Septynis galėtume drąsiai vadinti magiškuoju skaičiu „Simsų“ pasaulyje. Jeigu dar prisimenate, „Makin Magic“ buvo septintasis ir paskutinysis papildymas pirmajai „The Sims“ daliai. Iš kitų prieš tai buvusių papildymų jis labiausiai išsiskyrė savo naujovėmis ir galimybėmis išbandyti visiškai kitokią patirtį simsų pasaulyje. Ar „Free Time“ bus paskutinysis papildymas antrajai daliai mes kol kas nežinome, bet taipogi septintasis papildymas sekdamas savo pirmtako tradicijomis nusprendžia pasiūlyti mums naujų vėjų „Simsų“ pasaulyje.
Šią populiariausiąją seriją tikriausiai bandė didžioji dalis žaidėjų. Ir jiems nėra jokia paslaptis, kad nors „simsai“ gali būti nepaprastai įtraukiantis, bet lygiai taip pat pažaidus ilgesnį laiką atsiradusi rutina gali ir numarinti jus iš nuobodulio. Naujame papildyme idėja yra tokia: jūsų „simsas“ kurį laiką dirbo toliau nuo namų ir dabar yra sugrįžęs atostogu. Čia, jeigu tai būtų paprastas serijos žaidimas, jis turėtų kelias galimybes: bandyti tobulinti savo įgūdžius arba santykius, kad gautų paaukštinimą arba kelti savo nuotaikos matuoklį (ką dažniausiai darome simsų žaidimuose). Jeigu su jūsų santykiais viskas tvarkoje, o darbe esate labai vertinamas ir pripažįstamas, o nuotaikos matuoklis yra aukštas, tuomet žaidime jums paprasčiausiai nebelieka ką veikti.
Na, bent jau taip buvo iki šiol. „Free Time“ (kas išvertus reiškia laisvalaikis), kaip jau sufleruoja jo pavadinimas, įveda naują užsiėmimų rūšį. Tiesa, ne visai naują, kadangi ir senesnėse dalyse mums buvo prieinami įvairūs laisvalaikio žaidimai, bet naujame papildyme į juos pažvelgta iš visiškai kitos pusės. Papildyme mums yra pateikiami dešimt naujų hobių, kuriais galėsime užsiimti, kuomet neturėsime ką veikti. Kaip įprasta, šie hobiai dažniausiai susilies su visu žaidimu ir didžioji jų dauguma puikiai pagelbės su darbu susijusiuose reikaluose. Pavyzdžiui, jūs galite panaudoti savo „meistravimo“ sugebėjimus ir pasikrapštyti ties keliais elektronikos įrenginiais. Ir tai ne tik pakels „simso“ nuotaiką, bet ir pakels jo mechaninius sugebėjimus. Taigi, vietoj nuobodaus knygų skaitytmo ir „sauso“ mokslo turite galimybę įgyti tikros darbo patirties.
Minėtieji hobiai taip pat gali būti naudingi ir kitose srityse, pavyzdžiui, norint užsidirbti papildomų pinigų. Aiškų, taisant savo stereo sistemą pinigų tikrai negausite, bet galite panaudoti savo įgūdžius senų automobilių atnaujinimui, kuriuos vėliau parduosite už gerokai didesnę kainą ir pelną pasiimsite sau. Iš kitų hobių rūšių galime paminėti šokius, sportą, žaidimus (tiek kompiuterinius, tiek ne) ir dar daug kitų, kurių visi turi galimybę vienaip ar kitaip uždirbti jums papildomų pinigėlių. Linksmiausia, jog visame žaidime yra daugybę dalykų, susijusių su minėtais hobiais, kuriuos galima naujai atrasti, tad bent jau pradžioje nuobodulys jūsų tikrai neaplankys. Svarbiausia, turite dar ir galimybę rinktis juos visus, nors pats žaidimas to tikrai neskatina ir specializacija būtų geriausias pasirinkimas, nes jeigu hobis ilgesnį laiką nėra naudojamas, „simsui“ dingsta entuziasmas ką nors daryti su juo.
Dar vienas teigiamas naujųjų hobių bruožas yra tai, jog jų nauda galės pasinaudoti visi „simsai“, t.y., tiek vaikai, tiek ir suaugę. Didesnį serijos gerbėjai turėtų puikiai prisiminti keletą senesnių papildymų, kurių naujovėmis galėjo išskirtinai naudotis tik suaugę šeimos nariai. Geriausiu pavyzdžiu galėtų tapti „Nightlife“ papildymas, kuriame šeima būdavo palikta, o suaugę „simsai“ mėgavosi romantiškais jausmais. „Free Time“ dalyje netgi mažiausieji žaidimo dalyviai galės išbandyti futbolą arba sodininkystės meną, tiesa dažnai jiems nepavyks pasiekti suaugusiųjų lygio, tačiau bent jau turės galimybę kažką nuveikti.
