Gyvenimiškomis istorijomis paremti kompiuteriniai žaidimai – retenybė šioje industrijoje, kurios viršuje karaliauja multimilijoniniai „AAA“ hitai. Praėjusiais metais išėjęs paprasto skambučių centro darbuotojo sukurtas žaidimas I Get This Call Every Day visus šilto ir šalto patyrusius žmones sukurstė parodyti visam pasauliui, ką jis ar ji išgyveno. Aišku, šis Paint programos ir kelių programavimo pamokų dėka sukurtas žaidimukas nėra labai įdomus, bet jis susilaukė tikrai nemažai pagyrų. Vis gi, daugiausiai dėmesio buvo susilaukta iš viršininko, kuris, kad ir kaip būtų gaila, šio kūrinio autorių už tai atleido iš darbo. Žinau, skamba kvailai, kad žmogus, parodęs, ką jam teko patirti kiekvieną darbo dieną, už tai neteko savo pragyvenimo šaltinio. Bet ši auka nebuvo beprasmė, nes I Get This Call Every Day kūrėjas padėjo tvirtą pamatą kitiems tokio tipo žaidimams, kurie pasakoja dar negirdėtas istorijas ir tikrus išgyvenimus. Verta paminėti ir Dys4ia, kuriame žaidimo autorė pasakoja, kaip ji pakeitė savo lytį ir ką jai dėl to teko patirti.

Kodėl aš apie tai pasakoju? Vienintelė į galvą šaunanti priežastis – kad vėliau nepagalvotumėt, jog „nuvažiavau į pievas“. Svarbiausia, jog jau bent šiek tiek susipažinot su tokio tipo žaidimais, todėl galime pereiti prie Papo&Yo – rimtesnio bandymo žaidimuose kalbėti rimta tema. Ir nepamanykit, jog tai labai rimtas bei tamsus kūrinys. Priešingai: nors žaidimo pagrindinė tema yra priklausomybė, Papo&Yo yra labai šviesus ir spalvingas.

Kadangi šiuose žaidimuose istorija yra svarbiausia, todėl nuo jos ir pradėkime: Papo&Yo pasakoja istoriją apie berniuką vardu Quico ir jo tėvą, kuris, kad ir kaip būtų gaila, yra linkęs į alkoholį. Ačiū Dievui, visas veiksmas vyksta ne tikrame, žiauriame pasaulyje, kur viskas atrodytų labai niūriai, bet paralelėje, į kurią gali įžengti tik pats berniukas. Jei ši istorija nebūtų pavaizduota berniuko akimis, viskas labai primintų Max‘ą iš trečiojo Max Payne žaidimo tik su bejėgiu vaiku po ranka. Kol realybėje tėvas visada apgirtęs ir su butelio rankoje, šiame Quico pasaulėlyje jis yra į milžinišką dinozaurą panašus padaras. Kadangi visas veiksmas vyksta berniuko fantazijose, skaudi realybė perteikiama subtiliau – autorius metaforomis labai aiškiai parodė, ką jam teko patirti. Kaip pavyzdį paimkime varles: padarui bent vieną suvalgius jis pradeda siusti ir taip nuskriaudžia mūsų valdomą veikėją. Vienintelis būdas jį sustabdyti yra supuvęs vaisius – žaidėjui sėkmingai pakišus ir pamaitinus monstrą šiuo vaisiumi jis „nulūžta“ ir berniukas gali tęsti savo nuotykį toliau. Manau, visi supratote, jog varlės tai alkoholis. Supuvusį vaisių būtų galima interpretuoti įvairiai, kol vaiko mušimas parodytas tiesiai šviesiai. Ne be reikalo Papo&Yo kūrėjas Vander’as Caballero pačioje žaidimo pradžioje parašė šią dedikaciją: Mano motinai, broliams ir sesei, su kuriais aš išgyvenau monstrą savo tėve.

