Tikiu, jog daugelis iš jūsų nemažai laiko praleidžiate prie kompiuterinių žaidimų. Tačiau jei jums vieną dieną užduotų labai paprastą klausimą: koks populiariausias visų laikų žaidimas pasaulyje? Ką jūs atsakytumėte? Ne, tai tikrai ne GTA ar tuo labiau Need For Speed, bet pastarojo ir populiariausiojo žaidimo leidėjas visgi sutampa. Taip, tai EA, o tas žaidimas-mįslė yra žymioji ir garsioji The Sims serija.

Būtų labai sunku tiksliai nustatyti kokią įtaką padarė ši žaidimų serija visai industrijai, bet niekas neabejoja jog ji milžiniška. Pirmą kartą pasirodęs 2000 vasario 4 dieną, pirmasis žaidimas buvo parduotas 6.3 milijonų kopijų tiražu. Iš viso jo pardavimai pagal senesnius duomenis siekė 58 milijonus kopijų, tačiau kadangi jei auga kasdien, tai šiuo metu, išleidžiant dar vieną eilinį papildymą, labai tikėtina, kad šis skaičius jau išaugo gerokai.

Taigi, kur slypi visa žaidimo paslaptis, kad jis tapo toks populiarus? Tikslaus atsakymo iki šiol nėra. Vienų nuomone, tai lėmė savitas jo stilius ir galutinio tikslo nebuvimas, kada žaidėjui visiškai nėra nustatyta žaidimo pabaiga. Tuo metu kai pasirodė žaidimas, dar niekad iki tol tokios galimybės nebuvo nė viename žaidime. Tačiau lygiai taip pat, visus žavi ir galimybė gyventi tą gyvenimą, kokį mums tenka išgyventi kasdieną. Taip, simsų pasaulyje būna visko: tiek meilės, tiek neapykantos, tiek ir laimės, kai jūsų vyras grįžta namo su atlyginimo padidinimu.

Visa žaidimo esmė yra ta, jog jūs susikuriate savo veikėją (vyrą, moterį, vaiką) ar veikėjus ir sukuriate šeimą. Įkurdinate ją namuose ir pradedate visavertį gyvenimą. Susirandate darbą, į kurį kas rytą tenką keltis ir važiuoti, vaikus siunčiate į mokyklą, gaminate valgį, miegate, rengiate vakarėlius savo draugus, per kuriuos susipažįstate su naujais simsais ir t.t. Iš tiesų žaidime yra galimybė netgi mirti.

Akivaizdu, kad EA padarė tokį unikalų žaidimą, jog net iki šiol iš jo yra spaudžiama viskas, kas tik įmanoma. Ar žinote, kad pirmasis The Sims į žaidimų istoriją įeis ir kaip daugiausia papildymų sulaukę žaidimas. The Sims: Livin’ It Up, The Sims: House Party, The Sims: Hot Date, The Sims: On Holiday, The Sims: Unleashed, The Sims: Superstar ir The Sims: Makin’ Magic. Iš viso net 7 papildymai, kurių paskutinis Makin’ Magic mus pasiekė 2003 spalio mėnesį.

O beveik po metų, 2004 metų rugsėjo mėnesį visus The Sims žaidėjus nudžiugino jau nebe eilinis papildymą, o visiškai naujas serijos žaidimas, na naujas tiek, kiek buvo įmanoma sukurti išlaikant simsišką dvasią. Didžiausia naujovė žaidime buvo pilnai trimatė aplinka, jame visi simsai taip pat turėjo ir aiškų savo gyvenimo ciklą, t.y. jei gimdavo vaikais, augdavo, o suaugę pradėdavo senėti, kol galiausiai numirdavo. Dienos žaidime jau nebūdavo tokios vienodos, kaip anksčiau. Kūrėjai jas išskaidė taip, kaip mums jau įprasta: į darbo ir poilsio (savaitgalius) dienas. Taigi, net ir simsai pagaliau gavo galimybę pailsėti.

