BioWare kompaniją drąsiai galima vadinti RPG žaidimų karaliumi. Baldur’s Gate, Neverwinter Nights, KotOR — visi šie RPG žaidimai susilaukė milžiniško populiarumo ir sėkmės, visi jie buvo kuriami garsiosios BioWare. Nenuostabu, kad po tokių sėkmingų RPG žaidimų kūrėjai ėmėsi naujo projekto — Jade Empire. Iš žaidimo daug tikėtasi, ir šios viltys pasiteisino.

Jade Empire veiksmas vyksta pasaulyje, primenančiame senovės Kiniją su mistiniais elementais. Visa žaidimo pasaulio kultūra, jame gyvenantys žmonės ir mistiniai demonai primena Kinijos visuomenę ir jos papročius. Pradžioje mums leidžiama rinktis savo veikėją iš nemenko jų būrio. Galima rinktis greitą, tačiau silpnesnės fizinės jėgos veikėją arba lėtą, bet fiziškai stiprų, balansuotu greičiu ir jėga. Didelio skirtumo renkantis nėra, nes tiek vienas, tiek kitas veikėjas gali įveikti priešus pritaikydamas atitinkamas metodikas. Pradžioje žaidimo mums tenka jauno kovos menų studento, kuris leidžiasi ieškoti paslaptingai per priešų ataką pagrobto jo mokytojo Master Li pėdsakų, vaidmuo. Kuo toliau vystosi siužetas, tuo daugiau paslapčių ima aiškėti.

Kovų sistema, žadėjusi būti viena stipriausių žaidime, pasirodė ne tokia stipri, kokia galėjo būti. Visos kovos vyksta realiajame laike, bet ne taip, kaip jos vykdavo KotOR žaidime, kuomet veiksmas būdavo tik imituojamas realiu laiku, nors visa kova vykdavo turn–based sistema. Nuo šiol kovos nebėra imituojamos, ir viskas priklauso ne nuo jūsų ginklų ar šarvų charakteristikų, o nuo jūsų paties. Kovos stilių turime daugybę. Tai įvairūs kovos menai, galimybė kautis įvairiais ginklais — kirviais ar ietimis, netgi pasiversti milžiniškais monstrais golemais ar kitomis mistinėmis būtybėmis. Kovos stilių tiek daug, kad kai kurių net netenka išmėginti, tačiau jie visi paprasti ir nėra labai išsamūs. Kovodami kiekvienu iš šių stiliumi galime atlikti tik paprastą ataką A mygtuku, skydų nepaisančią stipresnę ataką — X mygtuku, maždaug metro spinduliu aplink save sustabdančią priešus ataką — paspaudus abu šiuos mygtukus vienu metu. Visos kovos po kiek laiko tampa išties monotoniškos. Per kiekvieną iš jų tenka naudoti vis tą pačią pabodusią kovos taktiką iš pradžių atakuojant paprastai, o kai priešas užsideda skydą, naudojant skydo nepaisančią ataką. Vienintelė paguoda — tai kovos stilių dauguma, kurių kiekvieno animacija išties stulbinanti.

Keliaujant po mistinį Jade Empire pasaulį, tenka sutikti daugelį unikalių personažų: vieni iš jų tampa priešais, kiti prisijungia prie mūsų komandos ir keliauja kartu su mumis. Iš savo bendros komandos galime pasiimti tik vieną narį, kuris keliauja su mumis ir mums padeda kovoti su priešais, o kiti lieka įkurtoje stovykloje. Į ją bet kada galime grįžti ir pasikalbėti su bendražygiais, pasiteirauti jų patarimų, leisti jiems pasiguosti savo bėdomis ir panašiai. Dialogų žaidime išties gausybė. Tenka valandų valandas klausytis skirtingų pasaulio gyventojų balsų. Dialogai išsamūs ir puikiai sudaryti, jų ir kovų balansas neblogas ir neleidžia mums nuobodžiauti.

Priešingai nei KotOr, žaidime nėra galimybės dėvėti įvairius ginklus ar šarvus. Vieninteliai, ką galime rasti klaidžiojant po pasaulį, yra amuletai, kurie sustiprina atitinkamas mūsų charakteristikas. Tai supaprastina visą veikėjo tobulinimosi sistemą ir neverčia nuolatos sukti galvos, kokį šarvą ar ginklą turėti.

Žaidimo trukmė (kaip RPG žaidimui) trumpoka, kadangi įveikti Jade Empire galima gerokai greičiau nei per 20 valandų. Žaidimas siūlo mums keletą pašalinių kvestų, tačiau ir juos vykdydami ilgai neužtrunkame. Sužaidus galima žaisti dar kartą su skirtingais veikėjais, kadangi Jade Empire turi tris pabaigas, priklausančias nuo mūsų veiksmų ir būdo — gero arba blogo. Galimybė būti geru ar blogu nėra naujiena žaidimų pasauliui, kadangi visa tai jau įgyvendinta KotOR serijoje, o geriausiai tai pavyko įgyvendinti žaidimui Fable.

Jade Empire grafika atrodo įspūdingai. Kovų animacija ir efektai be galo sklandūs ir veikia be didesnių sulėtėjimų. Žaidimo aplinkos taip pat įspūdingos, puikiai detalizuotos, tekstūros ryškios. Garsai kokybiški, valandų valandos skirtingų dialogų. Muzika standartinė, išskirtinio dėmesio neverta.

Jade Empire žengia žingsnį į priekį nuo KotOr serijos, tačiau tas žingsnis nėra toks milžiniškas, kokio buvo tikėtasi. Žaidimas pavykęs, pilnas netikėtumų, intrigų, kovų bei galvosūkių, tačiau tai nėra žaidimas Nr. 1, kokio daugelis galbūt tikėjosi. Vis tik kiekvienas, mėgstantis RPG ar gerbiantis BioWare, turėtų išmėginti Jade Empire.

Siužetas 99

Gilus, prasmingas, kupinas netikėtumų bei nenumanomų siužeto vingių.

Grafika 95

Puiki kovų animacija bei aplinkos detalumas.

Garsas 98

Dialogų karnavalas.

Muzika 80

Elementari, niekuo neišsiskirianti.

Valdymas 80

Kartais painokas, bet priprasti galima greitai.

Išvada 89

Išties neblogas RPG, nedidelis žingsnis į priekį RPG žaidimuose.

ID