Turbūt sutiksite, jog šiais laikais gerų lenktyninių žaidimų pertekliaus tikrai nėra. Taip, pasivažinėti virtualiame pasaulyje siūlo nemažai kompanijų, su savo įvairiausiais žaidimais, bet vertų dėmesio tikrai nėra daug. Vienas iš naujausių „Codemaster“ darbų labai rimtai pretenduoja į šį sąrašą. Pati kompanijos „Race Driver“ serija ilgą laiką buvo žinoma dėl savo dėmesio ne tiek į lenktynines mašinas (kaip dažniausiai įprasta), bet į patį lenktynininką. Naujasis „GRID“ – tai tiesioginis šios serijos pasekėjas.
Tiesa, šįkart didesnis dėmesys jau sutelktas ne į lenktyninką, nors galimybė su juo keliauti po pasaulio trasas ir išliko, ir ne į mašinas, o būtent į pačias lenktynes. Galima drąsiai teigti, jog šis pasikeitimas „GRID“ išėjo į naudą, visgi lenktyninis žaidimas ir turėtų skirti savo dėmesį lenktynėms. Taigi, jame mums įsijausti į vieno topinio lenktyninko karjerą, su visais tikro gyvenimo elementais. Galėsite sudaryti kontraktus su kitomis komandomis ir važiuoti už jas, vėliau galbūt suformuoti savo komandą ir pradėti ieškoti rėmėjų, už kurių pinigus jūsų garaže atsiras nauji automobiliai. Dar daugiau, žaidime yra labai puikus 12 žaidėjų tinklo režimas, nauja praeities intarpo galimybė, leidžianti išvengti susidūrimų ir brangiai kainuojančių klaidų trasoje, teisingiau jų nepakartoti. Visa tai – naujieji elementai, kurių dėka „GRID“ rimtai pretenduoja praturtinti lenktynių žanrą.
Na, bet užteks tų gražiųjų liaupsinančių žodžių, geriau pereikime prie paties žaidimo. „GRID“ lenktynės vyks trijose skirtinguose regionuose, kurių kiekvienas turės savo unikalias sąlygas. Tai Europa, JAV ir Japonija. Europoje žaidėjams teks daugiausia lenktyniauti specialiose lenktynių trasose, tokiose kaip Niurburgas ar Le Manas. Bus ir kelios trasos miestuose, pavyzdžiui, Milane, tačiau didžioji dalis lenktynių miestų gatvėmis bus JAV. Vašingtonas, San Franciskas, Detroitas ir kiti šios šalies miestai suteiks prieglobsti lenktyninkams. Galiausiai Japonijoje didžioji dalis lenktynių vyks pogrindinėse trasose, kurių didžiausias skiriamasis bruožas bus trumpos ir kampuotos trąsos, su daugybę galimybių „driftinimui“.
Pagrindinis „Grid World“ režimo tikslas jums – pakelti savo, kaip vairuotojo reputaciją, užsidirbti pinigų ir įsigyti naujas mašinas. Savo uždarbį gausite laimėję lenktynes, žaidžiant sunkesnių sudėtingumo lygiu, užsidirbę bonusų iš savo rėmėjų ir būdami nugalėtojų komandos narys. Kadangi nuolat teks dalyvauti įvairiausių tipų lenktynėse, kurių kiekvienas bus išskirtinis dėl skirtingų sąlygų, tai kiekvienam tokiam tipui patartina turėtų ir specialų automobilį. Naujų arba naudotų automobilių galėsite įsigyti „eBay Motors“ aukcione. Trumpai nuklystant galime pasidžiaugti, jog tai vienas iš tų retų atvejų žaidime, kuomet reklama puikiai atitinka bendrame kontekste. Ir netgi prisipažinsiu, pirkti per „eBay Motors“ buvo daug kartų smagiau, negu lyginant su paprastais pirkimais kituose žaidimuose.
