Quake IV – dar viena populiarios ID Software frančizės dalis. Tačiau šį kartą priešingai nei kuriant pirmąsias šios serijos dalis, pagrindinis darbo krūvis teko Raven Software, sukūrusiai tokius hitus kaip Star Trek: Voyager – Elite Force, Soldier of Fortune, ar Jedi Knight : Jedi Academy. ID Software darbuotojai teikė tik konsultacijas, bei paskolino Doom 3 varikliuką. Nemažai idėjų buvo pasiskolinta iš Raven Software forumo lankytojų, todėl pažaidus šį žaidimą atrodo tarsi būtų jis daugybės žaidimų kratinys…
Quake II
Raven Software nusprendė remtis būtent Quake II siužeto linija, kurioje vyksta karas tarp žmonių, bei strogų, kurie yra iš gyvųjų žmonių kūno dalių padarytos karo mašinos-robotai. Šį kartą teks žaisti už Žemės Gynybos Pajėgas, Matthew Kane kailyje.
Be tos pačios istorijos, žaidime rasime ir tų pačių ginklų:
1. Blasteris (Blaster) – tai pistoletas, kuriam niekada nesibaigia šoviniai. Šio ginklo veikimo principas, bei padaroma žala yra analogiška Quake II žaidime matytam ginklui. Vienintelis geras pakeitimas, kad nuo šiol blasteris jau bus ir su žibintuvėliu, todėl galima bus drąsiai lįsti ir į tamsiausius požemius.
2. Naujasis kulkosvaidis (Machinegun) šaudo taip pat gerai kaip ir senasis, tačiau nuo šiol galima šaudyti ne tik kulkų serijomis, bet ir po vieną, bei pasinaudoti optiniu zoomu ir/arba žibintuvėliu. Tačiau naujasis kulkosvaidis gali padaryti daug daugiau žalos priešui nei senasis.
3. Šautuvas (Shotgun) labai patogus, kai reikia priešą iš arti pribaigti, tačiau duodantis gana mažai naudos, kai priešą reikia iš toli nušauti.
4. Naujasis hyperblasteris (Hyperblaster) veikia labai panašiai į senąjį plazmos ginklą (Pazma gun): šaudo ištisines plazmos juostas į priešą. Tačiau skirtingai nuo senojo naujesnis yra mažiau reiklesnis resursams (šoviniams), bei greitesnis, tačiau padarantis šiek tiek mažiau žalos.
5. Railgun kaip ir ankščiau tarnauja tam pačiam tikslui – išmušti skylę bet kurioje būtybėje. Nuo šiol jis mažesnis, tačiau šaudo taip pat šauniai kaip ir ankščiau.
6. Raketsvaidis (Rocket launcher) toks pats šaunus kaip ir ankstesniuose žaidimuose, puikiai praverčia kovojant su daug galingesnėmis pabaisomis.
7. Granatsvaidis (Grenade Launcher) kaip ir ankščiau puikiai praverčia tada, kai priešų daugiau, nei šautuvėlyje šovinių… 🙂 Tačiau naujasis granatsvaidis, panašiai kaip ir naujasis raketsvaidis, turi šiek tiek sumažintą žalos lauką.
Naujasis Quake gali pasigirti dar ir tuo, kad nužudyti priešai labai gražiai išnyksta. Labai panašiai kaip senajame. Taip pat išliko ir būtinų daiktų paėmimo būdas – tiesiog užbėgant ant jų.
Half-Life: Opositing Forces
Quake IV žaidimo pradžia yra labai panaši į Half-Life: Opositing Forces. Žaidimo veiksmas prasideda kažkokiame mažame erdvėlaivyje, kuriame yra vienas karių būrys. Beskrendant, ši skraidanti priemonė yra numušama. Vėliau šiek tiek prabundate, pamatote, kad vyksta kažkokios kovos, prie jūsų pribėga vienas iš kolegų. Jis pabando jūs prikelti, bet jį kažkas peršauna ir jis nugriūna. Vėl šiek tiek pradingsta sąmonė. Po kurio laiko vėl prabundate ir… griebiate savo pistoletą ir esate pasiruošęs tolimesniems mūšiams. Šalia sutiktas būrio draugas nustemba: „Maniau kad tu jau žuvai…“.
