Praeitais metais Paradox Interactive (Magicka, Cities In Motion, Darkest Hour…) išleido naują žaidimą skambiu pavadinimu – Teleglitch. Tai neišpasakoto sunkumo, klaustrafobiškas ir kartais, net gąsdinantis žaidimas. Tai pirmasis Test3 Projects komandos projektas, kurį dauguma kritikų labai gerai įvertinimo, o žaidėjai tiesiog pamilo. Geriausia, jog prieš kelias dienas jie dar kartą išleido Teleglitch, tik šiek tiek atsinaujinusį: penki nauji lygiai, daugiau ginklų, pavojingesni bei protingesni priešai ir prie pavadinimo prisidėjęs grąsinanti Die More Edition etiketė. Nepaisant to, jog žaidimas ir taip buvo sunkus (viena mirtis – viskas nuo pradžių), kūrėjai sumanė jį padaryti dar sunkesnį. Skaitykit toliau ir sužinokite, kodėl šį Test3 Projects studijos pirmąjį žaidimą taip visi giria ir kodėl užsispyrusių ir niekada nepasiduodančių žaidėjų kolekcijoje jis yra būtinas.

Iš tiesų, kaip Indie žaidimų mėgėjui, Teleglitch: Die More Edition man buvo kaip gaivus vėjo gūsis. Jis priminė man tuos senus žaidimus, kuriuose žaidėjas be jokių apmokymų pats turi prisitaikyti prie žaidimo taisyklių. Aišku, Test3 Projects komanda praveda trumpą instruktažą kaip paimti daiktus, juos sujungti ir taip išgauti kažką dar naudingesnio, šaudyti, vaikščioti ir t.t., bet jis yra trumpas ir pasirenkamas.

Prieš pat prasidedant jūsų neilgam nuotykiui, žaidėjas yra supažindinamas su kol kas įvykusiais įvykiais teksto formatu: jūs esate paprastas, jokių super galių neturintis kosmoso karininkas, kuris atskrido į šią apleistą planetą išsiaiškinti, kas čia įvyko. Taip išėjo, kad jūs įstrigote tyrimų laboratorijoje, kur įvykiai susiklostė priešingai nei buvo planuota: visai kaip per kokį Doom 3, teleportavimo įrenginiai per klaidą į šią laboratoriją atsiuntė visokiausių mutantų ir kitų gyvių, kurie išžudė visus čia dirbančius žmones (arba juos pavertė zombiais!) ir užgrobė šią milžinišką įstaigą. Einant per kambarius jūs rasite į kompiuterius panašius daiktus, kuriuose bus paliktos trumpos tekstinės žinutės apie minėtąsias teleportacijos mašinas, kaip jos veikia, kaip prasidėjo katastrofa ir kitos smulkmenos. Nors daugelis tikriausiai visus skaitymus negalvodami praleis, bet tie keli vienetai žaidėjų, kurie į žaidimo istoriją ir priešistorę gilinsis labiau – tikrai nepasigailės.

Prieš tai užsiminiau, jog nuotykis bus trumpas. Kodėl? Na, švelniai pasakius, per pirmą bandymą žaisti jūs būsite be gailesčio suplėšyti į gabalus ir po kelių mirčių, net ir palaužti šio košmariškai sunkaus žaidimo. Teleglitch: Die More Edition su žaidėju nesielgia, kaip su naujoku, ir čia jokių nuolaidų nėra. Kiekvieną kartą mirus tu viską prarasi ir turėsi pradėti nuo pradžių naujai susikonstravusiame pasaulyje. Kaip kokiame Spelunky ar The Binding Of Isaac, šiame žaidime kiekvieną kartą lygiai automatiškai keisis, taip dar labiau apsunkinant tavo planus išlikti gyvam. Tad, jei turi strategiją, kaip greičiau nusigauti iki lygio pabaigos – pamiršk tai, nes galbūt šį kartą, ten kur buvo lygio galas, ten bus minia piktų priešų, o gal ir, jei labai pasiseks, amunicija ir vaistinėlė.

