Šešeri metai jūsų gyvenime yra daug ar mažai? Manau, kad kiekvienas turi savo nuomonę. Tačiau e-sporto pasaulyje – tai nepaprastai didelis laiko tarpas. Štai praėjo vos 6 metai nuo pirmojo „World Cyber Games“ turnyro, o šis festivalis jau yra laikomas netik vienas prestižiškiausių savo sritį, bet ir vienas pastoviausių. Tūkstančiai kibersporto bendruomenės narių kiekvienais metais su nekantrumu laukia kasmetinio turnyro, kurio metu turi galimybę įrodyti esantys patys geriausi visame pasaulyje.

Būtent žodžiai „geriausi pasaulyje“ tikriausiai masina daugelį. Nė vienas kitas pasaulio kibersporto turnyras nesuveža tiek daug skirtingų pasaulio valstybių atstovų į vieną vietą. Galime drąsiai teigti, jog jame dalyvauja visos kiek labiau išsivysčiusios šalys. Tarp dalyvaujančių šalių galime rasti tokias valstybes, kaip Vietnamas, Iranas, Indija, Hong Kongas (iki šiol siunčiantis atskirą rinktinę, nei Kinija), Egiptas, Ekvadoras. Tiesa, dar galima pridėti ir visas Vakarų Pasaulio valstybes, Australiją, Japoniją, JAV, Kanadą ir t.t. Iš viso 2006 metais turnyre dalyvavo 70 skirtingų šalių. Tarp jų ir Lietuva. Taigi, visi geriausi pasaulio kompiuterinių žaidimų žaidėjų suvežami į vieną vietą, kad išsiaiškintu kuris iš jų geriausias.
Taigi, kaip jau minėjau, pirmasis „WCG“ turnyras įvyko dar 2001 metais savo tėvynėje – Pietų Korėjoje. Jau pirmasis turnyras prasidėjo išties neblogai. Jame dalyvavo 33 šalių atstovai, o prizinis fondas sudarė apie 600 000 dolerių. Apie 450 žaidėjų, kurie sugebėjo patekti į didįjį finalą Seule, žaidė 6 skirtinguose žaidimuose. Tai daugelio tikriausiai jau užmirštas „Age of Empires II: The Conquerors“, niekados nesenstantis, bet atnaujinimus mėgstantis, „Half-Life: Counter-Strike“, futbolo fanams skirtas „2001 FIFA World Cup“, per amžius „vežantis“ „Starcraft: Brood War“ ir jau „WCG“ dalyvių užmiršti „Unreal Tournament“, bei „Quake III: Arena“.

Kaip ir priklauso, 2001-aisiais daugiausia aukso medalių, net tris, pelnė Pietų Korėjos atstovai, antroje vietoje palikę Kinijos žaidėjus su 2 aukso medaliais. Trečioje ir ketvirtoje atitinkamai rikiavosi Vokietija ir JAV su 1 aukso medaliu. Taigi po pirmojo turnyro pagaliau išaiškėjo pasaulio lyderiai kibersporto srityje.
Kitais metais „WCG“ nusprendė nevykti iš savo šalies ir buvo surengtas Daejono mieste, Pietų Korėjoje. Ir nors dalyvių finaliniame renginyje pernelyg nesiskyrė nuo praėjusių metų (apie 450), tačiau dalyvaujančių šalių skaičius ženkliai išaugo iki 45. Ta proga ženkliai padidėjo ir prizinis fondas (tikriausiai pagrindinis turnyro organizatorius „Samsung“ plačiau tavėrė piniginę), kuris išaugo kiek daugiau nei du kartus – iki 1,3 milijono dolerių.
Pasikeitė ir pats pasaulio lyderių sąrašas. Dvi ketvertuke buvusios valstybės: Kinija ir JAV sugebėjo nukristi net į bendrą 10 vietą, kuria turėjo dalintis su dar penkiomis valstybėmis. Pirmoje vietoje, kaip ir seniau, liko Pietų Korėja su trim aukso medaliais, o antroje vietoje atsidūrė Rusija, su irgi 3 aukso medaliais. Aukštesnę vietą Korėjai lėmė dar du sidabro medaliai, kurių Rusijos atstovai neiškovojo. Trečioje vietoje nepajudinamai įsitaisė Vokietija, o ketvirtoje atsidūrė Taivanas.