Return To Castle Wolfenstein: Enemy Teritory
Taip, iš tiesų kai kas yra pasiskolinta iš iš šio žaidimo… kareiviai gali būti skirtingų tipų: inžinieriai, medikai, bei įvairiausi skautai. Kadangi paskutiniai moka tik šaudyti, bei visokius mygtukus spaudalioti, juos paliksime ramybėje. Daug įdomesnis inžinierių, bei medikų vaidmuo. Inžinieriai kartais reikalingi atidaryti įvairioms durims, bei pasinaudoti sudėtingais kompiuteriais, tačiau dažniausiai inžinierių paslaugomis žaidime galėsite pasinaudoti tada, kai jūsų šarvų kiekis sumažės mažiau 30%. Tada priėjus, prie kokio nors inžinieriaus galima ramiai pastovėti kol šis pataisys jūsų šarvus, bei ištars beveik nemirtingą frazę „kitą kartą būk labiau atsargesnis“… Be to, kartais dar atnaujins ir jūsų turimus ginklus, pridėdami tam tikrų savybių. O medikai pravers tada kai reikės sveikatos liks gana mažai. Jie su malonumu greitai išgydys, tereikės ramiai pastovėti…
Cyberia
Panašiai kaip ir jau klasika tapusiame Xatrix (dabar Grey Matter Interactive) žaidime Cyberia Quake 4 keliose misijose pasiūlys važiuojant su mašina, trampu, tanku pašaudyti tiek ir į skraidančius, tiek ir į judančius žeme taikinius. Kas iš tiesų praskaidrina žaidimą, tačiau blogiausia, kad kaip ir senajame Cyberia taip ir Quake 4 išlipti iš transporto priemonės galima tik nusigavus iki tam tikros vietos. Išlipus iš transporto priemonės į ją įlipti deja jau nebegalima…
Halo
Viename žaidimo lygyje teks įlipti į robotą, kuriame pastebėjau gana įdomų dalyką matytą Halo žaidime: roboto šarvai bei sveikata atsistato automatiškai tada kai 1-2 sekundes jis nei juda, nei šaudo.
Quake III
Quake 4 iš savo pirmtako pasiskolino žaidimo tinkle režimą. Keisčiausia, kad net ir piktogramos lygio užkrovimo metu yra labai jau panašios, gal net galima teikti, kad net ir identiškos. Tačiau žemėlapių matytų pirmtake neturėtume rasti (na nebent kažkur internete). Tačiau džiugu, kad yra šaunaus Q2 žemėlapio Edge naujoji versija, kuri iš ties yra gana panaši į senąją.
Beto, Quake 4 iš savo pirmtako pasiskolino ir keliatą ginklų Gauntlet bei Nailgun ar Lightning Gun.
Kiss Psycho Circus: The Nigthmare Child
Quake 4 iš šio žaidimo pasiskolino teleportus, su begalę iš jų lendančių priešų… nors tiesa pasakius skirtingai nei KPC:TNC šiame žaidime priešų skaičius bus ribotas ir teleportai bus nesunaikinami…
Doom III
Be šio žaidimo modifikuoto varikliuko Quake 4 naudoja tą pačią aplinkos sistemą, kai virš dalykų, kuriuos galima panaudoti šviečia linijos virš kurių parašytas tekstas Interactive. Vartotojui panorėjus pasinaudoti, kuriuo nors prietaisu, reikia jo paviršiuje rasti atitinkamą plotą, kurį reikia paspausti pele.
Taip pat kai kuriuose lygiuose galima pamatyti mygtuką prie pat durų į kitą lygį, kurių paspaudus prasideda naujo lygio užkrovimas.
Half-Life
Half-Life žaidimas pasauliui pristatė sveikatos ir šarvų vaistinėles-automatus, tačiau Quake 4 žaidime rasime tik kuo pasigydyti, bet ir tai šiais aparatėliais galima bus pasinaudoti tik tada kai Matthew Kane taps strogu.
