Prieš keturis metus žaidimų pasaulis buvo šokiruotas Command & Conquer: Tiberian Dawn pasirodymu.

Beveik tuo pačiu metu pasirodė kitas RTS (real-time strategy) stiliaus žaidimas DUNE II, bet jis neužgožė C&C grožio. Daugeliui žaidėjų C&C buvo pirmas RTS žaidimas. Tai buvo visiškas praradimas asmeninio gyvenimo atsidavimas į svajonių pasaulį, pilną „Mammoth“ tankų, lazerinių obeliskų ir „Orca“ malūnsparnių.

Tiesa, C&C įžanginio filmo metu buvo parodytas vienas unit’as, kuris taip ir nepateko į pirmąją žaidimo dalį, bet pasirodė tik antrojoje.

Taigi, po keturių metų ir vieno papildymo (Red Alert) C&C 2 pasirodė prekyboje. Tai buvo vienas laukiamiausių žaidimų, todėl nenuostabu, kad jo pasirodymas reiškė vos ne mesijo pasirodymą RTS stiliaus žaidimų istorijoje. Command & Conquer: Tiberian Sun pasiekė ne tokią didelę šlovę, kaip prieš jį pasirodęs Starcraft, bet visgi jis vertas pagarbos.

C&C 2 neparodys nieko, ko jūs dar nematėte, tačiau jis tikrai pasotins ištroškusius pirmosios žaidimo dalies, kurie vis dar nori grįžti į GDI ir NOD organizacijų pasaulį .

Pats ryškiausias žaidimo pokytis – tai perėjimas prie 3D grafikos ir izometrinės perspektyvos vaizdas mūšio metu. Praėjo tos dienos, kai pasaulis dar buvo plokščias. C&C 2 nepasižymi didele mūšio aplinkos įvairove, tačiau kiekviena aplinka įtakoja mūšio eigą.

Tai reiškia visiškai kitokios strategijos pradžią, kurios dar niekada nematėme RTS žaidimuose. Tarkime, kad jūs pasistatėte gynybos bokštelių liniją. Bet kodėl gi prieš ją neiškasti griovio, kad jos galėtų ilgiau apšaudyti tuos nelemtus priešus ?

Kaip ir minėjau, Command & Conquer: Tiberian Sun pasirodė su iš esmės perdaryta grafika. Naujas grafinis variklis leido mums džiaugtis 3D unit’ais, aplinka, kurią galima griauti bei naikinti, o taip pat naujais šviesos efektais, didesne skiriamąja geba ir šiaip gražesniu vaizdu, palyginus su praėjusiomis žaidimo dalimis. Tačiau kai kurie unit’ai yra kažkaip iškraipyti, paprasti kareiviai vis dar padaryti naudojant „bitmap“ techniką, o paprastiems pastatams trūksta detalumo. Taigi, bendras žaidimo vaizdas yra pakankamas, kad jį galima būtų žaisti, bet jame vis dar galime pastebėti neigiamų bruožų, vis dar pasilikusių nuo pirmųjų žaidimo dalių.

Unit’ų savybių subalansavimas yra dar vienas Command & Conquer: Tiberian Sun. Tas savybes pastebės turbūt tik akyliausi žaidėjai. Taigi, kiekvienas unit’as, net ir mažiausias, turi achilo kulną, reikia jį tik surasti. Jei rasite, tai tikrai palengvins jūsų gyvenimą.

Multiplayer režime prizas greičiausiai atiteks ne karingiausiam, bet išradingiausiam. Prigaminti kalnus tankų ir pasiųsti juos niokoti priešo bazės neužteks, jei priešas sužinos tankų achilo kulną ir tuo pasinaudos

Multiplayer režime žaidimą galima žaisti 3 tipais: per internetą, modemą ar tinklą. Kaip ir praėjusiose žaidimo dalyse galima simuliuoti multiplayer žaidimą. Tai „Skirmish“ režimas, kur veiksmas vyks kaip multiplayer’yje, tik jūsų priešas bus kompiuteris.

Žaidimo istorija yra pristatoma gausių video intarpų pagalba. Tarp kitko, intarpai ne tik pristatys misijos esmę, bet bus labiau panašūs į tikrą Holivudinį filmą. Tam tikslui pasiekti buvo įdarbinti tikri profesionalai. Taigi, intarpai labai geri, nors ne tokie puikūs kaip žaidime Wing Commander 4.

Command & Conquer: Tiberian Sun yra tikrai puikus žaidimas. Jis ištikimai pratęsia buvusias žaidimo dalis ir tai turėtų būti tiesiog „kaip tik“ RTS fanams.

Bet visgi šis žaidimas – tai tik C&C kopija, papildyta keliais naujais unit’ais bei patobulinta dar keliais aspektais. Nors tuos keturis metus buvo verta laukti, didžiulių patobulinimų nesulaukėme. Vis dėl to norėčiau užbaigti linksma gaida ir pasakyti, kad šis žaidimas vertas dėmesio.

Manniac

Žaidimo ypatumai:

+ Laiko patikrintas C&C tipo žaidimas

+ Geras siužetas ir jį parodantys intarpai

– Per daug panašus į buvusias dalis – negi mes turėjome to laukti 4 metus