„Trials“ žaidimų serija yra ilgaamžiškumo pavyzdys kompiuterinių žaidimų kontekste. Ir šis pavyzdys tikrai vertas atskiro dėmesio, nes per 19 metų pasirodė 6 šios serijos dalys ir visos jos viena nuo kitos skirdavosi vos keliais patobulinimais. Tiesa, pasirodė ir kelios kolaboarcijos su kitomis žaidimų serijomis, pavyzdžiui, 2016-ųjų metų „Trials of the Blood Dragon“, kai viename žaidime susitiko „Trials“ serija ir „Far Cry Blood Dragon“ žaidimas. Tačiau nepaisant viso to, apskritai visi „Trials“ serijos žaidimai nuo 2000-ųjų metų iki pat dabar yra pastatyti praktiškai ant vieno vienintelio žaismo sprendimo – absurdiškos fizikos veikiamo motociklo valdymas važiuojant iš taško A į tašką B. Ir tai iki šiol veikia bei traukia žmones.

Kaip atsirado „Trials“? Jau galima sakyti, kad gūdžiais 2000-aisiais metais, kai dar buvo populiarūs naršykliniai žaidimai, kūrėjai „RedLynx“ sukūrė žaidimą apie motociklininką, kurį žiauriai sunku valdyti. Bet tai tuo pat metu ir įtraukia – ar įmanoma įveikti trasą kai motociklas nuolat virsta tai į priekį tai atgal? Pasirodo ne tik įmanoma, bet ir labai įtraukia – žmonės tiek žaidė šį žaidimą, kad jis pareikalavo antrosios dalies. Vėliau kiek pagerintos antrosios dalies jau nebe naršyklei, bet asmeniniam kompiuteriui. Vėliau buvo išleistas „Trials HD“, skirtas jau ir visoms konsolėms na ir prasidėjo. Dabar ši serija jau eilę metų gyvuoja po leidėjų „Ubisoft“ sparnu ir toliau siūlo beprotiškus pasivažinėjimus ore ir ant žemės besivartančiu motociklu šiuolaikiniame kontekste. Tiesa, kuriant naujuosius „Trials“ serijos žaidimus, „Ubisoft“ studijos dalyvauja ir kūrimo etapuose, ne vien žaidimų leidimo.

Taigi, ką gi reikia daryti ar kas laukia žaidėjo šiuolaikiniame, 2019-ais metais išleistame „Trials“ žaidime? Visų pirma – jau iki kaulų smegenų įgrisęs „Ubisoft“ žaidimų interfeisas – pradedant tokiais žaidimais kaip „steep“ ir baigiant dabartiniais „Trials“ mes matome ta pačia logika išdėstytą pateikimą – štai žaidimo pasaulis, štai daug karštųjų taškų, suprask, misijų na ir viskas, vykdyk jas iki pažaliavimo. Toks iš garsiosios studijos pasireiškiantis tingumas gali erzinti, bet laimei, kad pats „Trials“ žaismo modelis vis dar nepaseno ir vis dar įtraukia, kaip niekad. Tad žaisdamas tiesiog šlifuoji vieną po kitos visas trasas ir po kurio laiko pamiršti, kad žaidi po „Ubisoft“ vėliava išleistą žaidimą bei tiesiog laiką pirštą ant gazą simbolizuojančio mygtuko ir tyliai medituoji.


Iš tiesų žaidimo procesas „Trials Rising“, kaip ir visuose kituose „Trials“ serijos žaidimuose, yra itin paprastas: atrakini naujas trasas ir įveiki jas kiek įmanoma greičiau ir be klaidų. O be klaidų reiškia, kad negalima nė karto nuvirsti nuo motociklo, atsitrenkti, kelissyk ore apsivertus nebenusileisti ant ratų ir t.t. Bet čia idealiu atveju. Pradžiai pakanka išsikelti sau tikslą tiesiog ne paskutiniam pasiekti kiekvienos trasos finišo liniją. Kuo žavi žaidimo trasos arba lygiai? Visi jie labai individualūs, skirtingi, vyksta įvairiausiose pasaulio vietose ir kiekviename laukia kūrėjų viena už kitą beprotiškesnės kliūtys nuo važinėjančių velnio kilpų iki šaudančių raketų ant kurių reikia kažkiek pavažiuoti. Ar tai rimtas žaidimas? Tikrai ne, bet už tai beprotiškai smagus ir jį galima žaisti be galo ilgai, nes tie lygiai neatsibosta, o juos kaskart pavyksta įveikti vis geriau. O pačių trasų šioje dalyje yra virš šimto, tad belieka įsivaizduoti, kiek, jeigu yra noro, laiko prie šio žaidimo galima praleisti. Geriau negalvoti apie tai ir sukryžiavus pirštus tikėtis, kad labai neužsikabliuosi ar kad atsiras darbų ar reikalų, kurie atitrauks nuo „Trials Rising“ trasų.