Kaip ir tikrame gyvenime, pirkdami panaudotą automobilį rizikuojate. Iš vienos pusės – jis pigesnis, bet lygiai taip pat galite nusipirkti jau gerokai pagadinta automobilį, arba galite puikiai pataikyti, ir rasti mašiną kurį ne tik pigesnė, bet ir praeityje jau buvo įrodžiusi galinti laimėti lenktynes. Verta pažymėti, jog nors pačių automobilių įsigijimas ir padarytas rimtai, bet „GRID“ visiškai nėra galimybės tobulinti savo mašinos. Tai reiškia, jog vietoj to, kad įsigytumėte naują variklį, jums reikia parduoti visą senąjį automobilį ir ieškotis naujo, tik žinoma su tokiu varikliu, kokio ieškojote.
Taigi, turime dilemą: iš vienos pusės labai supaprastinta patobulinimo sistema ir paprastas lenktynių stilius galėtų reikšti, jog „GRID“ yra daugiau arkadinio stiliaus žaidimas, negu simuliatorius. Ir tai iš dalies yra teisybė, bet iš kitos pusės žaidimas tikrai nėra lengvas, o iššūkių galėsite rasti kiekvienoje srityje, nekalbant jau apie DI, kuris trasoje su didžiausius džiaugsmu pasiųs jus iki artimiausios sienos, jeigu tik nukreipsite dėmesį šalin. Dar vienas pliusas žaidimui – aukštas realitiškumo lygis. Tiesus smūgis į sieną dažniausiai bus jūsų paskutinis tose lenktynėse, nes automobilis jau bus sugadintas pakankamai, jog lenktynių tęsti nebegalėtumėte. Tiesa, pradėti visko iš naujo irgi nereikės. Nauja praeities intarpo sistema, kurią bus galima pasirinkti iš meniu lango, leidžia jums atsukti savo žaidimą atgal ir pradėti žaisti nuo kurio nors ankstesnio taško tose lenktynėse, pavyzdžiui, prieš lemtingą klaidą. Nuo jūsų pasirinkto sudėtingumo lygio taipogi priklausys kiek kartų galėsite pasinaudoti šia galimybe, o trasos pabaigoje gausite papildomų pinigų, jeigu nebūsite išnaudoję šios galimybės. Ir nors kai kam galėtų pasirodyti, kad ši galimybė visiškai iškreipia patį žaidimą, bet tik nuo jūsų priklauso – naudositės ja ar ne.
Pats „GRID“ valdymas bus gan lengvas, bet dėl galimybės sudaužyti savo automobilį ir gan agresyvaus DI, patys pirmieji važiavimai gali pasirodyti gan sudėtingi. Tačiau vėliau turėtume įprasti prie žalos, išmokti atpažinti pavojus ir svarbiausia – nepervertinti savo galimybių. Jeigu jums pavyks išsiugdyti šias savybes pradžioje, vėliau problemų kilti neturėtų ir „GRID“ gali tapti netgi labai maloniu žaidimu.
Kalbant apie daugelio žaidėjų režimą verta pažymėti, jog žaidimo konsolinės versijos palaiko iki 12 žaidėjų. Su draugais kitame pasaulio gale galite peržaisti beveik visas vieno žaidėjo režime buvusias trasas ir įvairius renginius. Tiesa, jūsų galimybės padaryti tai bus gan limituotos, bet visada galima susikurti savo nuosavus mačus, kuriuose kontroliuoti galėsite beveik viską: lenktynių tipą, trasos ilgį ir net žalos padarymo galimybę.
Iš vizualinės pusės „GRID“ atrodo puikiai. Nauja „Codemaster“ grafinio varikliuko „Neon“ versija, pavadinta „Ego“ vardu, palieka savo įspūdį. Ir nors foninis vaizdas ne visada atrodo taip, kaip galbūt norėtųsi, bet užtat pačios lenktynės ir veiksmas jose padaryti be jokių priekaištų. Tiesa, vienas nemažas minusas žaidimo techninei pusei yra skirtingų oro sąlygų nebuvimas. Mums beveik visada teks lenktyniauti šiltu, saulėtu oru, be jokių rimtesnių pasikeitimų, kaip lietus ar kokia nors audra. Sniegą Detroite irgi būtume priėmę. Na ir pabaigai galime pasakyti, jog „GRID“ neabejotinai yra vertas dėmesio, vien dėl savo gan unikalios pozicijos. Jis neturi to gilumo, kokį pasiūlė „Forza 2“ ar „Gran Turismo“ serija, tačiau jis visa galva lenkia visus kitus arkadinius lenktynių žaidimus, tokius kaip „Need for Speed“ ar „Juiced“. „GRID“ yra išskirtinis savo pozicijoje ir galime tik tikėtis, jog „Codemaster“ ateityje nepamirš šios savo serijos.