Kitas įdomus patobulinimas, buvo susijęs su simsų charakterių. Dabar jie jau turėjo gyvenimo tikslus, kurie dažniausiai būdavo susieti su jų kūrybinėmis galiomis. Atsirado ir toks dalykas, kaip „Apdovanojimas už Troškimą“. Tai buvo galimybė sulaukti dosnaus atlygio už vieną iš simso troškimų įgyvendinimo, kaip, pavyzdžiui, susilaukti vaiko. Be šio, žaidime buvo galima rasti ir kitų žymesnių simsų patobulinimų.

Šiuo metu „The Sims 2“ turi jau du papildymus: The Sims 2: University ir The Sims 2: Nightlife. O šiandien kaip tik pasirodo ir trečiasis – The Sims 2: Open for Bussines, kuriame simsai pirmą kartą turės galimybę užsidirbti pinigų netik kasryt važiuodami į darbą, bet ir užsiimdami savo privačiu verslu. Argi ne šaunu? O žinant EA pomėgį „kalti“ pinigus, aš be abejonės manau, kad mes sulauksime dar tikrai ne vieno ir ne dviejų papildymų. Galbūt, ji bandys netgi pagerinti pirmojo The Sims rekordus?

Kaip ir kiekvienas kitas žaidimas, taip ir „The Sims“ gali pasigirti turintis taip vadinamųjų „Velykinių Kiaušinių“. Tai yra specialios užuominos arba kūrėjų parašai žaidime, kuriuos ne visada esti lengva pamatyti. Vienas iš įdomesnių yra „Gotų Šeima“. Pats žodis „gotas“ turi net keletą reikšmių. Visų pirmą tai yra groteskiško, mistiško stiliaus sinonimas. Šiuo vardu taip pat yra vadinami ir paaugliai, kurie dėvi tamsius, sunkius rūbus ir rašo „tamsias“ poemas ar literatūros kūrinius.

Gotų šeimos galva yra Mortimer. Šis vardas yra sudarytas iš lotyniško ir prancūziško žodžio mort, kas reiškia mirtis. Jo žmonos Belala vardas yra taip pat sudarytas iš lotynų kalbos, kurioje bellum reiškia karą arba kovą. O ir jų patys namučiai neatrodo lyg svajonių buveinė, nes šalia jo dar yra ir kapinės, kuriose naktimis lankosi vaiduokliai.

Dar veidan įdomi žaidimo savybė yra ta, jog išgyvenę viename name 100 dienų (išsaugotų), žaidėjas bus pasveikintas „100 dienų“ proga ir jam bus pateikta visų žaidimą kūrusių asmenų pavardės, bei faktai apie jo kūrimą. Po šio pasveikinimo, daugiau jokių nieko panašaus žaidime nepasirodo. Na, o ką gi darytų simsai be žvaigždžių. Dar The Sims: House Party papildyme galėjome sutikti Drew Carey, o vėliau sekusiame The Sims: Superstar įsiamžinti spėjo ir Christina Aguilera su Marilyn Monroe.

O be PC, kuriame iki šiol simsų serijos žaidimai nuėjo didelį kelią, kelios jo versijos pasirodė ir įvairiose platformose. Pirmoji iš konsolinių versijų 2003 sausio mėnesį pasirodė The Sims. Pirmiausia juo galėjo pasimėgauti PlayStation 2 savininkai, o kiek vėliau ir Xbox su GameCube. Tada sekė serijos The Sims Bustin‘ Out, kuriame tradiciniai simsai virto į kažką, kas primena vaidmenų žaidimą. O jau 2004 metų lapkričio mėnesį The Urbz: Sims in the City dar kartą nudžiugino konsolių savininkus. O naujausia The Sims 2 dalis jau spėjo pasirodyti PlayStation 2, Xbox, GameCube, PSP, Nintendo DS ir GameBoy Advance.