Kiti
Iš tiesų galbūt nepaminėjau dar kokio nors žaidimo, tačiau kai yra jų tokia krūva iš ties galima kurį nors pamiršti… 🙂 Tačiau, didelis kiekis kitų žaidimų, kuriuose galima rasti Quake 4 elementų nėra blogas dalykas. Galbūt net sveikintinas, nes kam išradinėti dviratį, jeigu gali kuo puikiausiai važinėtis su esamu… Bet šiokių tokių naujų detalių Quake 4 vis dėlto turi. Viena iš jų nuostabi išsaugojimo sistema, automatiškai išsauganti, kai užkraunamas naujas lygis, ar nueinama iki Checkpoint`o. Tiesa, automatiškai nėra ištrinamas ar užrašomas ant viršaus bet kuris žaidimo išsaugojimas (Save), bet ir greitasis (Quick Save).
Taip pat naujasis Quake gali pasigirti ir paprastumu – dažniausiai galima vaikščioti tik pro tam tikras duris, kurios reikalingos įvykdyti vieną ar kitą misiją. Kitos durys dažniausiai būna užrakintos. Misijų įvairovė irgi gana nemaža. Beveik nebeliko tokių misijų kaip nueik vienas ir paspausk kažkurį mygtuką. Dažniausiai teks apsaugoti kokį nors asmenį, arba tiesiog nusigauti iki tam tikros vietos.
Žaidimo įgarsinimas irgi gana geras. Kiekvienas kareivis kalba savitai ir dažniausiai tik jam būdingomis temomis.
Quake 4 yra nuostabus fantastinis siaubo žaidimas, daugelyje aspektų pralenkęs savo pirmtakus, bei prikėlęs naujam gyvenimui Quake frančizę.
101 Komentarai
Nba_live
vistiek nba geriau
spruklys
juk cia su doom varikliuku daro quaka ko noreti, geras gemasB)
Kristis9
Neblogai…:)
VrystaL
Nice:-)
Androidas
Dar nežaidžiau šio žaidimo, bet gal kada ir teks, o iš tavo pasakojimo MekDrop, tai labai džiugu (man), kad Quake IV toks primaišytas gerų žaidimų. Liuksovas.
jrs
Good game, labai patiko scenos kai is M. Kane’o padaro cyborga, kai reikia varyti su tanku, kai skrendi so kažkokiu šudų ir įsirėži į strogų bokšta… čia tai cool vieteles,
vo kas nepatiko, tai kad visdelto atviros vietos, laukai neatrodo taip krutai kaip HL2, o tas J.Carmacko šešėlių algoritmas atvirose erdvėse turi tikrai rimtu bugu(kai Rhino squad randa M.Kane ir bando pabegt su erdvelaiviu).
Ir šiaip nemažai klaidu.
Apie grafika nieko negaliu pasakyt, nes veike tik ant low, bet nors nelagino ir buvo smagu lošt.
Bosai, ypač tower guardian, makronas, nexus buvo žiauriai lengvi.
Va todel ir žaidimas trumpas nes lengvas.
Visdelto gaila strife jump, bet kiek pamenu d3 jo irgi nebebuvo…
Jackman
man sis zaidimas lab nepatiko galejo kanors geresnio sukurt:E(!)(!)
