Šiuo metu būtų sunku surasti žaidimų pasaulyje žmogų, kuris nebūtų girdėjęs apie stebuklingus žodelius „WoW“. Taip, kalbame apie jau legendiniu tapusi „Blizzard Entertainment“ kūrinį – „World of Warcraft“. Spėju, kad daugelis labai gerai žinote, jog jau šį rudenį pasirodys pirmasis papildymas – „The Burning Crusade“. Jame bus daugybė naujų galimybių aukšto lygio žaidėjams, bei dvi, visiškai naujos, rasės. Į kiekvieną iš jų dabar pažvelgsime plačiau.
Taigi į monstriškąją Ordos pusę stos kruvinieji elfai, o Aljansas pasipildys mistiškąją draenei rase. Neabejotina, kad visi nauji ir seni žaidėjai pradėję žaisti už vieną iš naujų rasių norės kuo greičiau išbandyti jos galimybes prisijungdavo prie daugybės kitų žaidėjų ir dalyvaudami savo pirmose „Žaidėjas-prieš-Žaidėją“ kovose. Todėl skubu supažindinti su pagrindėmis jų savybėmis. Visų pirma šios rasės suteiks galimybę kiekvienai pusei įsigyti tokią klasę, kurios jie anksčiau neturėjo. Draenei galės būti šamanais, kas leis jiems, semiantis jėgų iš gamtos, gydyti draugus, naikinti priešus ir iššaukti įvairiausius totemus.
Tuo tarpu kruvinieji elfai galės pirmą kartą Ordos istorijoje įsitraukti į kovas kaip visų mėgstami ir galingi paladinai, t.y., kariai kurie gali gydyti. Įdomu, jog pasak žaidimo istorijos šiems elfams tai pavyks tik įkalinus Šventąją Dvasią ir siurbiant iš jos energiją.
Draenei rasę būtų galima apibūdinti kaip išblyškusios odos humanoidus su kanopomis. Jei domitės Senovės Graikų mitologija, tai nesunkiai juose atpažinsite mitinius personažus satyrus. Žaidę „WoW“ žino, kad pradėjus žaisti su nauja rase yra parodomas filmukas apie ją. Nebus išimtis ir dvi naujosios. Jame draenei rasė yra kildinama iš Outlands pasaulio (naujos vietovės, atsirasiančios po papildymo), bet teigiama, jog ji įkvėpta Aljanso istorijų (suviliota propagandos) atvyksta į Azerotą padėti kautis prieš „Burning Legions“.
Istorija pasakoja, kad į Azerotą draenei atskrido savo kosminiu erdvėlaiviu „Exodus“. Tačiau jis patyrė avariją ir susprogo danguje kažkur virš Šiaurinio Kalimdoro. Didžioji dalis liekanų nukrito į anksčiau niekur nepažymėtą ir beveik niekeno nežinomą teritoriją Azuremyst salą, kuri yra kažkur į vakarus nuo Rytinio Kalimdoro krantų. Visą salą nuklojo šio erdvėlaivio nuolaužos ir išlikę sveiki gelbėjimosi laivai. Kartu su jais saloje dieną, naktį švyti ir paslaptingi kristalai, kurie anksčiau tikriausiai buvo laivo energijos šaltiniai. Dabar visi jie sudaro naująjį salos vaizdą. O vakarinėje jos dalyje nukrito didžiausia erdvėlaivio nuolauža, suformuodama pagrindinį draenei miestą, kuris išlaikė laivo pavadinimą – Exodus.
Šis miestas taps pats didžiausias visame Azerote, o kartu pridėjus Taurenų dydžio draenei žmones, pirmą kartą atvykus į jų miestą gaima ir šiek tiek sutrikti. Mieste bus visi pagrindiniai kvartalai ir net du bankai, bei du aukcionai, kurie turėtų padėti sumažinti „lag‘ą“ žaidime, kuris būdavo ypač didelis šiose vietose, dėl žaidėjų koncentracijos. Pats Exodus architektūriniu požiūriu yra tarsi nykštukų miesto Ironforge ir nemirusių Undercity mišinys. Visas miestas tęsis tiek žemės paviršiuje, tiek ir po žeme.
Mieste rasite ir kristalų kasykla, kuri turės tam tikrą sąryšį su viena iš draenei rasės prigimtine savybe ir nauja profesija – brangakmenių apdirbimu. Ši rasė turės +5 bonusus šiai profesijai, o taip pat ir +10 atsparumą tamsiąjai magijai. Šalia to, draenei turės ir dvi kitas savybes. „Naruu dovana“ leis šiai rasei naudoti gydomąjį burtą visiškai neišsekinant magiškosios energijos (manos), o kita savybė automatiškai suteiks visiems grupėms nariams 1 papildomą smūgio bonusą.
