„G.I. Joe“ vardas yra kilęs nuo žaislų, kuriuos sukūrė „Hasbro“. Po kiek laiko (1985-ais metais) sukuriamas animacinis serialas su tokiu pačiu pavadinimu. Animacija susilaukė ir ekranizacijos, kuriai kompaniją suteikė žaidimas.

Vos prasidėjus žaidimui pamatome, kaip mūsų komandos „G.I. Joe“ narį pagrobia teroristų grupuotė „Cobra“. Nuo šios vietos prasideda monotonija, kadangi misijos iš esmės yra labai panašios viena į kitą. Jas atlikinėti padeda mūsų komandos nariai, kurie visada seka paskui ir yra pasiruošę padėti.

Jei neturime noro žaisti su kompiuteriu valdomais komandos nariais, galime žaisti dviese. Stebina tai, jog žaidime nėra daugelio žaidėjų režimo tinkle. Kovos lauke turėsime šaudyti į iš kažkur atsirandančius priešus ir į visus mums matomus objektus (už tai gaunami papildomi taškai). Visa tai daryti yra ganėtinai paprasta, kadangi tam prireiks tik vieno mygtuko, kurį galima laikyti ištisai, nes šovinių kiekis yra neribotas. Vis dėlto, priešai ne tik stovi ir šaudo, tačiau ir naudojasi priedangomis, kurios yra labai nepatikimos ir neilgalaikės. Užtenka vos kelių šūvių, nuo kurių ji tiesiog subyra. Nepaisant to, šaudant veikia ir šiokia tokia taikymosi sistema, kuri nėra labai pagelbėjanti. Būna tokių atvejų, kad nusitaikoma ne į priešais stovintį ir mus kuo skubiai nušauti norinčius priešus, tačiau į ant kalno stovinčias dėžes (kurias peršovus gaunami papildomi taškai). Perjungti taikiklį ne visada būna labai paprasta, nes tai daroma su analogu, kuris dažnai „nesupranta“, ko Jūs iš jo norite. Visgi, kulkos gali ir nepadėti: priešai dažnai naudojasi specialiais skydais ir kostiumais, kurie yra neperšaunami. Tokiais atvejais tenka pasinaudoti fizine jėga. Kovos sistema yra labai primityvi, t.y. keli vieno mygtuko spustelėjimai ir priešas jau paguldytas ant žemės. Apgudrauti priešus ir pateikti jiems staigmenų galėsime ir mes.

Kiekvienas komandos narys turi savo išskirtinį ginklą bei specialią puolimo taktiką. Vienas naudoja raketas, kitas gali statyti automatinio šaudymo bokštelius (angl. Turrets). Kokias galias jie ir beturėtų, dažnai komandos nariai ignoruoja priedangas ir nenustodami šaudo į priešus.

Pasirinkus patį lengviausią žaidimo lygį, niekas iš komandos narių nemirs, t.y. praradus gyvybę tiesiog prisikeliama ir kova tęsiama toliau. Žaidžiant vidutiniu sunkumu, mirusieji komandos nariai atgaivinami pasibaigus misijos daliai (dažniausiai jų būna po tris). Visai kas kita yra su sunkiausiu sunkumo lygiu. Jei kas nors iš komandos narių miršta, jų nebepamatysime iki pat lygio pabaigos.

Pabaigus lygį (kartais ir jo eigoje), mums parodomas, dažniausiai, nelabai turiningas filmukas. Pavyzdžiui, įvykdžius paprastą misiją, kurios pagrindinė užduotis yra išlaisvinti pagrobtą žmogų, pamatome filmuką, kuriame išlaisvintas žmogus tiesiog šokinėja ir džiaugiasi.

Labai nemaloniai nustebino tai, jog perėjus dalį misijos, žaidimas nėra išsaugomas, t.y. norėdami išjungti žaidimą turėsime pereiti lygį iki pat pabaigos. Tik tuo atveju žaidimo progresas yra išsaugomas. Kiekvienas lygis turi po kelis paslėptus daiktus: dažniausiai tai būna kortelės, kurios atrakina naują ginklą. Juos rasti kartais yra sunku dėl prastos kameros. Kai kuriais atvejais netgi tragiškos. Dažnai vaizdą matome iš mums nepatogaus kampo, o tai dažnai atsitinka susišaudymo metu.

Viso žaidimo metu mus lydi puikus garso takelis, tačiau garso efektai nėra įspūdingi. Valdymas yra visai neblogas, bet vietomis jis nesuprantamas ir sunkiai įvaldomas. Pavyzdžiui, kodėl tuo metu, kai su mumis, naujausių technologijų dėka, susisiekia komandos nariai iš štabo, mes prarandame galimybę bėgti? Visiškai manimi nesuprastas liko kovos mašinų valdymas. Norėdami įgauti pagreitį ir važiuoti, turime pultelio analogą laikyti nukreiptą į viršų, tačiau tuo pačiu analogu turime ir sukti vairą, kas yra išties labai nepatogu ir keista. Grafika nepasižymi įvairiais blizgučiais ar aukštu detalumu.

Vaizdo efektai atrodo netikroviškai, sniego bei aplinkos (miško, džiunglių) detalumo lygis akies visai nedžiugina.

Reziumuojant, norėčiau parašyti, jog „G.I. Joe: The Rise Of Cobra“ patiks, o gal ir labai, „G.I. Joe“ serijos fanams arba neseniai įžengusiems į žaidėjų pasaulį. Susidaro toks įspūdis, kad kūrėjai žaidimą norėjo prisotinti įvairiausiais dalykais, tačiau beveik nei vieno iš jų neišbaigė iki galo.

Games.lt