O kas gi „Trials Rising“ naujo, ko nebuvo paskutiniame serijos žaidime „Trials Fusion“, išleistame 2014-ais metais? Na, naujovių be šimto naujų įspūdingų trasų ir galimybės vėl sėsti už fizikos dėsnius paneigiančio motociklo nėra daug. Bet jų yra. Pavyzdžiui, dabar žaidėją lydės rėmėjai bei mecenatai. Jie kiekvienai trasai kels savo individualias užduotis, kurias be to, kad reikia pereiti be klaidų kiekvieną trasą, finišuoti pirmam ir pelnyti auksą reikės taip pat stengtis įvykdyti. Tenka pastebėti, kad šios mecenatų užduoties išties įdomios bei įtraukiančios. Taip pat šioje dalyje kūrėjai siūlo išriedėti į trasą ant specialaus motociklo tandemo, kurį gali valdyti du žaidėjai. Tad dabar, žinant viską, koks yra tipinis „Trials“ serijos žaidimas, pabandykite įsivaizduoti, koks jausmas fizikos nepaisantį motociklą valdyti dviem žaidėjams vienu metu? Ne, tai nėra nusakoma, tai reikia paprasčiausiai patirti. Bet garantuojame – emocijų, netikėtų įspūdžių ir atradimų tikrai netrūks.

Kaip dar „Trials Rising“ išlaiko žaidėjo dėmesį ir skatina žaisti toliau? Taip pat paprastu, bet itin veiksmingu sprendimu. Po kiekvieno naujai pasiekto žaidėjo lygio ar puikiai įveiktais iššūkiais žaidėjas gauna specialias dėžes, kurias atidarius duodami trys skirtingi daiktai. Gaunami daiktai gali būti nauji aksesuarai žaidėjo susikurtam veikėjui nuo rūbų ar šalmo, gali būti naujos detalės motociklui, naujos pergalės pozos personažui arba tiesiog vizualiniai puošybos elementai motociklui. Rinktis visus šiuos dalykus labai smagu bei neįpareigojančiai įtraukia, ypatingai tais atvejais, kai norisi pasipuikuoti prieš kitus žaidėjus su kuriais tenka varžytis.

Ar „Trials“ sudėtingas? Iš esmės taip, tačiau žaidimas turi labai labai prieinamus sudėtingumo lygius. Viskas prasideda nuo lengvai perkandamų trasų, tada, kai jose įgundi, žaidimas iš lėto pradeda serviruoti sudėtingesnius iššūkius ir jie sunkėja iki galiausiai tokių beprotiškai suręstų trasų, kad jose jau pradeda reikėti nebe žaidėjų sugebėjimų, o paprasčiausios sėkmės, todėl nusiteikusiems eiti iki galo derėtų deramai nusiteikti. Taip pat žaidimas pateikia papildomų iššūkių, kurie nesusiję su pagrindinėmis trasomis. Vienas jų – speciali vairavimo mokykla, kur žaidimas išmoko esminių triukų ir leidžia juos įvaldyti, tačiau ši mokykla tikrai sudėtinga ir privers patampyti plaukus. Kitas iššūkis – keisti išbandymai, kai važiuojant motociklu reikia katapultuoti savo personažą ir skristi nuo vienos sprogstančios statinės prie kitos arba katapultavus iš motociklo pagauti ore kamuolį ir kartu su juo įkristi į milžinišką krepšinio lanką. Tokie dalykai, beje, labai maloniai ir nostalgiškai primena laukinę lenktynių seriją be taisyklių „FlatOut“. Tad šios serijos gerbėjams „Trials Rising“ tikrai taps gaivaus oro gurkšniu.

Žinoma, kaip ten bebūtų – „Trials“ žaidimai yra labai specifiniai, todėl prieš įsigyjant būtinai reikėtų susirasti demonstracinę versiją ar pamėginti pažaisti pas draugus ar kur kitur. Kodėl? Nes toks žaidimo stilius paprasčiausiai gali nelipti ir tada negelbės nei tikrai gera grafika, nei kreivokas, bet neįpareigojantis žaidimo humoras, nei visas tuntas papildomų dalykų, kurių ši serijos dalis tikrai nešykšti. Na, o jei toks stilius limpa, tuomet gali būti, kad nuo šio žaidimo neišeis atlipti net kai nebejausite rankų nuo intensyvaus motociklo vairavimo. Bet kaip ten bebūtų – „Trials“ yra viena kitoniškiausių kompiuterinių žaidimų serijų ir tai džiugina. Vivat originalumas!