Quake IV – dar viena populiarios ID Software frančizės dalis. Tačiau šį kartą priešingai nei kuriant pirmąsias šios serijos dalis, pagrindinis darbo krūvis teko Raven Software, sukūrusiai tokius hitus kaip Star Trek: Voyager – Elite Force, Soldier of Fortune, ar Jedi Knight : Jedi Academy. ID Software darbuotojai teikė tik konsultacijas, bei paskolino Doom 3 varikliuką. Nemažai idėjų buvo pasiskolinta iš Raven Software forumo lankytojų, todėl pažaidus šį žaidimą atrodo tarsi būtų jis daugybės žaidimų kratinys…
Quake II
Raven Software nusprendė remtis būtent Quake II siužeto linija, kurioje vyksta karas tarp žmonių, bei strogų, kurie yra iš gyvųjų žmonių kūno dalių padarytos karo mašinos-robotai. Šį kartą teks žaisti už Žemės Gynybos Pajėgas, Matthew Kane kailyje.
Be tos pačios istorijos, žaidime rasime ir tų pačių ginklų:
1. Blasteris (Blaster) – tai pistoletas, kuriam niekada nesibaigia šoviniai. Šio ginklo veikimo principas, bei padaroma žala yra analogiška Quake II žaidime matytam ginklui. Vienintelis geras pakeitimas, kad nuo šiol blasteris jau bus ir su žibintuvėliu, todėl galima bus drąsiai lįsti ir į tamsiausius požemius.
2. Naujasis kulkosvaidis (Machinegun) šaudo taip pat gerai kaip ir senasis, tačiau nuo šiol galima šaudyti ne tik kulkų serijomis, bet ir po vieną, bei pasinaudoti optiniu zoomu ir/arba žibintuvėliu. Tačiau naujasis kulkosvaidis gali padaryti daug daugiau žalos priešui nei senasis.
3. Šautuvas (Shotgun) labai patogus, kai reikia priešą iš arti pribaigti, tačiau duodantis gana mažai naudos, kai priešą reikia iš toli nušauti.
4. Naujasis hyperblasteris (Hyperblaster) veikia labai panašiai į senąjį plazmos ginklą (Pazma gun): šaudo ištisines plazmos juostas į priešą. Tačiau skirtingai nuo senojo naujesnis yra mažiau reiklesnis resursams (šoviniams), bei greitesnis, tačiau padarantis šiek tiek mažiau žalos.
5. Railgun kaip ir ankščiau tarnauja tam pačiam tikslui – išmušti skylę bet kurioje būtybėje. Nuo šiol jis mažesnis, tačiau šaudo taip pat šauniai kaip ir ankščiau.
6. Raketsvaidis (Rocket launcher) toks pats šaunus kaip ir ankstesniuose žaidimuose, puikiai praverčia kovojant su daug galingesnėmis pabaisomis.
7. Granatsvaidis (Grenade Launcher) kaip ir ankščiau puikiai praverčia tada, kai priešų daugiau, nei šautuvėlyje šovinių… 🙂 Tačiau naujasis granatsvaidis, panašiai kaip ir naujasis raketsvaidis, turi šiek tiek sumažintą žalos lauką.
Naujasis Quake gali pasigirti dar ir tuo, kad nužudyti priešai labai gražiai išnyksta. Labai panašiai kaip senajame. Taip pat išliko ir būtinų daiktų paėmimo būdas – tiesiog užbėgant ant jų.
Half-Life: Opositing Forces
Quake IV žaidimo pradžia yra labai panaši į Half-Life: Opositing Forces. Žaidimo veiksmas prasideda kažkokiame mažame erdvėlaivyje, kuriame yra vienas karių būrys. Beskrendant, ši skraidanti priemonė yra numušama. Vėliau šiek tiek prabundate, pamatote, kad vyksta kažkokios kovos, prie jūsų pribėga vienas iš kolegų. Jis pabando jūs prikelti, bet jį kažkas peršauna ir jis nugriūna. Vėl šiek tiek pradingsta sąmonė. Po kurio laiko vėl prabundate ir… griebiate savo pistoletą ir esate pasiruošęs tolimesniems mūšiams. Šalia sutiktas būrio draugas nustemba: „Maniau kad tu jau žuvai…“.
