Prisipažinsiu. Seniai nebeesu vaikas. Savo atžalų taip pat neturiu. Kaip ir pažįstamų, kurie mielai paskolintų vaikus, ant kurių galėčiau pratestuoti „Pepi Bath 2“. Bet taip pat ir negaliu ir nieko neparašyti apie vienos šaunios lietuvaičių žaidimų kompanijos „Pepi Play“ kūrinį, kuris susilaukė skaitmeninėje parduotuvėje „iTunes“ iš ties nemažo dėmesio bei daugybės gerų įvertinimų.

Kalbant apie šį žaidimą pirmiausia reiktų pasakyti, kad kaip ir žaidimo pavadinimas sako tai jau antrasis žaidimas serijoje. Ir taip pat kaip ir pirmtake žaidėjui čia vėl siūloma pasinerti į įvairius darbelius vonios kambaryje ar tualete. Nors pati žaidimo mechanika nelabai pakito, tačiau šiek tiek pasikeitė kai kurie žaidimo elementai. Atsirado galimybė be mergaitės ir berniuko pasirinkti dar katiną arba šuniuką, taip pat du nauji lygiai.

Galbūt eiliniam suaugusiam gali pasirodyti, kad daugumą veiksmų vonioje, ar tualete atlikti daugumą dalykų paprasta, bet vaikui tai gali pasirodyti ne viskas taip paprasta. Įvairių dalykėlių ten tiek daug, kad neaišku nuo ko pradėti ir išvis, ką ten veikti. Žinoma, galima atlikti visus veiksmus už savo ar prižiūrimus vaikus, bet jei per ilgai tai bus daroma, greičiausiai bus padaryta didžiulė meškos paslauga vaikams. Jie nesugebės atlikti tų paprastų dalykų ir reikalaus dėmesio. Bet kaip juos išmokyti tai daryti teisingai? Nors būdų tam yra nemažai, bet manau, pats geriausias yra būtent tas, kurį siūlo „Pepi Bath 2“ – leisti vaikui būti atsakingam už kažką kitą, kuris taip pat susiduria su panašiomis problemomis. Dažniausiai tie, kurie jaučiasi už kitus atsakingi, daug rečiau užaugę pasuka klystkeliais, nes neatsiranda tokio didelio „aš“ savyje, kuris pradeda naikinti tiek kitus tiek ir aplinkinius. Šia prasme žaidimas atlieka dvigubą edukaciją.

Pasirenkami veikėjai žaidime yra būtent tie, už kuriuos vaikui teks būti atsakingam. Jam teks parodyti kaip elgtis tualete, kai didelis reikalas prispiria, kaip išsimaudyti, kaip drabužėlius išsiskalbti, išsilyginti drabužėlius bei pasigražinti. Galbūt ne viskas iš karto paaiškėja, ką daryti, bet netrukus pabandžius įvairius ekrane esančių elementų bei veiksmų variantus pamažu viskas paaiškėja. Prižiūrimi personažai reaguoja atitinkamai pagal pasirinkimus. Reakcijos primena tiek savo tiek bendraamžių reakcijas, todėl lengva pastebėti ar esame tinkamame kelyje ar ne. O viską, teisingai lygyje įvykdžius pasirodo rankų miškas ir plojimai. Žodžiu, viskas gana aišku bei intuityvu!

Vienintelis rimtesnis dalykas, kuris užkliuvo man – tai angliškas „Thank You!“. Manau, arba reikėjo daugiau kalbų pridėti padėkoms, kurias būtų galima keisti per nustatymus, arba pasirinkti kažkokį kitą žodį padėkai ar kažkokį gestą. Ne visi pasaulyje, juk kalba anglų kalba!

Taip pat mane dar dvi abejonės kankina. Katiną ir šunį prižiūrėti bent man pasirodė daug smagiau (jie man pasirodė daug mielesni), bet ar prisižaidus vaikui nešaus į galvą šeimos augintinį išmaudyti tokiu būdu? Kažkada labai seniai vaikystėje ne dėl žaidimų, bet dėl kitos tuo metinės medijos, aš buvau kaime išmaudęs viščiuką. Galvojau, kad visi paukščiai plaukia. Pasirodė, kad ne… Bet manau, gali atsirasti tokių kurs sugalvos su šampūnu išmaudyti kačiuką arba dar blogiau – nukarpyti jam nagus. Ką reikėtų daryti, kad to nebūtų? Jaučiu reiktų tam dar papildomų pamokų, kad parodyti, jog ne viskas, kas rodoma ekrane gali būti viskam taikoma. Būtent dėl to, galvoju, kad visai gerai būtų, kad „Pepi Bath“ antrąja žaidimo dalimi nepasibaigtų. Būtų jų ir daugiau. Na, o kol kas duodant šį žaidimą savo vaikams pažaisti manau reikia nepamiršti patiems tėvams, kad šis žaidimas (beje, kaip ir absoliuti dauguma kitų) yra ne būdas atsikratyti vaikais duodant jiems savo iPad’ą ar iPhone, kad tik šie kelias valandas netrukdytų. Nepaisant, kad vaikai žaidžia šį žaidimą ir jiems jis patinka, ir tai puiki edukacinė priemonė, reikia nepamiršti, kad mokytojais esate ir jūs.

Nepaisant mažų trūkumų, galiu drąsiai teigti, jog „Pepi Bath 2“ tikrai vertas dėmesio kūrinys! „Pepi Play“, atrodo, gerai supranta ką daro. Žinoma, didelis kudos ir „Tag Of Joy“, kurie anot žaidimo kreditų (beje, jie pasiekiami tik išsprendus nesudėtingą matematinį uždavinį) padėjo su animacijomis bei programavimu.