Jūs tikriausiai supratote, kad šie hobiai ir buvo tie minėtieji „ypatingai svarbūs pakeitimai „The Sims““. Deja apie naują patirtį žaidime suteikiančią naujovę mes dar kol kas nekalbėjome. „Electronic Arts“ norėdama bent jau iš dalies pagerinti arba pakeisti požiūrį į esminį žaidimo dalyką – kasdienį gyvenimą, nusprendė įvesti naują „simsų“ nuotaikos matavimo skalę. Angliškai žaidime ji vadinasi „Lifetime aspiration“, grubiai verčiant gautusi „Gyvenimo troškimas“, bet mes išverskime savaip – noras gyventi, nes tai labiau atitinka šio naujojo matavimo esmę. Dabar jo pagalba galėsite išvysti kaip jūsų „simsas“ yra patenkintas savo gyvenimu apskritai. Ši sistema iš dalies panaši į matytą vaidmenų žaidimuose, kur mes gauname patirties taškus ir keliame savo lygį. „The Sims“ žaidime tokie taškai bus gaunami už savo dienos tikslų atlikimą ir didelius gyvenimo įvykius (kaip vestuvės ir panašiai).
O už savo „simso“ lygio pakėlimą, jūs gausite taip vadinamąjį priedą, kurio pagalba galėsite keisti žaidimo taisykles tik sau vienam. Ką tai reiškia? Tokių priedų bus ganėtinai daug ir kiekvienas iš jų atliks kokį nors dalyką, pavyzdžiui, padvigubins jūsų mokymosi greitį arba padarys, kad kasdienių reikalų matuoklis daug ilgiau išlaikytų jūsų gerą nuotaiką (rečiau reiktų eiti į tualetą). Teisingai pasirinkus (po kiekvieno lygio pakėlimo jūs pats rinksitės priedus) ir panaudojus šiuos priedus, savo „simsą“ galima labai ilgą laiką išlaikyti geros nuotaikos ir atlikti tokius dalykus, kas įprastam „simsui“ būtų neįmanoma.
Na, o artėjant prie pabaigos, „simsų“ gerbėjai tikriausiai atleis mums už didesnės grafikos ir garso analizės nebuvimo, nes apie juos galime pasakyti tiesiog keliais žodžiais „kaip seniau“. Tiesa, vertėtų paminėti jau senstanti „The Sims“ grafinį varikliuką (lyginant kokią grafiką mes turime galimybę išvysti šiomis dienomis). Aišku, jis kol kas dar tikrai nėra atgrasus ir mažuosius kompiuterio žmogeliukus nupaišo tokius, kokius mes juos įsivaizduojame jau ne vienerius metus. Ko daugiau ir reikia prisiekusiam serijos fanui? Iš kitų techninių dalykų vertėtų paminėti žaidimo sąsają, kuri lyginant su senesnėmis dalimis (juk prisimenate, kaip viskas būdavo lengva ir paprasta, netgi naujokui) įgavo papildomų detalių (juk prisidėjo visas naujas matavimo vienetas ir su juo susiję papildomi dalykai), kas visą žaidimo valdymą gerokai pasunkino. Serijos profesionalai viską perpras labai greitai, bet silpniau su žaidimais sutariantiems žaidėjams iš pradžių gali tekti ir pavargti ieškant ar darant ką nors.
Pradėjus lyginti su ankstesniais papildymais, tokiais kaip „Bon Voyage“ ar netgi „Seasons“, neabejotinai savo balsą atiduotume naujausiam „Free Time“. Ankstesnieji mums dažniausiai pasiūlydavo tik naujo turinio, kuris geriausiu atveju virsdavo papildomomis valandomis praleistomis prie savo virtualių žmogeliukų. O štai naujasis „laisvalaikis“ pasiūlęs ne tik papildomų veiklų, bet ir galimybę patirtį visiškai kitokį požiūrį į kasdienį „simsų“ pasaulį yra tikrai atgaiva tarp daugybės senesnių papildymų. Tokį „EA“ žingsnį galėtume sveikinti išskėstomis rankomis, kadangi jeigu jūs esate bent kiek mąstantis žmogus, tuomet senesnės „simsų“ dalys, kad ir kokios puikios jos atrodytų, tikrai neturėjo palikti „genialios“ etiketės. Ir nors šios naujovės tikrai nėra idealios, bet vien jų pristatymas yra sveikintinas, dėl idėjos keisti žaidimą ir daryti jį kaip galima geresniu.