Be intarpų, kuriuose mūsų valdomas berniukas susiduria su peraugusiu neprognozuojamu padaru, žaidėjas taip pat turės atlikti tam tikras logines užduotis. Kadangi visas veiksmas vyksta saulėtoje pietų Amerikos faveloje (skurdžiais namais užpildyti rajonai), todėl visi galvosūkiai bus susiję su namais. Taip, perskaitėte teisingai. Kad ir kaip būtų gaila – griauti jų nereikės. Norint patekti iš taško A į tašką B žaidėjas turės namus sustatyti reikiama pozicija. Pavyzdžiui: nuo jūsų iki reikiamos vietos yra didžiulis skardis ir nebėra, ką daryti. Pamiršau paminėti, jog berniukas ne Heraklis ir jis namų nekilnoja, nors tai ir netikras pasaulis. Jiems perkelti šioje paralelinėje visatoje užtenka ir stebuklingų dėžių – kartoninių, spalvotų kreidelių dėka ir su langais bei durimis. Žaidėjui pakėlus šią dėžę namas taip pat pradeda judėti – padėsit ją ant žemės ir namas, kaip ir kartoninė dėžutė, stovės vietoje.

Be galvosūkių su namais ir dėžutėmis, žaidėjas taip pat turės sukinėti ant sienų kreida nupieštus raktus ir traukinėti svirtis, kurių dėka iš žemės “išdygs” laiptai, o namai netgi pradės vaikščioti! Bus epizodų, kuriuose jūs negalėsite apsieiti ir be savo ištikimo draugo – žaislinio robotuko Lulu. Jis visada bus ant jūsų nugaros ir jo dėka galėsite kelioms sekundėms paskraidyti ore. Aišku, iš karto jo negausite. Viskas palaipsniui. Su šiuo robotuku geriau susipažinus, jis jums paliepus nuskris paspausti reikiamo mygtuko ar pasukti kokią rankenėlę. Daugiau suktybių nėra: nei tvenkinių, pripildytų rūgštimi, nei galvą laužančių puzlių… Be abejo užduotys vis sunkės, bet paprastam žaidėjui, įveikusiam bent kelias Portal ar kokio kito galvosūkių žaidimo užduotis, tai bus vieni niekai.

Gal Papo&Yo ir nenustebins savo galvosūkių variacija ar valdymo mechanika, bet Minority šauniai pasidarbavo ties žaidimo aplinka. Kalbu ne vien apie grafiką ir vaizdus, kuriuos pamatysite keliaudami per berniuko pasaulį, bet į tai įeina ir muzikinis takelis bei piešiniai ant namų sienų. Visa tai atperka monotoniškumą bėgiojant nuo vienos užduoties prie kitos, nuo vienos svirties iki kitos. Sakydamas tai nepameluosiu – žaidimui trūksta įvairovės, nes 90% laiko jūs sugaišite bėgiojant, šokinėjant ir narpliojant panašius galvosūkius.

Nepaisant to, jog Playstation 3 savininkai liko nepatenkinti Papo&Yo dėl nesibaigiančių klaidų, kurios netgi neleido baigti žaidimo iki galo ir šių dienų standarto neatitikusių grafikų, su PC versija susitvarkyta labai šauniai. Juk iš pradžių tai tebuvo išskirtinis Playstation 3 žaidimas be jokių planų jį perkelti į kitą sistemą! Gaila, bet tai tik eilinis nuotykis, kurio galvosūkiai lengvai išsprendžiami, o pati eiga monotoniška. Bet norint pereiti Papo&Yo nereikės daugiau nei trijų ar keturių valandų, todėl be didžiulio nuovargio dauguma turėtų pasiekti žaidimo pabaigą, kurioje jūsų laukia neblogas spektakliukas ir atsakymai į visus rūpimus klausimus. Nors žaidimas ir nėra labai įtraukiantis ar pristatantis ką nors dar nematyto, Minority komanda su savo pirmuoju žaidimu susidorojo neblogai, o žvelgiant iš meninės pusės – netgi labai puikiai! Jeigu norite pailsėti nuo visų veiksmo, smurto pilnų žaidimų ir keliais lengvais prisėdimais patirti nuotykį, paremtą tikrais išgyvenimais – Papo&Yo bus tinkamiausias pasirinkimas…