Domiz
Jei jau lyginam su Doom 3, tai Quake 4 yra Doom 3 su puikia istorija, švelniai suktu siužetu ( nesitikėjau,kad Kane pavers į padarą ,ir kad Kane kojas nupjaus), smarkiai patobulintu grafiniu varikliu ( mėsa atrodo ypač gražiai, ir visos tos žmonių dalys, veikiančios kaip energijos ištekliai), o be to, ant maniškio 1,43 Ghz 256 RAM ir FX nuostabiausio galėjau žaist ant medium kokybės su 800X600 rezoliucija, o apie tokią rezoliuciją Doom 3 net svajot neišeina. Plius dar nuostabūs lygiai su tanku ir robotu ( mano manymu vieni iš geriausių žaidime, dar galimybė kautis su komanda, po Doom 3 klaidos pridėtas flashlight ( nors ir labai gaila, kad jo nebuvo ant shotgun ) , VEIKSMAS VEIKSMAS VEIKSMAS ( ko Doom 3 irgi galima sakyt nebuvo ) Šaunūs žmonių perdirbiniai, o ne pragaro išperos, + dar galimybė pašaudyt iš DIDELËS patrankos, vietom šioks toks baimės jausmas ( ypač landžiojant po ventiliacijos angas, kai jomis šliaužiojo ir šuo robotas ) Yra šaunesnis nenuspėjamumo jausmas negu Doom 3 ( nesitikėjau, kad pirmame lygyje pro vamzdžius prasibraus priešas ) ir dar Quake dvasios ginklai. Paskaičiuokim panašumus be Doom 3 variklio, ir industrialinės/ fantastinės zonos. Ir dar neblogas AI ( priešai bent jau bando išgyventi ilgiau, o vėliau ir commanderiai su railgunais kariams savo vadovauja ).Va jums ir Doom 3 modas
]{@rolis
Pas mane athlon-64bit 512ram 6800 ultra ir neina lost… krc ant very low ar pns trukcioja gal bugas? (s)8-|:O:-/%):E:((!)!-)
Domiz
Gal reikia kokio patcho kaip ant kitų žaidimų reikia retkarčiais. Nes ant far cry irgi reikia patch 6800 ultra
Nenenormalus
Manau pamirsai kaikuriuos gunus pvz „BFG“ – sit gun’as nerealiai fainai pavaizduotas o saunant dar nerealiau:-/ o tas kur zaibu sauna tai is Quake3:arena :-/
MekDrop
na cia pateikiau tik tuos ginklus, kurie abiejuose zaidimuose yra arba i juos pan. yra 🙂
Naujokas
krc. taj vienas ish geriausiu graju kokiu esu losher. loshiu db per online. labai patinka. galiu priimt dar iki 5 zmoniu nes netas tiek ishtemps. jei kas nori prisijungt duosiu cracka ir serial. juk meslietuviai abejoju ar kada pirksim legalius cd zaidimu 😀
taiPsau
[v:lt]:N:N cs manu geresnis
saulens
geras zaidiams tik va del botu kad nera pasisaudyti. man antras byvo geriausias grajus trecias nuvyle ketvirtas dar nespejo siuzetas buvo geras bet del multiplayer neaisku ar bus servu koks zaidimo lygis
saulens
cs daug gerbeju perviliojoi savo puse pamenu del remeju labai quake nukentejo nes remejai reme cs del tikroviskumo o quake per daug fantastinis ne visiem suprantamas geimas.tik gerai kad zombiu nebera multiplayer o zmonestai daug normaliau,neaisku kokie botai bus dar
B@NAS
Ka tu cia nusikalbi, grafika pati kokybiskiausia, tu nelosk nusistates ant“default“ grafikos:)) Nusistatyk dugna + antial. ir+ anizotr. filtracija ir pamatysi kas yra quake 4 galybe, tik nepamirsk garso EAX ADVANCED HD ir pamatysi paskesi grajuje:D jau patikrinta.
B@NAS
>!!!!!Quake4 ruuuleezzzzzz!!!!!> ir nieks to nepaneigs. Tai vienas is tu retu PC zaidimu, kurie mane visiskai itraukia, neskaitant HL2 ir DOOM3:) Nepatartina silpnu nerwu zmonems, ypac isijungus superi duperi erdvini garsa ir uzsistacius garsuma ant 100 decibelu> !!!!!Quake4 ruuuleezzzzzz!!!!!>>>>>
Griuk_negyvas
3x super grajus:-] tik gaila, kad daug pc resursu valgo:( na ir kas vistiek neeilinis grajus :-]
Eini tyliai tyliai tamsoje (mashinegun tuscias, o blaster per silpnas) ir staiga is uz kampo issoka suzombejes strogg’as ir vemia tau i akis, o tu ji su shotgun tik pykst… ir vargso stroggo zarnos kybo ant sienos :-]
ZondaZ
geras grajus, man patinka 🙂