Tik pradėjus žaisti už draenei rasę suprasite, kad nesėkmingas nusileidimas įvyko visai neseniai iš to, jog bus pilna sužeistųjų ir dingusių be žinios. Jūsų pirmosios užduotys žaidime dažniausiai bus susijusios su menkų padarų žudymu, kurie trukdo jūsų rasei (įskaitant ir drugius, kurie yra nauji gyvūnai žaidime) ir įvairių daiktų atėmimu iš jų, kurie bus panaudojami gydyti sužeistiesiems. Kristalus draenei naudos dažnai ir įvairiems tikslams. Jau žaidimo pradžioje išsiaiškinsite, kad jų pagalba galima gydyti sužeistuosius, o vienoje misijoje turėsite, pasinaudodami jais, išvalyti užterštą ežerą.
Šios misijos bus vykdomos pradinėje vietovėje Ammen Vale, jame savo gyvenimą pradės visi draenei naujokai. Be jų, jūsų lauks ir kitos užduotys, kurios lieps naikinti įvairiausius radiacijos paveiktus padarus. Jų tarpe teks susikauti ir su didelėmis, mutavusiomis gėlėmis, kurios vaikšto aplink, bei „nepastoviais mutantais“, kurie yra panašūs į ateivių embrionus, šmirinėjančius visur. O žemė šiame pasaulyje bus taip pažeista, kad prieš jums ją paliekant, teks susikauti su „neramiomis sielomis“, kurios panoro nugalėti žemės, vandens ir ugnies elementus. Tai bus viena iš paskutiniųjų misijų, prieš paliekant saugų Ammen Vale pasaulį. Vėliau jūs jau tyrinėsite likusią Azuremyst salos dalį.
Draenei sargybos postus įrenginėja prie savo laivo nuolaužų, kurie yra išsibarstę po visą salą. Beje, į salą kiti Aljanso kariai atvyks vandeniu ir iškart galės pradėti ją valyti nuo Odesyus žemių. Tuo tarpu goblinai Venture Co. irgi atvyko į salą ir pradėjo ten įrenginėti stovyklą. Salos gamtovaizdis ir gyvūnija labai panaši į Darkshore, kur startuoja naktiniai elfai. Deja, bet išskyrus Exodus miestą, pasiekus 12 lygį šioje saloje jau nebelieka ką veikti ir norint tobulėti teks keltis į žemyną ir jungtis prie kitų Aljanso pajėgų kovoje už Azerotą.
Tuo tarpu kitoje barikadų pusėje atsirado kruvinieji elfai. Pirmą kartą jie buvo paminėti „Warcraft III“ žaidimo papildyme „Frozen Throne“. Istorija pasakoja, jog kažkada jie buvo aukštųjų elfų kilmingieji. Bet po to kai juos išdavė žmonių karalius Arthas, kuris padėjo piktiesiems nemirėliams „The Scourge“ , ir atkirto elfus nuo magiškojo šaltinio, jie, pilni pykčio ir keršto troškimo, persivadino į kruvinuosius elfus ir prisiekė atkeršyti. Ir nors kruvinieji elfai ir buvo atkirsti nuo savo magiškojo šaltinio, tačiau jie neatsisakė savo principu. Jų įmantrus ir išpuoštas pradinis miestas ar demonstratyvi sostinė Silvermoon sakyte sako visiškai priešingai.
Lyginant šias dvi rases, tai kruvinieji elfai rimtai pretenduoja tapti daug lengvesne startinėje pozicijoje. Apskritai, Ordai iki šiol trūko rasės, kuri turėtų gražias moteriškosios lyties atstoves, o pridėjus tikrai pajėgias savybes, kurios yra suteikiamos šiai rasei, tai kruvinieji elfai gali tapti labai dažnu pasirinkimu.
Iš prigimties jie jau turi +5 magijos pasipriešinimo ir net +15 „enchanting“ įgūdžių. „Manos perėmimo“ savybė leidžia ištraukti elfams tam tikrą kiekį priešininko manos, o „paslaptinga srovė“ geba dviems sekundėms nuraminti visus priešininkus aplink save. Abi šios savybės bus labai naudingos tiek įprastose kovose vienas prieš vieną, tiek ir kariaujant su grupe. „Manos perėmimo“ savybė užtikrins praktiškai nesibaigiančias manos atsargas, kuriso leis burti nesustojant. O „paslaptinga srovė“ turėtų padaryti kruvinuosius elfus tikrai kruvinus pirmosios linijos kovotojus, žinoma, jeigu jiems pavyktų nukakti iki priešo magų.
Mūsų manymu, abi šios rasės bus tikrai labai įdomios ir suteiks žaidėjams naujos patirties tiek žaidžiant už vieną pusę, tiek ir už kitą. Šiuo metu kaip tik prasidėjo „Burning Crusade“ beta testavimas, todėl naujausių žinių apie kitas naujoves iš žaidimo laukite jau greitai.