48 Komentarai
no0ne
Paskaites straipsni uzsimaniau GRiD’o palost 🙂 Palosiau ir pradejo kakla skaudet po nepatogaus vaziavimo Prototype lenktynese :-] Katik uzkaliau per viena Pro Tuned eventa visa 20.000.000 euru :V
no0ne
Bronka, kartais le manas vaziuojamas ne 24minutes ? Nes nesenai vaziavau, dar Audi R10 TDI nusipirkau ( eina tai jomajo, 420km/h, daugiau kelio nebeuztenka 😀 )…
Benazz
Nerealus Zaidimas !!! Jega !!! :-]
bronka9600
tu gali savo lenktynes nusistatyti,daugiausia 24h maziausia 12min… 😉
o audi r10 tai eina ojojojojoj…. 😀 kai israunu 420km tai i siena padangu pastoviai lipdausi 😀
bronka9600
bet valdimas tai jo…. susuki vaira,gaza spusteli ir saule iskart plesia…:Do jei ant posukio ant zoles uzvarai tai is viso,ore kaip koks akrobatinis lektuvelis (ypac LE MANE)(i)(i)
jermaine
jums neatrodo kad dirbtinis intelektas per ziaurus sitam geime?? masinos niekaip neuzleis kelio net jei ir uzsiemei pozicija..trenksis taip kad liksi paskutinis
Kamikadze
O kas tau uzleis vieta ? Seip DI normalus , kai susimetai ir bandai grizti i trasa , jie nesitrenks i tave 300 km/h … normaliai susistabdo net neibrezia 🙂 Viskas puiku 🙂 Zaidimas neblogas , tik online nervina „noobai“ pirmame posukyje stabdziu neranda … :-]
TRAJANAS
Ko toks zemas balas? tokiam geram zaidimui…Nezinau, bent as jau lenktyniu nelosiau ir jos man isvis nelabai patikdavo.Zodziu isirasiau GRID ir pradejau suprast kas yra lenktynes…
zerodanis
Lošiau ant PS3..Man LABAI patiko 🙂
ZaRRaZa
man asmeniskai sunkei ivaldomas valdymas, del to kad kiekviena masina skiriasi. seip tikrai geras zaidimas, bet man asmeniskai valdymas per sunkus pasirode. ypac kaip reikejo su tvr lekti arba lemano 24h varzybas.
scrollKING
Nu matos ,kad cia tik zaidimas nes jai viskas butu R10 TDI tai kaip dyzeliukas 420 eitu? dabar labai mazai masinu eina virs 400.Nu gali isrimto eit 420 toke masina bet tik perdaryta(pakeistas variklis vaziuokle ir kitos dalis paliktas tik kebulas).O taip tai gera apzvalga
dunix
tikriausiai i domus tik man idomu ar geresnis uz nfs dalis?
Crank
Aš ir dabar turiu Logitech G25, bet GRID per sunkus lošti su vairu.
Gaimeris
cefas7
Turiu durną klausimą: kodėl jums labiau patinka driftas negu paprastos lenktynės?
Ambal
As pasisiunciau demo pabandyt bet isirasiu ismeta error: Your graphics card does not support Shared 3.0, which is needed by the game (!) Tai jei pas mane Shared 3.0 nebus as negaliusiu zaist?:|
banneris
taip
Gaimeris
Pazaides sita zaidima supratau tris dalykus: megstu Amerika, myliu Europa ir nekenciu Japonijos… 😛
jicku
Man atrodo, kad Shader model turi nvidia 8*** (tarkim Nvidia 8800…)
MasTer_of_DeaTh
Super zaidas patariu visiems isbandyti:) valdymas kaik kiti raso kad sunkus tikrai ne labai lengva per diena pripratau ir buvo lengva su klava vaziouti ir net drifta lengva varyti nereikia jokio ten vairoB)