2003-ius galime vadinti mažyčio lūžio „WCG“ pasaulyje metais. Būtent nuo tada jame oficialiai dalyvauja ir Lietuvos atstovai. Pirmieji lietuviai, kuriems pasisekė patekti į „WCG“, buvo „Warcraft“ žaidėjas Dmitrij Stepanko ir „Unreal Tournament“ žaidėjas Andrius Muraška. Abu jie pasirodė palyginti neblogai, bet kažkokių rimtesnių pasiekimų pirmaisiais metais jiems pasiekti nepavyko. O pats turnyras ir toliau nebandė peržengti Pietų Korėjos ribų, bei vėl sugrįžo į Seulą.
Svarbiu pasikeitimu galime laikyti faktą, jog pirmą kartą atsirado ir vienas konsolinis žaidimas – Halo. Taip pat keitėsi ir PC skirti žaidimai. Vietoj „Age of Empires“ buvo pasirinktas „Age of Mythology“, o futbolo simuliatoriumi tapo „FIFA Soccer 2003“. ‚Unreal Tournament“ pasikeitė į 2003 versiją, o „Quake III“ buvo išstumtas kitos strategijos – „Warcraft III: Reign of Chaos“. Taipogi padidėjo ir dalyvaujančių šalių skaičius net iki 55. Ta proga buvo padidintas ir prizinis fondas iki 2 milijonų dolerių, o dalyvaujančių žaidėjų skaičius didžiajame finale jau siekė 550.

Pasikeitimų vėjas buvo jaučiamas ir bendroje šalių statistikoje. Į pirmąją vietą iškopė Vokietija su trim aukso medaliais ir pagaliau iš ten pašalino Pietų Korėją, kuri nukrito į trečiąją vietą. O antroje vietoje atsidūrė Taivanas. Į lyderius taip pat išsiveržė ir Olandiją, patekusi net į ketvirtą vietą. JAV, galima sakyti, bent šiek tiek reabilitavo save ir pakliuvo į 5 vietą. Kinijai ir toliau sekėsi nekaip – vos 12 vieta. Užtat daugiausia staigmenų praėjusiais metais pateikusi Rusija, 2003-iais lygiai taip pat paslaptingai liko vos 14 vietoje. Na, o mūsų Lietuvėlei kažkuo pasigirti nelabai išeina. Likome 51, už savęs palikę tik Estiją, Liuksemburgą, Belgiją ir Jungtinius Arabų Emyratus. O štai latviai buvo net 35.
2004 atėjo greitai, ypatingai jeigu jau buvote išbandę ką reiškia tos trys raidės „WCG“. Šiais metais didysis finalas pirmą kartą peržengė Korėjos ribas ir persikėlė per visą Ramųjį vandenyną – į San Franciską (JAV). Ta proga dalyvaujančių šalių skačius pakilo iki 62, o prizinis fondas iki 2,5 milijono dolerių. Šiek tiek pasikeitė ir disciplinos. Prie „FIFA“ ir „UT“ serijos žaidimų prisidėjo skaičiukai 2004, o pačiame turnyre atsirado vietos ir lenktynių žaidimams. „Need For Speed: Underground“ ir „Project Gotham Racing 2“ buvo pirmieji šio žanro atstovai čempionate.
Lietuviams tais metais atstovavo ne tik „Warcraft III“ žaidėjas Dmitrij Stepanko ir „Unreal Tournament“ atstovas Giedrius Slavinskas, bet ir „Games.lt“ žurnalistas Žilvinas Svitojus, kitaip dar žinomas „Max“ slapyvardžiu. Lietuva tais metais sugebėjo pasirodyti daug geriau nei pirmais metais ir užimti net 36 vietą iš 51. Toje pačioej pozicijoje atsidūrė ir Estija. O latviai štai sugebėjo užimti net 23 vietą. Užtat pirmąją vietą turnyre pasigriebė Olandijos atstovai, jau praėjusį kartą grėsmingai atsidūrę ketvirtoje vietoje. Antroje rikiavosi Pietų Korėja, trečioje palikusi JAV atstovus. Vokietija turėjo tenkintis tik 4 vieta.