Return To Castle Wolfenstein: Enemy Teritory
Taip, iš tiesų kai kas yra pasiskolinta iš iš šio žaidimo… kareiviai gali būti skirtingų tipų: inžinieriai, medikai, bei įvairiausi skautai. Kadangi paskutiniai moka tik šaudyti, bei visokius mygtukus spaudalioti, juos paliksime ramybėje. Daug įdomesnis inžinierių, bei medikų vaidmuo. Inžinieriai kartais reikalingi atidaryti įvairioms durims, bei pasinaudoti sudėtingais kompiuteriais, tačiau dažniausiai inžinierių paslaugomis žaidime galėsite pasinaudoti tada, kai jūsų šarvų kiekis sumažės mažiau 30%. Tada priėjus, prie kokio nors inžinieriaus galima ramiai pastovėti kol šis pataisys jūsų šarvus, bei ištars beveik nemirtingą frazę „kitą kartą būk labiau atsargesnis“… Be to, kartais dar atnaujins ir jūsų turimus ginklus, pridėdami tam tikrų savybių. O medikai pravers tada kai reikės sveikatos liks gana mažai. Jie su malonumu greitai išgydys, tereikės ramiai pastovėti…
Cyberia
Panašiai kaip ir jau klasika tapusiame Xatrix (dabar Grey Matter Interactive) žaidime Cyberia Quake 4 keliose misijose pasiūlys važiuojant su mašina, trampu, tanku pašaudyti tiek ir į skraidančius, tiek ir į judančius žeme taikinius. Kas iš tiesų praskaidrina žaidimą, tačiau blogiausia, kad kaip ir senajame Cyberia taip ir Quake 4 išlipti iš transporto priemonės galima tik nusigavus iki tam tikros vietos. Išlipus iš transporto priemonės į ją įlipti deja jau nebegalima…
Halo
Viename žaidimo lygyje teks įlipti į robotą, kuriame pastebėjau gana įdomų dalyką matytą Halo žaidime: roboto šarvai bei sveikata atsistato automatiškai tada kai 1-2 sekundes jis nei juda, nei šaudo.
Quake III
Quake 4 iš savo pirmtako pasiskolino žaidimo tinkle režimą. Keisčiausia, kad net ir piktogramos lygio užkrovimo metu yra labai jau panašios, gal net galima teikti, kad net ir identiškos. Tačiau žemėlapių matytų pirmtake neturėtume rasti (na nebent kažkur internete). Tačiau džiugu, kad yra šaunaus Q2 žemėlapio Edge naujoji versija, kuri iš ties yra gana panaši į senąją.
Beto, Quake 4 iš savo pirmtako pasiskolino ir keliatą ginklų Gauntlet bei Nailgun ar Lightning Gun.
Kiss Psycho Circus: The Nigthmare Child
Quake 4 iš šio žaidimo pasiskolino teleportus, su begalę iš jų lendančių priešų… nors tiesa pasakius skirtingai nei KPC:TNC šiame žaidime priešų skaičius bus ribotas ir teleportai bus nesunaikinami…
Doom III
Be šio žaidimo modifikuoto varikliuko Quake 4 naudoja tą pačią aplinkos sistemą, kai virš dalykų, kuriuos galima panaudoti šviečia linijos virš kurių parašytas tekstas Interactive. Vartotojui panorėjus pasinaudoti, kuriuo nors prietaisu, reikia jo paviršiuje rasti atitinkamą plotą, kurį reikia paspausti pele.
Taip pat kai kuriuose lygiuose galima pamatyti mygtuką prie pat durų į kitą lygį, kurių paspaudus prasideda naujo lygio užkrovimas.
Half-Life
Half-Life žaidimas pasauliui pristatė sveikatos ir šarvų vaistinėles-automatus, tačiau Quake 4 žaidime rasime tik kuo pasigydyti, bet ir tai šiais aparatėliais galima bus pasinaudoti tik tada kai Matthew Kane taps strogu.
Kiti
Iš tiesų galbūt nepaminėjau dar kokio nors žaidimo, tačiau kai yra jų tokia krūva iš ties galima kurį nors pamiršti… 🙂 Tačiau, didelis kiekis kitų žaidimų, kuriuose galima rasti Quake 4 elementų nėra blogas dalykas. Galbūt net sveikintinas, nes kam išradinėti dviratį, jeigu gali kuo puikiausiai važinėtis su esamu… Bet šiokių tokių naujų detalių Quake 4 vis dėlto turi. Viena iš jų nuostabi išsaugojimo sistema, automatiškai išsauganti, kai užkraunamas naujas lygis, ar nueinama iki Checkpoint`o. Tiesa, automatiškai nėra ištrinamas ar užrašomas ant viršaus bet kuris žaidimo išsaugojimas (Save), bet ir greitasis (Quick Save).
Taip pat naujasis Quake gali pasigirti ir paprastumu – dažniausiai galima vaikščioti tik pro tam tikras duris, kurios reikalingos įvykdyti vieną ar kitą misiją. Kitos durys dažniausiai būna užrakintos. Misijų įvairovė irgi gana nemaža. Beveik nebeliko tokių misijų kaip nueik vienas ir paspausk kažkurį mygtuką. Dažniausiai teks apsaugoti kokį nors asmenį, arba tiesiog nusigauti iki tam tikros vietos.
Žaidimo įgarsinimas irgi gana geras. Kiekvienas kareivis kalba savitai ir dažniausiai tik jam būdingomis temomis.
Quake 4 yra nuostabus fantastinis siaubo žaidimas, daugelyje aspektų pralenkęs savo pirmtakus, bei prikėlęs naujam gyvenimui Quake frančizę.
101 Komentarai
ZondaZ
games.lt raso labiai issamia informacija apie zaidimus, giriu 😉