plokštėse. Aušintuvo buvimas pasako ir tai, kad „PhysX“ nemenkai kaista. Kol kas tiksliai negalime pasakyti kiek gi vertingas šis fizikos procesorius. Jį naudoja Ghost Recon: Advanced Warfighter ir dar poras žaidimų kurie išvardinti apačioje.

„Ageia PhysX“ palaikantys žaidimai: Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter , Rise of Nations: Rise of Legends (Patch) , Bet on Soldier: Blood Sport (Patch) , Bet on Soldier: Blood Of Sahara Expansion Pack , CellFactor: Combat Training , City of Villains (Patch) , Gunship Apocalypse , Stoked Rider: Big Mountain Snowboarding , Switchball.

Konsolės – bijokite !!!

Norėčiau prieiti prie visų taip geidžiamų ir garbinamų (aišku AK turėtojai prieš jas) konsolių. Vienas iš „Epic“ vyrukų Rein pareiškė tikrai teisinga replika – „Naujoji konsolių karta (PS3 ir Xbox 360) naudoja „multi core“ procesorius, kurie pasižymi aukštu CPU ir grafikos galingumu. Šios sistemos kur kas galingesnės už patį brangiausią šiuo metu parduodamą AK“. Bet ar jos ilgai išsilaikys? Jau dabar „Xbox 360“ ir „PlayStation 3“ (toliau PS3) neturi fizikos procesoriaus. AK procesoriai nestovi vietoje to neleidžia daryti ir VGA sritis kur rungiasi „ATI“ ir „nVidia“. Žaidimų kūrėjams tinkamai išnaudojus „PhysX“ privalumus ir naujausių vaizdo plokščių bei procesorių galimybės greitai bus pasiektas ir konsolių lygis. Tad klausimas – Ar prie šio AK spurto žaidimuose prisidės „PhysX“ fizikos procesorius padarydamas tikra perversmą? Kol kas tai vangiai matome, bet nereikia skubėti. Ateityje „Ageia PhysX“ kaina kris atsiras ir daugiau pirkėjų, o faktas , kad Unreal Tournament 2007 turėtų išnaudoti daugybę „Ageia PhysX“ galimybių išties nuteikia optimistiškai. AK vartotojai galės girtis prieš konsolių turėtojus turėdami fizikos procesorių kuris išdarinės stebuklus. Daugeliui tai pasirodys išpūstas muilo burbulas, bet tai vyksta iš tiesų jau dabar.

Pasinaudojęs AnandTech ir oficialios „Ageia PhysX“ svetainės parodymais tuo pat išvardinsiu „PhysX“ parametrus ir testus kuriuos sudarė svetainė „AnandTech“.

Parametrai:

Kad nebūtų sumaišties ar neteisingo vertimo iš anglų kalbos parametrai bus pateikti „gimtąją kalba“:
125 Million transistors
130nm manufacturing process
128MB 733MHz Data Rate GDDR3 RAM
128-bit memory bus interface
20 giga-instructions per second
2 Tb/sec internal memory bandwidth

Porą testų ir Ghost Recon: Advanced Warfighter kadrai su „Asus PhysX“:

Ir štai Ghost Recon: Advanced Warfighter su „Ageia PhysX“. Pirmajame paveikslėlyje su „PhysX“ antrajame be „PhysX“.

Havok FX

„Havok FX“ – naujas žaidėjas bandysiantis užgniaužti „Ageia PhysX“. Ar jam tai pavyks? Pabandysime paspėlioti…

Abejotina sparta

Kol kas „Havok FX kuriamas „ATI“ ir „nVidia“ ir dienos šviesos neišvydo. Nors šis produktas kuriamas kartu čia konkurencijos irgi neišvengta – daugelis kuriame tarpe ir „ATI“ pradėjo skelbti, kad su „Havok FX“ panaudojamu VGA susidoroja geriau naujausi „ATI“ agregatai. Kol kas „nVidia“ tyli ir jokių komentarų nereiškia. Pūstis „ATI“ nereikėtų – produktas net nepasirodęs, o norit neįsileisti dar vieno žaidėjo į rinką tektų pasistengti kartu. Na, o vėliau varžytis kieno vaizdo plokštė sparčiau suks „Havok FX“.

Neveltui temos pavadinimas „Abejotina sparta“. Kol kas kaip sakiau testų ar panašių dalykų iš „Havok FX“ pusės nėra tad ir spartos klausimas nežinomas. Ar kartais nesumažės vaizdo plokščių sparta panaudojus tuos tariamus likusius VGA išteklius pradėjus naudoti „Havok FX“? Turbūt sumažės na, o vaizdo plokštėms dirbti už du ir nurungi testuose „Ageia PhysX“ nėra jokių šansų. Suprasčiau „nVidia“ ar „ATI“ žingsni pradėti gaminti fizikos procesorius, bet dabar nurungti atskira plokštę nerealu. Nors yra ir kita pusė – vartotojai sulaukę žaidimo pataisos ar pilno žaidimo galės nieko nemokėdami žaisti žaidimus su geresne fizika. Tad klausimas toks – vartotojau rinksis galia ar pigumą? Pamatysime visai netrukus kada ir prasidės karas tarp „Ageia PhysX“ ir „Havok FX“. Kol kas daugiau konkurentų nematyti, o arši kova tuoj prasidės.

Verdiktas

Kol kas spręsti sunku kas nugalės – „Havok FX“ ar „Ageia PhysX“. Daugelis rinksis dėl kainos „Havok FX“ kai kurie dėl spartos „Ageia PhysX“, bet faktas, kad vartotojai galės naudotis geresne fizika tikrai geras. Laukime abiejų produktų susirėmimo ir dar daugiau žaidimų kuriuose galėsime matyti gerai išdirbta fizika.

Šaltiniai – „Ageia“ ir „AnandTech“