Atrodo šįkart „WCG“ nusprendė tapti tikru tarptautiniu renginiu ir daugiau jau pernelyg ilgai neužsibūti vienoje iš šalių. 2005 didysis finalas grįžo į Aziją, o tiksliau – į Singapūrą. Dalyvaujančių šalių skaičius pernelgy nesikeitė ir šįkart jų buvo 67, kartu su beveik 650 jų atstovų didžiajame finale. Prizinis fondas irgi labai nesikeitė – siekė tuos pačius 2,5 milijono dolerių. Užtat žaidimų disciplinose pasikeitimų tikrai pakako. Vietoj paprasto ‚Counter-Strike“ buvo pasirinktas „Counter-Strike: Source“, „FIFA“ irgi pasikeitė į 2005-ųjų versiją, prisidėjo „Warhammer: Dawn of War“ žaidimas, o „Need for Speed: Underground“ pasidabino skaičiuku 2. Konsolių sekcijoje buvo pradėtas žaisti „Halo 2“ ir „Dead or Alive Ultimate“.
Lietuvai tolimajame Singapūre atstovavo didžiausia delegacija per visą mūsų šalies dalyvavimo istoriją – net 6 žaidėjai (anksčiau buvo tik po du).Iki šiol šio rekordo pagerinti nepavyko, gal pavyks šiemet?). Ją sudarė „Counter-Strike“ komanda „reset“ ir „Warcraft III“ žaidėjas Gediminas Rimkus. Ir nors nepasirodėme ypatingai gerai, tačiau pakilome net į 29 vietą ir aplenkėme estus, likusius 59 vietoje iš 65. Tiesa, latviai ir vėl sugebėjo pasirodyti geriau – jie atsidūrė 23 vietoje. Pirmąją vietą pirmą kartą užėmė JAV atstovai, išplėšę 2 aukso medalius. Antroje vietoje buvo Pietų Korėja, o trečioje – Brazilija. O Vokietija išlaikė 4 vietą.

Galiausiai pasiekėme paskutiniuosius, 2006–ius, metus. Būtent tada „WCG“ pavadinimas didžiojo finalo metu pirmą kartą buvo paskelbtas Europoje. Pirmuoju miestu Senajame Žemyne, kuriam teko garbė priimti „WCG“ finalistus tapo Italijos šiaurėje, visai šalia Milano, esantis Monza. Didžiausias jo išskirtinumas – „Formulės 1“ lenktynių trasa, kurioje yra vyko finalas. Šį karta jame dalyvavo rekordinis skaičius šalių – 70, taip pat 700 dalyvių didžiajame finale.
Šiek tiek pasikeitimų įvyko ir žaidimų sektoriuje. Tą kart buvo žaidžiama nauja „FIFA“ versija, vėl grįžta prie „Counter-Strike 1.6“, „Need For Speed“ žaidėjai perėjo prie „Most Wanted“, o prie trečiosios strategijos prisijungė „Dawn of War: Winter Assault“. Konsolių skiltyje buvo pereita nuo paprastojo „Xbox“ prie naujos jo versijos – „360“. Taip pat turnyre debiutavo ir du nauji jo žaidimai: „Project Gotham Racing 3“ ir „Dead or Alive 4“. O dėl šalių pasiekimų, tai kol kas yra pateikiama tik pirmų 14 šalių rezultatai, o likusios valstybės pateikiamos bendrame šalių reitinge. Verta paminėti, jog pirmąją vietą praėjusiais metais pelnė Korėja, antroje liko Rusija, o trečioje – Vokietija.
Tikriausiai pernelyg daug blogų žodžių pasakyti apie „WCG 2006“ didžiojo finalo organizavimą negalėtume, tačiau atranka mūsų šalyje gerokai skyrėsi nuo to, ką matome net ir paprastuose kiberspoto turnyruose. Manau daugelis šios šakos atstovų karčiai prisimena praėjusius metus ir jų kančias „Holiday Inn“ viešbutyje. Beje, pats viešbutis paliko visai neblogus prisiminimus, užtat organizavimas buvo tragiškas.

Bet šiais metais reikalas turėtų pasikeisti. Kas dar negirdėjote ar nežinote, noriu pranešti, jog organizaciniais reikalais užsiima „Impress“ komanda. Jų patirtis šioje srityje – milžiniška, o „ESWC“ atrankos organizavimas prieš porą metų turėtų galutinai išsklaidyti pesimistų abejones dėl jų sugebėjimo organizuoti tarptautinius turnyrus. Priminsiu, jog Lietuvoje šiais metais „WCG“ atranka vyks rugpjūčio 11-12 dieną, Kaune, klube Combo. O kovojama bus dėl galimybės vykti į Baltijos šalių finalą Taline ir jei ten pasiseks – atstovauti mūsų šaliai didžiajame finale Sietlo mieste (JAV).
Daugiau informacijos apie patį turnyrą bus paskelbta jau greitai Games.lt portale. Nuotraukos iš „WCG 2006 didžiojo finalo Monzoje.