Situacijos nepalengvina net ir tas faktas, jog turime žemėlapį. Deja, pradžioje jis yra bevertis, nes tik vaikštant to kambarius jie vėliau jame atsiranda. Kad ir koks nenaudingas jis yra pirmomis minutėmis, vėliau jis vis vien praverčia, nes apvaikščiojus begalybę kambarių, jūs tikrai pasiklysite, o vaikščiojimas pirmyn ir atgal nėra įdomus užsiėmimas. Bet kartais ir tai išeina į naudą, nes kaip ir (beveik) kiekvienam „roguelike“ tipo žaidime, kai kurios sienos yra trapios ir lengvai susprogdinamos – atsitiktinai tokią atradus už jų jūsų laukia didžiulės dovanos: naujas ginklas, šarvai, o gal net ir vaistai, kurie padidins jūsų gyvybės taškus! Aišku, bombos bet kur nesimėto, todėl bandyti atrasti šias slaptas sienas yra pavojinga, bet kartu ir naudinga – po kurio laiko žaidžiant Teleglitch: Die More Edition paprastas sienas pradėsit atskirt nuo šių sugriaunamų sienų, o tai padidins šansą išgyventi iki lygio pabaigos.

Prieš tai užsiminiau ir apie konstravimo sistemą. Taip, Teleglitch: Die More Edition tokią turi ir netgi stebėtinai patogią! Pirmą kartą panašaus žanro žaidime mačiau kažką panašaus (pirma į galvą šovus mintis – Hotline Miami + Terraria), todėl labai nusistebėjau ir išsigandau, jog su ja teks ilgai kankintis, kol pramoksiu padoriai kažką pasigaminti. Bet užtenka tik vieno klavišo ir pats žaidimas jums pasako, ką iš ko gali pasidaryti ir net aprašo kiekvieno daikto paskirtį. Manau, visi esate žaidę bent po vieną panašų žaidimą, kur gaminti buvo būtina, norint išgyventi ar sustiprinti savo veikėjo ginklus bei šarvus. Panašiai viskas veikia ir čia: turint reikiamus daiktus gali sustiprinti savo turimus ginklus, pasigaminti naujus, susikonstruoti nuosavą kišeninę teleportacijos mašiną ar šarvus, iš paprastos bombos padaryti vinių bombą, kuri ištaško viską, kas yra arti jos (didelis šansas, kad ir patys nukentėsit!) ir t.t.

Internete aptikau visų galimų konstrukcijų sąrašą, kuris, aišku, neprilygsta populiariajam Minecraft, bet tikrai turi ką pasiūlyti – jūs galėsite pasigaminti virš 40 skirtingų daiktų, tarp kurių yra tavo personažą pagreitinančios kojos, lazerinis ginklas, šešiavamzdis, du skirtingi teleportavimosi prietaisai ir dar daug kitų išradimų, kuriuos jums bus įdomu atrasti. Ginklas, šaudantis skardinėm? Taip, Teleglitch: Die More Edition tokį turi!

Jeigu reiktų apibūdinti Teleglitch: Die More Edition vienu žodžiu, tikriausiai sakyčiau – kankinantis. Šis apibūdinimas nusako šio žaidimo sunkumą, kuris kartais gali pasirodyti, net ir kvailokas. Pasitaikys ir tokių scenarijų, kur jums bus pasibaigusi visa amunicija ir prieš dešimtis priešų teks kovoti vien paprastu peiliu! Daug kartų bandžiau pereiti bent iki „checkpoint‘o“, kuris aktyvuojasi perėjus iki penkto (vėliau septinto ir devinto) lygmens, bet to padaryti taip niekad ir nepavyko. Kitaip sakant – Test3 Projects komanda sukūrė tikrai nelengvą žaidimą, kuris pateisina savo žiaurų vardą ir žaidėjui nors ir nepristato, kažko dar nematyto kituose žaidimuose, bet už 12,99 eurų pakankamai ilgai suteikia džiaugsmo… Bent iki pirmų 30 mirčių…